Guest Blues80

G: Hääyön jekut - hyvä vai huono?

174 posts in this topic

En usko, että kukaan mitään ihmeellistä edes tekisi, mutta vaikka asiaa nyt miten pohdin, en usko että "jekut" mua ihmeemmin ärsyttäisi. Toki riippuisi tavasta, mutta jotkut näkkärinmurut sängyssä ei todellakaan suututtaisi, ennemmin naurattaisi jos jotain.

Todella iso EI. Millainen urpo haluaa pilata hääparilta ihanan hääyön laittamalla jotain näkkärinmuruja sänkyyn...?! :hysteric:

Edited by muffeli

Itse olen myös ehdottoman EI:n kannalla. Jokainen, joka nyt jekkuja saattaisi keskiä, tietää millainen olen ellen saa kunnolla unta ja ehkä he haluavat sen verran säästää miestäni, että tajuavat olla tekemättä mitään jekkuja :girl_wink: ja mikäli eivät tajua, he kustantavat meille uuden hääyön. piste.

Todella iso EI. Millainen urpo haluaa pilata hääparilta ihanan hääyön laittamalla jotain näkkärinmuruja sänkyyn...?! :hysteric:

No aika lailla saa ottaa asiasta itseensä, jos muutama leivänmuru voi pilata koko hääyön. Lakanalta murut pois ja that's it. Eri asia on toki se, jos on tehty jotain minkä vuoksi ei oikeasti saa nukuttua tai levitelty sänkyyn jotain hammastahnaa..

En vaan tajua, että mitä hauskaa siinä on, että sängyssä on näkkärinmuruja... "Jekuttajat" eivät kuitenkaan ole paikalla saamassa siitä hyviä nauruja, joten eikö käytännössä hääpari vain joudu toteamaan, että hehheh, täällä on muruja ja sitten yksinään siivoamaan sänkyä. Herätyskellotkin ovat sentään ideana hauskempi, tosin en todellakaan haluaisi herätä keskellä yötä etsimään piilotettuja herätyskelloja. Kun vanhempani menivät naimisiin, oli enoni sahannut salaa heidän sänkynsä jalat (ei siis ollut hotellissa) melkein poikki, niin että kun vanhempani kävivät siihen illan päätteeksi, sänky romahti heidän allaan. On se sitten kauhean hauskaa viettää hääyö jollain puoliksi lattialle romahtaneella sängyllä. Kyllähän se näin jälkikäteen naurattaa :girl_haha: , mutta ei varmaan silloin ollut kaikista mukavin yö...

Mielestäni olisi paljon reilumpaa muistaa hääparia jollain positiivisella yllätyksellä: vaikka ruusun terälehtiä sängyllä, kynttilöitä, herkkukori tms.

Itse työskentelen hotellissa ja siellä on ainakin useampaan kertaan bestman/kaaso soittanut etukäteen että haluaa esim. ruusun terälehtiä ripoteltavan sängylle eli henkilökunta hoitaa asian. Tai sitten ovat tuoneet jotakin juomaa (meillä se sisältyy häähuoneen hintaan) jonka ovat toivoneet henkilökunnan toimittavan sinne. Ja meillä kysytään häähuonevarauksen yhteydessä automaattisesti, saako huoneeseen päästää ketään käymään.

Voi toivottavasti kukaan meidän avustajista ei tiedä tällaisista perinteistä... :girl_impossible: Mä en kyllä tosiaan jaksa mitään herneitä alkaa kaivelemaan lakanan alta tai etsiä piilotettua vessapaperia jostain kaapista... Ok, jos yllärit on kivoja (vaikka ne ruusun terälehdet tai joku extra-juoma hotellin herkkukorin lisäksi) niin sellaset mä voin antaa anteeksi. :D Täytyy pitää suu tiukasti supussa ja korkeintaan vihjata ko. asiasta jos puhetta tulee...

Juuei, kuuluvat mielestäni samaan kastiin kuin kulahtaneet ja pakosta iltaan ahdetut hääleikit. Sen sijaan oli ihana yllätys yöllä palata huoneeseen ja huomata oven takana kolmekymmentä punaista ruusua sekä sisälle tuodut lahjat (meillä oli ainoastaan rahatoive saatekirjeessä) sekä suklaasydämiä rasiallinen!

Eipä olisi huumori enää silloin aamuyöllä riittänyt, mikäli jotain jekkuja olisi hotellihuoneesta paljastunut. Onneksi ei :) (en kylläkään edes pelännyt, että tällaista olisi odotettavissa ollutkaan)

En ole aikaisemmin edes kuullut tämmöisestä. :o Luulisin, että ihan hääpäivän väsymyksenkin takia minulla ei huumori kestäisi ainakaan mitään herätyskellojekkuja. Meidän ei kyllä tarvinne mitään semmoista pelätäkään, onneksi.

Jos tällaisia olisi ollut, oltais oltu tosi pettyneitä avustajiin ja kavereihin. Onneksi ei ollut, eikä tarvinnut salailla kaasoilta tai bestmanilta hääyönviettopaikkaa. Aika nopeasti olis kyllä tällaisen tempun jälkeen kaverit menneet mustalle listalle, niinkuin joku sanoikin.

Musta on mautonta, että pyritään tieten tahtoen saamaan ystäville epämiellyttävä fiilis, varsinkin pitkän ja kuluttavan päivän jälkeen. (Tähän kategoriaan menee kaikki leivänmurut, herätyskellot, huoneeseen kylään pamahtamiset jne.) Joskus muinoin on varmaan ollut ihan ns. hauskaa, että heh heh, jos on niin kiire harrastamaan seksiä niin ette ainakaan helpolla sitä pääse tekemään. Nykyään harvemmalla tuoreella avioparilla on kuitenkaan hääyönä ensimmäinen kerta edessä – ja vaikka olisikin, niin mitä iloa kaverit siitä saa, että se menee väsymyksen ja piloista johtuvan v*tutuksen takia pieleen? Ja ihmisten yöunien kanssa leikkiminen menee ainakin omalla kohdalla sen verran yli intimiteettirajan, että loukkaantuisin tosi pahasti, jos joku kiusallaan haluaisi pilata unet.

Mukavat yllärit on ihan ok, ja näihin laskisin vielä juuri ja juuri sen, että on piilotettu herätyskello tyyliin 15 min ennen kuin on tilattu ylläriaamiainen huoneeseen. Joku tässä ketjussa sellaisesta mainitsikin. Toki siinä herätyskellon päällä vois olla vielä lappu tyyliin "odottakaa koputusta ovelle vartin päästä", että hääpari tietää, että jotain on tulossa.

Jos tällaisia olisi ollut, oltais oltu tosi pettyneitä avustajiin ja kavereihin.

Sama täällä. Kyllä sekä miulta että sulholta huumorintajua löytyy, mutta luulisi kenen tahansa ymmärtävän että rankan ja jännityksentäyteisen päivän jälkeen haluaa ennen kaikkea nauttia tuoreen aviomiehen/-vaimon seurasta rauhassa, ilman mitään typeriä jekkuja. Kuka niistä saa mitään iloa? Tuttavani äiti kertoi, että heidän sänkyynsä oli laitettu pieniä kiviä, tyyliin muistuttamaan elämän ja ihmissuhteiden nurjistakin puolista... Voin kertoa että vetäisin ihan hullut raivarit jos joku olisi laittanut puhtaisiin lakanoihin KIVIÄ, räyh :hysteric::lol:

Jäynää tuli ainoastaan hotellin puolesta: poreammeen tulppasysteemin akseli oli hajonnut eikä niin ollen toiminut, suihkukahva jäi käteen, hääsviittiin kuuluva skumppa oli lopussa, viinipulloon ei koko paikasta löytynyt avaajaa, hierovan sängyn ohjaimen patterit loppuivat kesken ja sänky jäi tärisemään, kunnes lopulta vedimme johdon seinästä. :D Että hyvin meni ilman bestmanin jäyniäkin. :P

Apua Lakme!

Kai sentään saitte hotellilta kunnon hyvitykset vai oliko se osa "jäynää" ;)

Enpä ole aiemmin kuullut tällaisista jäynistä. Ja ei kyllä minun huumorintajuuni iske yhtään. Ihmetyttää, voiko joku olla mielissään, jos sängystä löytyy esim. neulaisia tai kiviä. Tai kenelle ylipäätään tulee mieleen tehdä tälläistä? Ihan käsittämättömän mautonta ja törkeää.

^^ Kyllä sentään huomioivat nuo jäynänsä laskussa. :)

Minä sain vasta viikko sitten tietää, että tällainen jäynien tekeminen on jonkinlainen perinne!

Olen sitä mieltä, että kavereiden tulisi ottaa huomioon se, millaisia ihmisiä morsian ja sulhanen ovat. Uskoisin, että kaverit kyllä tuntevat parin sen verran hyvin, että tietäisivät, millaiset jekut/yllätyksen heitä miellyttävät. Kuulin viime viikonloppuna poikaystäväni ystävältä eräästä melkoisesta jekusta... Hääpari oli hääyön jälkeen aamulla herännyt, jolloin kaverit kömpivät ylös sängyn alta! HUI KAMALA. Tuollainen olisi kyllä ihan hirvittävää, kauhistuttaa ajatellakin, millaista olisi herätä hääyötä seuraavana aamuna ja tajuta, että kaverit ovat olleet sängyn alla koko yön.

Mutta mutta, en minäkään hirveästi pidä siitä ajatuksesta, että hääyö "pilattaisiin" erinäisillä tempuilla. Tietenkin jotain sellaista pientä voi tehdä, mihin uskoo morsiusparin huumorin riittävän :) Tuollaiset lahjameiningit kuulostaisivat hirmu kivoilta jutuilta!

Meillä hääyöstä jo vuosi aikaa, mutta vastataan silti, ja pidemmän kaavan mukaan...

Eli vietimme hääyön miehen tädin saunamökillä. Päätimme itse hankkia itsellemme aamupalatarpeet yms. ettemme vaivaisi ketään asialla. Häiden jälkeen olisin vielä itse ollut valmis ajamaan meidät ko. mökille, mutta miehen veli halusi väkisin heittää meidät. No, mökille saapuessamme koimme yllätyksen: sänky oli koristeltu ruusun terälehdistä tehdyllä sydämellä, mökki oli täynnä kynttilöitä ja sinne oli ostettu kuohuviiniä, mansikoita, karkkeja yms. sekä uudet pyyhkeet meidän nimillämme ja hääpäivällämme kirjailtuina. Tämä kaikki panostus sai meidät hämillemme ja oli erittäin liikuttavaa. Sänkyyn istuessani alkoi jostain kuulua naurua. Pelästyin ja hyppäsin ikkunaan, mutta ketään ei näkynyt. Takaisin sänkyyn ja hetken kuluttua taas kuului naurua. Siinä vaiheessa aloimme epäillä naurun tulevan sängystä. Ja peittojen alta paljastuikin jonkinsortin naurutyyny. Laitoimme tämän sivuun naureskellen, mutta uudelleen sängyllä maatessani huomasin pöydän alla jotain...herätyskellon. Kaivoin herätyskellon pois (olisi soinut noin tunnin päästä) ja tongin sitten kaikki paikat ja löysin vielä toisen kellon, joka olisi soinut tunnin ensimmäisen kellon jälkeen. Ilmeisesti tässä olivat kaikki kellot, sillä nukuimme ainakin hyvin aamuun asti.

Aamulla miehen täti toi aamupalaa ja kyseli jekkujen onnistumista. Kerroin, että olimme olleet häntä fiksumpia ja löytäneet kaikki kellot. Tosin seinällä ollutta sorsakelloa, joka tasatunnein piti sorsien ääntä(!) en ollut uskaltanut irrottaa seinältä, sillä epäilin sen olevan mökkiin kuuluva (siellä kun ei enää yleensä nuku ketään). Mutta ilmeisesti sekin oli tuotu paikalle meitä ajatellen. Viimeinen "jekku" oli se, että sulhasen veli haki meidät vasta sitten, kun he olivat porukalla käyneet siivoamassa juhlapaikan. Eivät halunneet meidän joutuvan heti häiden jälkeisenä aamuna siivoushommiin.

Eli meillä jekkuja oli, mutta eipä tuo meitä kumpaakaan haitannut, vaan pidimme jekkuja hauskoina. Itse en silti ole koskaan tehnyt jekkuja morsiusparille (olen neljä kertaa ollut kaasona), toisaalta enpä ole heidän hääyönviettopaikkaansa käynyt myöskään koristelemassa. Eli tavallaan jekut voivat olla myös hyvä juttu (kuten meidän tapauksessamme), mutta sängyn alta kömpivät kaverit olisivat kyllä ehdottomasti sillä kuuluisalla mustalla listalla...

me aiomme viettää hääyön omassa kodissa ja omassa sängyssä, sen parempaa ei ole. minä en halua jekkuja, itse ajattelin jotain herkkuja kuoharia yms. hankkia mutta ei mitään ikävää, rankan päivän jälkeen haluan vain äkkiä nukkumaan, aamulla sit ehkä jotain romantiikkaa kun ei ole kiire luovuttaa huonetta. ja tiedän että mies raivostuisi jos joku kävisi meillä yksin ja ilman lupaamme, siitäkin huolimatta et olis ns. kivoja jekkuja käyny tekemässä. meidän koti on meidän ja sinne ei kenelläkään ole mitään asiaa ilman lupaa.

pakko vielä lisätä että minusta tuo sängyn jalkojen sahaus on kaikista huonoista piloista kaikkein huonoin, ajatelkaa nyt hyvät ihmiset mitä uuden sängyn hankkiminen maksaa ja tuskin vieraista kovin moni on valmis antamaan lahjaksi uutta sänkyä, sit mahdollisesti lahjaksi saadut rahat menee kaikki uuteen sänkyyn joka ei ennen häitä välttämättä edes ollut mielessä käynyt hankinta niin kaikki lahjarahat menee ihan 'hukkaan' kun tulee ostettua turhaa...sopivasti romahtava sänky voi vielä rikkoa mukanaan esim. lattian pinnan... :hysteric:

En ollut ennen tätä viestiketjua kuullutkaan, että jäynien tekeminen olisi jotenkin yleistä (saati perinteistä)! Nyt alko hiukan jännittää :D Toivottavasti kaaso ja bestmankaan eivät ole kuulleet tällaisesta...

Oon kyllä huumorin ystävä, mutta ei havuja sänkyyn eikä kelmua lavuaariin!

Vaikka jäynistä pidänkin, eivät ne kuulu hääyöhön. Sopivat hyvin leireille ja sen tyyppisiin tapahtumiin. Oma huumorintajuni loppuisi täysin, jos joku kävisi hääyöksi varattua hotellihuonettamme terrorisoimassa. Voisi jopa loppua koko ystävyys. Onneksi menemme salaa naimisiin, niin kukaan ei edes tiedä, että hääyötä vietämme. En tosin uskoisi, että ystäviemme harkintakyky pettäisi niin pahasti, että menisi jäyniä tekemään mutta eihän sitä ikinä tiedä.

Uskoisin olevani hääpäivän jälkeen sen verran väsynyt, etteivät "hauskat" jäynät jaksaisi niin kauheasti naurattaa... sitä paitsi olisi ihan kamalaa, jos sänky olisi valmiiksi täynnä jotain helekatin murusia! Sellaista saa kotona ihan tarpeeksi. Sen sijaan kaikki herkkukorityyppiset yllärit on enemmän kuin tervetulleita cool.gif