Nirppu2

Neilikka hääkimpussa (kuvia)

70 viestiä aiheessa

Onko kenelläkään ollut hääkimppua neilikoista? Aluksi kieltäydyin heti, koska neilikasta tulee mieleeni hautajaiset, mutta kun näin vihreän neilikan (jota minulle kukkakaupassa ehdotettiin) ja siihen lisättäisiin hopealankaa, niin ihan kivalta vaikutti. Jos jollain on jotain kuvia niin mielelläni katsoisin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole vielä kuvia, mutta kimppuun tulee valkoisia neilikoita ja koristeeksi muutama pinkki vuokko. Vihreät neilikat on mun mielestä aivan ihania, mutta ei mielestäni sovi talvihäihin. Siksi valkoisia.

Eikös Sinkkuelämissäkin jokin aika sitten sanottu, että neilikat on tekessä comebackin.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli neilikoita ja orkideaa. Kukkakaupassa sanoi, että sillä ole enään merkitystä mitä kukka edustaa.

Omasta mielestä ihan hyvä näin, koska rakastan neilikoita ja halusin niitä kimppuuni riippumatta siitä, että oli vuonna kivi ja sirppi hautakukkia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen nähnyt tosi hienoja modernin graafisia neilikoista tehtyjä poytäkoristeita, joten miksei kimpuksikin? (kokeile ainoastaan yhtä väriä tiukkana pyoreänä kimppuna!)  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällaista olin minäkin ajatellut yhtenä vaihtoehtona. Valkoisia tai vihertävän valkoisia isoja neilikoita pyöreään kimppuun ja EHKÄ jotain hempeää vaaleanpunaista joukkoon. Olisiko jollakulla kuvia/kokemusta tällasista kimpuista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun hääkimppu tehdään valkoisista neilikoista, jotka sidotaan tiukaksi kimpuksi ja jonka ympärille tulee vihreitä lehtiä. Neilikoiden sekaan liimataan sinisiä helmiä ja samoja helmiä pujotetaan myös rautalankaan, joka kiedotaan pitkiksi jätettävien neilikanvarsien ympärille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta neilikat on todella hyvan nakoisia kunhan niita on paljon!! Henkilokohtaisesti en tykkaa siita lookista, jossa (pienia) neilikoita on harvakseen ja varret nakyy - tulee mieleen sellaiset kukat, joita nakyy ravintoloiden poydissa ja sitten juuri nuo hautajaisvihkot... ("ketaan loukkaamatta", han sanoi....)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli kimpussa vaaleanpunaisia neilikoita, ei näyttänyt yhtään hautajaiskimpulta.  ;D Laittelen kuvaa jahka saan hääkuvat kuvaajalta kotiin.

Yleensäkin hommasin kimpun niin että marssin hääpäivänä kampaajan jälkeen kukkakauppaan, valkkasin mieluisan kimpun valmiskimpuista ja pyysin vaihtamaan punaiset ruusut neilikoiksi. Lopputulema oli ihana kimppu joka maksoi ihan 15 euroa!  :) Kimpussa oli neilikoiden lisäksi valkoisia kukkia (merkistä ei hajua) ja kaikenlaista vihreää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis tänään näin kukkakaupassa miniversion jossa oli germiniä, pikkuneilikkaa, heinää ja joku iso lehti (en muista enää mikä). OLI aivan ihanan näköinen. Suunnitelmat muuttuivat heti ja nyt mulle on tulossa siis siitä miniversiosta tehty iso roikkuvamallinen hääkimppu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kimpusta oon päättänyt varmasti ainoastaan sen, että pyöreän ja melko pienen/sopusuhtasen haluan, ja jotakin vaaleanpunaista/valkoista/shamppanjaa/vihreetä siihen tulis. :) Voiskohan neilikoita yhdistää esim. ruusujen tai freesian kanssa? Neilikoilla ois minulle tiettyä tunnearvoa isovanhempiin liittyen. Mulla on niin huono mielikuvitus, että taitaa kimpun valinta vaatia sen, että löydän jostain sen täydellisen kimpun kuvan joka kolahtaa. Onneksi on vielä reilu vuosi aikaa etsiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Neilikat on ihania! Värien kirjokin on niin mahtava. Niitä voi käyttää ihan mihin vaan.

Muuten: Olihan kallatkin joskus hautajaiskukkia. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli kimpussa neilikkaa ja "minigerberaa", kivan näköinen kimppu oli! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen aivan ihastunut neilikoihin, vaikka itsekin aluksi ne yhdistin hautajaiskukkiin.

Olen nyt ajatellut hääkimppua valkoisista neilikoista, joihin laitetaan kultahippusuihkutus. Tai mikäli päädyn johonkin luonnonvalkoinen-kerman sävy -akselille, niin kultahiput jäänee pois. Kukkakaupassa demonstroivat kimppua ja hyvältä näytti! Hiiteen vanhat tottumukset. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Neilikat on aivan ihania kukkia tykkään tosi paljon niistä. Ja kun näin muitten kuvia neilikoista tehdyistä kimpuista niin päätin että voin itsekin ottaa kimpun missä on neilikoita. Vaikka kuulin jostain että neilikat on hautajaiskukkia.. mutta eikös se ole tärkeintä että itse tykkää?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jollekin neilikka on hautajaiskukka, toiselle taas lilja, kolmas sanoo kalla, neljäs iiris, viides krysanteemi, kuudes tulppaani, seitsemäs ruusu jne. Eli tärkeintä tosiaan on, että itse tykkää. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään tietoa kuinka yleisiä nuo limenvihreät neilikat on? Saakohan niitä helposti?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

limeneilikoita saa lähes joka kukkakaupasta. Ovat upeita...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli noita vihreitä neilikoita kimpussa. Aivan ihania! (Ja kesti hyvin pientä pakkastakin!) Eikä edes maksa maltaita! Tykkäsin <3.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä sitomani kippu punaisista neilikoista. Halusin selkeän ja yksinkertaisen kimpun joka kestää.

post-17041-1209052726_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en kukista juuri mitään tiedä, mutta neilikat ovat kyllä kauniita. Kysyisinkin, ovatko ne kuinka kalliita?

Tietysti kimpun hinta riippuu paljon siitä mitä kaikkea laitetaan ja kuinka iso tehdään, mutta jos joku tietäisi suunnilleen missä hintaluokassa neilikka on (halpa, keskihintainen, hintava)..?

Vois kuvitella, että on yleinen ja helposti saatavilla --> melko edullinen. Mutta luulisko sillon väärin :)?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

150809, neilikka kuuluu huokeahintaisten kukkien ryhmään, joten ihan oikeassa olet. :) Bongasin muutama päivä sitten eräästä pk-seudun kukkakaupasta isoa neilikkaa hintaan 1,5e/kpl. ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikös neilikkaa saa myös sinisenä melko yleisesti? Siis tietenkin kukkakaupan täytyy näitä tilata asiakkaalle, kun on varmaan sen verran erikoinen väri, mutta onnistuuko sinisen/turkoosin neilikan saaminen ollenkaan?

2557005722_473b077f43.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nellen: Kannattaa mennä suoraan kyselemään kukkakauppiaaltasi. Se riippuu ihan hirveän paljon siitä mstä kauppias tavaransa ostaa tms. Tuo kuvassa oleva neilikka on liukuvärjätty joita itse olen aika harvoin nähnyt. Enemmänkin olen nähnyt neilikoita jotka on ns. dipattu siniseen väriin ja mielestäni väri ei ole yhtä kaunis kun tuo kuvan väri.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei.

Osaako kukaan sanoa suunnilleen paljonkohan tulisi neilikkakimppu maksamaan. Ihan vain pyöreä kimppu, isoista neilikoista ja vihreitä lehtiä reunoille. Onko kenelläkään ollut ihan vain tämmöistä peruskimppua?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään