Guest Blues80

G: Hääyön jekut - hyvä vai huono?

174 posts in this topic

Mä vannotin kaasolle, että ehdottomasti ei mitään jekkuja. Hän olikin hyvin pitänyt meidän puolia, kun osa polttariporukasta ois halunnut hotellihuoneeseen vieraisille ja piilottelemaan jäyniä.

Kuitenkin sitten illalla/yöllä on niin väsynyt, että olisin ihan taatusti pillahtanut itkuun, jos ois jotain näkkileipää tai kahvinpuruja löytynyt sängystä.

Iso EI!!! En todellakaan halua mitään sellaista kauheutta!! Jos joku haluaa herkkukorilla muistaa,niin saa antaa meille hääpaikasta poistuessamme mukaan,sillä pidämme salassa minne menemme.Itse aion kyllä pyytää/tilata jotain kivaa meille huoneeseen...  :P

Hupaisaa, että melkein kaikki täällä inhoavat jekkuja, mutta silti jostain löytyy ihmisiä, jotka luulevat niiden olevan hauskoja. Elävätkö ne tynnyrissä vai eivätkö ne vain välitä siitä, että loukkaavat kavereitaan?

Minua vituttaisi ihan tavallisenakin yönä, jos joku häiritsisi jollain niin mauttomalla ja köyhällä jutulla kuin piilotettu herätyskello tai sotkettu vuode. Mutta minä en olekaan koskaan tajunnut huumoria, joka perustuu muiden kiusaamiseen tai nolaamiseen.  Vaikea ymmärtää, että joku aikuinen ihminen (?) käyttää huumorintajuttomuuskorttia. Luulin, että toisten haukkuminen huumorintajuttomiksi kuuluu yläasteelle. Kaikilla ihmisillä on huumorintaju, se vain on erilainen kaikilla.

Mukavat yllätykset ovat tietysti asia erikseen. Joku hassu tai outokin juttu käy, jos se ei aiheuta ikuista tuskaa ja liittyy jotenkin hääpariin (kuten esim. se jonkun mainitsema Marianne-karkkijuttu).

Tuo mankan piilottaminen kuullostaa aika hauskalta...kappale oli ainakin valittu huolella  ;D Voisin kuvitella että meillä ainakin molemmat repeisivät ihan täysin tollasesta jekusta.

Ehkä sitä hääyönä kestää yhden tai kaksi jäynää kunhan ei kukaan liiallisuuksiin mene.

Hei te kaikki jotka pidätte meitä, jotka emme jekuista välitä, huumorintajuttomina ihmisinä. Miettikääpä seuraavaa.

Minulla on unihäiriö, kuten kymmenillätuhansilla muillakin suomalaisilla. Menee joskus viikkoja, etten saa yhtään yötä nukuttua keskeytyksettä rentouttavaa unta. Stressi (kuten vaikkapa häiden järjestelystä aiheutuva) lisää unihäiriötä entisestään.

En pidä aina suurta meteliä unihäiriöstäni, eihän sille kukaan ulkopuolinen mitään mahda kuitenkaan. On siis ihan mahdollista, että iloinen kaveriporukka ei tietäisi unettomuudestani.

Jos olisitte minun kavereitani, haluaisitteko ihan tosissaan ottaa vastuullenne sen, että ehkäpä se ainoa yö, jona saisin viikkokausiin nukuttua rauhassa, keskeytyy johonkin herätyskelloihin, jotka olisitte asettaneet huoneeseen? Haluaisitteko, että olisin valmis murhaamaan sulhasen hääyönään, koska hän nyt sattuisi olemaan ainoa paikalla oleva henkilö sillä hetkellä? Mitäs sanoisitte, jos sattuisitte paikalle kun itkisin uupumuksesta, kun se viidestoista yökin meni taas valvoessa, jonkun ***** JEKKUJEN takia?

Ei mitään jekkuja hääyöksi!!  :( Haluamme viettää sen ihan kahdestaan romanttisissa merkeissä  :-X  :-X  :-X

Olin alunperin sitä mieltä, että jekut ovat syvältä ja kukaan ei pääsen meidän häähuoneeseen tekemään mitään jekkuja.  Jollain ihme keinolla siellä oltiin kuitenkin käyty ja kun tämän huomasimme, olin räjähtää raivosta.  Kuitenkin:  Vessan päällä ei ollut kelmua eikä suihkuissa karamellivärejä.  Sängyllä oli ruusuja ja ruusun terälehtiä, yöpöydillä kynttilöitä ja jääkaapissa samppanjaa.  Huonoina jekkuina herätyskello oli soimassa seitsemältä ja sängyn jalkopään jalat oli ruuvattu irti.  Kismitti nousta sammuttamaan herätyskello, mutta sänky kyllä pysyi pystyssä koko yön.  Huomasimme irtiruuvatut jalat vasta aamulla saunan jälkeen kun availimme huomenlahjoja sängyllä ja yhtäkkiä sänky sillai "vajosi".  Nauratti kyllä kovasti.  

Eli:  Ei ne pilat niin kauheita ollu.  Onneksi ei ollu näkkileivän murusia sängyssä ;)

-tyty-

Kyllä ainakin me keskustelimme sulhon kanssa asiasta, ennen kuin ilmoitimme bestamnille ja kaasolle, ettemme ME halua jekkuja hääyönä. Sulho oli siis jekkuja vastaan, niin kuin minäkin.  Meillä ei ole tapana tehdä omissa nimissä yhteisiä päätöksiä tai pitää toisen mielipidettä itsestään selvänä.  ;)

meilläkin asiasta on puhuttu eikä kumpikaan mitään hääyön jäyniä halua. aivan kaikesta muustakin häihin liittyvästä kysymme toistemme mielipiteet eikä tämä ollut mikään poikkeus. toisaalta käsityksemme muuten hääyöstä saattavat hieman poiketa ts. mies ajattelee, että hän haluaa vain repiä puvun päältäni ja sekstailla koko yön, kun taas minä ajattelen haluavani kylpyyn (jos jaksan sitäkään) ja sitten nukkumaan,  ;D mutta eihän sitä etukäteen tiedä miten voimissaan ja virkeänä hääyönään on. sen näkee sitten, mutta kummankaan hääyötoiveisiin eivät kuulu minkäänlaiset jekut.

Hyvät ihmiset, yksinkertaisinta on vain _olla kertomatta kenellekään_ minne menee yöksi. Eipähän tarvitse sitten pelätä mitään häiriöitä...

Todella huono!

Kyllä ihmettelen näiden herätyskellon piilottajien ja havujen yms. muiden todella ikävien jäynien laittajien motiiveja. Minä ainakin pitäisin tuollaista todella ilkeämielisenä!   :-[

Mitä taas perinteiden noudattamiseen tulee niin mielestäni kaikista ikävistä perinteistä pitää päästä eroon - mitä pikemmin sitä parempi. Maailma muuttuu joka tapauksessa ja se pitää vaan hyväksyä. Perinteitä ei kannata noudattaa vaan perinteiden vuoksi.

Kivat yllärit on sitten asia erikseen.

Samaa mieltä suurimman osan kanssa eli ei jekkuja!!

Ei ole huumorintajuttomuutta vaalia "jenkki-ihannetta" (vai mikä se oli?) romanttisesta hääyöstä. Minä haluan keskittyä sulhooni ja meidän rakkauteemme enkä mihinkään ***n herätyskelloihin! Jos joku pitää tätä lapsellisena, huumorintajuttomuutena tai muuten typeränä, pitäköön.

Päätimme juuri yhdessä näitä lukiessamme että huijaamme kaikille jonkun paikan ja menemmekin muualle...

Ihanaa ja rakkaudentäytteistä hääyötä kaikille!!  :-X

Hääyöt maksaa aika paljon hotellissa. Olisipa tosi kiva jos huone olisi sitten vielä täynnä herätyskelloja ja sänky sotkettu ym.  >:( Ei siis jekkuja meille!

Jekut ovat jekkuja ja ilkeät pilat aivan eri lukunsa.

Mulle ainakin sopisi, että hääsviitissämme olisi joku käynyt tekemässä pienen jekun ja kenties jättänyt myös jotain mukavaa jälkeensä (esim. yöpicnic-tarpeet) . Kyse on kai lähinnä siitä, että ihmisillä ei ole yhtenäistä käsitystä siitä, mikä on jekku ja mikä menee liian pitkälle... Mulla raja menee jossain siinä kahden ja kuuden herätyskellon välillä  :)

Ehdoton ei koko touhulle.  >:(  Miksi pilata toisten ihana ilta ja yö.  :P

Huh! Luin täältä ensimmäisen kerran leivänmurusista, havuista yms. enkä missään nimessä halua tällaisia jekkuja omana hääyönäni.

Jotain KIVAA pientä saa minunkin puolestani tehdä, mutta paino siis sanalla kivaa. Jos ei sitä järki sano, niin voin kertoa, että siivoaminen, lattialle kuseminen ja muu sottaaminen ei siihen sisälly  >:(  

Meille olivat kuulema miettineet jotain, mutta onneksi eivät niitä toteuttaneet. Olimme niin väsyneitä ihanista juhlistamme, että olisimme hermot kireinä sammutelleet herätyskelloja, siivonneet riisiä sängystä tms.

Mutta oikeasti! Se on yksi yö elämästä! Mitä sitten jos ei pääse heti sänkyyn. Kenen elämä on tosiaan pilalla siitä, että yhdet yöunet lyhentyy? Tuskin kenenkään kaverit niitä jekkuja tekee toteuttaakseen sadistisia taipumuksiaan.

Mä arvoistaisin jos kaverit olisivat viitsineet nähdä vaivaa. Olisi kiva velmuilla asialla puolin ja toisin vielä pitkään häiden jälkeen.

Edelleenkin peräänkuulutan vähän huumorintajua. (Tosin kaikki ihmisethän väittävät, että heille on hyvä huumorintaju, ennen kuin sitä koetellaan...)

Jos kerran kaverit on valmiita näkeen vaivaa, miksei tee jotain KIVAA yllätystä? Miks pitää tieten tahtoen aiheuttaa harmia?

Just tuosta syystä ei aiota kertoa kenellekään missä vietetään hääyö. Ehkä kaverit olis tarpeeksi fiksuja ettei tekisi mitään mutta sukulaiset...

Ja kun kerran paikasta maksetaan niin en tahtoisi missään nimessä viettää suurinta osaa ajasta siivoten sitä, meidän vastuullahan se kuitenkin olisi. Mieluummin nauttii rauhasta sellaisen päivän jälkeen :)

Meilläkään ei kukaan saa tietää, minne mennään hääyötä viettämään. Tai jos saa tietää, niin sitten joutuu lupaamaan, että mitään jekkuja ei tule  :D

Jotain kivaa, hauskaa ja romanttista,mutta ei mitään typeriä juttuja... leivänmuruja, kelmuja tms. Tosin me ollaan sellaisella paikassa hääyömme, ettei sinne pääse kukaan tekemään mitään ihmeempää! Kahdstaan ollaan ja nautitaan toisitamme ja siitä mitä me toisillemme keksitään! ;) ;)

En ole varsinaisien jekkujen kannalla....mutta olisi ihanaa jos joku ystävällinen sielu kävisi koristelemassa huoneen oikein romanttiseksi... kynttilöitä, ruusuja yms... tätä olisi tarkoitus ehdottaa kaasoille, jos vaikka he keksisivät jotain kivaa

Tästä asiasta olisi kolmenlaista kokemusta.

Ensinnäkin tätini häistä. He menivät kotiin hääyöksi ja tätini isä eli pappani  :o oli veljineen käynyt 'ansoittamassa' asunnon ilmapalloilla, kelmuilla ja herätyskelloilla jne.  ::). Ei ollut ollut mukava kokemus, vaikka sille jälkeenpäin naureskeltiinkin. Itseäni kyllä harmitti heidän puolestaan. Ilkikuriset jekut EI siis mielestäni hyvä, vaikka lisäävätkin yön 'ikimuistoisuutta'. Pientä jekkua tai hauskoja yllätyksiä saa olla, kunhan ei pilata tämän ainutlaatuisen yön viettoa.

Toinen esimerkki on siskoni häät, joissa kävi kuin Napsun tutuille:

Hääpari ei aikonut mennä hotelliin hääyötä viettämään, vaan kotiin, koska häämatkalle lähtö oli vaan muutama päivä häistä. Morsiamen ihanat kämppikset oli kuitenkin ajatellut ilahduttaa hääparia. Mä olin sitten mukana viemässä hääparin asuntoon ylläreitä. Ja hyvä että sinne mentiin. Vastassa oli likaisia kalsareita ym ym.

Menimme siis kesken hääjuhlan viemään mieheni kanssa hääparin kotiin ruusuja, herkkuja, kuoharia, kynttilöitä sekä häälahjasatiinilakanat, mutta eteemme avautui hävityksen kauhistus! Oli lasten leluja pitkin poikin, hirveä vuori tiskiä, kaikki muutenkin mullin mallin ja mikä pahinta; vuoteessa ei ollut lainkaan petivaatteita  :o. Myöhemmin sain kuulla, että oli tullut hieman kiire... No siinä hiki päässä siivosimme juhlatamineissamme  ja laitoimme yllärit valmiiksi saapuaksemme takaisin juhlaan parin tunnin päästä täysin ryytyneinä. Mutta kyllä oli hyvä mieli kaikilla jälki käteen.  :)Siis kotona hääyötään juhlivien tilanne on hyvä tarkistaa, sillä hääparilla on saattanut tulla kiire. Tällainen ylläri on enemmän kuin bueno.

Kolmas kokemus on tietysti omani. Hääyöpaikkamme oli romanttinen aittahotellihuone ja sen tiesi vain kaasoni. Mies oli käynyt ennen häitä koristelemassa huoneen kynttilöillä, mutta sen lisäksi kaaso oli toimittanut sinne läheisten kokoaman herkku-/hemmottelukorin, jossa oli kuoharia, naposteltavaa sekä mm. hierontaöljyä ja suitsukkeita... Sängyllä oli ruusun terälehtiä. Oli upea kokemus astua talviyön hämärästä kynttilänvaloon ja nautiskella korin antimista  :-X. Kori sisälsi myös hauskoja juttuja, kuten hääpäivän jälkeisestä olotilasta kertovalla runolla varustetun särkylääkepakkauksen sekä kopiot hääpuheista. Tämän kaltainen muistaminen on mielestäni upeaa ja jää hääparin mieleen varmasti loppuiäksi. Muisto on myös mukavampi kuin se ilkeistä jekuista jäänyt, vaikka aika olisikin sen kullannut...

Siinäpä vähän minun mielipiteitäni asiaa pohtiville. Olennaisinta varmaan kuitenkin on, että tuntee hääparin ja tekee yllätyksestään heidän näköisen.  :)

Jos jekku on hyvin suunniteltu, kiva ja rakkaudella tehty se on ok.

Jos jekku on ilkeä, aiheuttaa itkua ja pahaa mieltä se on huono.

minä en olekaan koskaan tajunnut huumoria, joka perustuu muiden kiusaamiseen tai nolaamiseen.

Juuri näin. Ei naurattaisi tippaakaan. Ihan pelkkää kiusantekoa koko jekutus.  Olisi aika kurjaa maksaa maltaita hääsviitistä, siivota sitä heti alkuun pari tuntia ja heräillä  yöllä vähän väliä...  :(