Guest Blues80

G: Hääyön jekut - hyvä vai huono?

174 posts in this topic

En ollut kuullut koko perinteestä aiemmin (tai olin täysin unohtanut), mutta joka tapauksessa ihmetytti tuollainen tapa pilailla ja jekuttaa hääparia. Miksi mahdollisesti pilata toisten hääyötä? Mukavat yllätykset on ok, mutta pitäisi varmaan tuntea hyvin hääparin maku, jotta ne olisivat heillekin mukavia yllätyksiä...

Ehdoton EI!

ollaan jo kerran saatu esimakua tästä, kun miehen työkaverit oli meillä viettämässä pikkujoulua.... kaikki lähdettiin yhdessä baariin ja sitten kun tultiin yöllä väsyneinä takasin, meidän vesisänky oli täynnä riisiä ja makaroonia; siis vieläpä meidän omista kaapeista esiin kaivettua!!

ARVATKAA RAIVOSTUTTIKO!!!!! >:(

eli jos nyt joku pässinpää menis sotkemaan meidän kalliin sviitin, niin ei kyl hyvä heilu....

tosi ärsyttäviä ja tulee paha mieli!  :P

Leivänmuruille ja muille sotkujutuille ehdoton ei, mutta en varmaan parista herätyskellosta pahastuisi. Tosin luulen että mitään pahaa ei ole luvassakaan, sen verran hyvin kaasot tuntevat.. Herkkukori yms. hemmottelujutu olisi kyllä ihania. :-X

ei ainakaan mitään ällöjä jekkuja. Mä ainakin haluaisin siinä vaiheessa rauhottua, kun on varmasti väsynyt päivän tapahtumista ja keskittyä siihen sulhaseen, eikä mihinkään jekkuihin.

Herkkukorin voisin kyllä hyväksyä...namia...

Ei mitään jekkua, jotakin namia tai vastaava kyllä passaa  ;D

Huono!  >:( Ei aiota sulhon kanssa kertoa kenellekään mihin hotelliin ollaan menossa. Täytyy varmaan vielä varmuuden vuoksi ilmottaa hotelliin, ettei meidän huoneeseen saa päästää muita. Tietysti joku skumppa ja herkut vois olla kiva ylläri, mut ei taideta ottaa riskiä herätyskelloista tms.

EI EI JA VIELÄ KERRAN EI!!!!! Tiedän olevani häiden jälkeen niin rättipoikki että en tosiaankaan halua siivota toisten tekemiä muka hauskoja "kepposia" yömyöhään. (tämä vihjeenä kaasolleni, joka pyörii näillä sivuilla myöskin  ;) )

EI EI JA VIELÄ KERRAN EI!!!!! Tiedän olevani häiden jälkeen niin rättipoikki että en tosiaankaan halua siivota toisten tekemiä muka hauskoja "kepposia" yömyöhään. (tämä vihjeenä kaasolleni, joka pyörii näillä sivuilla myöskin  ;) )

Voi perskeles. Tarkoittaako tämä sitä etten saakaan kääriä häävuodettanne elmukelmuun? Enkä piilottaa vartin välein soivia kymmeniä herätyskelloja ympäri kämppää? Mitä ihmettä mä sitten teen??  ;)

Ehdoton ei ja kuten perho jo aiemmin kirjoitti, että olivat vaatineet hotellilta uuden huoneen sotketun tilalle!! Oikea meininki!! Niin minäkin tekisin vastaavassa tilanteessa. Itse odottaisin, että kotiin tultua olisi huone kauniisti koristeltu ja hyvää syömistä+juomista kaapissa :-* Eikä mitään oikein ilkeitä jekkuja... Vielä on paha mennä sanomaan, mutta luultavasti kotiin tullaan yöksi!  :-X

Mä tykkäisin pienistä jutuista, esim. kuoharista, herkuista, ja voihan jotain pientä jekkua olla sängyssä / sängyn allakin, mutta en todellakaan tykkäisi mistään kurjuuksista, esim. kävyistä tai havuista yms.

Ystäväni hotellihuoneeseen heidän hääyökseen kaaso lähetti brunbergin suukkoja ja kuohuviiniä, joka oli mielestäni ihana ajatus. :-X

Se, jonka mielestä herätyskellot, havut ja näkkileivänmurut ovat hauska juttu, toivottavasti saa itse ne myös kokea!  ;D

Jos joku yrittää mennä meidän hääyönviettopaikkaan, niin joutuu pyytämään kuskiksi hyvän ystäväni. Menemme nimittäin ystäväni mökille, joka sijaitsee saaressa! Tämä ystäväni tietää, että KUMPIKAAN meistä, ei minä eikä sulhoni, halua minkäänlaista häiriötä hääyönä. Koska ihan suomalaisina juntteina oletamme hääyömme olevan romanttisen  :-X :-X

Kaasoni oli pettynyt, kun en aio kertoa hänelle hääyönviettopaikkaamme, koska haluaisi koristella huoneen. Luotan hänen sanaansa, mutta sanoin, että jos haluaa muistaa, niin herkkukori käy. Todennäköisesti pakkaamme kyllä ihan itsekkin herkkuja ja viihdykettä mukaan. (ennen kuin joku ennättää sanomaan, että me morsiamet vaadimme herkkuja ja hömppää toisten ihmisten toimittamana  ;) )

Huono. Hyvin huono. En edes tiennyt moisesta ennenkuin luin tämän ketjun ???

Olkoonkin sitten sitä kansanperinnettä, mutta jos  kerran muutkin perinteet esim. kuppaus on väistymässä, miksei sitten myös tuoreen avioparin hääyön piinaaminen.

En kyllä usko että tuttava/sukulaispiirissäni olisi henkilöitä jotka tuommoisia jekutuksia edes tekisi, mutta taidampa vaieta ihan varotoimenpiteenä hääyöhotellista heille...  :-/

Saisin nimittäin aivan suunnattoman raivarin jos joku tekisi kiusaa tuolla tavoin hääyönäni. Kaiken sen väsymyksen keskellä ei ole mukava ajatella huoneen siivoamisen lisäkustannuksiakaan.  >:(

Anopin tekele vihjaili viime sunnuntaina että se aikoo järjestää meille jonku yllärin ja tarvii bestmanin apua. Se sai heti pahan silmän  >:(

Utvasin sitten sulhon systeriltä että mikä tämä ylläri on ja ilmoitin että en aio sietää mitään nolausta ja sotkemista. Ja jos joku sotkee niin saa sitten henk koht tulla siivoamaan. Sulhon systeri sai sit selville että kyse olis hotellihuoneeseen suuntautuvasta ylläristä mutta anoppi oli sitten pikkusen jo empivällä mielellä kun oli huomannu minun pahan silmän  :) Toivottavasti viesti on menny perille (ja onneksi bestman on niin jörö ettei se tuollaseen ala).

Eli huono huonompi huonoin idea.

Meidän hääsviittiin oli piilotettu yhteensä kolme herätyskelloa, jotka soivat aamuyöllä tunnin välein. Eipä se mitenkään suuresti haitannut - ei ainakaan minua, nukuin hyvin sikeästi korvatulpat korvissa ja mies hoiti herätyksellojen etsimisen ja sammuttamisen!  ;D

Hääsviittiin oli myös meille varattu kuoharia, suklaata ja mansikoita - tosi ihana ylläri.

Tämä "perinne" on kyllä melkolailla kärkipäässä meikäläisen Idioottimaisimmat häätavat ja -perinteet -listalla. Ja Margotin kanssa tasan samaa mieltä siitä, että huumorintajuttomuuskortin väläyttely tässä kohtaa osoittaa melkoista mielen köyhyyttä.

Jos ensin maksan hääsviitistä sen noin pyöreästi 200e niin en todellakaan halua mitään ikäviä yllätyksiä tuohon hintaan. Siivoaminen hääyönä ei kuulosta kauhean mukavalta ja muutenkin mä olen harvinaisen huumorintajuton varmasti, koska en ymmärrä mitä hauskaa on siinä, että pilataan ensimmäinen yhteinen yö avioparina. Minä ainakin toivoisin, että hääyömme olisi ikimuistoinen ja positiivisella tavalla eikä siten, että vuosien päästä vielä muistelen, kuinka siivosin koko yön :( Mukavat yllätykset, kuten herkkukori tms ovatkin sitten asia erikseen niitä otan vastaan mielelläni  :P

En halua mitään jekkuja huoneeseemme...korkeintaan jotain mukavia sellaisia (shamppanjaa, mansikoita tms..)  ;)

Serkun hääyö oli ollut kaiketia aika "rapsakka"  ;D lakanan alla sanomalehtiä ja sängyn alla kirves (vanhan kansan uskomuksia.. tulee poikalapsi) Onneksi kukaan ei jekutellu meitä ;D

Ei ollut hääyö, mutta kerran kiusattiin heittämällä sipsejä lakanan alle (eli niin, että en näkisi niitä omin silmin vaan tuntisin selässäni: epäonnistui tosin, sillä sipseistä irtosi rasvaa niin, että lakanat tahriintuivat). Samaisena yönä mentyäni nukkumaan oven ulkopuolelle suihkutettiin partavaahtoa lattialle ja ovenkahvoihin niin, että saattaisin liukastua/sotkeentua yöllisellä vessareissulla tai viimeistään aamulla.

Näiden valossa sanon siis ei jekuille, varsinkin kun hääyö on useimmille meistä jollain tavalla pyhä. Vaikka nykymaailmassa elämmekin.

Jos joku tekisi meidän hääyöllemme tuollaisia "hauskoja" jekkuja, olisi siitä kyllä seurauksena se, että varaisimme itsellemme uuden hääyön eri aikana, ja lähettäisimme sitten laskun alkuperäisen hääyömme pilaajille. Miksi ihmeessä joku haluaisi pilata toisten rentouttavaksi ja romanttiseksi tarkoitetun hotelliyöpymisen? Ei kai kukaan mene pilaamaan toisen hotellilomamatkojakaan?

Meillä on lasten kanssa ylimääräisiä jekkuja tiedossa lähestulkoon joka yölle joten hääyössä mulle on todella tärkeää saada kerrankin keskittyä toisiinsa kaikessa rauhassa ja sitten (AAAH) nukkua aamulla pitkään ja ilman häiriöitä. Emme kyllä ole vielä edes päättäneet missä sen vietämme, mutta kaikkeni teen ettei kukaan pääse pilojaan tekemään. Mun huumorintaju venyy pitkälle mutta tuossa asiassa se kyllä katkeaa tyystin. En tiedä sitten, josko onnistuisin nielemään kiukkuni jos joku onnistuu jekuttelemaan -tarkoitushan niissä ei ole mitä ilmeisimmin olla ilkeä vaan hauska.

Omasta mielestäni melko huonoa makua osoittavaa keppostelua nämä havut ja kalvot sun muut. Toisaalta, jos on varma tuoreen avioparin huumorintajusta ja tietää, että kieroutuneet läpätkään eivät pilaa hääyötä, niin mikä jottei? Suurella varauksella kyllä suhtaudun tähän perinteeseen.. ::)