Jump to content
Naimisiin.info

Gladiolus (kuvia)


Annina

Recommended Posts

Mulla oli gladiolus "hääkimppuna" eli yksi pitkä/iso kukka (tai siis koko varsi+kukat). Oli tosi hieno, mukana oli muutama "pitkä ruoho" joihin oli pujotettu muutamia helmiä.

Heittokimppuna oli pienempi versio kimpusta. Miehillä oli sitten vieheenä tuollaiset yksittäiset kukat joissa myös oli kauniisti sidottu yksi helmi..

Kimppu siis kesti hyvin koko päivän ilman vettä!!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 1 month later...

Nostetaanpa. Kuvat olisivat erittäin tervetulleita. Itse löysin yhden kuvan punaisten gladiolusten asetelmasta, postaan kun pystyn.

Meillä on kasvamassa 50kpl gladioluksia vähän ympäri Suomea. Ajattelin laittaa nitä pitkittäin pöydille koristeeksi, saa nähdä miten onnistuu.

Kysyin kukkakaupasta voiko gladioluksesta tehdä vieheitä yksittäisistä kukista ja vastaus oli ei. Ihmetyttää kun kerran jollakin on ollut. Olen sitten itse päätynyt ruusuihin muina kukkina.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Gladiolukset on ollu myös minun suosikkeja ajatellen juhlatilan koristusta. Ei vaan oo kovin helppoo saada niitä kasvamaan, kun tänä kesänä ne ei kerinnyt edes kukkimaan ennen kesän loppumista :blink:. Ois niin kiva niitä saada omiin juhliin, mut ei oo kovin varmaa enää omaan pihaan mitään kylvää, kun kesät on tällasia :rolleyes: !

Lisää kuvia?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Heippa! Onko tänä vuonna kukaan kasvattamassa gladioluksia? Minulla on yritystä, toivottavasti myös onnistumista. :)

Onko kellään kokemusta siitä, kuinka gladioluksen kukka pärjää veden alla? Minua kiinnostaisi kokeilla maljakkoon asetelmaa, jossa irrallisia kukkia on veden alla pitkämäisessä maljakossa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mä olen laittanut gladiolusta kasvamaan 8.4. ja varret on jo tosi pitkät. Korkein on jo 95 cm. Mulla on eri lajikkeita, jotka on 80-120cm korkeita. Aluksi kasvatin sisällä, ja vähitellen totutin ne ulos. Ja nyt ne on ollut pitkään jo ulkona ruukussa, ainoastaan mahdollisina halla öinä olen tuonut sisään. Häihini niitä kukkia en ole kasvattamassa, eikä ne siihen kerkiäisikään (häät 25.6.).

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 3 weeks later...

Kertokaapa kokemuksia gladioluksen kasvattamisesta lämpiminä kesinä, kuten viime ja edelliskesä. Milloin kukkivat ym.

Kirjoittelut kukkimisajankohdista on monien vuosien takaa joten ei oikein voi verrata nykyisiin kesäkeleihin, tosin tästä tulevasta ei nyt vielä tiedä mitä on tullakseen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Nostelen tätä ketjua, jos olisi ajankohtaista tietoa. Itseäni kiinnostaisi tuo hinta (kukkakaupasta) ja myös mahdollisesti kuvat esim. hiuksissa, käsivarsikimppuna ja vieheenä? Googlen kuvahaku ankarasti meneillään... 

Muokattu: , käyttäjä: Meritähti_
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...