Sign in to follow this  
Followers 0
sininen

Hääyöpaikan koristelu

20 posts in this topic

Mitä kivaa voisi keksiä morsiusparin hääyöpaikalle. Vielä ei ole tietoa siitä viettävätkö he hääyön kotona vai hotellissa. Jotain koristusta pitäisi siis keksiä.

Olen koristellut hääparin sängyn laittamalla ruusun terälehtiä sydämen muotoon. Tietysti olimme laittaneet muutenkin paikat hienoksi, mutta niitä vinkkejä oli aiemmassa linkissä. Kuohuviiniä ja mansikoita, valkoinen liina pöydällä, rakkauteen liittyviä tekstejä ja kirja.... Ihanaa...

Olen kuullut myös jonkun ilkimysperinteen, että tehdään kaikenlaista ilkeilyä hääparin yöpaikalla (esim. laitetaan tuorekelmu vessanpöntön päälle), mutta nehän on ihan kamalia juttuja, enkä todellakaan tiedä, kuka ilkimys on tuollaista keksinyt ja kenen mielestä se on kivaa!

Olen kuullut myös jonkun ilkimysperinteen, että tehdään kaikenlaista ilkeilyä hääparin yöpaikalla (esim. laitetaan tuorekelmu vessanpöntön päälle), mutta nehän on ihan kamalia juttuja, enkä todellakaan tiedä, kuka ilkimys on tuollaista keksinyt ja kenen mielestä se on kivaa!

Tähän viitaten:

Eräät tuttavani kävivät murustamassa näkkileipää tuoreen hääparin sängylle...  >:( Todella inhottavaa minusta!

Heidän alkuperäinen suunnitelmansa oli piilottaa asuntoon herätyskelloja ja laittaa ne soimaan tunnin välein yöllä, mutta koska pariskunnalla oli pieni lapsi, he jättivät tämän "jekun"  ??? tekemättä.

Jos hotellissa yön viettävät niin koristelu voi olla hankalaa, jos hääpari (siis varaajat) eivät ole antaneet siihen lupaa. Ja kynttilät on hotelleissa aika yleisesti pannassa...

olen itse kuullut ihan hauskan kuuloisen hääyöjekun. Eli paikan vessa oli tungettu aivan täyteen ilmapalloja, ja kun hääpari sitten ensimmäisen kerran raotti vessan ovea, tulvahti huone täyteen värikkäitä ilmapalloja  :-X Jos hääyö vietetään hotellissa, on huoneen koristelu vaikemapaa, mutta ainakin sinne voi toimittaa ihanan herkkukorin, jossa on shampanjaa, mansikoita ja kaikkea muuta ylellisen ihanaa...

Juu, me mennään Kämpiin yöksi ja kun kävimme siellä tutustumassa niin täti sanoi, ettei siellä pääse kukaan "ulkopuolinen" liikuskelemaan, koska halutaan turvata asiakkaille täydellinen rauha.. En minäkään kyllä haluaisi kelmua wc-pöntön päälle enkä näkkileipää sänkyyn, mut herkkukori ja muut hemmottelujutut kelpais kyllä... tosin saahan sieltä huonepalvelustakin jotain...  ;D

kuulostaisiko hullulta jos morsiammena itse koristelisin hääyöviettopaikan ja yllättäisin sulhaseni?paljon kynttilöitä..kuohuvaa juomaa..yms yms?

Itse ajattelin myös koristella itse, kaaso häärää varmaan muutenki tarpeeksi.

Ja tuleepahan mieluista sittte  ;)

Tää on vähän vanha aihe, mutta vastaan kummiskin. Nyt kun näitä viestejä on lukenut, olen tullut siihen tulokseen, että taidanpa koristella hääyöpaikan itse.  Saanpahan sulhaseni yllätettyä! En todellakaan halua mitään jekkuja, ja koska kaaso niitä saattaa tehdä, kiellostani huolimatta, taidan tehdä koristelun itse.  Ja saapahan todellakin mieluisen, romanttisen, koristelun. Me aiomme viettää hääyömme mökillä, rauhassa, ja romanttisesti.  Ja jos itse haluan ylläriä, voinhan pyytää sulhastani keksimään minulle jonkin jutun.

Me ollaan kotosalla hääyö ja mä laitan kodin yöksi kuntoon (tai lähinnä makuuhuoneen). Sulho taas hoitaa seuraavan aamun aamiaisen. Näin päästään molemmat tekemään ylläri toiselle ;D

Kaverini meni naimisiin viime kesänä ja hänen lapsuuden ystävänsä oli pyytänyt lupaa järjestää hääyöpaikan.

Ystävä oli pyytänyt tuttavansa mökkiä (joka sijaitsi lähellä hääpaikkaa ja järven rannalla) lainaksi. Mökki oli koristeltu kynttilöillä ja sinne oli järkätty iltapalaa ja aamupalaa valmiiksi. Savusauna oli lämpimänä odottamassa hääparia ja mökkiin oli viety muutamia häälahjoista esim. opas erilaisista asennoista...

Kivointa oli että hääparin ei tarvinnut stressata hääyön järjestelyistä ja paikankin he saivat tietää vasta kun heidät vietiin silmät sidottuina perille. Ja maksamaanhan tämä järjestely ei tullut paljon mitään!

Oman hääyöni järjesti sulhanen yllätykseksi... :)

Meillä on huoneen sotkemiskielto. Maksamme sviitistä sen verran, että emme halua sitä siivota. Kukaan ei tiedä, missä yövymme ja ajattelin soittaa sinne, ettei meidän nimiämme saa kertoa (tuskin kertovatkaan) kenellekään kysyvälle. Itse ajattelimme pakata mukaan kuohuvaa, häälasimme ja jotain muuta kivaa... :-X :-X

Niinhän sitä luulisi! Kivat yllärit ovat varmasti aina tervetulleita, mutta kiusa se on pienikin kiusa. Perinteillä perustelivat, joten siinä mielessä petyin kavereihin ja niihin jotka tiesivät tempauksesta, mutta eivät hillinneet ko. henkilöiden jekkuhimoa. Mitään em. kaltaista sotkemista ei tosin tapahtunut, mutta hotellille antamamme palautteen jälkeen ei vastaavaa samassa hotellissa enää tapahdu. Eri asia olisi ollut, jos olisimme antaneet edes luvan jollekin vieraalle käydä huoneessamme.

Viime kesänä yksissä häissä  kaasot olivat laittaneet

hääparin sänkyyn halkoja piristeeksi..

Sulhasen isä kyllä korvasi pikku ilkeyden tuomalla jääkaappiin skumppaa ja mansikoita.

:)

Meillä on hääyön viettopaikka vielä auki, mutta täytyy myöntää ettei ilkeydet välttämättä ainakaan kohottaisi tunnelmaa.

???

Olin ex:n siskon häissä ja siellä hääyöpaikkaan oli laitettu kaikkia jekkuja. Oli seitsemän herätyskelloa soimassa ja käpyjä yms. Itse en ainakaan halua omaa hääyön viettopaikkaa sotkettavan. Onneksi se onkin aika vaikeaa, kun hääjuhlan ja hääyön viettopaikan välillä on n.600km.   :D

Hei,

Miulla ei jostain syystä tuo linkki aukea. Voisiko joku vaikka kopsata tuolta tuon listan tähän keskusteluun? Huomenna pitäisi mennä koristelemaan hääsviittiä jo päivällä ja ideoita koristeluun ei juuri ole. :unsure: Mitään helposti pilaantuvaa ruokaa huoneeseen ei voi viedä moneksi tunniksi, joten se rajoittaa jo aika paljon. Ajattelin tehdä perinteisen sydämen ruusun terälehdistä sängylle ja viedä huoneeseen ison kimpun ruusuja. Muutaman kynttilän voisi kanssa laittaa...Olisiko kenelläkään muita ideoita?

Eipä sitä linkkiä ole enää olemassakaan.

Suklaata, esim. muutamia käsintehtyjä konvehteja, voisi tietenkin viedä. Ne kun eivät pilaannu, tuskin siellä huoneessa nyt kauhee hellekään on.

Ja yksi mikä voisi olla aika kiva on, jos siis huoneessa ei automaattisesti ole, niin viedä pariskunnalle aamutohvelit.

Ja tietenkin joku hierontaöljy voisi olla kiva. Niitä saa tosi ihanan tuoksuisina (viimeisin johon törmäsin oli mansikka-shampanja) eikä ole mitenkään seksistinen, eli siitä tuskin kukaan herkempikään pahastuu. Ja muita hemmottelujuttuja voi olla vaikka rentouttava kasvonaamio, hyvä hoitoaine, joku ihana ihonikuorintatuote tai muuta sellaista mukavaa, joka rentouttaa mukavasti aamusuihkun lomassa. :)

Noista ainakin itse tykkäisin!

Niin ja kuva hääparista kauniissa kehyksissä yöpöydällä vois olla aika kiva ylläri!

Minua pyydettiin joulukuussa koristelemaan hotellihuone. Nyt kaivattaisiin ideoita. Sulhanen siis pyysi minua yllättämään morsian/hänet. Morsian on vielä puutarha alalla, täytyy siis katsoa tarkkaan mitä kukkia sinne uskaltaa viedä... Yksi ehdoton vaatimus on jo tiedossa, kuuma kylpy tulee olla valmiiksi laskettu.

^Toivottavasti sulho osaa järjestää itsensä ja morsiamen oikeaan aikaan hotellille että vesi pysyy lämpimänä. ;)

Yvory: Tämä on kyllä suunnitteilla, yksi ehdotus on että (mikäli juhlapaikka ja hotelli ovat kohtuu lähekkäin)me koristellaan ensin huone, ja ajetaan sitten takaisin juhlapaikalle hakemaan hääpari. Sitten otettaisiin huone itselle samasta hotellista itselle.

Taustamusiikki soimaan huoneeseen olisi kiva, tai takkatuli DVD telkkariin. Miten noissa hotelleissa mahtaa olla, ei CD/DVD soitin taida kuulua vakiovarusteisiin... Oma mankka taas voi näyttää vähän tyhmältä...

Ilmapallot olis kanssa kivoja, minne kaikkialle niitä voisi tunkea?

Olen kuullut myös jonkun ilkimysperinteen, että tehdään kaikenlaista ilkeilyä hääparin yöpaikalla

Omissa polttareissani kuulin kauhutarinoita näistä, listataan niitä nyt tänne kaikkien kiusaksi:

-Yöksi omaan asuntoon, asunnon lattia oli päällystetty kertakäyttö mukeilla joissa oli sentti vettä pohjalla (Delekoivat betmannille ja kaasolle keräys urakan)

- Musiikkia josta kumpikaan hääparista ei pidä(Antti Tuiskun levy)Stereoihin ja kaukosäätimellä asunnon ulkopuolelta/ ajastimella keskellä yötä soimaan.

-Meillä oli oman asunnon oveen kiinnitetty samanlainen lappu kuin auton perään "Kultahäät ja päiväys 50v päähän" (Ihan hauskaa)