Jump to content
Naimisiin.info

Auringonkukka hääkimpussa (kuvia)


Guest Kristalli

Recommended Posts

Onko joukossa ketään joka olisi käyttänyt tai aikoo mahdollisesti käyttää auringonkukkaa ns. teemakukkana häissään?

Olemme menossa naimisiin 6.8.05 ja tarkoituksenamme olisi tehdä koristeet, kutsut ja kimppu ko. kukasta.

Olisin mielelläni kuullut hyviä vinkkejä, miten olette auringonkukkaa käyttäneet, jos ylipäätään olette. Rehellinen mielipide myös siitä, onko auringonkukka ylipäätään liian "arvoton" hääkukaksi? Kaikki aiheeseen liittyvä on tervetullutta!

Link to comment
Share on other sites

Olin juuri elokuussa kaasona häissä, joissa teemakukkana oli auringonkukka.

Kukka ei todellakaan ole millään muotoa arvoton hääkukaksi. Sehän on kuin pieni aurinko. :) Hääkimpussa ei ollut auringonkukkaa, mutta pöydissä oli pieniä auringonkukkia ja ulko-oven edustalla oli pitkiä ja suuria auringonkukkia. Esimerkiksi ruokapöydän koristeessa auringonkukkien lisäksi oli pellavia ja paperipusseissa hedelmiä ja erilaisia isoja pähkinöitä, ja pussit ja auringonkukat olivat suuressa puisessa laatikossa. Pöydissä oli pellavasta sidottuja ohuita lettejä. Jokaisen paikalla oli hääohjelma, mihin oli painettu auringonkukka ja hääkarkki, jossa oli vihreästä ja keltaisesta paperinarusta tehty ikään kuin lehdet joiden sisällä oli pyöreä ruskeakuorrutteinen suklaapallo. Ikään kuin siis auringonkukan lehtiä ja keskustaa nekin. Näitä on aika vaikea näin kuvailla, mutta siis auringonkukat ja sadonkorjuu olivat häissä teemana. Koristelu oli hyvin vähäeleistä ja tyylikästä, mutta auringonkukka on mielestäni niin valovoimainen kasvi, että se jo itsessään antaa näköä paljon. Eikä siis tarvitse paljoakaan kaverikseen. Auringonkukan keltaiseen ja vihreään oli yhdistetty viininpunaista. Tätä oli esimerkiksi hääohjelmassa ja ruokaliinoissa. Myös pellavat oli sidottu yhteen ohuilla viininpunaisilla satiininauhoilla.

Toivottavasti sait selityksestäni edes jotain selvää. ;D

Edit: niin juu ja siis juhlapaikan väreissä oli jo valmiiksi tuota viininpunaista kattomaalauksissa, siksi siis sitä yhdistettiin myös koristeisiin. :)

Link to comment
Share on other sites

Mä olin 2003 kanssa auringonkukkahäissä. :) Oli tosi upeasti koristeltu mun mielestä. Myös kutsuissa oli auringonkukkateema. Kaikkein ihanin koristeluidea oli pienen morsiustytön kärry, joka oli täynnä auringonkukkia ja sitten sitä kärryä työnnellen morsiustyttö käveli kirkon käytävää. Aivan ihastuttavan söpöä! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Joko auringonkukat kukkivat heinäkuun loppupuolella?

Haluaisin niitä pöytäkukiksi, kun pelloilta niitä saa ilmasiksi käydä keräämässä. Äitini vaan väittää, että niitä ei vielä silloin olisi!

Link to comment
Share on other sites

Caramel, varmaa vastausta ei voi antaa, koska kukinta-ajankohtaan vaikuttaa niin paljon tulevan kesän sää. Mutta muistelisin, että ainakin täällä pääkaupunkiseudulla yleensä saa luvan kanssa käydä keräämässä niitä vasta reilusti elokuun puolella (jos jollakin on tarkempaa muistikuvaa ja olen väärässä, niin korjatkaa). Eli eiköhän elokuu ole se varmin kuukausi, jolloin auringonkukkia on luonnosta (pelloilta) saatavilla.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meilläkin on teemana auringonkukka ja häät on jo toukokuun lopulla. Kävin kysymässä kukkakaupasta saako kukkia jo silloin, niin kauppias sanoi, että kotimaisia ei mutta tuontikukkia kyllä.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Viime kesänä auringonkukat kukkivat Tampereen korkeudella ainakin jo 15.7. Tosin silloinhan oli kesä-heinäkuun vaihteessa pari viikkoa melko kuuma.

Mielestäni raikkaita kimppuja saa yhdistelemällä auringonkukkaan mm. kehäkukkaa ja ruiskaunokkia.

Toivotaan lämmintä alkukesää!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Mielestäni auringonkukka sopii loistavasti elokuun pimeneviin iltoihin ja vuodenaikaan. Meillekin todennäköisesti tulee suuria ämpärillisiä auringonkukkia kirkkoon ja jatkoille; hääjuhla mennään sitten hillitymmällä koristelulla. Auringonkukka on ainakin oma lenpikukkani ja kaikenlisäksi vielä edullinenkin (muutoin niin suuressa) hääbudjetissa...  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Meille kanssa tulossa auringonkukka häät ja maalais teemalla mennään muutenkin eli koristelussa on yhdistelty auringonkukkaa ja viljaa. Kutsuissa ja kiitoskorteissa olen käyttänyt viljantähkiä koristeena ja juhlapaikalle pöytiin tulee kukka-asetelmat joissa on auringonkukkaa ja viljoja. Asetelmat tehdään sinkkiruukkuihin. Juhlapaikan oven suuhun olen ajatellut maitotonkissa isoja auringonkukkia, samoin kuin lahjapäydän ja vieraskirjapöydän viereen.

Hääkimppuun olen myös ajatellut yhdistää pientä auringonkukkaa, mutta se on vielä suunnitteluasteella.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Meillä oli auringonkukat hääpaikan koristeena. Ovat edullisia, mutta kuitenkin näyttäviä, jolloin vähemmän on enemmän. Suosittelen!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Todella ihania kimppuja... Meille tulee auringon kukkaa morsiuskimppuun, vieheisiin, ja juhlapaikalle.

Morsiuskimppuun pientä auringonkukkaa+muraattia+harsokukkaa... kullan/tai ruskean värinen nauha varteen.

Link to comment
Share on other sites

meillekkin piti tulla auringonkukkia juhliin, mutta kun eivät mokomat vielä kuki!!

Menee kuulemma ainakin viikko pari, että täällä hämeessä kukkivat! :o

Suunnitelmiin tuli siis muutoksia.. kimppuun tulee auringonkukkia, mutta en raatsi tukusta

niitä muuten koristeeksi tilata kun maksaa lähemmäs 3€ kukka!!

Aika on suolanen hinta, ainakin mun mielestä...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Voi että, nämä ihanat auringonkukkakuvat jaksavat ilahduttaa yhä vain... Itselläni oli viime elokuussa häät (16.8.08) ja oli muuten ongelma saada auringonkukkia koristuksiin mukaan, kun viime kesä oli niin sateinen ja kylmä. Eivät meinanneet keritä aukeamaan nuo meidän kukat. Mutta onneksi saimme sen verran, että joka pöytään saimme auringonkukkaa ja esiintymislavallekin myös. Pariin pöytään jäi tosi pienet kukat, joten lisäsin niiden keltaloistoaan kultapalloilla (eli melkein saman keltaisella toisella kukalla). Laitan tähän vielä kimpustani kuvan, vaikkakin se on melkoisen pieni kuva... Itsekasvatettuja nuokin auringonkukat. :)

post-15691-1227125138_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Olen yrittänyt etsiä kuvia kimpuista, joissa olisi käytetty valkoista/vaniljan väristä auringonkukkaa... Onkohan kukaan muu löytänyt?? Tekisi mieli ostaa siemeniä ja kasvattaa itse, mutta epäilyttää kovasti ehtiikö ne jo mädäntyä ennen syyskuun puoliväliä.... Tosin, jos tulee yhtä kylmä kesä kuin viime vuonna, saattaa hyvinkin olla että auringonkukat aloittaa kukkimisen vasta elokuun lopussa/syyskuun alussa!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Oij ku nää on niin ihania nää auringonkukat... Päätin sitten kasvattaa auringonkukat itse häitä varten, silläkin uhalla että niiden kukinta-aika ehtii juuri loppua ennen syyskuun 19. päivää! Pöytäkoristeiksi tulee lyhytvartisia kukkia yksittäin juomalaseissa, korkeampi centerpiece buffet-pöydälle ja sitten ehkä jotkut "puskat" (lue: iso nippu auringonkukkia jossain tyyliin maitotonkassa/tynnyrissä/tms) esiintymislavan reunalle, morsiusparin pöydän molemmin puolin ja ovien viereen... Sen tavallisen keltaisen auringonkukan sijasta käytän ensisijaisesti erisävyisiä auringonkukkia, punertavia, oranssin sävyisiä ja vaniljan värisiä (kuvat alla) auringonkukkia. Jos nämä ei kuki tarpeeksi, niin sitten lisäksi myös niitä keltaisia. Morsiuskimppuun tulee auringonkukan lisäksi ainakin valkoista ruusua ja valkoista/oranssia neilikkaa, joten ruusu tai neilikka on myös varasuunnitelmana pöytäkoristeiksi, mikäli nää mun kasvatukset kusee äärimmäisen pahasti... :girl_haha:

post-21906-1237927742_thumb.jpg

post-21906-1237927838.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...