Mimosa

Kotimainen kylpyläloma "häämatkana"?

45 viestiä aiheessa

Kun ei ole raaskinut koskaan itseään hemmotella kylpylässä käymällä, niin miltäs kuulostaisi se häämatkan korvikkeena, kun varat eivät pitkää matkaa tässä tilanteessa salli?

Mitä kylpylää (tai vastaavaa) suosittelisit?

Paljonkohan tollaisesta hemmotteluviikonlopusta saisi pulittaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kylpylähän on ihan loistava häämatkakohde!  :) Saa vaan olla ja rentoutua. Ja jos kylpylä sijaitsee vielä entuudestaan vieraammassa paikassa niin tulee samalla tutustuttua uuteen paikkaankin.

Kantsii miettiä, millaiseen kylpylään haluaa: sellaiseen, missä on vesiliukumäkiä yms. vauhdikasta (ja tästä johtuen paljon menoa ja möykkääkin) vaiko sitten rauhallisempaan paikkaan. Kummankinlaisiahan riittää.

Hinnat vaihtelee varmaan paljonkin, mutta aika auliisti kylpylät niistä www-sivuillaan kertovat. En tiedä mistäpäin olet ja minnepäin haluaisitte mennä mutta tässä pari linkkiä:

http://www.naantalispa.fi/

http://www.rantasipi.fi/ (tuolta Nokian Eden ja Vaasan Tropiclandia)

http://www.holidayclub.fi (mm. Oulun Eden ja Tampereen kylpylä)

Matkaopas-lehdessä muuten oli jotain kylpylävertailua justiinsa, olikohan numero 6/2002, toiseksi uusin kuitenkin.

Itse olen käynyt mm. tuolla Naantalissa, oli kyllä herkkua.  :D Se kuuluu sarjaan rauhallisemmat. Oulun Edenissäkin olen joskus käynyt, mutta siitä on sen verran aikaa että koko paikka on voinut muuttua ihan täysin sen jälkeen. Silloin se ainakin oli sellainen vähän menevämpi mesta.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osoitteesta www.vesiloma.com löytyy paljon tietoa suomalaisista kylpylöistä, ikäänkuin keskussivusto kylpylöille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ajateltiin varata hääyö kylpylästä, Tampereen kylpylän vastaus oli tällainen:

Hei!

Hääsviitin hinta 235 eur/vrk. Sis. kuohuviinin, suklaat, aamiaisen sviittiin, aamusauna- ja uinti.

Normaalin minisiviitn hinta 180 eur/vrk.

Suosittelen varausta mahdollisimman aikaisessa vaiheessa.

Terveisin

Elina Mäkinen

[email protected]

Kotiin ei oikein ole kiva mennä hääyöksi, kun sulhasen sisko perheineen majoittuu siellä... Ja kun häämatkasta ei olla vielä varmoja, lähdetään varmaan lappiin laskemaan viikoksi jos saadaan paljon rahaa lahjaksi ;D.

Muistakin kylpylöistä kyselin, eivät vaan vielä ole vastanneet...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kertoilkaapas tännekin kokemuksianne kylpylälomista ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minä suosittelen naantalin kylpylää, varsinkin tuota häämatkaa ajattelen. itse olen kahdesti ollut naantalissa, ja on kyllä ihan ykkösluokan kylpylä. ja enemmän juuri romanttinen aikuisten kylpylä. hintavahan se on, mutta kyllä kannattaa maksaa ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

niin ja olen ollut myös nokian edenissä, ja suosittelisin sitä lähinnä perhelomailuun en häämatkaksi. itse olen myös siis ajatellut, että sitten ensi vuonna meille häämatkaksi kylpyläreissu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaasan Tropiclandiaan en kyllä suosittele menemään häämatkalle. Oltiin pari kesää sitten siellä muutama päivä lomalla ja oli kyllä aika täyttä. Lapsia oli niin kamalasti ettei sekaan mahtunut. Muutenkin koko kylpylä oli suunniteltu enempi lapsille, mihin se kyllä loistavasti käykin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähdetään Vuokattiin Katinkullan kylpylään.  ;D Mukavasti rentoutumista ja tekemistä esim. mönkkäri safari, ratsastusta, keilausta... Me ollaan tosin lähdössä bestmanin ja kaasojen + heidän perheidensä kanssa niin hintaa kertyy enempi ja vähempi  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kellään Ikaalisten kylpylästä kokemuksia? Asutaan aivan Tren vieressä, eikä nyt ihan Tampereelle välttämäti haluttaisi mennä  :P mitenkäs muuten...onnistuuko sinne kylpylään mönkiä vielä puoliltaöin kun tulee hääjuhlasta vai jättääkö sitä ihan suosiolla seuraavaan päivään?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli sillain että kun mentiin naimisiin ns. "arjen keskellä" (vihkiminen maistraatissa + hääyö kotona ja seuraavalla viikolla heti muuttopuuhat), varsinaisen juhlan häämatkoineen siintäessä vielä tulevaisuudessa, varattiin sellainen rentoutumisviikonloppu kylpylästä. Oliko se nyt sitten minihäämatka vai kakkoshääyö vai mikä  ;) Tykkäsimme kyllä kovasti! Oltiin Kasnäsin kylpylässä tuolla Turun saaristossa, pieni ja idyllinen paikka, rivitalotyyppiset asumukset merinäköalalla ja TODELLA hyvät ruuat. Kylpylän puoli tuolla ei vedä kyllä vertoja jollekin Naantalin kylpylälle/Eedenille, mutta jos riittää vähempikin niin antaa mennä  :) Ei mitään superluksuspakettia, ihan vain se luksus että oltiin kahden ja poissa kotoa ja kaunis saariston luonto ympärillä.

Suosittelen, sekä paikkaa että tapaa!  :D

p.s. Ei muuten edes maksanut paljon mitään...se kun oli joku loppiaisen lomatarjous, olisko ollut sen 60e yksi yö kahden hengen huoneessa, aamupala ja kylpylän käyttö.

Ai niin ja osoite on ihan www.kasnas.com.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
niin ja olen ollut myös nokian edenissä, ja suosittelisin sitä lähinnä perhelomailuun en häämatkaksi.

Samaa mieltä olen.

Ollaan muutama kerta lomailtu Nokian Edenissä (tosin meillä ei ole lapsia) viikonlopun verran ja täytyy sanoa, että paikan taso on mielestäni laskenut viime vuosina :-/ . Kallista on, mutta mun mielestä rahalle ei oikein saa vastinetta... Kylpylä on ihan ok, mutta esimerkiksi ravintoloissa ruoka on vähän niin ja näin.

Naantalin kylpylään lähtisin itse, jos menisin häämatkaa viettämään :) .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan kanssa varattu minihaamatka Naantalin kylpylasta. Varsinainen pidempi haamatka tehdaan joskus hamassa tulevaisuudessa, mut halutiinn silti paasta edes hetkeksi rentoutumaan jonnekin heti haiden jalkeen.

Naantalista olen kuullut pelkkaa hyvaa ja on kuulemma tosiaan huomattaavsti rauhallisempi/romanttisempi kuin moni muu kylpyla Suomessa.

Muokattu: , käyttäjä: Josephine

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
minä suosittelen naantalin kylpylää, varsinkin tuota häämatkaa ajattelen. itse olen kahdesti ollut naantalissa, ja on kyllä ihan ykkösluokan kylpylä. ja enemmän juuri romanttinen aikuisten kylpylä. hintavahan se on, mutta kyllä kannattaa maksaa ;)

Komppaan täysin o/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me saatiin kavereilta kihlajais&tuparilahjaks lahjakortti Naantaliin. Oltiin elokuussa siellä laivan puolella. Tosi hiljasta oli, mutta on se kyllä paikkana ihana, ja kaupunkina myös. Ja aamiainen oli hyvä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekin tulossa kylpyläloma häämatkakasi. Tosin kiertelemme eri kylpylöitä pitkin Suomea. Häämatkaa odotellessa... :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä oli myöskin alunperin suunnitelmissa, että lähtisimme viettämään "häämatkaa" naantalin kylpylään(emme ole kumpikaan koskaan käyneet siellä)...mutta sitte päätimmekin yllättäen, että lähdemme etelän lämpöön ja varasimme matkan kreikkaan :) .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen oman kokemuksen puolesta Naantalin kylpylää. Oltiin siellä Presidentin sviitissä "häämatkalla" to-su. Mahtavat ravintolat, hyvä palvelu, ihana kylpylä osasto ja upeita hoitoja (kasvohoidot, hieronnat, kylvyt..)

Sviitti oli koristeltu nätisti, vaikka muuten oli ehkä hieman liian pastellin sävyinen sisutukseltaan mun silmille, mutta kaikkeen tottui :grin:

Suosittelen, mutta olkaa pitempään kuin vain yksi yö ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen itse ollut Hämeenlinnan Aulangolla Rantasipissä kaveriporukalla, ja kovasti sulhaselleni sitä olen mainostanut häämatkapaikaksi. Siellä on upeat maisemat, ihana kylpylä ja säätkin suosivat, kun siellä oltiin. Hevosten ystäville vinkkaan, että ratsastustallikin hotellin kupeesta löytyy.

Olemme siis myös suunnitelleet lähtevämme parin yön hotellilomalle heti häiden jälkeen. Sen kummempaan ei ole aikaa eikä varaakaan siinä vaiheessa. Tämä on siis miehen nakki, ja enimmäkseen yllätys mulle. Nyt se tosin arpoo, mennäkö kauemmaksi ja yöpyä tavallisessa hotellissa vai lähemmäksi ja yöpyä kylpylässä. Outoja nämä häihin liittyvät dilemmat. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hämeenlinna, Aulanko. En ole itse ollut, mutta tuttavat kuvailleet ns. aikuisten paikaksi, eli elintilasta ei ilmeisesti tarvitsisi taistella "puolituisten" kanssa. Tunnelmaltaan myös hyvä pareille, kuulemma.

Edit: huomasin jälkikäteen yllä olevan. Eli: mitä yllä sanottiin :P

Muokattu: , käyttäjä: Jenny-Maria

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan suunniteltu Haikon kartanoa. Se nyt ei kait varsinaisesti mikään kylpylä oo, mutta kyllä siellä on altaita ja saunoja ja rauhalliselta paikalta tuntuu. Ihanat hoidot houkuttelis, mutta tulee luultavasti liian kalliiksi heti häiden jälkeen :) Eikä ollu edes pahan hintanen. Kolmelta yöltä kaks ihmistä 668€ ruokineen päivineen.

HYVÄ OLO -PAKETTI

1 yön majoitus 2hh:ssa

Päivän lounas tai päivällinen Kartanossa

- pöytiintarjoiltava 3-ruokalajin menu

Hieronta 20 min.

Aamiaisbuffet Kartanossa

Yorokobi-HyvänOlon altaiden ja kuntosalin käyttö

Kylpylähotellissa 140 € / hlö

LISÄYÖ

1 yön majoitus 2hh:ssa

Päivän lounas tai päivällinen Kartanossa

- pöytiintarjoiltava 3-ruokalajin menu

Aamiaisbuffet Kartanossa

Yorokobi-HyvänOlon altaiden ja kuntosalin käyttö

Kylpylähotellissa 97 € / hlö

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kokemusta Nurmeksen bombasta, saarijärven tai savolinnan kylpylästä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen joskus ollut perheen kanssa parikin kertaa Bombassa.

Aivan ihana paikka! "Karjalaiskylä" on aivan kaunis ja ruoka todella maittavaa. Se kylpylä onkin sitten moderni niin vähän rikkoo idylliä, mutta siellä saa ihanat hoidot ja paikka on rauhallinen. Suosittelen!! Olen ollut kesällä ja talvella ja mielestäni paikka pääsee oikeuksiinsa talvella. (ihanat muistot palaavat mieleeni)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkoituksena olisi lähteä häiden jälkeen pariksi yöksi kylpylään. Onko kenelläkään kokemuksia Kivitippu-kylpylästä, joka sijaitsee Lappajärvellä?

Muoks. Eipä tuolla Kivitipussa ollutkaan enää haluamallemme ajankohdalta tilaa, joten muita vinkkejä pienemmistä hotelleista/kylpylöistä olisi kiva saada :) Esim. Hotelli Saaga Ylläksellä, onko kokemuksia?

Muokattu: , käyttäjä: jippis

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Naantalin kylpylästä vielä semmoista tuoretta tietoa, että itse en sinne ehkä häälomaksi kylpylöimään menisi. Oltiin miehen kanssa kesälomareissulla sielä, ihan mukavat altaat yms, mutta oltiin ainoita joilla ei ollut yhtä tai useampaa lasta mukana sielä :o Minusta se ei edes ollut kovin lapsiystävällinen paikka puitteiltaan ,mutta kovasti sielä niitä silti oli. Oli jotenkin orpoa olla sielä ainut kahdestaan oleva pariskunta..

Aulangon kylpylässä olen ollut viettämässä polttareita, ja sen perusteella vaikutti huomattavasti rauhallisemmalta/aikuisemmalta paikalta kuin Naantali. (vaikkakin hotelli ei varmastikaan vedä vertoja Naantalin hotellilaivalle ;) )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään