chick

Rannekukat (kuvia)

96 viestiä aiheessa

Miten rannekukka kiinnitetään ts. millaselle alustalle se tehdään?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Miten rannekukka kiinnitetään ts. millaselle alustalle se tehdään?

ftd-bellrosewrist-3371b-300.jpg

Tästä kuvasta saa toivottavasti jotain käsitystä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyselin noita kukkakaupasta ja sieltä tarjottiin rannekukkaa (nimenomaan kukkaa, siis yhtä kappaletta) semmoseen ihme heinään kiinnitettynä. Eli sitä ei olisi kädestä pois saanut kun sen siihen kerran laittaa. Mä yritin selittää ja selittää näistä mutta ei ollut ymmärrystä. Ja se pelkkä yksi kukka heinän kera olisi maksanut kymmenisen euroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu päätös on tehty, kaasoille tulee rannekukkaset. Enemmän viehättää tuollaista pienehköt rannerenkaan näköiset. Eikä tarvi miettiä kestääkö juhlavaate vieheen painoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko kellään kuvia liljoista tehdyistä rannekukista. Kaasoille olisi tarkoitus teettää yksinkertaiset rannekukat tyyliin yksi iso punainen lilja...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taidanpa harkita morsiuskimpun asemasta tällaista ranteeseen tai käsivarteen kiinnitettävää kukkaa. Voi tosin olla ettei sitä haaveilemastani koristekaalesta saa, mutta täytynee keskustella asiasta kukkakaupassa.

Kumpaan käteen tällainen nyt sitten laitetaan vai onko sillä väliä? Kirkkoon astellessa kun ollaan molemmista käsistä talutettavana, mutta olisko se sitten vasen käytännöllisempi käsi, kun sulhanen tulee oikealle puolelle...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jotenkin äkkiseltään tuntuisi että se vasen käsi olisi parempi... Mutta enpä tiedä sitten. Olis kiva toisaalta että kukka olis toisessa kädessä kuin sormus ja että se olis näkyvissä kun käännytään vastatusten alttarilla eli oikea kylki kirkkokansaan päin.

Onko vielä lisää kuvia rannekukista? Jotain herkkää kevyttä mallia haeskelen...

tf164-3.jpg

TF164-2.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips,

minä myös tahdon kaasoilleni rannekukkaset. Ehkä jotain aika pienimuotoista, vähän niinkuin bestmaneille tulevien vieheiden vastineiksi. Enkä toisaalta halua maksaa niistä ihan älyttömästi...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me teetettiin kaasoille rannekukat gerberasta, mutta molemmilla irtosi se kukka jo kirkossa! :( Saatiin sit tietenkin hinnan alennusta kun kerrottiin kukkakaupassa. Mutta tämmöinen kokemus meillä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ohhoh, olikohan ne ihan oikein tehty? Olen perehtynyt vieheiden tekoon netissä ja kirjastossa ja löytänyt erilaisia versioita sidonnasta. Ajattelin itse tehdä niin, että kukan alaosan läpi työnnetään kaksi rautalankaa ristiin, jotka sitten kieritetään varren ympäri, silloinhan kukka ei voi mitenkään irrota, paitsi jos nauha irtoaa rautalangoista. Tuo ohje oli kyllä kuivakukalle, mitähän ruusut meinaa tuollaisista lävistyksistä? Mutta pakko se rautalanka on jotenkin kiinnittää kukkaan, muutenhan se kukka on niin kuin kupissa, josta se vaan tipahtaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tää on kaunis, mun kaasoille tulee varmaan yks ruusu ranteeseen, mutta nauhaan tulee varmaan jotain rusettia ruusun alle jos kaaso saa päättää, mut ehkä se ihastuu kans kun näkee tän.

rose_wrist_corsage.jpg

Whitegold olittekste tehny ite nuo vai kukkauppias? Kuihtuko kukat vai hajosko tuo koko systeemi vai kiinnitys?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietäiskö joku, onko rannekukkanen edullisempi vai kalliimpi kuin viehe? Siis kukkakaupasta tilattuna?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaasoille tulee rannekukat. Täällä vaan ei ollut kuvia sellaisista, eli koitan jotenkin selvästi selittää... :)

Pohjana siinä on pientä murattia kiedottuna käden ympärille (alkaa ranteesta ja loppuu n. puoleen väliin rannetta ja kyynärpäätä), päät on avoimet ja niihin tulee pienenpienet ruusut. Toivottavasti ymmärsitte. Oli tosi nätin näkönen kukkakaupassa. Ja kaasot ei halunnu tuollasta missä on keskellä rannetta kukka tai iso kukkaviritelmä. Tää on aika luonnollinen ja yksinkertanen. Sopii hyvin sitten mun kimpun kanssa missä on tummanpunasta ruusua ja murattia. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan lähiaikoina teettänyt rannekukkasia, mitä hintatasoa ne ovat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole teettänyt, mutta kävin kyselemässä hintoja niin mulle sanottiin että rannekukka tulee maksamaan noin 10€ riippuen montako kukkasta siihen haluaa. Ja tietysti riippuu mitä kukkaa haluaa. Itse kyselin ruusuista tehdyn rannekukan hintaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siskoni hääkimpussa oli orkideoita ja minulle sekä sulhon kolmelle siskolle otettiin rannekukkaset, joissa oli yksi orkidea lehden päällä ja metallilangasta punottu ranneke. Eipä siinä muita koruja juuri tarvinnut, se oli tosi nätti. Haittana oli se, että orkidea vaurioitui helposti, jos ei muistanut olla tarpeeksi varovainen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa ihanalta Pashmina! Itse olen vakaasti päättänyt suosia häissäni orkideoja, ja nyt on nämä rannekukkaset alkaneet kiinnostaa. Olen ajatellut sellaista ihan itselleni eli morsiamelle.

Ei sulla satu olemaan kuvia noista orkidearannekukkasista? Olisi aivan ihana nähdä livenä, kun en ole missään moisia nähnyt...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidätte mua varmaan aivan pimeänä kun kyselen tällaisia. Ja kieltämättä pienet on munkin murheet kun moista ehdin miettiä...

Morsiamet jotka olette kimpun sijaan päätyneet rannekukkaan: miten olette kannatelleet "kimppukättä"? Käsikynkässä saattaja ja kimpun kanssa käsi olis tietty edessä kimpun kanssa. Mut rannekukan kanssa? Sivulla heiluen, edessä koukussa...?

Ja siis vielä kerran: tiedän että mietin outoja asioita. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suskin, mä olen miettinyt ihan samaa!! Jos siis päädyn kuitenkin kimppuun rannekukkasen sijasta, niin se johtuu juuri siitä, että silloin ei tarvitse miettiä, missä kättä pitää ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanaa! Mun pulma ei siis olekaan aivan pähkähullu tai sitten mä en ole ainoa jolla viiraa ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostellaanpas hieman tätä ketjua. :)

Onko nämä rannekukat miten kestäviä? Ja miten paljon suurinpiirtein maksavat? Onko parempi jos on vain yksi iso kukka, vai kenties useampi pienempi? Kestävyyden kannalta ajateltuna... :)

Kaasoni ihastuivat näihin ja ajattelin, että jos ei ihan mahdotonta ole, niin hankin heille tälläiset...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ohhoh, olikohan ne ihan oikein tehty? Olen perehtynyt vieheiden tekoon netissä ja kirjastossa ja löytänyt erilaisia versioita sidonnasta. Ajattelin itse tehdä niin, että kukan alaosan läpi työnnetään kaksi rautalankaa ristiin, jotka sitten kieritetään varren ympäri, silloinhan kukka ei voi mitenkään irrota, paitsi jos nauha irtoaa rautalangoista. Tuo ohje oli kyllä kuivakukalle, mitähän ruusut meinaa tuollaisista lävistyksistä? Mutta pakko se rautalanka on jotenkin kiinnittää kukkaan, muutenhan se kukka on niin kuin kupissa, josta se vaan tipahtaa.

No meillä oli todellakin vain jollain liimalla ilmeisesti kiinnitetty ne kukat, eikä siis pysyneet muutamaa tuntiakaan. Suosittelen tosiaan jotain varmistinta... Meidän rannekukat (kuten muutkin) teetettiin tosi kehutussa paikassa, eikä muuta valittamista ollutkaan, kaikki kukat oli upeen näköisiä ja muut kuin rannekukat kesti loistavasti. Ehkä niillä ei vaan ollu tarpeeks kokemusta niiden teosta..?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ikävä juttu Alya. :-/ Pitää sitten ilmeisesti ensimmäisenä kysyä onko floristini valmis noita tekemään. Ja varmistella, että varmasti ovat sitten kunnolla kiinnitettyjä. Kiitos vinkistä! Satutko yhtään muistamaan mitä maksoitte noista rannekukista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noi on todella kauniita! Oon aatellu kaasoilleni tollasta ja rupesin miettimään, et miltä tekokukat näyttäs. Niitä vois lävistää vaikka mistä eikä ne nuutuis päivän mittaan. Näyttäsköhän ne tökeröiltä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Katselin tuossa joku päivä netistä kuvia vieheistä, silkkikukista tehtyinä. Täytyy sanoa, että osa näytti kyllä tosi aidoilta. :o Eli mikä ettei nuo rannekukat olis hyvännäköisiä silkkisinä, jos vaan löytää aidon näköisiä kukkia. Makuasioita tietysti, mutta vaikka minä olenkin kovasti aitojen kannalla niin hyviltä osa näytti "feikkeinäkin".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään