Guest Amur

Hääkimpun hinta

772 viestiä aiheessa

meilläkin maksaa omin varsin sidottu kimppu 30e vähemmän, joten taidan päätyä siihen, kimppu maksaa näin 70e punaisista ruusuista, muratista ja murattiköynnöksellä :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kimppuni maksoi 30 euroa. Säilyi muuten koko päivän, kun väillä annoin juoda ja lauantaina vielä ihan freesinä oli, kun kotiin tultiin. Nyt kuivattelen.. Ja kimppu oli Vantaan simonkylästä, leinikkitien kukka. 1620.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kävin kyselemässä Turussa myös hääkimpun hintoja. Pasadenassa sanoivat, että täytyy maksaa 30 euron varausmaksu, jotta ehtivät tehdä kimpun kyseiselle päivälle. Oletteko muut törmänneet tällaisiin varausmaksuihin? Vähennetäänkö se kimpun hinnasta vai ei? Kiinnostaisi tietää, kun en huomannut liikkeestä kysyä.

Meidän kukkakaupassa ei ollut mitään varausmaksua. Nuo ottavat tietyn määrän tilauksia vastaan heinäkuulle, lomien takia. Nopeat syövät hitaat :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kimppu (vaaleanpunaista ruusua ja jotain hentoa "välikukkaa" plus jotain vihreää, hieman roikkuva malli) plus heittokimppu, kaksi viehettä ja yksi rannekukkanen, tulevat maksamaan yhteensä noin 100 e (alustava arvio) Kangasalla. Olen ihan tyytyväinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kimppuun tulee tummanpunaisia sekä valkoisia ruusuja sekä murattia ympärille. Pisaran mallinen, hieman laskeutuva. Tulee maksamaan 45e. Ei paha hinta mielestäni. Heittokimppu 10e.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä pitäisikö vain mennä häiden aattona kukkakauppaan ja pyytää kimppu suoraan käteen, eikä mainita häistä mitään. Kyllähän nuo kimppuja tekee hetikin. Onko kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kävin kyselemässä Turussa myös hääkimpun hintoja. Pasadenassa sanoivat, että täytyy maksaa 30 euron varausmaksu, jotta ehtivät tehdä kimpun kyseiselle päivälle. Oletteko muut törmänneet tällaisiin varausmaksuihin? Vähennetäänkö se kimpun hinnasta vai ei? Kiinnostaisi tietää, kun en huomannut liikkeestä kysyä.

Varausmaksu vähennetään kimpun hinnasta. Meidän kukat tulee Pasadenasta.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

no minun sukulainen on kukkakauppias turussa ja täytyy sanoa, että hän tekee perjantaisin töitä usein lauantai aamuyöhön asti, maksaa 2 työntekijälle palkat lisineen, on tosi tarkka ja ammattitaitoinen. Morsiamen kanssa kulutetaan kuulema usein 2-5 tuntia aikaa suunnittelussa ja niistä tunneista ei laskuteta lainkaan. Maksetaanhan kampaajallekin koekampauksesta ja itse kampauksesta ; siis työstä kunnon hinta, miksi kukkakauppiaan työ on vähäpätöisempää? Saattehan sentään materiaalitkin, kyllä kampaajat veloittavat väristä tms erikseen. Jos kauppa on keskustassa niinkuin sukulaiseni on, on huoneistovuokra aika huima, jo sekin varmaan vaikuttaa hintaan ja entä valtiolle menevä arvonlisävero? Joskus voisi olla nurisematta kaikesta, onhan se naimisiin meno vapaaehtoista ja puvusta ja serveteistä ja muusta tilpehööristä ollaan valmiit maksamaan niin  miksei kukista jotka ovat hääkuvassa koko elämän, morsiamen silmissä koko illan!!?? Voihan aina kesällä mennä tienpientareelle koiranputkia ottamaan, varmaan ilmaista ja niin helppoa!!  Kuinka moni teistä olisi valmis tekemään yötyötä, kotiin nukkumaan 2 tunniksi, sitten aamulla taas avaamaan liike ja palvelemaan niin ammattitaitoisesti ja ystävällisesti! Työpäivän jälkeen mahdollisesti asentamaan häihin pöytäasetelmia ja kirkonpenkkikukkia.   Ja sitten ei saisi ottaa hintaa työstään!!??  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olipa tulikiven katkuista tekstiä!

Jos morsian elokuussa ei ole sattunu huomaamaan, niin samaa keskustelua käydään myös kampauksen osalta. Ja mä haluaisin nähdä sen morsmaikun kenen kanssa floristi on suunnitellu kimppua 5 tuntia aamuyöhön asti, veloituksetta. Mä en väitä että floristi ei tekis paljon töitä kimpun eteen, mutta tuskin nyt sentään noin paljoa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hipsukan kommenttiin lisäisin, että ymmärrän kyllä jos huolella suunnitellusta ja toteutetusta valtavasta kimpusta otetaan suurikin summa rahaa, mutta mulle ainakaan kukat ei ole niin tärkeitä, että maksaisin niistä edes satasta, kas kun mieluummin vaikka naapasen horsmia tienviereltä kourallisen ;).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisäys...hei, luuletko että kukkakauppiaala on vain yhdet häät, niitä on yleensä monet per vkoloppu. Ja kyllä monet morsiamet saattavat tulla ihan oikeasti jo 3kk ennen häitä suunnittelemaan häitä... ensin yksin, seuraavaksi sulhon kanssa, sitten äidin ja seuraavaksi kaason kanssa. ja joka kerta aikaa menee ainakin 1 tunti per käynti joten.....!!!!! Ja kun on päivisin kauppa ja asiakkaat hoidettavana niin työpäivän jälkeen jäädään sitomaan kimppuja ja tuskin hääkukat ovat ainoita juttuja mitä tekevät. Että arvostakaa kukkakaoppiaan työtä jos turvaudette niiden apuun. :-?  tekisittekö omaa työtänne ilmaiseksi??????

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Morsian elokuussa,

Tottakai tehdystä työstä pitää saada kohtuullinen korvaus. Ja pyydän anteeks jos tunnet montaki tämmöstä tapausta kun kimppua on käyty kukkakauppiaan luona suunnittelemassa viisi kertaa tunti kerrallaan. Ite en tunne yhtäkään tämmöstä ihmistä. Ja sanotaan näin, että jos mä kävisin ite kuluttelemassa pelkkään suunnitteluun floristin aikaa tuon viisi tuntia, ja sä kävisit näyttämässä varttitunnissa kuvaa mimmosen kimpun haluut, niin onko reilua, että sä sitte maksat siitä mun kuluttamasta ajasta, ja siitä että floristi jää mun ja muiden ihmisten kimppuja illaksi sitomaan? Tietenkään aina ei voi velottaa tarkasti jokaista asiakasta käytetyn ajan mukaan, mutta rajansa kaikella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kimppuni oli maksanut n. 50 €, itse en tiennyt siitä mitään ennen kuin mieheltä sen sain. Mies oli käynyt pari päivää ennen häitä kukkakaupassa tilaamassa kimpun ja siinä yhteydessä esittänyt toiveensa kimpun mallista ja väreistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei, onko kenellakaan tietoa kuinka paljon morsiuskimput maksavat Helsingin ydinkeskutassa? Haluaisin pyorean pelkastaan ruusuista tehdy kimpun ilman mitaan "heinia"ja ilman mitaan roikkuvia osia.kukkakauppa living room yrjonkadulla on antanut ymmartaa sen maksavan n.70-80 euroa ? Vieheet ovat heilla 8 e kappale ja pienet morsiusneitojen kimput 25e(freesioita ja heinaa). Titaako kukaan mista vastavaa saisi hiukan huokeammalla?Vai saako?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä saan hääkimppuni n.50€, tarkemman hinnan saan huomenna kun käyn kimppua suunnittelemassa ;D Kimppuun tulee pelkkiä ruusuja ja jotain vihreää :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee morsius"kimpuksi" varmaankin vain yksi kallankukka, en ole yhtään lämmennyt noille ruusuisille pallukoille..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun kimppuni maksaa 100 euroa. (Ihan järkyttävä hinta, muutenkin on rahat loppu, kun aikuisina ja toista kertaa avioituvina ei saada taloudellista apua keneltäkään.  ;D )

Mutta nyt kun avioidun toista ja toivottavasti viimeistä kertaa, haluan että kaikki on ihanaa.  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun kimppu maksaa 70-80 euroa. tuli kalliimmaksi mitä aluksi kuvittelin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vuosi sitten alettiin suunnitella häitämme, ja silloin sanoin sulhaselle et tahdon kukkia koristeiksi. Silloin ei tiedetty juuri mitään hinnoista, mutta laitettiin häiden budjettiin arvioksi 250 €.

Kesäkuun oli häät ja kävin varaamassa kukat lähes kaksi kuukautta ennen, koska halusin saada ne paikallisesta liikkeestä. Asetelmiin maalasin itse saviruukkuja 14 kpl (halkaisija 11cm) vaaleanvihreällä sävyllä joka sama meidän kutsuissa, ohjelmissa ja opaskylteissä.

Hinnat:

Vieheet 2 kpl  (valkoiset ruusut ja vihreä lehti) yht. 10 €

Morsiuskimppu pisaramalli (valk. ruusua, pientä kallaa, mustikkaa ja vihreitä lehtiä) 70 €

Heittokimppu pieni (valk.ruusua ja vihreitä lehtiä) 13 €

Hiuskukat (valk. ruusu 3kpl ja muratinoksaa) 7 €

Pöytäasetelmat 12 kpl (2-3 valk. ruusua ja vaaleanvihreää ja vihreetä lehtiä) 110 €

Isommat asetelmat 2 kpl (samat jutut mut korkeemmat ja runsaammat, olivat ensin alttarilla ja vietiin juhlapaikalle pääpöytiin) yht. 30 €

Yhteensä kukat maksoi 240 €, ja olin kyllä todella tyytyväinen. Monikin mainitsi ettei haluu satsata kukkiin, kun esillä vain sen päivän. Minä taas halusin ehdottomasti kukkia, enkä mitään askarreltuja koristuksia. Itse annoin asetelmia ihanalle polttariporukalle ja lisäksi muutamille suuresti avuksi olleille henkilöille, ja yksi oli viety mummin ja ukin haudalle. Kaikki kukkia saaneet oli tosi otettuja niistä ja itsekin sain yhden pienen ja isomman asetelman mukaan ihanalle, tosin lyhyelle häämatkallemme.

Kukat olivat aivan ihanat ja minusta oli mukavaa antaa asetelmia häiden lopulla kavereille. Ja ehkä he säilyttävät ruukun muistaen mistä se heille on tullut. Monikaan täällä ei ole sijoittanut kukkiin noin paljon, mutta omalta ja sulhasen kohdalta se oli erittäin viisas ja mieleinen päätös. Tyytyväisiä ollaan ja oltiin valintaamme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kallakimpun hinta on 30 euroa. Muutama sininen kalla ja vihreää seassa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen lueskellut sivuja, jotka käsittelevät niin kukkia kuin kampausta kuin mitä tahansa mihin liittyy ulkopuolinen tekijä... Ja nyt suuri kysymykseni.

MIKSI TE HYVÄT IHMISET IHMETTELETTE HINTOJA JA MOITITTE JA PURNAATTE?

Meillä on suunnitteilla häät nyt sitten viimeinkin ensi kesäksi kun saimme oman talon nyt sitten viimein kuntoon ja musta tuntuu ihan älyttömältä lukee ja kuunnella morsiammien valitusta...

Onko kaikilla sit niin kova stressi jo asioista. pitäis varmaan kaikkien katsoa itseään peilistä ja yrittää hymyillä..olisko kova sana??

Puku, tiedän mitä haluan, mutta ajattelinpa sitten kävellä liikkeeseen ja kattoa mikä sopii ja istuu päälle..vaihtoehtoja on sen tiedän ja hinta haitari on laaja.

koristelu hääpaikalla... teen itse LUONNONMATERIAALISTA.. sen mitä osaan ja keksin.... SIIS ILMAISTA.

Sit tällä palstalla puhuttanut aihe morsiuskimppu ja sen hinta.

Mä olen itse alan ammattilainen ja alalla kaikkein korkeimman koulutuksen läpikäynyt eli olen mestaritutkinnon suorittanut..Voisin tehdä kimpun itse, mutten tee koska olen taikauskoinen..

Ei morsius -liitteestä tule mitään lisä hintaa. Tänä päivänä kaikki kukkakaupassa ammattilaisten tekemät työt ovat jo aika "pitkälle" vietyjä.. nyt huom.. en puhu kimpusta jossa on sit 5 ruusua+ vähän jotain muuta..vaan jos tilaat kimpun, jonka hinta on kuitenkin edes jossain 25 € luokkaa.

floristiikan historiassa kauan kauan sitten on kuitenkin luotu pohja tälle sidonnalle ja sen ulkonäölle ja sen hinnoittelulle. sekä hautajais, että morsius-sidonta on joskus aikojen alussa nimetty erikoissidonnaksi..ja sitä se nimenomaan on.

Jostain on pitänyt saada se raha millä omistaja maksaa kulut ja ostaa tavaraa ja saa ehkä itsekin jotain itselleen millä ostaa leipää ja maitoa... silloin kun tää on ollut oli tavallisella kimpulla ja morsius - ja hautajaissidonnalla suuri ero... mutta nyt floristi tekee "tavallisesta" kimpustakin jo jotain kauniinpaa.

se ei kuitenkaan poista sitä, että morsiuskimpun saisi jostain 20 - 30 €. ei voit toki tilata ns. "tavallisenkimpun", matalan, pyöreän, mutta kesähelteellä sellainen kimppu ikävä kyllä ei välttämättä kestä koko päivää hyvänä.. Toki ei se morsiuskimppukaan, tiedän floppeja tapahtuneen, mutta paremman takuun voi se kukkakauppa antaa sen kimpun kestolle.. ostat kimpun joka maksaa nyt esim. 25 €... kauppias sitoo sen sulle n. 15 - 20 min. kukkasten varret on miten on ja kimppu on sidottu sellaisella vihreellä muovinarulla yhdestä kohtaa... varret harottaa levällään.. kimppua pitäessäsi... kätesi ovat märät.. oksat vähän pistelevät, pidät huolta siitä, että kimppu pääsee välillä veteen tai muuten se ei kestä yhtään.. ja taas seuraavalla kerralla on kätesi ja mahdollisesti ehkä jopa pukusi märkä.. ja vaikka laitat kimpun veteen... ei se kukka enää ota sitä vettä, kun ne imupinnat eli varren päät ovat kuivuneet.. se tarttis uudet imupinnat, eli otapa morsian nyt sitten puukko pöydällesi ja tee ne siinä sitten... HAH... ja kaiken kukkuraksi kauppias sanoo sinulle sit jälkikäteen että voi voi...

Se varsinainen morsiuskimppu tehdään niin, että noilta asioista vältytään... ei vettä, ei märkiä käsiä, ei märkää pukua, ei pelkoa lakastumisesta.

Voihan siinä kimpussa näkyä +28 asteen helle sitten myöhemmin ja kuuluukin näkyä, mutta jos sä haet kimpun vaikka nyt aamu 10 kaupasta ja teillä on kuvaus vaikka klo 12 ja kirkko sit kello 14 ja kimppu ennen sitä on lakastunut kauppias korjaa sulle sen morsiuskimpun... vaihtaa lakastuneita pois jne... ja jos kimpussa on ns. omat varret... ne on katkaistu sieltä väliltä..sä pidät kimppua silkkinauhalla päällystetystä kohdasta kiinni.

jos näin ei ole.joo valita ihmeessä, mutta sinne kukkakauppaan joka teki sen kimpun.Kyllä se morsiuskimppu on kuitenkin huomattavasti pidemmällä ja viimmeistellynpää kukkasidontaa kuin se kimppu siellä kukkakaupassa maljakossa.

Ja yksi neuvo: KUN KYSELET KIMPUN HINTOJA,PYYDÄ LIIKETTÄ SITTEN KERTOMAAN MISTÄ SEN HINTA KOOSTUU.JOS SULLE TOISESSA SANOTAAN 50 € JA TOISESSA VAIKKA 95€ KYSY MISTÄ KIMPUN HINTA MUODOSTUU.EI SE OLE SALAISUUS.näin sulla on parempi vertailupohja miksi toinen on halvempi kuin toinen.

Ja ammattilaisena voin sanoa,meistä jokainen on, vaikka toisin väittäisikin, "vaikea" asiakas silloin kun tilataan hääkukkia.

Morsiamen kanssa menee hyvin usein 1 - 2 kun mietitään kimppua ja muita mahdollisia kukkia.. ja toisinaan vielä useana päivänä.eikä kukkakauppias niistä voi laskuttaa.. huom. muutama poikkeus kun ottaa suunnitteluun ihan ajanvarauksen ja laskuttaa sitten niistä erikseen, mutta asiasta mainitaan kyllä erikseen.

Ja se kinpun teko siinä menee 1h - 2- 3 tuntiin aikaa... yhden häätilauksen tekemiseen menee aikaa sellainen 4 h kun lasketaan kimppu, vieheet, heitto ja morsiustytön kimput, mahd. hiuskukat jne... ja jos kokonaisuutta lasketaan luulenpa, että kokotilaus on kuitenkin suhteessa ihan hyvän hintainen.

monesti on niin että viehe maksaa 5 - 7€, mutta ette usko kiunka hidas se on tehdä, jos sen tekee oikeaoppisesti ja kunnollisen. (tekijöitä on monenlaisia) 1 viehe saattaa viedä aikaa 10 - 15 min ja silloin sen hinta pitäis olla lähemmas 10 - 15 € /kpl  

Ja otetaan kampaajat.heillä on hinnasto missä on eri hinta kun leikataan tai kun värjätään tai kun tehdään kampaus tai koekampaus tai kun föönataan tai kun pestään.samoin se on kukkakaupassakin.

Eli kuten sanottu, kyselkää mistä se hinta tulee ja laskekaa kokoishintaa myös....

Lippu korkealla ja tsemppiä kaikille.. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minä kävin siis kierroksella ja yhdessä paikassa minulle sanottiin ihan suoraan"kun tilaat sen morsiussidontana niin olkoon kimppu mikä vain niin lähtöhintana heillä on tuntipalkka 35e morsiussidonta+kukkien hinta eli ainakin sen alle60-70e"

oli tuosta liikkeestä turha haaveilla,

en sitä kiellä etteikö olisi nättejä tms.mutta kun saan saman kimpun IHAN SAMALLA sidontatekniikalla puolet halvemmallakin toisesta liikkeestä joten kannattaa kilpailuttaa nämäkin siinä missä hääpuku/pitopalvelu tms.hinnat

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tuli maksamaan liljakimppu 38e että ei paha,  vieheet maksoi 5e kpl yhteensä kukat maksoi 53e  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli minulla ei ole harmainta hajua paljonko hääkimput maksavat ja maksaako heittokimppu sitten samanverran? :) Tai onko heittokimppu edes pakollinen? (toisaalta kuitenkin haluaisin kuivattaa oman hääkimpun...

Eli jos joku ystävällinen ihminen voisi hieman selkeyttää tätä tilannetta.

Itselläni ei ole häissä laisinkaan kukkia (Vain kullattuja risuja ja kynttilöitä kukkien sijasta) joten en halua kovinkaan massiivista hääkimppuakaan, vaan suht "ohkasen" ja mahdollisimman yksinkertaisen. Mitähän tällaiset kimput maksavat noin suuntaa-antavasti? (PK -seudulta olen kukkakimppua hakemassa, mieluiten vantaalta)

KIITOS jo etukäteen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään