Fräulein

Pöytäkukat (kuvia)

109 viestiä aiheessa

hei! mitä mieltä olette sellaisesta asetelmasta, jossa korkeassa lasissa olisi 2-3 tulppaania eri pituisina ja yksi koivunoksa lisänä? vettä tulis melkein reilusti..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löytyisikö joltain kuvia orkideoista hääkoristelussa? :gpari:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä haluisin nähdä/kuulla kuvia ja ideoita sellaisesta, että korkeassa lasimaljakossa olisi muutama pinkkikukka ja ehkä jotain lisuketta. Aika yksinkertaista ja nättiä haluaisin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joko nyt näkyisi? The Knot vaatii kirjautumisen ilmeisesti jos haluaa nähdä enemmänkin kuvia.

post-30630-130523364803_thumb.jpg

post-30630-130523364892_thumb.jpg

post-30630-130523364983_thumb.jpg

post-30630-13052336507_thumb.jpg

post-30630-130523365137_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Löytyisikö teiltä ideoita ja kuvia kukka-asetelmista, joissa on käytetty freesiaa?

Päätin itse istuttaa freesiaa syksyn häihimme. Toivottavasti kukat vain vielä silloin kukkivat. Istutan nuo siis toukokuun lopulla. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Freesia on mielestäni kaunein pieninä kimppuina. Muistathan kuitenkin, että freesia tuoksuu vahvasti, joten se ei sovellu juhliin, joissa on allergikkoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

onko ihan hullua laittaa liljaa pöytä kukkaasetelmiin?? pöytiin tulis 3 astelmaa..

ku olen kuullu siitä et moni ei suosittele et ku lilja on niin voimakastuoksuinen kukka..

onko kellään ollut liljaa pöytäasetelmissa ja onko ollut huono valinta???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

onko ihan hullua laittaa liljaa pöytä kukkaasetelmiin?? pöytiin tulis 3 astelmaa..

ku olen kuullu siitä et moni ei suosittele et ku lilja on niin voimakastuoksuinen kukka..

onko kellään ollut liljaa pöytäasetelmissa ja onko ollut huono valinta???

Itse en koe liljoja liian voimakastuoksuisiksi, mutta jos liljoja päädyt käyttämään, muista nyppiä ne tummat siitepölypallerot pois etteivät sotke pöytäliinoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä alkaa hyvin pian liljojen kanssa samassa tilassa oleillessa päänsärky, joten jos tahtoo vieraiden varmuudella viihtyvän ehkäpä jotain muuta kannattaa miettiä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oih miten ihania nuo veden alla olevat kukka-asetelmat!!! Mietin tuossa vaan kun olen kuullut, etteivät ruusun kukat pidä siitä, että ovat kosketuksissa veden kanssa. Eli onnistuukohan nuo uppokukat ruusuilla? Orkideat ovat kyllä kauniita, mutta aika kalliita. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä alkaa hyvin pian liljojen kanssa samassa tilassa oleillessa päänsärky, joten jos tahtoo vieraiden varmuudella viihtyvän ehkäpä jotain muuta kannattaa miettiä?

Ihan pakko kysyä, kun morsiuskimppuuni on tulossa 3 liljaa. Kimpun on tarkoitus tulla meidän pöytään juhlapaikalla, joka on suuri ja jossa ilmanvaihto on hyvä. Tuleeko sinulle päänsärkyä, jos hääpari kävelee kirkossa sinun ohitse kimpun kanssa? Entä juhlassa, jossa hääparin pöytä on kauempana vieraista (lähimmät vieraat 2-3 metriä, kauimmat 10-15 metriä, miten lähellä pystyisit olemaan? Äh, yritän siis kysellä sietokykyä ja hahmotella hieman rajoja, mutta en osaa muotoilla..

Muokattu: , käyttäjä: Reeta-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kauheen yksilöllisiähän noi aina on... mutta mutta aika vahvahan liljan haju on ja jos teidän pöydän lähellä joutuisin istumaan luultavasti päänsäryn saisin. teillä varmaan lähipiiri istuu lähimpänä, joten varmaan tiedät tai pystyt selvittämään helpolla heidän tilanteensa ja en omalla kohalla usko että pikkusen pidemmällä mitään ongelmaa kimpusta tulisi.

meillähän kutsuissakin pyydetään välttämään voimakkaita tuoksuja, eli hajuvedet useemmin ongelma enemmän on kun kukat ja taas napeilla pitäs jo osata varautua toki juhliin aina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei! Ihastuin todella noihin kukka-asetelmiin, joissa kukka on kokonaan veden alla. Kertokaa te viisaammat, millä kukilla noita voi tehdä ja kuinka hyvin säilyvät kauniina? Meille oli tarkoitus tulla valkoista kukkaa. Lajilla ei niin väliä. Ruusu olisi toki edullista, mutta minäkin olen kuullut, että ruusun kukka ei "saisi" olla kosketuksessa veteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen näköjään toistanut itseäni... Pitäisiköhän aina ensin vähän katsella olenko jo kommentoinut aihetta. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Liljoistahan vahvasti tuoksuva on vain nimenomaan se tuoksulilja - värililja, jota siis saa myös valkoisena, ei tuoksu miltään. Itse olen ymmärtänyt että enemmän tuota värililjaa käytetään, ellei morsian erityisesti pyydä tuoksuliljaa kimppuun / pöytäkukkia varten. Kannattaa vielä kukkakaupasta varmistaa, kumpaa liljaa sieltä on tulossa.. Tuoksulilja on hieman isompi, mutta itse pidin värililjasta enemmän myös ulkonäollisesti. Meille on tulossa valkoista liljaa pöytäkukkiin, itselläni oli myös alun perin haaveissa hortensia-asetelmat, mutta hortensia olikin Suomessa kalliimpi kuin kuvittelin.. Joten pöytiin tulee neliskanttiseen kirkkaaseen maljakkoon pohjalle mustia kiviä, liljan oksa ja vihreää neilikkaa, murattia veden alle, sekä peikonpähkinä-oksaa.

Muokattu: , käyttäjä: Freckles

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ja kukkakaupat puhuu (ainakin mun kokemuksen perusteella) yleensä oriental-liljasta, se on just se tuoksuva. ja multa ainakin kysyttiin kukkakaupassa kumpaa kun puhuin vaan liljoista, olisin halunnu orientaalia (valkoisena, tätä käytettiin vain mun kimpussa ja karkkibuffetissa/lahjapöydällä(olivat samalla pöydällä)olevassa pöytäasetelmassa) koska rakasten sen tuoksua ja minun silmässäni se näyttääkin kauniimmalta, mutta esim. mieheni herkän nenän takia otin valkoista värililjaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on meidän pöytäkukat tilattu. Laitetaan vedellä turvotettuihin geelihelmiin harsokukkaa, kolme ruusua ja kolme neilikkaa. Asetellaan kukat itse maljakoihin hääpäivänä tai edellisenä iltana. Hintaa 16 asetelmalle (+ parit varakukat) tuli 250e.post-29094-1310627372,3308_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Daryan asetelma on KAUNIS ja nuo geelihelmet aivan ihanan väriset! Tuovat nätin lisävärin asetelmaan

:-X:-X:-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kivoja ideoita, etenkin nuo kelluvat kukat ja kynttilät. Itseäni miellyttää muutamat näyttävät ja ehdottomasti korkeat kukka-oksakoristeet pöydissä ja runsaasti kynttilöitä. Häämme pidetään talven pimeimpään aikaan, joten tunnelmavalaistusta kaivataan. Haluaisimme pyöreät pöydät kaikkein mieluiten jossa nämä asetelmat toimisivat, saapa nähdä mihin päädytään. Nämä ideat miellyttivät ajatustasolla silmää, tosin aikatavoin simppelimpinä asetelmina kuin näissä versioissa :)

post-17434-1310926442,5794_thumb.jpg

post-17434-1310926455,409_thumb.jpg

post-17434-1310926463,2126_thumb.jpg

post-17434-1310926495,1001_thumb.jpg

post-17434-1310926630,7834_thumb.jpg

Muokattu: , käyttäjä: swarovski

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pojan synttäreille tein tälläisen pöytäkukan, jos tästä joku loppukesän/syysmorsian saisi ideaa.

k9iel1.jpg

Meidän pöytäkukista ei ole lähikuvaa, mutta tuossa on kokonaisuudesta kuvaa. Ruukkuna ikean sinkkiruukku ja kukat valkoista petuniaa. Hintaa yhdelle asetelmalle tuli hurjat 1,50€ ja tuossa nuo ikkunalaudalla kukki koko loppukesän.

2aewent.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ollut kukka-asetelmia pöydissä, vaan pöydissä oli omenapuun oksista tehdyt puut. Noutopöydässä oli viisi neilikkakimppua, eri kokoisissa ikean maljakoissa. Omenapuun oksia niissäkin. Neilikkakimpuissa myös valkoinen orkidea keskellä, ja kimppujen varret olivat niin lyhyet etteivät ne näkyneet.

19116ed1.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään