Guest Rouva-05

Orkidea hääkimpussa (kuvia)

72 viestiä aiheessa

Toivon kovasti, että oma phalaenopsis-orkidea kukkisi oikeaan aikaan ensi vuonna. ;) Jos tuo yksi tietty valkoinen yksilö ei kuki, täytyy toivoa, että joku muu noista reilusta paristakymmenestä orkideastamme kukkisi silloin. ;D Ja jos ei kerrassaan mikään niistä suostu ajoittamaan oikein kukintaansa, niin sitten marssin kukkakauppaan ja ostan sieltä kokonaisen kauniin kukkivan orkidean, josta sitten saan itselleni yhden kauniin kukkaoksan hääpäiväksi. Ja näin jää samalla kaunis muisto, kun orkidea voi jatkaa kotona kasvuaan vielä häitten jälkeenkin. (Ja pihi morsiankin saa näin jälleen toteuttaa itseään. :P)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen alkanut haaveilla yksinkertaisesta ja kauniista orkidean oksasta. En haluaisi varsinaista kimppua tai muutenkaan isoa kimppua.

En vain oikein tiedä mitkä värit sopisivat pukuuni parhaiten, koska yläosan korsettini on maitokahvin värinen, tau ja alaosa ivory. Pidän kaikista eniten juuri valkoisesta.

Tällä hetkellä mietin valkoisia orkideoita tai kallaa, myös lempikukkani auringonkukka on mukana. Auringonkukkaa tulee ainakin hääjuhlasalin koristeeksi pöytiin. Kunpa osaisin vaan päättää. ;-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaako joku viisaampi kertoa orkidean hintoja? Meillä häät syyskuun alussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Osaako joku viisaampi kertoa orkidean hintoja? Meillä häät syyskuun alussa.

On kyllä hintavampi kukka!

Pelkkä oksa maksaa vuodenajasta riippuen noin 20 euroa.

Kimpuksi sidottuna - kuten omani - hintaa tulee helposti yli 100 euroa.

Tietty hintataso voi vaihdella myös paikkakunnan mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kävin kysymässä himoitsemalleni orkideakimpulle hintaa 2 eri liikkeessä ja molemmissa arvioitiin hinnaksi 35e. Eli hinta riippuu kyllä ihan kimpusta, jos kimppu on näyttävämpi eri tavalla sidottu niin kyllähän sitä hintaa kertyy. Mulla on tosi "luonnollinen" kimppu mihin tulee vain muutama orkidea, omin varsin sidottu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kimpussa 7 isoa orkideaa, sekä freesiaa.. hinta alle 60 €.. ei paha ! ! !

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voisko joku ystävällisesti laittaa kuvia eri orkidealajikkeista (siis missä näkyy vaan se orkidea) ja siihen alle nimen, niin tällainen noviisikin pääsisi kärrylle. :) Alkoi kiinnostaa, mutta taitaa olla saatavuus vähän heikkoa heinäkuun alussa. :-/ Mahtaisko edes sopia ruiskaunokkien ja freesioiden seuraksi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Compact hand tied bouquet of lime green Cymbidium, Brunnia, Tuberosa and Dendrobium

pollenbouq.jpg

pollen013.jpg

Bridal Bouquet of Cymbidium Orchids

pollen009.jpg

Freestyle bouquet of fuscia Singapore orchids, celosia and lily grass

poll0007.jpg

A waterfall bouquet of white Phalaenopsis Orchids with Lily Grass

poll001.jpg

White Phalaenopsis Orchids with Aspidistra and Water Grass

poll2001b.jpg

Tama ei ole kimppu mutta menkoon.. ;D

Handbag corsage of Aranda orchids

weddingflowers06.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, eli pahoittelut jos asia on jo koluttu. Pitääkö paikkansa, että orkkideoita ei ole hyvin saatavilla elokuun lopussa ja ne on kalleimmillaan? Muistaisin kuulleeni juuri päinvastoin, mutta liikkeessä sanottiin näin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noinhan se on, leikko-orkideoita saa mutta ovat kalliita. Meillä elokuussa häät ja kimppuun tulee orkideaa, kukkakauppiaan kanssa sovittiin että ostetaan ruukkuorkidea ja siitä kaikki kukinnot käyttöön, tulee edullisemmaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen suunnitellut orkideaa ruusujen kanssa hääkimppuun ja pöytäasetelmaan. Osaisiko kukaan sanoa kuinka orkidea kestää kylmää maaliskuun lopussa olevissa häissä ja missä hintaluokissa pyöritään?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kestää samoin kuin muutkin kukat... eli rajut lämpötilavaihdokset ei tee hyvää, kannattaa suojata jos pakkasta ulkona. Maaliskuussa on hyvä saatavuus joten hintakaan ei ole paha, n. 20 e korkeintaan per oksa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suurin osa orkideoista, joita ketjun ihanissa luomuksissa on näkynyt ja joihin olen itse muuten törmännyt ovat olleet vaaleita/pastellisävyisiä. Poikkeuksena jotkin voimakkaan violetin muunnokset. Tietääkö joku onko mitään orkideaa (Arandaa lukuunottamatta) saatavana oranssin/lämpimän punaisen sävyisenä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi kyllä on olemassa aivan hehkuvan oransseja orkideoita. Tätä väriä ei vain oikein ole siunaantunut yleisiin leikkokukkiin, kymbideihin ja perhoskämmeköihin. Eniten puhtaan oransseja lajikkeita löytyy katleijahybrideistä. Koeta kysellä kukkakauppiaalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voih... :-/ Saas nähdä kun kävelen kukkakauppaan että mitä sanovat... koko ajan ollu ajatuksena että orkidea se on, mut nyt kolusin tän koko topikin läpi ja näin et se on hiukan hankala saada heinäkuussa ja on viel kallista niin pitää varmaan vaihtaa kukkaa johonki toiseen... tosin en kyllä haluais... :-/

Pitää varmaan katsoa mitä floristi tuumaa ja edetä siitä.... aivan mielettömän kauniita kimppuja kaikilla! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei morsian-08: kyllä orkideaa saa heinäkuussa ihan hyvin. Minulle sanottiin kukkakaupassa, että lähes kaikkia kukkia saa ympäri vuoden, hinta vain vaihtelee vuodenaikojen mukaan.

Mielestäni orkideakimppuni + viehe tämän vuoden heinäkuun 21. päivänä ei maksanut liikaa, 50 euroa. Ei kannata haudata unelmiaan pikkuseikkojen takia! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lupaamani kuva kimpustani, jossa orkideaa, murattia ja herneviljakkaa tuollaisessa korissa roikkuen reilusti molemmilta laidoilta

gallery_15510_157_2428.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä minun kimppuni 16.8.2008. Violettia ruusua, orkideaa, herttalyhtyköynnöstä ja maksaruohoa.

ht319.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämän ihanuuden bongasin tänään Oulun Häämessuilla Kukkakauppa Kanervan osastolla. Orkideat on vaan ihan parhaita :-X

post-20070-1231700217_thumb.jpg

post-20070-1231700228_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moro! Tuore rouva tässä :) Orkidea on sitten aika herkkä kukkanen kaikelle. Kimpun kanssa on oltava supervarovainen. Mulla putos ensimmäiset terälehdet jo valokuvassa. Samoin ollessani kaasona, orkideasta tehdystä rannekukasta ei muutaman tunnin jälkeen ollut juuri mitään jäljellä. Tosin rannekukkaa en vielä silloin osannut varoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällainen oli mulla. Eli Cymbidiumia, valkoista ruusua, harsokukkaa ja skeletonlehtiä.

kimppu.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on tulossa tammikuussa häät ja tarkoituksena on käyttää orkideaa hääkimpussa ja vieheissä. Aloin nyt vaan miettimään että kuinka käy kun valokuvat olisi tarkoitus ottaa ennen kirkkoa ja mahdollisesti ulkona... Onko kimppuni sitten ruskea läjä kun astelen kirkon käytävää pitkin? Vai pitääkö vaihtaa kukkaa tms? Onko kellään kokemuksia tästä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä on tulossa tammikuussa häät ja tarkoituksena on käyttää orkideaa hääkimpussa ja vieheissä. Aloin nyt vaan miettimään että kuinka käy kun valokuvat olisi tarkoitus ottaa ennen kirkkoa ja mahdollisesti ulkona... Onko kimppuni sitten ruskea läjä kun astelen kirkon käytävää pitkin? Vai pitääkö vaihtaa kukkaa tms? Onko kellään kokemuksia tästä.

Niin, voisiko joku fiksumpi valaista minuakin tästä asiasta, eli orkidean kestävyydestä hääkukkana? Kestääkö hyvin vai pitääkö sitä käsitellä jotenkin silkkihansikkain että se just ja just kestää juhlan ajan? On kuitenkin arvokas kukka, joten turhahan se on laittaa satoja euroja kimppuun joka ei kestä koko päivää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitkään orkideat eivät kestä pakkasta, itse asiassa ovat tosi arkoja minun kokemukseni mukaan. Eli ei missään tapauksessa voi ottaa kuvia ennen kirkkoa, jos haluaa kimpun olevan siellä hyvä. Ei voi edes talvikeleillä kuljettaa ulkona ilman pakkausta ja melko varmasti kärsii jo siitä, jos juoksee kirkosta autoon. Mä en henk koht kuljettaisi mistään kukasta tehtyä kimppua/muuta ulkona talvella ilman pakkausta.

Muokattu: , käyttäjä: Maggie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään