Cecilia

Gerbera hääkimpussa (kuvia)

87 viestiä aiheessa

Mikä on gerberan kestävyys? Siis lähinnä varsien, kun niissähän on aina kun leikkokukkina ostaa sellaiset muovit siinä varren ympärillä. Meidän äiti sanoo, että gerbera ei kestä mitään ja minä väitän hampaat irvessä vastaan. >:( Tahtoo gerberakimpun. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miltä mahtaisi näyttää kimppu, jossa olisi valkoisia ruusuja ja valkoista gerberaa?

Haluaisin kovasti kimppuuni valkoista ruusua ja mitä tahansa gerberaa, mutta väriä on vaikea valita, kun puku on ivory ja shaali omenanvihreä. Mikä muu väri sopisi kuin valkoinen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heipä hei!!

Kauniita kimppuja kyllä on ollut gerberasta!! Olisiko jollain vielä kuvia tai ideoita syksyn sävyissä olevista kimpuista, joissa olisi siis gerberaa, saa olla muutakin. Myös lisää haluaisin kuvia roikkuvista kimpuista, mutta kuitenkin melko yksinkertaisista.. Kylläpä olisi taas toiveita, mutta jos jollain on kuvia, niin laittakaa ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin juuri Viherlandias kyselemäs gerberakimpulle hintaa. Sellainen aika simppeli kimppu muutamalla gerberalla ja paljolla vihreällä, josta sitten roikkuisi murattia. Väittivät ettei gerbera ole kovin hyvä kimppuun, että pitäisi olla sitä pientä vähintään. MOKOMAT! On kuulemma liian suuri kukka, että pitäisi olla jotain välikukkia välissä. Pyh. Hinta-arvio oli n. 80e.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä teille on sanottu kukkakaupassa tuosta gerberasta? Olen paristi käynyt yhdessä liikkeessä (Viherlandia) kyselemässä, ensin ilman kuvaa, sitten kuvan kanssa. Molemmilla kerroilla siellä oltiin sitä mieltä, että gerbera ei kestä tai että on liian suuri kimppuun. Germiiniä ehdottivat tilalle ja sanoivat siitäkin, että ei ehkä uskois sen kestävän koko päivää (varsinkaan vieheissä tai rannekukassa). Muissa liikkeissä ovat mukisematta antaneet hinta-arvion. Muualla sanottiin kimpun kestävän omilla varsillakin ihan hyvin, Viherlandiassa väittivät ettei pysty tekemään omiin varsiin.

Onko nyt niin että muissa liikkeissä ei tiedetä gerberasta tarpeeksi, ja tekevät mitä käsketään, vai onko tuo vain Viherlandian sitojien mielipide ja harhaluulo?

Miten teidän kimput ovat kestäneet, joilla gerberaa on ollut? Tai germiiniä? Vieheet?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli gerberaa ja tosiasia on, että eivät kovin hyvin kestäneet. Illalla olivat jo jonkun verran nuupahtaneita. Gerministä tehty viehe nuupahti vielä nopeammin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oliko sulla kahvassa? Entä miten kauan kukat kestivät? Siis että alkoivatko nuupahtaa jo alusta alkaen, vai vasta viiden tunnin juhlinnan jälkeen?

Jos en ota kahvaan, niin mahtaisko kestää kun ovat kuitenkin suuren ajan maljakossa... poislukien vihkiminen...

Hemmetti jos toi gerberaidea ei onnistukkaan. :( Oon niin haaveillu siitä. Ois ehkä kannattanu himpun verran aiemmin alkaa ottaan selvää...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ne gerberat mitkä tuodaan ulkomailta (varmaan todella suurin osa) niin ne tulee erikseen pakattuina laatikoissa ILMAN VETTÄ!!!!!!!! Gerbera kestää hyvin hoidettuna pitkään. Kunhan vaan muistaa pitää kimppua niin pitkään viileässä kun se vaan saa olla! Älkää siskot huoliko, olen kuullut niin monesta kukkakaupasta saman asian ja nähnyt itse!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No voi plaaaaaah. :-/ Just kun olin päättänyt että otan gerberat, yksinkertaisesti vain nauhalla sidottuna ja pitkävartisina, niin sitten sulho ilmottaa, että saattaa saada niistä allergisia reaktioita! Ja kun vielä muistelin, että sillä oli jotain gerberoita vastaan (mun lempikukkia) ja kysyin kun vielä mietin, että olikos sulla jotain gerberoita vastaan, ja se oli vaan että EI. No kiva nyt alottaa kaikki alusta. :'(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihmetyttää hieman tuo "eivät kestä", kun olen ostanut muutaman kerran irtogerberoita maljakkoon ja ainakin siinä kestävät hyvin melkein viikonkin... tosin ovat siis vedessä, mutta eihän kimppukaan kauaa ole pois vedestä kun juhlapaikalla pääsee heti veteen, joten luulisi nyt automatkat ja kirkon kestävän ihan hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä gerbera ei sovi hyvin pyöreiden ja laskeutuvien kimppujen kukaksi kokonsa vuoksi. Paitsi jos haluaa tuollaisen useissa edellisissä kuvissa olleen pelkistä gerberoista tehdyn (sori, "tötterö") kimpun omilla varsilla. Käsivarsikimpuissa se on ihana! Useissa edellä nähdyistä kuvista on käytetty germiniä tai toiselta nimeltään mini-gerberaa, joka sitten jo paremmin sopii erilaisiin sidontatöihin. Kumpikaan ei kestä hyvin kuumuutta, eikä tietysti ollenkaan pakkasta, kuten ei mitkään muutkaan leikkokukat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon miettinyt, että haluaisin kimppuuni valkoista gerberaa, harsokukkaa ja jotain vihreää. Ja haluaisin nimenomaan "tavallisen" kimpun, ei varsinaista hääkimppua. Kestääkö gerbera ollenkaan pakkasta? Niin paljon ei varmaankaan kestä, että voisi ottaa kimpun mukaan ennen kirkkoa otettaviin ulkokuviin, mutta toivottavasti sillä ei ole riskiä mennä pelkkien siirtymien takia huonoksi...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omassa kimpussani oli sekä vaaleampaa ja tummempaa oranssia gerberaa sekä oranssi nauha varsissa. Mielestäni yksinkertaisen kaunis. :-Xpost-14423-128522155939_thumb.jpg

Muokattu: , käyttäjä: PilviKirsikka

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisimme gerberoita häihimme,sekä pöytiin "asetelmiksi" että vieheisiin ja mun kimppuihin.

Visio asetelmista on selkeänä päässäni,nyt mietinkin vaan,että onko täällä muita,joilla ollut gerberaa ainoana kukkana? Mun morsiuskimppuun tulisi kolmen gerberan lisäksi morsiusharsoa ja muutama pitkä,kapea lehti/heinä.

Jos siis jollain kokemuksia ja erityisesti kuvia,niin tänne vaan,kiitos thank you very much!! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Perhana, nyt minäkin innostuin gerberakimpusta jossakin muodossa. Pitääpä kysellä myöhemmin saisiko valkoisesta gerberasta nättiä kimppua heinäkuulle ja mihin hintaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä mun gerberakimppu.

gallery_29198_761_65520.jpg

Tuossa jälkimmäisessä kuvassa se on jo vähän rupsahtanut, koska kuva on otettu pari päivää häiden jälkeen. Mutta hyvin nuo gerberat ainakin mulla kestivät ihan omilla varsilla, ja vaikka kimppu kävi ulkonakin pikkupakkasessa pariin otteeseen.

Muokattu: , käyttäjä: marabello89

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen ajatellut omaan kimppuuni valkoisia ja vaaleanpunaisia germiinejä/mini-gerberoita runsastettuna tuoksuherneellä. Haluan pisaran mallisen hieman valuvan kimpun. En kuitenkaan tykkää jos gerbera on laitettu valuvaan osaan, niin että näkyy pitkä varsi... joten germinit muodostaa yläosan tuoksuherneiden kanssa ja valumaan lähtee vain tuoksuherneet ja ehkä jotain vihreää. Kimppuun voisi tulla vielä helmiä, joita aion käyttää muutenkin koristelussa. Vieheisiin tulee myös germiinit. Ihan varma en vielä ole, tulemmeko käyttämään gerberaa pöytien koristelussa, vai antaisiko sen loistaa vain pääkukkana ja sitten jotain muuta valkoista ja vaaleanpunaista pöytiin. Minua viehättää se, kuinka paljon gerberoissa on värejä valittavana. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä minun gerberakimppuni tammikuulta (joukossa kyllä vähän myös muita kukkia):

gallery_27132_695_13085.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

.

Muokattu: , käyttäjä: Tipsukka81

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee myös gerberoita kimppuuni, samoin sulhon, bestmanin ja isän vieheisiin ja kaasolle ranteeseen. Väriksi valikoitui "Serena". Googlesta löytyy paljon kuvia gerberoista, myös toi serena-väri.

Hinnasta ei vielä ollut tarkkaa puhetta viimeksi kun kävin kukkakaupassa, mutta silloin kauppias sanoi että hääkimput maksaa yleensä 30 eurosta ylöspäin. Itse ajattelin kimppuuni vaan muutamaa gerberaa ja jonkin vihreän lehden, niin luulisin ettei ihan 30 e maksaisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään