Noora

Turun kukkakaupat

286 viestiä aiheessa

Hunna84, Kiitos selvennyksestä City Sopparin suhteen, oon kanssa varannut kukat tuolta KukkaFiorista ja mietin juuri että saakohan myös vieheistä alennusta. Kiva kuulla, kun ei tullut puheeksi kun kävin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voin suositella kukkakauppa Reginaa! Kimpustani tuli juuri sellainen kuin halusin! Shampanjaruusuja, morsiusharsoa ja peikonpähkinää:

2725981130103485319NnIGSK_th.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nummen Narsissista sai ainakin oikein hyvää palvelua, ja hintakin oli mielestäni verrattain kohtuullinen :) .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta Kukkatertusta Puutarhakadulla Mikaelin kirkon vieressä?

Kävin tänään kysymässä tarjousta sieltä hääkukista ja sain todella hyvää palvelua ja nuorekas myyjä ymmärsi heti mitä tarkoitin, eikä hintakaan mielestäni ollut paha. Ajattelin ottaa sieltä kukat, mutta olisi kiva kuulla muiden kokemuksia ennen lopullista päätöstä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joku tuolla aikaisemmin kyselikin jo tuosta kukkakauppa Elsasta Uudenmaankadulla? Eikö kellään ole siitä mitään tietoa?

Olin myös häämessuilla silloin alku vuodesta ja tämä liike jäi erityisesti mieleeni äärimmäisen mukavan naisen ja kauniiden kimppujen ansiosta..

Olis mukava kuulla vähän myös hinta tasoa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko kellään kokemusta Kukkatertusta Puutarhakadulla Mikaelin kirkon vieressä?

En ole hääkukkia täältä ostanut, mutta muita kukkia aika paljonkin. Kauppa on ihana, ainakin se nuorekas myyjä on tosiaan kerrassaan herttainen ja olen aina ollut tyytyväinen ostoksiini. Mutta mitenkään halvimmasta päästä liike ei mielestäni ole.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytiin tilaamassa kukat viikonloppuna meidän helmihäihin kukkakauppa Reginasta. Reginan valitsin sen vuoksi, kun sitä täällä niin paljon oli kehuttu...Muualta en käynyt edes kyselemässä. :girl_impossible:

Morsiuskimppuun minulla tulee viininpunaisia ruusuja, hopeista kimaltelevaa vahakukkaa(?) ja jotakin vihreää. Kimppu on pisaramallinen. Hinnaksi myyjä arvioi n. 80e. Tulee myös heittokimppu (n.20e), neljä viehettä (hinnat n. 10-15e/kpl), sekä kaksi rannekukkahärpätystä (n. 15e/kpl) kaasoille. Kaikki siis samaa linjaa morsiuskimpun kanssa.

Kaikki yhteensä 200e. Hiukan jännittää lopputulos, kun sulkki hakee kukat hääpäivän aamuna ennen kuvausta. Siinä ei sitten auta itku markkinoilla, ellen olekaan kimppuun tyytyväinen. No, toivottavasti vastaa mielikuvia! :-X

Myyjä oli nuori neiti, ja palvelu erittäin asiallista ja mukavaa.

Tulen sitten häiden jälkeen raportoimaan lopputuloksesta ja laittamaan kuvia... :girl_smile:

Muoks. tässä vielä kuva kimpustani.

3673088.t.jpg

Oli juuri sellainen kuin olin ajatellut!!! :-X Kukat kestivät hyvin seuraavaankin päivään saakka. Ei mitään moitittavaa kyseisessä kaupassa! :girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: maltsu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Otin morsiuskimppuni, viisi viehettä ja hiuskukan kukkakauppa Reginasta. Hintaa koko satsille tuli 120€, josta morsiuskimpun osuus oli 65€. Morsiuskimpussa oli 4kpl keskikokoista kallaa ja 9kpl erivärisiä keskikokoisia ruusuja sidottuna ison vihreän lehden päälle pitkänmallikseksi kimpuksi, omin varsin. Reginassa palvelu oli erinomaista ja kimppu sekä vieheet vastasivat hyvin toivomaani, ehkä jopa paremmin kuin osasin haaveillakaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Janetta, mä olen tilaamassa hääkimppuni kukkakauppa ELSAsta Uudenmaankadulta. Hinnasta en osaa vielä sanoa, mutta ainakin itse olen ollut aina tyytyväinen, kun sieltä olen kukkia hakenut. Ja tietenkin se että myyjä on sekä ammattitaitoinen että kiva, on pelkkää plussaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluan vielä itse tuohon kallan hintaan sotkeentua... siis hinta määräytyy ihan koosta ja väristä. Olen itse yhdessä Turun "suurimmassa" kukkakaupassa töissä ja meillä on valkoisen ison kallan hinta ollut nyt siina 5-10e ja värillisten ns. pikkukallojen 1.5-5e.

Meillä ainakin kauppias osaa ostaa tavaransa halvalla tukusta ja siksi pystymme myymään sitä "halvalla". Pienempien kauppojen on jostain se kate otettava jotta kauppa pysyy pystyssä ja usein se kohdistuu leikkokukkiin... ja muutenkin keskustan kaupat kyllä osaa kyllä kiskoa rahaa sidonnoista ja keskustassa on vielä suuri kilpailukin kauppojen välillä. Käykää ihmiset hyvät toki muuallakin kilpailuttamassa kimppujanne. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voin suositella lämpimästi kukkakauppa Tähkää Aninkaistenkadulla! Kerroin minkälaisesta en pidä ja minkä tyylisestä pidän, kerroin myös häiden väriteeman ja sitten annoin vapaat kädet. Kimpusta tuli juuri minun näköiseni! Ja todella kaunis! :girl_sigh:

post-15567-1239273495_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen kukkakauppa Reginaa Linnankadulla! Sain sieltä pyöreän pienen ruusukimppuni hieman harvinaisemmasta Amnesia-ruusulajikkeesta, joka maksoi hieman tavallista enemmän. Kimpun hinnaksi tuli 73 euroa ja siinä oli 20 Amnesia-ruusua omiin varsiin sidottuna sekä pikkuisen jotakin pienilehtistä köynnöstä. Sulhasen viehe, jossa yksi ruusu ja hieman vihreää, maksoi 7e.

Pöytäkukat tilasimme Kaskenmäen kukasta ja myös siitä minulla on hyvä kokemus. Tilasin yhteensä viisi pöytäasetelmaa, hinnaksi tuli yhteensä 75 euroa. Ei paha mielestäni. Matalissa pitkulaisissa asetelmissa oli kermanväristä (oranssihtavaa) ruusua, sellaista keväistä pyöreää vaaleanvihreää, jonka nimeä en muista, sekä karhunheinää ja tuonenkieloa ja taisi olla murattiakin.

Palvelu oli kummassakin liikkeessä erinomaista ja toiveeni oli otettu todella tarkasti huomioon!

Muokattu: , käyttäjä: Ella

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun kimppuni

1242017616.jpg

tuli kukkakauppa ELSAsta Uudenmaankadulta, ja olin siihen enemmän kuin tyytyväinen! Ja asiointi oli helppoa asiansa tuntevan floristin kanssa ja hintaa kimpulle, pöytäasetelmalle ja kolmelle vieheelle tuli muistaakseni 129€, jonka maksoin ilomielin ü

Muokattu: , käyttäjä: Martsu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Martsu, kerrassaan hurmaavan kimpun sait! Hienostuneen herkkä pienissä väreissään ja nuo tähdikit vallan kruunaavat kokonaisuuden. :tender: Oliko pöytäasetelmassa ja vieheissä samoja kukkia? Olisiko sinulla näyttää kuvia niistä? :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ollut näköjään tänne kirjoittanut kokemuksiani Vivahteesta.

Häistä on kylläkin nyt jo 2v aikaa mutta en ikinä unohda sitä stressiä ja kauhuntunteita kun äiti käveli sisään kampaamon ovesta hääkimppuni kanssa.

Tilasin kimpun jo alkuvuodesta häämessuilta. Vivahteella oli oma ständi messuilla ja ihastuin yhteen kimppuun mikä heillä oli esillä. Sanoin haluavani samanlaisen mutta erivärisellä varrella ja ruusuilla. Sanoivat että onnistuu ja että hinta on vieheen kanssa yhteensä 120e (myyjä jopa kirjoitti ylös tilauksen hintoineen ja toivomuksineen). No sitten kävin vielä kuukausi ennen häitä (jotka olivat kesäkuun lopulla) varmistamssa tilauksen. Silloin tämä "muistiinpano" oli hävinnyt mutta kuulemma muistivat kuitenkin mitä halusin ja kertasin toiveeni heille (heillä oli myös kuva messuilla olleesta kimpusta tallessa vielä). Mutta nyt hinta olikin sitten jo 150e yhteensä. Ihemettelin sitä ja yritin sanoa että minulle luvattiin se 120e hintaan. Eivät suostuneet siihen joten pakko sitten oli maksaa se 150e ja maksoin sen etukäteen.

Hääpäivänä sitten äitini haki kimpun ja tuli sen kanssa kampaamoon missä olin laitettavana kaasojen kanssa. Se varsi oli kyllä niin kuin pitikin mutta kukat olivat ihan eri väriset kuin piti. Siinä piti olla shampanjan värisiä ja vaaleanpunaisia ruusuja. Nyt siinä oli pelkkiä valkoisia ja viehekin oli tehty valkoisella ruusulla vaikka piti olla vaaleanpunainen. (meillä oli häiden teemana sitäpaitsi vaaleanpunaiset ruusut). Äitini meni sitten toisen kaasoni kanssa valittamaan kimpusta ja ottivat sen takaisin. Kun pääsin kampaajalta haettiin kimppu sitten taas. Nyt siinä oli pelkkiä shampanjan värisiä ruusuja ja väittivät ettei vaaleanpunaisia ruusuja saa mistään. Nyt panin niin paljon vastaan että ottivat kimpun sitten vielä kerran takaisin. Kun olin meikissä toinen kaaso haki taas kimpun ja tällä kertaa se oli sitten sellainen kun pitikin. Olivat kuulemma torilta hakeneet niitä vaaleanpunaisia ruusuja sitten.

Seuraavalla viikolla menin valittamaan että haluan hyvitystä hinnasta ja sain sitten sen 30e takaisin joten hinnaksi jäi lopulta sitten se 120e mikä alunperin minulle luvattiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Vivahteesta on hirveästi tullut huonoa palautetta... Se on sääli, koska tunnen osan henkilökunnasta ja ovat aina olleet kovin tunnollisia ja ammattitaitosia. Tässä tilanteessa täytyy kyllä myöntää että ehkä ammattitaitokin on katoavaa :( oliko kimppusi pyöreä omin varsin? Jos oli niin aika kovan hinnan sinulta ottivat. Ihan pistää suututtamaan moiset mokailut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viimeviikkoisen kokemukseni mukaan kannattaa käydä useammassa paikassa ennen kuin tekee päätöksen. Kävin neljässä paikassa Turun keskustassa ja hinta-arviot samasta kimpusta vaihtelivat n. 70 ja 180 euron välillä.

Regina edullisin hinta ja hyvä palvelu. Ehkä olisin kaivannut hiukan aktiivisempaa ideointia myyjän puolelta.

Pasadena kallein hinta, mutta myyjän innostuneisuus vakuutti. Kauppa oli todella kaunis ja myyjällä hyvä ote, hieman piti kyllä vääntää rautalangasta että en halua murattia. Joku heikkotahtoisempi morsian olisi voinut tulla jyrätyksi.

Fiori Stokkan alakerrassa. Myyjä vaikutti hermostuneelta eikä pystynyt vastaamaan kovin hyvin kysymyksiin.

Flora kävelykadulla. Ilmeisesti uusi yrittäjä. Myyjä oli aivan pihalla, kylmäkaapissa puolikuolleita auringonkukkia.

Ja näiden kokemusten perusteella taidan siis valita Reginan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voin suositella lämpimästi Kukka-Fuksiaa Aurassa!Erittäin asiantunteva palvelu ja mitä kauneimmat sidonnat! Meidän kukkatilaus sisälsi 12 kpl pöytäkoristeita,morsiuskimpun ja 6 kpl vieheitä. Vieheet olivat limenvihreitä neilikoita,pöytäkoristeissa myös neilikkaa ja runsaasti vihreää oksaa (todella kauniit ja raikkaat!) ja morsiuskimpussa neilikkaa ja värililjaa.Kaikki yhteensä 175e!Palvelu oli tosi rentoa ja joustavaa ja lopputulos oli täydellinen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Redrika, tässä vielä kuva, jossa näkyy se pöytäkukka ja vähän viehettäkin ü

090509ah125-1.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Oma floristini on jo usemman vuoden ajan ollut jo aikaisemminkin mainittu Piia Jaala. Hinta ei ehkä ole sieltä edullisimmasta päästä, mutta taito ja kokemus kaikilla liikkeessä työskentelevillä on aivan huippuluokkaa.

Myös minä valitsin Jaalan hääfloristiksi. En edes halunnut kartoittaa muita vaihtoehtoja, kokemusta on sekä omien sieltä ostettujen että ystävien ostamien kimppujen ja asetelmien kautta yli 10v ajalta.

Tiesin että Jaalan hintataso ei ole edullisimmasta päästä, mutta jos kukat ovat ne joihin haluaa koristelussa panostaa ja johon haluaa todella tyylikästä, persoonallista otetta, ei kannata juosta halvimman perässä.

Piia on varsinainen kukkataiteilija, jolla on omat selkeät mielipiteet ja tietyt suosikki- ja inhokkikukat, jotka onneksi käyvät täysin yksiin meikäläisen ajatusten kanssa. Kun menimme neuvottelemaan kukista hän halusi tietää väriteeman ja nähdä kuvan puvusta; kun selitimme minkätyyppisiä kukkia olimme ajatelleet hän suorastaan luki ajatukset 3 sanasta ja lopputulos oli aivan fantastinen. Kukat olivat loppujen lopuksi yksi niitä juttuja joista jäi upeimmat muistot häistä. Morsiuskimppu oli hintava (mihin olin varautunutkin), noin 140 euroa; hinta ei harmittanut kun kimppu oli upea ja kesti hienosti koko päivän vaikka ei erillistä heittokimppua ollut vaan heitin varsinaisen kimpun.

Pöytäasetelmat olivat noin 20 euroa kappale; Piia teki yhden malliksi ja neuvoi tarkkaan miten homma käy joten teimme itse loput 9 kpl. Hyvät neuvot saimme leikkauksesta, asettelusta, oasiksen käytöstä jne - asetelmat kestivät viikon häiden jälkeen, vaikka ne tehtiin 3 vrk ennen häitä!

Pikkuasetelmien lisäksi Piia teki meille yhden ison asetelman "alttarille" josta se siirrettiin juhlapaikan buffetpöytään. Hinta oli vähän alle 90 euroa, ja kimppu oli valtava; kuin olisi joku juossut kesäniitylle ja kahmaissut sylillisen kukkia, mutta silti hallitun näköinen.

Mitäkö kukkia meillä kimpuissa oli?

- Morsiuskimppu: Hennonpinkki pioni, valkoinen pioni, valkoinen freesia, vihreä-roosa pallohortensia, valkoinen leijonankita, pinkki freesia. Vihreänä oli sellasta pientä pyöreälehtistä kasvia ja hiukan murattia.

- Pienet pöytäasetelmat: Vihreä-roosa pallohortensia, pinkki leijonankita, muratti, uskomattoman kauniit ruskehtavanroosat pienet ruusut (en ole vastaavaa väriä nähnyt koskaan aiemmin missään)

- Vieheet: bestmanilla ja sulhasen isällä valkoinen freesia, sulhasella pinkki pioni

- Iso asetelma: paljon vihreää (erityisesti murattia), pinkki pioni, erivärisiä leijonankitoja, vihreä-roosa pallohortensia

Tässäpä kuvia. Valitettavasti isosta asetelmasta ei ole vielä kunnon kuvaa, onneksi siinä on pitkälle samoja kukkia kuin noissa muissakin eli niistä voi päätellä mimmoinen se oli. Suurempi ja väljempi kuin morsiuskimppu ja asetelmat.

post-24768-1251188483_thumb.jpg Sulhasen viehe

post-24768-1251188452.jpg Bestmanin viehe

post-24768-1251188456_thumb.jpg Iso pöytäasetelma

post-24768-1251188479_thumb.jpg Pienempi pöytäasetelma

post-24768-1251188466_thumb.jpg Morsiuskimppu (huom! varsista katkottu iso osa pois jotta mahtuisi maljakkoon)

post-24768-1251188473_thumb.jpg Morsiuskimppu sivusta

Loppuyhteenvetona: Olin 200% tyytyväinen Piiaan palvelu mukaanlukien. Jos haluaa halvalla keskinkertaista, sen kun vaan menee muualle mutta jos haluaa jotain todella käsittämättömän ihanaa, suosittelen Piiaa. Ja hinnatkin olivat paikoin positiivinen yllätys.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyselisin myös Turusta hieman etäänpänä olevista liikkeistä. Onko kokemuksia esim. Liedon kukkakaupoista? Minulla on aikaa tuohon etsiskelyyn kyllä, koska häät ovat ensi kesänä, mutta tykkään jo listailla. Kiva lukea jo suosituksista erityisesti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kyselisin myös Turusta hieman etäänpänä olevista liikkeistä. Onko kokemuksia esim. Liedon kukkakaupoista? Minulla on aikaa tuohon etsiskelyyn kyllä, koska häät ovat ensi kesänä, mutta tykkään jo listailla. Kiva lukea jo suosituksista erityisesti.

Flores Marta Paimiosta tekee ainakin ihan mielettömiä kukkajuttuja. Palvelu oli tosi ystävällistä ja joustavaa, mutta välimätkan vuoksi päädyin sitten ottamaan kukat muualta. Kannattaa googlata, niin löydät nettisivut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostellaanpa vanhaa aihetta... Onko kellään uusia kokemuksia Turun kukkakaupoista? :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kauppilan puutarhakeskuksessa (Kaurakatu 43) on tänä viikonloppuna (27-28.3.2010) häätapahtuma. Esillä on morsiuskimppuja, pöytäasetelmia ja myös muita häihin liittyviä esittelijöitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen käynyt muutamissa liikkeissä kyselemässä hintoja ja olen päättänyt tehdä kukkatilauksen Reginasta. Piia Jaala ja Vivahde vaikuttivat turhan hintavilta - saman näköisen kimpun saa varmasti edullisemmin muualta. Palvelu oli kyllä näissä kaikissa hyvää ja ammattitaitoista. Reginan hintaluokka oli kohtalainen. Vielä edullisempi olisi ollut Kaskenmäen kukka, mutta en saanut kovin hyvää kuvaa siitä liikkeestä.

Huonoa palvelua sain Kaskenmäen kukasta. Kun olin lähdössä liikkeestä ja sanoin "palaillaan", myyjä tokaisi kettuuntuneen kuuloisesti: "sehän nähdään". No en varmasti palaa sinne, sen verran nihkeä täti se oli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään