Jump to content
Naimisiin.info

Tampereen kukkakaupat


Muratti

Recommended Posts

Itse olin ajatellut tilata kimppuni Sokoksen kukkapalvelusta, mutta luettuani kimppujen huonosta kestävyydestä joudun ehkä miettimään vielä ostopaikkaa....

Ainanlinnassa on tehty aina tosi hienoja ja kestäviä asetelmia. Minkähintaisia teidän kimppunne ovat olleet Ainanlinnan kukasta?

Link to comment
Share on other sites

Sain Ainanlinnasta morsiuskimpulle, 4 kpl vieheitä ja 3 hiuskukalle yhteishinnaksi 150€ ja palvelu oli aivan ensiluokkaista! Ja luotan siihen että kimppu on upea :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kävin suunnittelupalaverissa Kukkakauppa Hohdon floristin Lindan kanssa. Erittäin ystävällinen, henkilökohtainen ja asiantunteva palvelu!

Hän halusi nähdä kuvan puvusta, sekä mallikuvia kukista ja niiden väreistä. Perehdyimme yhdessä asiaan kunnolla ja aikaakin hurahti puolitoista tuntia. Muiden hintatasosta ei ole kauheasti kokemuksia, mutta tuolta saan isohkon kimpun, 6 viehettä, kaksi rannekukkaa ja kaksi pöytäasetelmaa n. 300 €:lla. Olen todella tyytyväinen ja uskon että kukat on upeat, suosittelen lämpimästi! Ja Linda tarjoutui jopa tarvittaessa kuskaamaan itse kukat juhlapaikalla tai kirkolle, tämä se on asiakaspalvelua sanon minä! :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vinkistä Roxy :girl_smile: Taidankin tässä lähipäivinä käydä poikkeamassa kukkakauppa Hohdossa, kyselemässä hintoja ja kimppuvaihtoehtoja.

Link to comment
Share on other sites

Näin häiden jälkeen voin suositella lämpimästi Ainanlinnan kukkaa! Palvelu oli ensiluokkaista, kukat juuri sellaisia kun toivon. Morsiuskimppu kesti hienosti koko päivän, ainoa miinus että sulhasen viehe nuupahti ennen aikojaan. Muiden vieheet kestivät paremmin!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pirkkalan citymarken 'tiloissa' olevaa Kukka Lunettea voin suositella lämpimästi.Itselleni sieltä tulee hääkimppu,heittokimppu,2viehettä,4 kaason hiuskukkaa,1 morsiustytön kori ja tarjoilupöytään kukka asetelma.

Palvelu mitä parhainta. Ottaa hyvin omat mieltymykset ja toiveet huomioon ja asiantuntemusta löytyy myös!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tulenpas nyt minäkin kehumaan Kukkakauppa Hohdon Lindaa :)

Minä en kukista oikein ymmärrä mitään - toivomuksenani oli valkoisia ruusuja ja jotain muita valkoisia kukkia. Linda valitsi freesioita ja sekä jotain vihreitä "ruohoja" ruusujen seuraksi. Kimppuni oli todella kaunis ympyrän mallinen sommitelma, ja kesti monta päivää. Hääseurueen vieheet, rannekukat ja kimput kestivät myös hyvin - samoin pöytäsommitelmat (joita näin juhlatilassa vielä parinkin päivän jälkeen esillä - edes helteet eivät niitä lakastaneet).

Linda toi kukat juhlapaikalle, josta tuli iso plussa!! Lisäksi kukat eivät edes mielestäni maksaneet paljoa: oma kimppu, heittokimppu, kaksi pienempää kimppua, 6 viehettä, yksi rannekukka ja kymmenen pöytäsommitelmaa olivat alle 400e. Edullista, sanoisin minä!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Suosittelen Tammelan puistokadulta Nina Floraa! Olin joulukuussa häissä kaasona ja tilasimme kaikki kukat sieltä. Toiveemme olivat aika erikoisia sekä halusimme tietyn teeman mukaiset kukat ja meillä oli väri- ja tunnelmatoiveet. Vieheet ja oma rannekukkani olivat jo todella upeita, mutta morsiammen kimppu oli mieletön. Paikan omistaja on todella luova ja ymmärsi, mitä haimme. Kimppua on vaikea edes kuvailla ilman kuvia, mutta se oli moniulotteinen ja täynnä hienoja yksityiskohtia, mutta silti kokonaisuus. Plussaa annan tietysti vielä siitä, että hinnat olivat yllättävän edulliset (toivottavasti omistaja tajuaisi nostaa hintoja tuolla ammattitaidolla).

Link to comment
Share on other sites

Joku kyseli jo kauan sitten Linnainmaan Cittarissa sijaitsevan Koillis-Kukan laatua. Kävin sieltä tänään tilaamassa hautajaisiin kimpun ja palvelu oli kyllä mielestäni tökeröä. Olin jopa miettinyt mahdollista tulevaa hääkimppuani ottaa sieltä, mutta tulin toisiin aatoksiin. Meinasin lampsia muualle myös hautajaisasiassa. Omistaja, joka ilmeisesti oli paikalla, oli koppavan ja ylimielisen oloinen. Minulle tuli olo, että en uskalla itse sanoa asioihin mitään ja hän paasasi minulle hinnoista, kun kummastelin hintaa (joka varmasti on ihan pätevä kimppuun nähden, mutta siskoni vain sanoi, että hän on toisaalta ostanut hautajaisiin kimpun 25 eurolla). Enkä tarkoita sanoa, etteikö laatu ja työt ja kukat maksa, mutta minusta ei ole asiakkaan tehtävä kuunnella paasausta siitä, miten hän työn tekee ja kuinka paljon mikäkin asia kukkien hoidossa maksaa. Laadun näen perjantaina, mutta mielestäni palvelu on niin suuri osa asiaa, että en asioi toiste siinä liikkeessä :girl_mad:

Link to comment
Share on other sites

Mun kimppu, vieheet ja kaasojen rannekukat tuli Sokoksen kukkapalvelusta. Palvelu oli hyvää, kukat aivan ihania ja kestäviä. Mulla oli valmiina kuva kimpusta, jonka halusin ja lopputulos oli juuri sellainen kuin olin ajatellutkin. Hinnaksi kimpulle (omin varsin), sulhasen vieheelle, neljälle muulle vieheelle ja kahdelle kaason rannekukalle tuli 170 e. Ei varmaan mikään halvin, mutta olin kyllä tosi tyytyväinen ja loppujen lopuksi summa oli hiukan pienempi kuin mitä oli arvioitu.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Minulla on kokemusta lähinnä Kukkakerttulista. En oikein halua suositella sen kokemuksen perusteella, mutta tää on taas vain minun mielipide asiasta. Eli kerronpa oman kokemukseni;

nainen paikassa ei halunnut toteuttaa meidän ideaa pitkävartisista pöytäkukista, vaan väen vängällä halusi ajaa läpi ideat lyhyistä kukista "jotka eivät ole kenenkään silmien korkeudella".. Mutta jos asiakas haluaa, niin eikö sitä pitäisi kuunnella.. Olkoonkin sitten pitkävartisia, mutta se oli meidän toive. Ja pöytäkukkakimput oli lyhyemmät kuin mitä olin toivonut.

Morsiuskimppu oli sidottu yksittäisitä kukista (ilman varsia) johonkin vihreään systeemiin, johon ne ruusujen nuput oli vain tökitty. Ja kimpun vartena ei ollut ruusujen omat varret, vaan jokin ihmeellinen muovinen kahva. Ja tätä nykyä koko kimppu on jo roskiksessa, koska kimppu ei kestänyt, vaan homehtui siihen vihreään istutukseen.

Pyysin hiuksiin kukkakoristeita ja nainen paikassa sanoi, että myös morsiammen hiuskoristeesta tulee riittämään kaasollekin. eli voimme valita mitä hän ottaa ja mitä minä. Mutta sitten hääpäivän aamuna kun kukat ja hiuskoriste haettiin, niin oli ainoastaan yksi hiuskoristekokonaisuus, jossa oli yksi ruusu. Eli ei muutakuin soittamaan ja tilaamaan kaasolle omaa satsia.

Kaason rintaviehekori ja oma hiuskoruni ruusu lakastuivat samanpäivän aikana. Eli ns. nuupahti kesken päivän.

Ja alun perin halusin kukiksi peräti kalloja, mutta paikan naisella oli vahvat käsitykset siitä, että ruusut ovat juuri niitä ihania hääkukkia. Eli jos haluaa jotain erikoisempaa, niin ei välttämättä kannata mennä sinne.

Mutta kuten totesin, niin tää on vain minun mielipiteeni asiasta. Mutta yleisen sananvapauden nimissä haluan kertoa omista kokemuksistani ja se minulle sallittakoon (vaikkakin on sitten kriittistä).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Haluan jakaa semihuonon kokemukseni kukkakerttulissa... Tilatessani kukkia, ensin asioin liikkeessä ja sovin silloisen henkilön kanssa siitä millaiset ja minkä kokoiset ne tulevat olemaan, sekä kysyin hinnan. Parin päivän päästä soitin vielä liikkeeseen varmistaakseni määrän ja silloin puhelimessa oli eri henkilö. Vähän jäi vielä sellainen olo, että tajusikohan se nyt... Perjantaina ennen häitä kun menin hakemaan pöytäasetelmia olin vielä siinä uskossa, että asetelmat+ hiuskukka ja viehe tulevat maksamaan noin 80e. Ja koska omistin vielä 100e lahjakortinkin liikkeeseen, luulin ettei hinta hääkimpunkaan kera paljoa sen 80e yli menisi, koska sen hinnaksi oli sanottu 100e...

Tilasin siis hääkimpun, sulhasen vieheen, hiuskukkasen sekä jokaiseen pöytään useamman yksittäisen liljan jossa olisi vähän vihreää. Silloin pöytäkukkasten hinnaksi sanottiin n.8e/3kpl näitä kukkia, (koska oksa liljoja maksaa noin 7e ja siitä saa yleensä noin 3kpl kukkia.) 18kpl niitä siis piti olla. Sen sijaan sain 18kpl kimppuja joissa jokaisessa oli 3-4 liljaa ja sen lisäksi vihreää. Kun näin kukat, ajattelin että ovatpa ne hienot kyllä. Epäilytti kyllä vähän, onko ne juuri ne meidän, mutta päädyin siihen että pakko olla koska kukkakauppa oli aika pieni ja tuskin samoja kukkia olisi monille tulossa...

Sitten kun kassalla kuulin hinnan 237e, ei paljoa naurattanut.. Olin vähän että -"Siis paljonko se oli?" Siitä hinnasta oli jo 100e lahjakortti vähennetty!!! Siinähän sitten kassalla vaivaantuneena hetken nikottelin ja kiltisti maksoin kukat. Eipä ollut vaan pokkaa alkaa siinä enää valittaa ja perua hommaa, kun kukat oli pakko saada vietyä paikalle heti ja ei olisi varmaan kukkakaupallekaan helppo homma enää alkaa säätämään uusia kukkia. Sulhanenkin oli ihan järkyttynyt kun soitin hänelle asiasta.

Vika ei ollut siis siinä, etteikö kukat olleet hienoja! Hinta vaan oli reilusti enemmän kuin piti. Suunsa kiinnipitävänä suomalaisena nielaisin PETTYMYKSENI JA JÄRKYTYKSENI enkä tehnyt asiasta valitusta. Olisi ehkä pitänyt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mulle jäi vähän ristiriitaiset fiilikset Tammelan puistokadun Nina Florasta. Tilasimme sieltä hääkimpun, 3 viehettä, kaasolle hiuskukan ja toiselle kaasolle rannekukan. Valitsin paikan mm. ystävällisyyden ja palveluhalukkuuden vuoksi käytyäni ensin kyselemässä mm. jaloleinikkien saatavuudesta lokakuussa Ainanlinnasta ja Hohdosta, joista kummastakin jäi vähän vaikutelma, että tilaukseni ei liiemmin kiinnosta (sain summittaisia ja epämääräisiä vastauksia samalla kun floristi sitoi kimppuja ja tuskin kohotti katsettaan jne.). Nina Florassa floristi oli ensimmäisestä tiedustelukäynistä alkaen minulle ystävällinen ja halukas neuvomaan kukka-asioissa, kun kerroin, etten kukista ja kimpun sitomisesta mitään tiedä. Sovittiin myös, että kaasoni soittavat kukkakuppaan ja kertovat itse tarkemmin millaiset hius- ja rannekukat haluavat, ettei tieto mene monen suun kautta. Floristi oli ollut kummallekin kaasolleni puhelimessa todella töykeä ja epäkohtelias :o . Oli mm. käskenyt olla kilpailematta morsiamen kanssa :angry: , kun kaaso oli pohtinut, että kukissa voisi olla yhtenäisyyyden vuoksi jokin sama väri kuin mun kimpussa, vaikka kukat muuten valittiin kaasojen pukujen perusteella. Ihan kuin olisin kokenut asemani uhatuksi, jos kaasolla on samanvärisiä kukkia kun mulla :rolleyes: . Hiuskukat oli myös aluksi osittain väärät, mutta asia saatiin kyllä pikaisesti korjattua hääpäivän aamuna.

Kaikenkaikkaan saamamme kukat olivat erinomaisia, kimppu todella kaunis ja toiveiden mukainen, vaikka vain sanallisesti suunniteltu ja lisäksi kimppu on ollut todella kestävä. Myös vieheet, rannekukka ja hiuskukat olivat kauniit ja huolellisesti tehdyn näköiset, eli ammattiataitoa liikkeestä löytyy, asiakaspalvelu sen sijaan oli hyvin vaihtelevaa...

Link to comment
Share on other sites

Moi mä kävin Kukkakauppa Nupussa, ylöjärvellä Liikekulmissa, siinä S-Marketin vieressä. Sain asiantuntevan henkilökohtaisen palvelun aikaa hurahti suunnitteluun ja jutteluun, mutta lopputulos oli ihan kymppi. Eikä hintakaan hirvittänyt, voin suositella. Nina

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Valitsin floristin tämän palstan hyvien kokemuksien perusteella. Ainanlinnaan soittaessani puhelimeen vastannut henkilö oli todella mukava mutta hääsidonnasta vastaavasta henkilöstä en voi sanoa samaa... Palvelu on ollut niin ja näin ja mietinkin pitäisikö vaihtaa floristia. Ninaflorasta olen saanut asiantuntevaa palvelua ja kimput ovat olleet näyttäviä.

Kumman kannalla olette, Ainanlinnan kukka vai Ninaflora?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hmm.. Olin suunnitellut Kukkakerttulia, koska siskoni hääkimppu oli sieltä ja se oli upea. Ilmeisesti taso on vuosien aikana laskenut :( Siskoni kimppu oli kaunis ja taidokas, mutta nyt kun muistelen, niin kukkia tippui päivän aikana. Muita ongelmia tosin ei ollut.

Näiden palautteiden jälkeen en uskalla ottaa riskiä. Taidan valita Ainanlinnan. Onneksi on foorumi! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Moikka!

Itse kävin juuri alustavasti NinaFlorassa kyselemässä, että mites niiden ensi kesä ja miten ottavat varauksia vastaan. En oikein saanut tiskin takana olleesta naisesta mitään irti. Suhtautui selvästi varsin kyllästyneesti kysymyksiini siitä millaisella aikataululla tällaiset asiat hoidetaan. Eniveis, ens kesälle ei kuulemma kannata alkaa mitään varailla ennen loppukevättä. :D ainoa asia, missä olen ollut tarpeeksi ajoissa liikkeellä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tilasin kukat pieneen hääjuhlaan Kukkakauppa Hohdosta 2009. Minun kimppu oli ranteeseen kiinnitettävä viehe ja sulholla norm. rintapieliviehe.

Kukat kestivät erinomaisesti ja olin oikein tyytyväinen pirteään ideaan, jonka Linda muotoili näppärästi kaiken aikaa mukana kulkevaksi eläväksi "korukokonaisuuksi".

Hinta oli palveluun nähden edullinen. Olen tilannut aikaisemmin kukat Blummarista (jossa Linda oli aikaisemmin töissä). Blummarin Marin jäädessä äitiyslomalle ja Lindan laitettua Hohdon pystyyn, olen seurannut jälkiä sinne.

Sen jälkeen minun kukka-asiani on saanut hoitaa Kukkakauppa Hohto.

Voin myös suositella isomman hautajaisvihkon toimituksen perusteella lämpimästi.

Hautavihko oli veteraanitaatalleni aivan ihana, maanläheinen (marjoja, sammalta, valkoista kukkaa), lämminhenkinen tervehdys rakkaalle henkilölle. Aivan minunnäköinen viimeinen tervehdys, joka kyllä erottui pienen paikkakunnan kukkakaupan valtatuotannon "perinteisestä mallista".

Ensi viikolla tilaan hautavihon mummulleni, joka piti paljon kukista. Siitä tulee varmasti ihan toisenlainen. Linda saa kyllä ajatuksesta kiinni, kuuntelee ja toteuttaa...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Mulla on 12.3.-11 kokemus Kukkakerttulista.

Vuoden alussa sain sieltä oikein asiantuntevaa ja hyvää palvelua suunnitteluvaiheessa. Pyysin valkoisia ruusuja, jaloleinikkejä ja vain vähän vihreää. Eli talvinen kimppu ja koristeeksi "timantteja". Omistaja otti oikein kopionkin mun mielikkikumpun kuvasta, jonka olin netistä printannut.

Sitten sulhanen kävi hakemassa kimpun ja 3 viehettä. Jaloleinikkejä oli vain kaksi koko kimpussa!??!?! Ja vihreää ihan liikaa minun makuuni. Talvisuutta ei ollut lainkaan mukana. Hintaa kertyi 170e yhteensä. Mutta ei se kimppu häitä kaatanut ja olin koko päivän niin iloinen ettei tuollainen tehnyt yhtään lommoa hääpäiväämme!

Kimppu kesti koko illan. Se oli todella hyvin ja ammattitaitoisesti solmittu. Myös vieheet kestivät...kunnes sulholta tais irrota se halauluissa :)

Ei siis kande stressata. Kimppu on niin pieni osa juhlaa ettei sen miettimiseen kannata uhrata liikaa aikaa. Tärkeintä on itse juhlat, vieraat, tunnelma ja RAKKAUS!!

t. 9 päivää Rouvana :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei! Onko kukaan hankkinut morsiuskimppuansa Hervannassa Lindforsinkadulla olevasta Keinupuiston kukkakaupasta (Kukkapiste)? Olisi kiva kuulla kokemuksia, kun itse olen tätä paikkaa harkinnut sijaintinsakin perusteella.

Kiitos paljon jo etukäteen! :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei! Onko kukaan hankkinut morsiuskimppuansa Hervannassa Lindforsinkadulla olevasta Keinupuiston kukkakaupasta (Kukkapiste)? Olisi kiva kuulla kokemuksia, kun itse olen tätä paikkaa harkinnut sijaintinsakin perusteella.

Kiitos paljon jo etukäteen! :-)

Nojaa. Vähän jotenkin hutelopaikka. Tosin taidan olla puolueellinen kun olin vuoden työharjoittelussa Hervannan Duossa olleessa Pionissa. Pionin toinen työntekijä perusti oman liikkeen Nokialle, Kukkaputiikki nimeltään, ja sieltä saa varmasti hintaan nähden hienoja ja ammattitaitoista sidontaa. (kyseessä sama Marika jota tuolla alkusivuilla kehuttiin)

Link to comment
Share on other sites

Hervannan ja ainakin lähialueen ehdottomasti paras kukkakauppa on Keinupuiston kukka. Aivan ihana liike ja paljon kukkia. Kaksi tai kolme floristia töissä, yksi entisen Pionin floristi kuulemma.

Kaikki juhlakukat ollaan haettu sieltä ( ristiäiset oli jo!) nyt tilattu hääkukat - mun mielestä hinnatkin kohdallaan.

Link to comment
Share on other sites

Täällä palstoilla jälleen (tällä kertaa tosin kaason roolissa) pyöriessäni ajattelin minäkin tulla kertomaan kukkakokemukseni viime kesältä omista häistäni.

Kukkakauppa Hohdon Linda teki aivan upeat kukat, vaikka morsian ei oikeastaan osannut edes pukea toiveitaan sanoiksi :D Erityisesti nautinkin juuri Lindan ammattitaitoisesta ja innovatiivisesta otteesta: hän osasi tarttua epämääräisiinkin toiveisiin, tehdä ehdotuksia ja ideoida aivan upean kimpun ja siihen sopivat muut kukkalaitteet sovittaen ne hääpukuun ja tapahtuman luonteeseen. Oli ihanaa tuntea, että Linda teki kukat ajatellen juuri näitä häitä! Floristissa lienee siis pientä ajatustenlukijan vikaa... ;) Tilasimme kimpun lisäksi morsiolle hiuskukan, sulhasen ja bestmanin vieheet, rannekukat äideille, pöytäkukat sekä hiuspantoihin tehdyt kukat kaasoille. Kukat olivat upeita ja kestivät kaikessa loistossaan koko päivän.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei! Onko kukaan hankkinut morsiuskimppuansa Hervannassa Lindforsinkadulla olevasta Keinupuiston kukkakaupasta (Kukkapiste)? Olisi kiva kuulla kokemuksia, kun itse olen tätä paikkaa harkinnut sijaintinsakin perusteella.

Kiitos paljon jo etukäteen! :-)

Nojaa. Vähän jotenkin hutelopaikka. Tosin taidan olla puolueellinen kun olin vuoden työharjoittelussa Hervannan Duossa olleessa Pionissa. Pionin toinen työntekijä perusti oman liikkeen Nokialle, Kukkaputiikki nimeltään, ja sieltä saa varmasti hintaan nähden hienoja ja ammattitaitoista sidontaa. (kyseessä sama Marika jota tuolla alkusivuilla kehuttiin)

Suosittelen ehdottomasti Marikan kukkaputiikkia Nokialla! Tilasimme viime lauantaina vietettyihin häihimme Marikalta hääkimppuni, heittokimpun sekä vieheet. Saimme erittäin ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua ja hintakin oli mielestäni erittäin kohdallaan. Vein näytille kuvan haluamastani kimpusta ja Marika muokkasi siitä vuodenaikaan sopivan version (vein kuvan kimpusta, jonka kukista suurinta osaa saa vain talvella;p) Kimppu oli kaunis ja vastasi täysin odotuksiani:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...