Jump to content
Naimisiin.info

Hääkimppu tekokukista?


Guest TuuliTytto

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Noi silkkikukat on aivan syötävän sulosen näkösiä.

Mulla oli hääkukat kaikki tuohesta tehtyjä. Tai no siis melkein kaikki, höyhenistä ja tuohiruusuista hääkimppu, sulhasen viehe ja pöytäkoristeet. Lisäksi tarjoilupöydässä oli tuohiruusuista, höyhenistä ja muovikukista asetelma.

Tämä senkin takia, että lähisukulainen tekee tuohitöitä ja halusin näin ollen tunnesyistä hänen tekemänsä asetelmat. Olivat kyllä kauniita ja ainutlaatuisia ja mikä parasta, säilyvät muistoina aina :)

Link to comment
Share on other sites

Häät menivät, miten hääpäivä voikin mennä niin nopeaan... mutta kerronpa vielä mistä tilasin loppujenlopuksi kukkani. Myyjä oli UK Ebaysta nimellä uniquefloralcreations.

Tilasin häneltä oman kimppuni, pienemmän heittokimpun, sulhasen vieheen ja 3 muuta viehettä sekä naisten vieheet morsiustytöille ja kaasolle.

Kukat olivat kauniita, eli voin lämpimästi suositella varsinkin talvihäihin. Varsinkin vieheet olivat edullisia ja kimputkin kohtuuhintaisia, postikuluja tuli koko setille 7 puntaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Onko tietoa pk-seudulla olevista puljuista, jotka mahdollisesti tekisi silkkikukista kimppuja?

Oon itse jossakin määrin allerginen/herkkä kukille, enkä välittäisi olla ihan tukossa tai silmät vuotavana hääpäivänäni. Samaten vieraiden pöytiin olisi kiva saada silkkikukkia, koska mun lähisuku on samaa sorttia kuin minäkin...

Link to comment
Share on other sites

Tuolta on tuloss meille kukat, pistänpä viestiä miltä näyttää kun on postissa tulleet.

http://www.silkweddingdesigns.com/

Kukat saapuivat tänään, olemme sulhon kanssa molemmat niihin tyytyväisiä ja mielestäni kukt näyttävät ihan aidoilta. Eli ruusuja voin ainakin suositella tilattavaksi tuolta

Pelkäsin kyllä pahinta kun pakettia postista hain, morsiuskimppu, heittokimppu ja vieheet oli pakattu aika heppoisen oloiseen pahvilaatikkoon joka oli teipattu täyteen fragile lappuja. Siitä huolimatta paketti oli saanu vaikka kuinka monta kolhua ja näytti ulkoapäin siltä että sisällä olevat tavarat eivät voi missään nimessä olla enää hyvässä kunnossa. Kotiin päästyäni revin hirveällä kiireellä paketin auki ja pystyin huokaisemaan helpotuksesta koska kukat oli pakattu pehmeän silkkipaperin ympärille ja niissä ei ollut laisinkaan jälkiä kauhean karusta kuljetuksesta.

Mitä täällä oli toimituskulut? Yritin haravoida koko sivuston läpi, mutta ei ainakaan mun silmään osunut mainintaa lähetyskustannuksista.. Haluaisin tilata muutaman näytekappaleen ennen kuin lähden kaikkia kukkia ostamaan, mutta jos toimitusmaksut ovat jotain 20 punnan luokkaa, niin sitten pitää miettiä vähän uusiksi. Meillä kun on talvihäät, niin haluaisin silkkikukista hääkimpun, ettei tarvitse jännittää selviävätkö ne kirkkoon asti hyvännäköisinä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

minä tilasi kuopion Floristin kukkastudiosta itselleni kimpun, 8kpl vieheitä, ja yhden heittokimpun.Hinta oli 200€ ja itse tykkäsin aivan älyttömästi kimpusta, joka nytten roikkuu keittiönseinällä muistuttamassa päivästäni, ja haaveena on joskus tarjota sitä lapsilleni kun meneevät naimisiin :)

Link to comment
Share on other sites

Kokeilin (lue: räpelsin ja väkersin :girl_haha: ) kimpun tekoa itse ja tässä harjoitusversiossa kukat & helminauha eivät ole vielä kiinnitettyinä tuohon itse kimppupohjaan. Lopulliseen versioon tuota helminauhaakin tulee varmaan vielä pikkuisen lisää. Rehellisiä mielipiteitä, kehtaanko käyttää hääkimppuna tällaista itsetehtyä?

http://www.aijaa.com/v.php?i=005608345640.jpg

Tosi hieno!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Minun kimppuni Ebayn kautta tilattu

9724620.jpg

Maksoi £40

Niin siis tilasin tämän ja 4 kaasolleni isot fuksia kimput, ja kolme vieheä. Kaikki tuli maksamaan £149 eli n.185€ tässä siis postikulut mukana.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Innostuin silkkikukkaideasta, sillä meidät vihitään jo juhlia edeltävänä päivänä. Voisin siis käyttää samaa kimppua maistraatissa ja juhlapäivänä pöytäkoristeena sekä valokuvauksessa.

Link to comment
Share on other sites

Meillä myös talvihäät ja jo heti suunnitelmien alussa päätin että kimppuni tulemaan "ikuinen". Kun kimppu oli alkutekijöissään eli pohjatyövalmis, meinasin pysähtyä melkein siihen. Pelkkä silkkikukkapohja näytti kivalta :) Jatkoin kuitenkin korukimppuni loppuun, mutta tässä silkkiversio

Morsiuskimpunpohjakukillavalmiina.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Oliko joku tilannut Afloral:ista suomeen? Paljonko tilasit ja paljonko tuli kustannuksia lähettämisestä?

Yritin laskeskella, mutta perhanan MyUS (joka siis shippaa noita) kertoo laatikkomitalla (yritin hahmotella minkä kokoinen laatikko tulee) kustannuksiksi yli 300 dollaria. Hihhei!

Siellä vaan olisi niiiiiiiin mahdottoman ihanat ja kauniit kukat (yksittäin) :( Ja ne pajunkissat joille menetin jo sydämeni.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Minua taas kiinnostaisi onko joku tilannut tuolta pari sivua taaempana mainitusta http://www.thebridesbouquet.com -nettikaupasta?

Itse olisin sieltä tilaamassa aikamoisen määrän kukkia (hääkimppu, heittokimppu, vieheet, koristelut jne.) ja vähän jännittää laittaa hirveästi rahaa sinne kun ei tiedä yhtään mitä saa vastineeksi :girl_sad:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 1 month later...

Onko kukaan tilannut Etsy.com:ista kukkakimppuaan? Itse kiinnostunut pioneista ja siellä olisi mahtavan näköisiä kimppuja tehtynä mutta en ole koskaan tilannut tuolta joten ei kokemusta ole.

 

http://www.etsy.com/listing/112440116/silk-bridesmaid-bouquet-peony-roses?ref=sr_gallery_27&ga_search_query=wedding+bouquet+peonies&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=FI&ga_order=price_asc&ga_page=11&ga_search_type=all&ga_facet=wedding+bouquet+peonies

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Minä tilasin Etsystä useasti ja aina onnistui hyvin, mutta päädyin tekemään itse oman tekokukallisen kimppuni. Silkkikukkapohja ja koruina päälle. Eipä ollut huolta paleltumisesta joulukuisissa häissämme.

 

Kimppukuvia006.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Minä tilasin Etsystä useasti ja aina onnistui hyvin, mutta päädyin tekemään itse oman tekokukallisen kimppuni. Silkkikukkapohja ja koruina päälle. Eipä ollut huolta paleltumisesta joulukuisissa häissämme.

 

Kimppukuvia006.jpg

 

Jippii!! Olenkin etsinyt kokemuksia kimpun teosta. Omani on "kerään koruja" vaiheessa. Olen miettinyt, että sidon kimpun normaalisti ja samalla tavoin kuin taitan kukkia, laitan aina väliin rintakoruja, joihin olen tehnyt metallivarret. Tämä kuvassa oleva on kuitenkin tehty selkeästi ei tekniikalla. Painettu/liimatu johonkin pohjaan? Miten teit tämän?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sisällä styrox pallo. Päällystetty silkkikukilla, ja tökitty täyteen koruja joihin kieputettu rautalanka ja turhista kahdesta päästä tehty yksi jäykkä varsi, joka upposi työntämällä styroxiin.

Link to comment
Share on other sites

Sisällä styrox pallo. Päällystetty silkkikukilla, ja tökitty täyteen koruja joihin kieputettu rautalanka ja turhista kahdesta päästä tehty yksi jäykkä varsi, joka upposi työntämällä styroxiin.

 

Kiitos Satuile. Taidankin tehdä tuolla tekniikalla testiversion. Sitten jos haluan käyttää eläviä kukkia, kokeilen myös sitä jollakin markettiruusuilla.

 

Kimppusi on todella kaunis. Oliko kimpun tekeminen vaikeaa ja menikö siihen paljon aikaa? Pysyikö kukat ja korut hyvin styroksipallossa vai käytitkö myös liimaa?

 

Olen aivan ihastunut tähän rintakorukimppu-ideaan. Vähän erilainen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Taitaa olla minun jo myöhäistä vastata, mutta kimpun tein viikossa. Korujen kerääminen vei eniten aikaa. Liimaa ei ole pisaraakaan kimpussa ja vielä tuo on täysin ehjänä vaikka tasan vuosi sitten sitä kannoin.

Link to comment
Share on other sites

Ei ollenkaan myöhäistä, häät ovat vielä edessä. Tosin omalta osaltani kiikutin rintakorut ja idekuvat kukkakauppaan, jossa yhdistävät kuvien ja keskusteluidemme pohjalta rintakorut eläviin kukkiin. Eli siis kimpun rakentaa lopulta minun sijaani floristi.

Muokattu: , käyttäjä: Suli
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...