Guest appa

Jyväskylän kukkakaupat

74 viestiä aiheessa

Minä varasin nämä kommentit luettuani eilen ajan Sokoksen Mestarinkukasta. Olen niin tollo kukkien suhteen etten edes tiedä useimpien kukkien nimiä, paitsi kaikista "tunnetuimmat." Siellä oli tosi mukava tyttö auttamassa ja ei nauranu mulle vaikka siellä osoittelin että tuo kukka tuolla. Nyt on aikaa huhtikuun alkupuolelle asti miettiä mitä kukkia haluan ennenkö on tehtävä tilaus! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisikohan jollain tietoa Vaajakoski-Lievestuore-Hankasalmi välille sijoittuvista kukkakaupoista ja niiden palveluista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin päädyin Mestarin Kukkaan kun on niin paljon kehuttu :) Kävin siellä juttelemassa ja lopullinen tilaus tehdään vasta kolmisen viikkoa ennen häitä. Hinnat ilmeisesti pikkasen nouseet. Ainakin vieheet oli 10e kipale kun joku aikasemmin oli kai kahdeksasta eurosta puhunut. Taitaa myöskin vähän myyjästä riippua, ekan kerran kun kävin kysymässä ja selitin millaisen kimpun haluisin (eli pyöreä ruusukimppu) hinta arvio oli n.60e ja toisella kerralla myyjä sano et pelkistä ruusuista tulee 75e hintaa plus työt.. Eli saapa nähdä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lopullinen tilaus 3 viikkoa ennen häitä.. hmm. Mitäköhän minä saan sitten aikaiseksi huhtikuun alussa kun häät on vasta kesäkuun lopussa. No täytyy kattoa... toivottavasti edes jotain hintatietoja vois saada.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minäkin päädyin Mestarin Kukkaan kun on niin paljon kehuttu :) Kävin siellä juttelemassa ja lopullinen tilaus tehdään vasta kolmisen viikkoa ennen häitä. Hinnat ilmeisesti pikkasen nouseet. Ainakin vieheet oli 10e kipale kun joku aikasemmin oli kai kahdeksasta eurosta puhunut. Taitaa myöskin vähän myyjästä riippua, ekan kerran kun kävin kysymässä ja selitin millaisen kimpun haluisin (eli pyöreä ruusukimppu) hinta arvio oli n.60e ja toisella kerralla myyjä sano et pelkistä ruusuista tulee 75e hintaa plus työt.. Eli saapa nähdä :)

Tuossa on varmaan osittain kysymys siitä, että ruusun hinta vaihtelee aika paljon eikä etukäteen voi tarkkaan tietää, mikä se juuri omalla hääviikolla on. Minullekin arvioitiin hintahaarukka, joka riippuu siitä, onko yksi ruusu kolme vai kuusi euroa sillä hetkellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kävin kanssa tuolla Mestarin kukassa tänään ja palvelu oli loistavaa. Hinta-arvio töiden kanssa kallakimpulle (15-16 kallaa) satasen luokkaa ja viehe 10€/kpl. Suunnitteluaika varattiin heinäkuulle eli vähän vajaa kuukausi ennen häitä, jotta ehsitään sitten kukat tilata.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No nyt voin jakaa kokemukseni tästäkin. Meillä kukat siis tulivat Mäki-Matin Kukkatalosta. Palvelu oli alusta loppuun erittäin ystävällistä, mutta sidonta ei vakuuttanut. Kimppu oli erittöin kaunis ja toimiva. Siitä putosi kukkia jos sen käänsi ylösalaisin, mutta pääsääntöisesti kimppua on tietysti tarkoitus pitää oikein päin. Kimppu oli kuitenkin kukista ainoa osa, johon olin täysin tyytyväinen.

Yhden bestmanin viehe hajosi sakastissa ennen vihkimisen alkua. Se saatiin kyllä korjattua ja tällainen menee minusta vielä ihan normaalin inhimillisen virheen piikkiin (tai sitten kyseinen bm vain oli ollut vähän liian varomaton vieheensä kanssa). Vieheistä osa alkoi kuitenkin illasta nuupahtaa pahasti. Osa pysyi hyvänä, osa kuihtui täysin. Kaason rannekukka kuoli ensimmäisenä ja oli lisäksi eri värinen kuin muut. En muista, painotinto erikseen, että haluan tummanpunaisia ruusuja, mutta luulisi olevan aika ilmi selvää, että jos kimppu ja kaikki vieheet ovat tummia, ei rannekukassakaan pitäisi olla vaaleanpunaisia.

Pöytäkukiksi oli pyydetty samoin tummanpunaisia ruusuja lyhyillä varsilla. Saatiin kyllä oikeita ja oikea määrä, mutta pyynnöistä huolimatta kukat olivat vielä melko nupullaan, eivät kauniiksi auenneita. Mummuni oli juhlaa seuraavana päivänä kerännyt ruusut talteen ja vienyt isälleni. Isäni vaimo kertoi sitten, että sunnuntaina kukat olivat auenneet oltuaan sen aikaa huoneen lämmössä vedessä. Ruusuja ei siis vain ollut nostettu kukkakaupassa lämpimään ajoissa.

Pukuuni piti olla yksi suuri ruusu ja hiuksiin mutama pieni. Sain aamulla kampaajalle lähtiessä ruusut käteen, ja kun joukossa oli yksi iso, kysyin, onko se tarkoitettu pukuun. "Ei ole". Oli se. Ruusu oli sitten kiinni päässä, kun huomattiin, ettei pukuun olekaan toista. Onneksi kimpusta putosi yksi kelvollisen kokoinen, jota sitten käytettiin puvussa. Tukassa olevat ruusut kuolivat kaikki iltaan mennessä, koska niihin oli vain laitettu rautanalkaa varren tilalle, ei sientä väliin.

En missään tapauksessa antanut kukkaongelmien pilata hääpäivää, joka oli kaikin (muin) puolin uskomattoman ihana. Kaason rannekukka kuitenkin harmittaa, koska se harmitti häntä. Lisäksi ottaa tosissaan aivoon, että pukuun ei sitten ollutkaan ruusua. Minusta ei ole nii pajoa vaadittu, että tietää vastauksen yksinkertaiseen kysymykseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vinkkinä niille, joilla on lähipiirissä y-tunnuksen omaava yrittäjä ja viitsii itse tehdä kimput ja asetelmat. Ostin kukat keski-suomen kukkatukusta (sijaitsee vasarakadulla ja yhteystiedot löytyy googlaamalla). Siellä liljat maksoivat 1,30€/kpl (+alv). Myyvät 10kpl nipuissa ja siis kuka tahansa kellä on y-tunnus voi sieltä ostaa. Minäkin vain soitin ja annoin äitini firman y-tunnuksen ja sain siten kukat äitiä liikkeessä käyttämättä :)

Kukat tuli tosi paljon halvemmaksi! 30kpl liljoja + 10 kpl freesia yht. n. 55€.

Tein asetelmat ja kimput sekä vieheet itse, ei ollut vaikeaa ja niistä tuli jopa tosi nättejä :flirt:

Vieraat ei meinanneet uskoa kun sanoin, että tein kaiken itse.

Ostin mestarinkukasta vain vieheneulat ja kukkateippiä, joilla sain siis vieheet ja hiuskukat kuntoon ja paperinarulla sidoin itse kimpun. Lisäksi oli myös omasta takaa kirjokuunliljan lehteä, joista sain sitä vihreää asetelmiin ja vieheisiin.

KANNATAN!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kukat tulivat Keskuskulman kukasta Palokasta. Kerrassaan loistava palvelu. Kaikki toimitettiin veloituksetta juhlapaikalle. Kestivät koko päivän (ja monta muutakin päivää) ja lopputulos oli juuri sellainen kun toivoin. Hinta oli mun mielestä myös edullinen. Suosittelen lämpimästi. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kukat oli Mestarin kukasta ja voin kyllä suositella. Palvelu oli osaavaa ja lämpöistä ja sain juuri sellaisen kimpun kuin halusinkin. Kimpussani oli tummanpunaisia ruusuja ja germiinejä sekä murattia ympärillä roikkumassa. Vähän mietin etukäteen, että mitä siitä mahtaa tulla mutta valmiin kimpun nähdessäni olin aivan sanaton onnesta. Tilattiin hääkimpun lisäksi kaksi viehettä, kaksi morsiusneidon kimppua ja heittokimppu eikä hinta mielestäni päätä huimannut, tosin eipähän halutut kukatkaan olleet kalleimmasta päästä. Kukat kestivät myös kauan, morsiuskimppukin useamman päivän. Ainoastaan germiinivieheet olivat nuupahtaneet jo seuraavana päivänä mutta hyvin palvelivat siis sen hääpäivän ajan ja näyttivät hauskoilta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin voin suositella Mestarin Kukkaa. Kuten muutkin ovat todenneet, palvelu oli todella osaavaa ja asiantuntevaa, toiveitani kuunneltiin ja kimpusta tuli juuri sellainen kuin halusinkin. Pyöreälle ruusukimpulleni (n. 35 pienehköä ruusua valkoisena ja vaaleapunaisen sekä fuksian sävyissä) tuli hintaa 65€. Kimppu sidottiin perjantaina 18.8. ja tuolla se edelleenkin on olohuoneen pöydällä vain hieman kärsineen näköisenä eli kestävä kimppu on ollut. Mestarin Kukassa on myös aivan mahtavia lehtiä, joista voi katsella kimpun mallia itselleen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kävin kimppua kyselemässä Mestarin kukassa, sieltä kimpun olisivat tehneet n.50€:lla. Johon siis kuuluu kolme valkoista värililjaa ja 10-15 oranssia lambada ruusua. Saman kimpun Ruusupuu ja Kirsin kukka- ja hautauspalvelu Säynätsalossa tekevät 30-35€:lla. Kaikissa oli ystävällistä palvelua. Kimppu siis ilman morsius sidontaa omilla varsilla. Otin lopulta kukat Kirsin kukasta, koska häät Juurikkasaaressa, jonne se tuo ne paikan päälle ilman lisämaksua. Helpottuu sekin homma.

Eli äskeinen kimppu, kaksi ruusuviehettä ja noutopöydän kimppu samoilla kukilla, kuin kimpussani, värit vaan päinvastoin (tietysti kimppuihin yms. tulee vihreetä ja valkoista harsokukkaa). Maksaa n. 90€.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystäväni tilasi myös Mestarin Kukasta kimpun. Ainoa minusta suuri miinus on se, että sinun pitää varata aika, että voit mennä varamaan kukkia kimppuusi...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua kiinostais tietää lisää tuosta kimpun sitomisesta itse. Onko siihen olemassa jotain ohjesivustoja esim. netissä tms?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jee IHANAA!!! Kiitos linkeistä! Kuinkahan monta "harjoituskimppua" voisi oikeuttaa...vai aloittaisinko suoraa uuden harrastuksen. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mestarin kukassa on 21.5.2011 hääkukkanäyttely. Sinne on mentävä, jos vaikka saisi ideoita omiin häihin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siellä Mestarin kukan näyttelyssä oli monenlaisia kimppumalleja esillä. Kävin itse vasta sunnutaina, jolloin osa kimpuista oli jo vähän huonon näköisiä mutta eikai niiden ole montaa päivää tarkoituskaan kestää.

Sain hyviä neuvoja ja nyt on jo kukatkin tilattu sieltä. Todella asiantuntevaa palvelua, ei pelota etukäteen etten saisi mieluista kimppua! En ole kilpailuttanut hintoja, mutta mielummin maksan palvelusta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuinka aikaisin olette näitä kukkia tilanneet? Ilmeisesti tuo Ruusupuu, Mestarin kukka ja Kukkatalo ovat parhaimpia. Olisiko kellään viime kesältä kokemusta näistä, onko työntekijät yhä samat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No meidän kukat tulivat siis Mestarin kukasta. Kävin sielä pari kuukautta ennen häitä ja minulle sitten varattiin aika hieman vajaata kuukautta ennen häitä. Morsiuskimppu + heittokippu + sulhasen viehe + 6 kpl kimppuja pöytiin kustansi 250. Lopputulokseen olin enemmän kuin tyytyväinen. Olivat myös joustavia kun muutin suunnitelmaa matalista sieniasetelmista kimppuihin. Pelkäsin vähän ymmärsivätkö haavettani romanttisen erilajisista ja värisistä kukista, mutta sekä kimpusta, että koristeista tuli juuri oikeanlaisia ja yhteensopivia. Kaikki kukat kestivät hyvin, tosin sulhasen viehe oli illan lopuksi aivan kuollut, johtui varmaan kyllä siitä että sitä ei yhtää varottu halaillessa, tanssiessa ja juhliessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluan kertoa myös oman kokemukseni Jyväskyläläisestä kukkakaupasta, Kukka ja Hautaustoimisto Marjatta Ryynäsestä. Ollaan usean vuoden ajan useita kertoja vuodessa ostettu sieltä kaikki kukat, joten minulle oli selvää, että teetän myös hääkimppuni siellä. Suunnitteluvaiheessa minua palveli kaksi nuorempaa floristia, joilta sain kyllä miellyttävää palvelua. Mallasimme kimppua kuvien, ruusujen ja kimppuun tulevien materiaalien (helmien) kanssa, ja pääsimme mielestäni kimpusta hyvään yhteisymmärrykseen. Sain myös hintaa tingittyä budjettiin sopivaksi (40 euroa). Lisäksi tilasin vielä vieheen, jonka senkin sain edullisempaan hintaan. Odottelin siis luottavaisin mielin kimppuni valmistumista.

 

Kun sitten häitä edeltävänä iltana menin hakemaan kimppua liikkeestä, petyin. Kimppuuni piti tulla valkoisia ruusuja ja turkooseja helmiä sekä turkoosi nauha varteen, mutta kimppu ei todellakaan ollut sellainen kuin olin kuvitellut. Valkoiset ruusut olivat aivan nupussa ja väri oli ennemminkin vihreän keltainen kuin valkoinen, mikä ei tietenkään näyttänyt hyvältä turkoosien lisäkkeiden kanssa. Nielin pettymykseni ja yritin ystävällisesti selittää floristille, että kimppu ei kyllä ole ihan sitä mitä odotin. Hän ei nähnyt kimpussa mitään vikaa, mutta kysyi kuitenkin, voisiko kimppua jotenkin muuttaa, jotta siitä tulisi mieleinen. Yritimme sitten yhdessä miettiä, mitä kimpulle vielä olisi tehtävissä, ja päädyimme poistamaan kaikki turkoosit koristeet ja lisäämään noita kellertävän vihreitä ruusuja. Ja loppujen lopuksi kimpusta tuli ihan ok, vaikka toki se harmitti, ettei kimppu ollut sellainen kuin alunperin piti ja etten ollut asiakkaana tajunnut, että ruusut ovat vihreitä eivätkä valkoisia ja että ne eivät käy yhteen sinisen koristuksen kanssa. 

 

Koko tämän hässäkän aikana itse kauppias ravasi floristin ja minun luona tivaamassa ja tiuskimassa milloin mistäkin asiasta. Hän ei voinut ymmärtää, etten asiakkaana ole tajunnut valkoisten ruusujen olevan vihreitä ja että tämän kaiken työn jälkeen (kun kimpun uudelleen sitomiseen meni ehkä se 10 min) he JOUTUIVAT vielä tekemään minulle kimpun uusiksi. Kun sitten varovasti kysyin, mitä tämä heidän näkemänsä vaiva nyt sitten vaikuttaa kimpun hintaan, hinta pompsahti 70 euroon. Sanoin tietenkin ymmärtäväni heidän näkemänsä vaivan ja pahoittelinkin asiaa, mutta että en voisi millään maksaa kimpusta noin suurta hintaa ja yritin selittää, että en todellakaan tajunnut ruusujen värin olevan noin kellertävän vihreitä, mutta hän vain tokaisi, että "minua ei kiinnosta tämä asia, vaan se, että me ollaan tämän kimpun eteen tehty töitä". Noh, siinä minun silmien alla kun kimppu tosiaan tehtiin uudelleen, niin aikaa meni 10 minuuttia..

 

Noh, loppujen lopuksi sitten kuitenkin päätin ottaa kimpun (jonka he ystävällisesti olivat minulle uudestaan tehneet) sekä vieheen, joka sekään ei ollut aiemman ohjaistukseni mukainen. Toivoin kuitenkin, että kukat olisivat yhtä hyvänlaatuisia kuin ovat aiemminkin olleet. Noh, lopputulos oli, että viehe katkesi jo onnitteluja vastaanotettaessa ja kimpun varresta pisti ulos nuppineulan teräviä päitä, joita jouduin koko päivän tökkimään takaisin kimpun sisään. Kukat muuttuivat illan aikana ruskeiksi (kuihtuivat).

 

Kävimpäs sitten häiden jälkeen vielä uudelleen asioimassa liikkeessä, tarkoituksenani ystävällisesti tiedustella, onko tyypillistä, että kimpusta tulee nuppineulanpäitä ulos ja että viehe katkeaa, sekä tilata uudet kukat myöhemmin olevaa kuvausta varten. Noh, liikkeessä ollut toinen myyjä muisti minut ja ohjasi minut suoraan omistajan puheille, joka ei suostunut yhtään kuuntelemaan asiaani, puhumattakaan siitä, että olisi vastannut siihen mitään. Eli ilmeisesti on tyypillistä, että vieheet katkeavat ja kimpusta pistää nuppineuloja käteen. Eli palvelu oli todella ala-arvoista ja töykeää, ja kaikki oli tietenkin asiakkaan vika. Loppuipa siis asiointi siinä liikkeessä, enkä suosittele vastaavaa muillekaan!! Kuvauksiin tein itse kimpun ja vieheen markettiruusuista ja kyllä kestivät pitkään! Myöhemmin muuten kuulin, että myös oikeasti valkoisia ruusuja pystyy tilaamaan...

Muokattu: , käyttäjä: Stebu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sokkarin Mestarin kukasta tuli minunkin hääkimppuni ja muutkin häidemme pöytäkukat ja vieheet. Palvelu oli asiantuntevaa ja erittäin ystävällistä. Kimppu ja kukat muutenkin vastasivat odotuksiamme ja ovat kestäneet loistavasti. Suosittelen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No on pahaa palvelua Stebu saanut! Tosi ikävä juttu noin kokeneelta ja pitkään kukkakauppaa pitäneeltä myyjältä käyttäytyä noin   :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kävin myös Sokoksen Mestarinkukassa kysymässä kimpun + vieheen teosta ja kesken kiireisen päivän myyjä kyllä tuli näyttämään morsiuskansiota, jossa oli erilaisia kimppuja sidottuina.

Lopulta otimme morsiuskimpun ja muut kukat ERÄKUKASTA, joka on pieni kukkakauppa Köhniöllä, ja olimme erittäin tyytyväisiä palveluun ja kukkiin! Kukkakimppuun käytetty ihanan isoja ruusuja, kuten ymmärsinkin, lisäksi otettiin sulhasen viehe ja noin 20 irtoruusua + muuta kukkaa pöytäkoristeisiin, jotka tehtiin itse. Suosittelen! Hinnaksi tuli 160 euroa, aivan se, mitä hän arvelikin :girl_sigh: Jotenkin vaan halusimme myös tukea pientä kukkakauppaa, ettei ne jää AINA kaikessa isojen jalkoihin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään