nassukka

Pioni hääkimpussa (kuvia)

164 viestiä aiheessa

Kyllä kesäkuun häihin pitäisi pioneja saada, ehdottomasti!?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisää spekulointia pionin saatavuudesta: kävin tänään Kukkasitomo Gummeruksella (Tre), josta aion hankkia kimppuni. Ymmärsin niin, että heille tulevat kukat suoraan Hollannista. Floristi sanoi, että pionia tulee kesällä kahdessa erässä, ensin alkukesästä ja sitten ihan loppukesästä/alkusyksystä. Kaikista kuumimpaan aikaan, eli heinäkuun lopulla-elokuussa saatavuus on heikoin. Säistä riippuen pionia olisi kuitenkin periaatteessa mahdollista saada elokuussakin, mutta sen voi tietää varmaksi vasta pari viikkoa ennen h-hetkeä.

Olin ajatellut pionin korvaajaksi ranunculusta, mutta sitä ei tosiaan saa loppukesästä, ellei sitten itse kasvata kukkia. Floristi kuitenkin sanoi, että itsekasvatettujen ranunculusten kestävyydestä leikkokukkina ei ole takuita, sillä ne on tarkoitettu pihakukiksi. Ranunculuksen sesonki alkaa kuulemma aikaisintaan lokakuussa.

Floristi suositteli, että ruusuista löytyy pallomaisia lajikkeita, jotka ovat pionin näköisiä. Ajattelin tyytyä sellaisiin, jos pionia ei ole saatavilla. Kimppuuni on tulossa joka tapauksessa muitakin kukkia, joten ei se loppujen lopuksi ole niin tarkkaa! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Camilla: Minulle tuli viime vuonna heinäkuussa pionikimppu kukkakauppa Blommarista. He tilaavat kukat Suoraan Hollannista, eikä saatavuudessa ollut ainakaan tuolloin mitään ongelmia. Ainoa mikä oli epävarrmaa oli hinta, joka riippui pionien sen hetkisestä saatavuudesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No, kyllä pionia ilmeisesti on saatavilla ainakin kesäkuussa! Te jotka aiotte hankkia pionihääkimpun, aiotteko käyttää pioneja myös pöytäkoristeissa?

Pioni on kuitenkin aika kallis kukka, joten mietin mikä olisi hyvä pöytäkukaksi, jos kimppu ja viehe olisivat pioneja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei, minulle tulee pionihääkimppu ja pionin kukan lehdistä koristeita kampaukseen, mutta juhlapaikan kukat ja vieheet ovat valkoisia ruusuja. Kukkakauppiaani ei suositellut pionia vieheeksi eikä sellaisenaan kampaukseen (kukka auetessaan aika iso ja painava).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Te jotka aiotte hankkia pionihääkimpun, aiotteko käyttää pioneja myös pöytäkoristeissa?

Pioni on kuitenkin aika kallis kukka, joten mietin mikä olisi hyvä pöytäkukaksi, jos kimppu ja viehe olisivat pioneja.

Meillä koristeluissa, vieheissä ja morsiusneitojen kimpuissa käytetään neilikkaa. Mielestäni neilikka on aika samanhenkinen kukka ja sopii siksi hyvin. Tilasimme suunnilleen samanväristä neilikkaa kuin pionit minun kimpussani. Muistaakseni neilikoiden hinta on vähän päälle euron kappale, joten hinta on erittäin kohdallaan koristeluun käytettäviä kukkia ajatellen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli pari viikkoa sitten pionikimppu. Pionia oli myös miehen viehe ja koristelut. Koristeluissa myös vaaleanvihreää ruusua.

Pionia korvaamaan suosittelisin noita pallomaisia ruusuja. Ne ovat mielestäni kivan näköisiä, vaikka ruususta en muuten tykkääkkään.

Lisäys:

Miehen viehe oli sellainen nuppu ja hyvin kesti (12:00-03:30). Samanmoisia oli myös minun päässä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin juuri tilaamassa pionikimpun häihini, jotka ovat heinäkuun toisella viikolla. Ei kuulostanut olevan mitään ongelmaa. Arvioi pionin hinnaksi 6 e/kpl tai vähemmän. Näin ainakin täällä Pohjois-Helsingissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen ihastunut pioneihin myös ihan täysillä, mutta saatavuusongelma saattaapi olla meidän häiden aikaan, siis elokuun alussa.

Kävin eilen kukkakaupassa Kerimäellä (jossa tietysti juuri nyt oli aivan ihania hennon vaaleanpunaisia pioneja), josta saan heinäkuun puolivälissä tietää, onnistuuko niiden saanti kimpuksi vaiko ei. Nuo on kyllä tosi edullisia siellä, 3 euroa kappale!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu, eipä tule pionikimppua mulle  :'(

Kukkakauppiaan mukaan vaaleanpunaisia pioneja saattaisi ehkä hyvällä tuurilla saada vielä heinäkuun lopulla, mutta valkoisia ei.

Vähän harmittaa, kun olisin niin kovasti niitä pioneja halunnut. Nyt tulee sitten pyöreitä valkoisia ruusuja ja eustomaa, mutta eiköhän niistäkin kaunis kimppu tule.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee pionit suoraan helsinkiläisestä tukusta ja tähän asti on sanottu että onnistuu onnistuu, mutta toissapäivänä kerrottiin että vain vaaleanpunaisia enää saa (noo-onko sillä värillä nyt enää väliä), ja niitäkin omalla vastuulla. Suomalaisten pionien aika on jo ohi, Hollannista saa tilattua, mutta kukinta alkaa jo sielläkin olla ohi. Perhana, miks niiden piti just tänä vuonna kukkia etukäteen aikataulusta, kun oli jo melkeen varmaa että niitä saa. :'(

No ei heitetä vielä kirvestä kaivoon, tukkuri koittaa niitä vielä metsästää..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pioneja on myynnissä nyt ihan jokapaikassa, mutta kukkatukun edustajaystävämme mukaan pionien kukinta on jo niin pitkällä ettei nyt tilattava, keskiviikkona saapuva kukka kuulemma välttämättä kestä kaksipäiväisiä häitämme kuljetuksen päälle. Kesähäät on kuitenkin aika kova rasite kukalle, kun pitää olla lämpimässä (toivottavasti lämmin) ja välillä ilman vettä. Sanoi että tilataan, mutta omalla vastuulla, ei suosittele kun ei voi sanoa lakastuuko. Pioni on sen verran herkkä ja kukat sesonnkiajan ulkopuolella vieläkin herkempiä.. :'(

Noh, löysin ruusulajikkeen, jota saa Hollannista tilattua, ja joka ainakin kuvissa näyttää erehdyttävästi pionilta. Tämä on oksaruusu ja kukinnot tietenkin paljon pienempiä kun pionissa, mutta voisi toisaalta käydä sitten hiuksiinkin. Oksaruusun nimi on eden romantica, kannattaa kysellä kuvaa tukkurilta tai kauppiaalta (itse en voinut sitä tähän liittää, mutta katotaan kun kukat saapuu, jos saisin tänne kuvan). Väriltään se on jotain shampanjan ja hennon roosan väliltä. uloimmissa terälehdissä vähän vihertävää, kukinto pionimainen pallo, enemmän leveä kuin pikä, mutta ennenkaikkea pyöreä, eli just se mitä pionissa niin rakastan. Ja minäkun sanoin ettei ainakaan ruusua.. :-/

Tilattu on riskilä pioneita ja puntti eden romanticaa jos pioni ei kestä. Katsotaan ja toivotaan.. :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miulle tulee myös pioneja hääkimppuun, häät reilun viikon päästä. Kunhan kerkeän ja muistan, voin laittaa kuvan tähän ketjuun. Näillä näkymin pionit tulee meidän omasta penkistä. Toivottavasti on osa vielä nätisti nupullaan viikon päästä.

Muoks. omaan kimppuuni tulee siis vanhan punaisia pioneja, onneksi omasta penkistä löytyy vaalenpunaisten lisäksi juuri tätä vanhaa lajiketta, jossa kauniit tummat kukat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myös minä liityn pionin ihailijoiden joukkoon.  :)

Meillä häät ensi kesänä 2.8. Olen ajatellut sekä kimppuun että koristeluun pioneja. Asiaa selvitetään parhaillaan Huiskulasta, joten saa nähdä miten käy.

Neilikkakin on todella kaunis ja ajattelin, että sitä voitaisiin käyttää pionin kanssa. Mitkä muut kukat mielestänne sopivat pionin kanssa?

Ns. pioninkorvikkeista ja hinnoista olisi myös kiva saada kuvia ja tietoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kimpussa oli 10 pionia ja olin kimppuun tosi tyytyväinen. Ehkä 8 olisi voinut riittää, 5 tuntuu kyllä liian vähäiseltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli 25 kpl, mutta toivomuksesta olivat vielä nupuillaan, joten vievätkin vähemmän tilaa kuin avonaiset, eli niitä oli melkein pakkokin olla enemmän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aivan ihania pionikimppuja! Olen aina pitänyt pioneista mutta nyt vielä enemmän ja nämä kimput todella inspiroivat! Toivottavasti sitten joskus häiden ajankohta sattuisi pioniaikaan, jotta saisin pioneja omaan kimppuuni

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lilialle vastausta: Kyllä sitä kukkakaupasta saa, ostin tänä keväänä äidilleni äitienpäivä/syntymäpäivälahjaksi pioneista tehdyn kimpun, eli puolessa välissä toukokuuta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oih ihania pioneja! Nuppuina varsinkin kauniita.

Mitenköhän pionien saatavuus on loppukesästä? Häät ovat meillä näillä näkymin elokuussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Oih ihania pioneja! Nuppuina varsinkin kauniita.

Mitenköhän pionien saatavuus on loppukesästä? Häät ovat meillä näillä näkymin elokuussa.

Meillä oli häät viime vuonna heinäkuun 21. ja silloin ei enää pioneja saanut. Punaisia olisi saattanut vielä saada, tosin laatu olisi ollut hyvin epävarmaa, mutta haluamiani valkoisia ei kuulema siihen aikaa enää ollut mahdollista saada.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Te joilla on ollut pioneja hääkimppuna, niin paljonko on siitä saanut maksaa..? itse olen ajatellut ihan yksinkertaista, muutama pioni eikä juuri muuta... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alkukesästä pommitin kaikki kukkatukut ja sain vastaukseksi ei-oo-sairaalla-hinnalla-ehkä tyyppisiä... Kävelin sitten viime torstaina tukkuun hakemaan ruusuja ja ensimmäisenä näin saavillisen jumalaisia pioneja! :D Sain kuin sainkin siis 2.8. häihini pionikimpun JEEEEEEEEE :wub:

Laitan kuvan joskus kun saan purettua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään