Guest Blues80

G: Hääyön jekut - hyvä vai huono?

174 posts in this topic

Musta jekut EI missään nimessä kuulu hääyöhön!!!   :angry: Se kun vihdoin pääsee kahden kesken tuoreen aviomiehen kanssa rauhoittumaan   ;) , niin se hetki kyllä ehdottomasti kuuluu vain tuoreelle avioparille ja hellille tunteille.   :rolleyes:   :D Jos jotain leivänmurusia sängyssä olisi tms., niin ei se kyllä missään määrin naurattaisi tai nostaisi tunnelmaa. Mun vanhempien hääyönä oli sängyn alla ollut piilossa niiden kaveriporukka, joka oli jäänyt niiden huoneeseen ihan piruuttaankin häritsemään ja juhlimaan :o Sitä en kyllä toivoisi. Mä vaan toivon, että omilla kavereilla on sen verran järkeä päässä, että tajuavat jättää siksi yöksi rauhaan. Jotain romanttista ja ihanaa voi sen sijaan huoneeseen viedä ylläriksi  :)

Edited by Tytsyli

GRR! :angry: Raivostuttaa pelkkä ajatuskin! Oman kirkkoni nuorisotyöntekijä nauroi joskus katketakseen veljelleen tehdystä jekusta. Olivat menneet hääparin perässä hotellille, tosin odottaneet hetken aikaa, jotta morsiuspari oli hetken saanut rauhoittua. Olivat mokomat käyneet paikallisen grillin kautta, tulivat ystävällisesti kyselemään, kelpaisiko ruoka, juuri kun morsiuspari oli "pääsemässä asiaan". Olivat istuneet sinnikkäästi kylässä ja tehneet käsittääkseni muutakin jäynää.

Jos joku tulisi pilaamaan minun hääyöni, unohtaisin kristilliset periaatteet anteeksiannosta ja olisin loppuikäni puhumatta mokomalle ääliölle. Tämä olkoon täten varoituksena jokaiselle pällille, joka moista kuolleena syntynyttä ideaa päässään hautoo.

Hääyön jekuille täältäkin ehdoton EI. Mulla on hyvä huumorintaju, mutta raja menee tässä. Hääyö on minun ja tuoreen aviomieheni. Piste.

onneksi meillä oli vain kiva yllätys... skumppa jäissä!!!

Ehdottomasti EI jekuille. Sen verran saan hyvällä oma tunnolla olla huumorintajuton, että jos maksamme hääyön viettopaikasta useita satoja euroja, niin haluan nauttia kyseistä paikasta tuoreen aviomieheni kanssa. En todellakaan halua siivota tai herätä herätyskelloihin yöllä.

Meillä tosin ainoastaan kaaso saa tietää, että mihin menemme hääyöksi ja kaasoni ei tälläiseen onneksi sotkeudu :)

Minäkin olen hääyön jekkuja vastaan. Tahdon siitä mahdollisen romanttisen yön, enkä halua mitään havuja sänkyyni. Tietenkin, jos joku laskee jekun puolelle sen, että yllättää morsiusparin ROMANTTISILLA jutuilla, kuten esim. niillä ruusun terälehdillä, herkkukorilla tms. niin se on tietenkin positiivista.

Mutta ei kirveille, kalvoille, havuille, lattialiukasteille, sängyn jalkojen sahaamiselle (!!!) ja muille ikäville jekuille.

Pari sukulaistani ovat vakaasti päättäneet tehdä meille hääyöksi jekkuja. Olen heille sanonut, että emme halua ainuttakaan pilaa hääyöksi ja he vain pirullisesti ovat nauraneet ja sanoneet, että jekkuja on luvassa. En voi ymmärtää, miten ihmiset voivat olla niin idiootteja, etteivät pysty hääparin toivomuksia kunnioittamaan :(

Olen päättänyt soittaa hotelliin ja ilmoitan heille, että ketään ei huoneeseemme saa päästää. Jos huoneeseemme on järjestetty yksikin pila, emme aio maksaa hääyötämme. Nämä sukulaiset ovat minulle sanoneet, että tuntevat hotellin henkilökuntaa ja että kyllä he huoneeseen pääsevät jollakin keinolla. Mikäli asia on minusta kiinni, eivät muuten pääse.

Eli ehdoton EI hääyön jekuille.

Enpä usko, että hirveästi suuttuisin tai loukkaantuisin hääyöpiloista. Epäilen pahasti, että olemme niin poikki siinä vaiheessa, että mitään ihmeellistä ei hääyöstä ole odotettavissa. Saa olla vaikka näkkärinmurusia sängyssä kun vaatteet päällä kaatuu petiin. :D Nojoo, ei toivottavasti kuitenkaan häämekko yllä.

Vakavasti puhuen, ei ole ollut meidän suvussa tapana sellaiset pilat, enkä ole kuullut, että sulhasenkaan olisi.

Ehkä ollaan miun tulevan ukon kaa jotenkin outoja, mutta nuo kelmut ja kellot sun muuthan on ihan HELMIÄ.

Meille hääyö ei aiheuta mitään muutoksia ohjaukseen, se on yö siinä missä muutkin, paitsi et sillon on bileet aamuun asti ja niitä juhlitaan oikein olan takaa. Kerkeehän sitä nukkumaan yhessä aika monia öitä sitten myöhemmin... :D

Ei kiitos jekuille.

Mutta oikeasti! Se on yksi yö elämästä! Mitä sitten jos ei pääse heti sänkyyn. Kenen elämä on tosiaan pilalla siitä, että yhdet yöunet lyhentyy? Tuskin kenenkään kaverit niitä jekkuja tekee toteuttaakseen sadistisia taipumuksiaan.

Kun on tullut nukutta ensin monta yötä huonosti (ja keho vaatii niitä 8-10h yöunia), sitten on ollut todella ainakin fyysisesti rankka päivä ja sitten jotkut hemmetin herätyskellot pitäisivät minut yöllä hereillä olisin tosi kiitollinen. Tai sitten en, luultavasti itkisin ja tärisisin väsymyksestä jossain lattialla ja kärsisin rytmihäiriöistä. (Loistavalla tuurilla olisin vielä jättänyt salpaajat väärään laukkuun.)

Yksi herätyskello vielä menisi, samoin karkkiväri suihkussa, mutta useampia kello tai sotkuinen sänky ei.

Onneksi kaverit ovat nähneet mitä melkein vuorokauden yhtäsoittoon valvominen tekee minulle.

Ainoita jekkuja mita ma meidan haayona sallin on tuoreen aviomiehen tekemia ja ne nyt sit on K18 juttuja :rolleyes: Muille jekuille tiukka ei.

Mä kyllä petyn jollei mitään jekkuja tule. :D En välitä noista mukahauskoista jutuista, mutta kaikki hyvällä maulla tehdyt todellakin kelpaa. :)

Me ei kans haluttu mitää jekkuja ja niiltä vältyttiin sillä, että ei kerrottu, mihin ollaan menossa :D

Mä kyllä petyn jollei mitään jekkuja tule. :D En välitä noista mukahauskoista jutuista, mutta kaikki hyvällä maulla tehdyt todellakin kelpaa. :)

Kyllä meillekin pienet mukavat yllärit kelpaa, ei mitään, mikä häiritsee yöllisiä/aamuisia touhuja :P

Kommentoin vähän vanhempaan viestiin...

Joskus respa voi antaa väliaikaisen avaimen, esim juuri kaasolle joka tuo huoneeseen tavaroita. Ja voihan sitä ovela jekuttaja kantaa isoa herkkukoria jonka menee toimittamaan huoneeseen  ja tekee sitten jekut. Olisiko se parempi jättää se herkkukori siihen huoneen edustalle, käytävään?

Hotellilta on asiallista toimintaa se, että vain työntekijä pääsee huoneeseen ja toimittaa pyydetyn herkkukorin tms. sinne. Tai mikäli joku muu henkilö päästetään huoneessa käymään, häntä ei jätetä valvomatta. Suomessa ollaan käsittämättömän leväperäisiä turvallisuuden suhteen (ja joo - olin 10 vuotta itse töissä ravintoloissa ja hotelleissa).

Me on pyydetty, ettei mitään jekkuja tulisi ja avustava henkilöstö on ollut samoilla linjoilla. Häitten jälkeisen yön vietämme kuitenkin omalla mökillä ja eiköhän siinä ole tarpeeksi "jekkua" että mun äiti ( eli ANOPPI ) tulee miehensä kanssa meille yöksi :D

Ehdoton ei kaikille jekuille ja siksi olen vannottanut että sulhanen ei saa kertoa kenellekään, missä hääyötä vietämme ja varsinkaan ei bestmanille, joka voisi hyvinkin keksiä jekkuja. Haluan nukkua yöni rauhassa, että jaksan lähteä häämatkalle 1-2 päivän päästä. Myös hotelliyötä varatessani aion sanoa, että huoneeseen ei saa päästää ketään muita ennen meitä eivätkä saa suostua kenenkään muiden ehdottamiin pikku yllätyksiin.

Mä en ole tullut edes ajatelleeksi tällaista asiaa. :girl_impossible: Vietetään siis kaksi yötä hotellissa (ei tarvitse kiirehtiä juhlista nauttimaan hotellihuoneesta), enkä tosiaan halua mitään ikäviä jäyniä. Kyllä mun huumorintaju ehkä venyisi siihen, jos joku olisi jostain kumman syystä jäynän keksinyt, mutta vaikuttaa aika epätodennäköiseltä. Ei oikein kuulu kummankaan meidän suvun tai kaveripiirin tyyliin jäynät hääyönä. Tai siis olisin todella ällistynyt, jos joku saisi tuollaisen idean päähänsä.

Pari sukulaistani ovat vakaasti päättäneet tehdä meille hääyöksi jekkuja. Olen heille sanonut, että emme halua ainuttakaan pilaa hääyöksi ja he vain pirullisesti ovat nauraneet ja sanoneet, että jekkuja on luvassa. En voi ymmärtää, miten ihmiset voivat olla niin idiootteja, etteivät pysty hääparin toivomuksia kunnioittamaan :(

Olen päättänyt soittaa hotelliin ja ilmoitan heille, että ketään ei huoneeseemme saa päästää. Jos huoneeseemme on järjestetty yksikin pila, emme aio maksaa hääyötämme. Nämä sukulaiset ovat minulle sanoneet, että tuntevat hotellin henkilökuntaa ja että kyllä he huoneeseen pääsevät jollakin keinolla. Mikäli asia on minusta kiinni, eivät muuten pääse.

Eli ehdoton EI hääyön jekuille.

Miten teille kävi? Oliko jekkuja?

Mä en ainakaan olis halunnut mitään jekkuja, koska olin todella väsynyt ja halusin vaan rentoutumaan. Ylimääräset jutut olis vaan ärsyttäny.

Onneksi ei ollut mitään jekkuja järkätty. Olisin kyllä ollut varmaan aika vihainen jos olis, kuitenkin olin sen verran väsynyt sitten kun nukkumaan päästiin.

Mulla menis kyllä hermo! Eli hotellille täsmennetään, että huoneeseen ei saa mennä kukaan muu, kuin henkilökunta, jos tarvetta on. Tosin en usko, että kukaan mitään jekkuja olisi järjestämässäkään.

Olisi ollut ehdoton nou nou! Tosin eipä meidän suvuissamme / kaveripiireissämme olisi ollutkaan ketään, jolle moiset lapsellisuudet olisivat edes tulleet mieleen...

Jos meidät "yllätetään", suunnittelija ja toteuttaja päätyvät "shitlistille". Tässä asiassa huumorintaju on tasolla pyöreä nolla.

Onpas ihmeellistä huumoria minunkin mielestä. Kuka tollaisia kiusoja edes keksii? :girl_impossible: Eipä kyllä kuulosta meidän jutulta... Valtaosa vieraista on onneksi noin lapsellisten juttujen ohi jo kasvanut. Varmuuden vuoksi kuitenkin täytynee salata hääyökohde, koska ihan täysin en muutamiin (läheisiinkään) kavereihin näissä asioissa luota.