OliviaS

Ruskea hääkimppu (kuvia)

16 viestiä aiheessa

Onko mitään kukkia jotka ois ruskeita? Tai luultavasti joku sellainen tumma viininpunainen et näyttää ruskealta. Myöskin kuvia vaaleanruskeista/toffeen värisistä kukista kaipailisin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Marjakuismaa on ruskeana (vähän punertavan ruskea); kuvaa mulla ei valitettavasti ole, mutta sellaiseen kiinnitin omaa kimppua suunnitellessani huomion. Mulle itselleni tulee sitä luonnonvalkoisin "marjoin"; ruskeaa hain omaan kimppuuni peikonpähkinän ja koivunoksista - eli risuista, kuten itse niitä kauniisti kuvailen. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nykyään saa muuten ruskeita ruusuja. Ruusun keskusta on keltainen mutta terälehdet ovat ruskeaan meneviä. Ei mielestäni kyllä kovin upea, mutta joku saattaa tykätä. Kalloista löytyy myös hyvin tumma, lähes musta. Olisikohan joku bordeaux-punainen tms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi, ihanaa kun joku muukin haluaa "rumanvärisiä" kukkia (tarkoitan siis näin epätyypillisiä kukkia)! :) Mä olen löytäny ongelmaani ratkaisun shampanjaruusuista, ne on ihanan vaaleeta beigeä, kuten mun puvussa oleva osakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kaipasin ruskeita kukkia kimppuuni. Päädyin sitten gerberaan, joka oli "ruskea", ehkä enemmänkin oranssi. Kimppu oli kaunis, mutta väri ei ollut ihan, se mitä kuvittelin. Kukat tilattiin hollannista, joten en viitsinyt enää alkaa väristä marmattamaan. Vaikeaa noita ruskeita on muuten mistään saada.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ruskeita kukkia: Ikilatva, hypericum, hortensia, flamingonkukka. Lootuksen siemenkota on myös kaunis. Kallasta ja freesiasta löytyy myös kauniit oranssin ruskehtavat sävyt. Peikonpähkinää kannattaa myös käyttää tuomaan ruskeaa sävyä.

Jos haluaa mustia kukkia, niin koristekaaleja on nykyään mustana. :) Oikeastaan melkeen mitä kukkia vaan saa ihan missä väreissä tahansa, kukkakaupoilta löytyy kukkaspraymaaleja... ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uppista.

Terra Nostra-ruusu:

brown_rose.jpg

Hot Chocolate (Wekpaltlez):

hot_chocolate.jpg

Kalla:

callalilies.jpg

Imgp3225.jpg

Gerbera:

brown_gerb.jpg

brown%20rose%20bouqeut.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli mieleen ainakin vielä cosmos-kukka, joka on vähän tummanpunaiseen päin, ja krysanteemi, joka on hieman enemmän kultaisen ruskea. Sitten on tietysti tähtitörmäkukka ja lootuksen siemenkodat, verililjapuun lehdet ja erilaiset viljat joita voisi käyttää.

post-29536-128592066687_thumb.jpg

post-29536-12859207336_thumb.jpg

post-29536-128592077552_thumb.jpg

post-29536-128592097095_thumb.jpg

post-29536-128592099605_thumb.jpg

post-29536-128592119575_thumb.jpg

post-29536-128592131741_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei! Onko kellään ollut ruskean sävyistä kimppua? Olisi hienoa nähdä kuvia!! Mitä kukkia löytyy "ruskeina"?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kukkakauppias sanoi, ettei mitään ruskeita kukkia ole olemassa, eikä sellaisesta väristä kannata edes haaveilla hääkimppuun.

Mutta kyllähän niitä täällä on vaikka millä mitalla! :)

Osaako joku sanoa, mitkähän näistä olisivat sellaisia, että...

a) Olisivat saatavilla pienemmänkin kukkakaupan valikoimista (edes tilaustuotteina)

B) Olisivat saatavilla elokuun alussa oleviin häihin.

Voisin sitten koostaa listaa mukaan seuraavalle kukkakauppa-vierailulle. :)

Noi oksat, viljat yms väriä tuovat ei innosta, ennemmin kunnon kukkaa ottaisin kimppuun.

Haussa siis erityisesti vaaleanruskeat kukat; ihannevärisävynä tämä: http://www.sinelli.fi/Image/products/variants/1210-807.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Amnesia http://www.cutflower...r=3966&offset=0 on yksi ruusulajike, jota on ainakin tuotu välillä Suomeen. Luulisi siis saavan tilauksesta, jos kauppiaalla on intressiä tilata erikseen... Se taittaa hieman lilaan, mutta mielestäni näyttää aikas ruskealta. Lopputulos riippuu aika paljon minkä kanssa tuota yhdistää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos! Toi voisi juurikin olla oikeansävyinen; tarkoitus on siis yhdistää vaaleanpunaisen kanssa, joten toi sopisi oikein hyvin. :)

Onkohan jotain muita kukkia kuin ruusuja, mitä helposti (tai edes helpohkosti) saisi Suomesta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkohan tuo Kaisu_:n kuvassa oleva ruskea juttu mitä? Kellään tietoa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään