Carabossa

Heitätkö oman hääkimppusi?

229 viestiä aiheessa

Heitän kimppuni. Ihan jo siitä syystä, etten halunnu maksaa heittokimpusta, enkä ehdi varmaankaan enää askarrella kukatonta kimppua. Jos joku mielenhärö nyt vielä vikan viikon aikana sattuu ja haluan vielä alkaa taiteilla, niin sitten taidan kuivattaa kimppuni ja heittää sen väkerryksen :)

Muokattu: , käyttäjä: JennyH

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä heitän. Ei sitten illalla / hotellissa / seuraavana päivänä tarvi huolehtia siitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En heitä, tosin ei tule kimpun heittoa ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on kaksi kimppua; hääkimpussa oikeita ruusuja ja heittokimpussa paperinaruruusuja.Joten kimpun kiinniottaja saa ikuisen muiston :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heitän oman kimppuni, koska..:

 

Minä luultavasti heitän ihan oman kimppuni.
En tykkää kuivakukista ja nuo kuivatut kimput ja kimpputaulut on mun mielestä aika rumia enkä tahdo sellaista kotiini pölyä keräämään.

 

 

--etten kestä ajatusta kuivuvasta kimpusta kotonani--


Minä en myöskään tarvitse tai edes kestä kuivuvaa kimppua, joten olen ajatellut sen heittää. Eri asia olisi, jos sen tosiaan saisi tyylikkäästi tauluksi tms. Jos tuo tauluhomma tarjoutuisi lähipiiristä, niin sen kai valitsisin.

 

 

Aion heittää oman kimppuni loppuillasta. En aio kuivattaa sitä.

 


 

 

Luultavasti mitään ei heitellä, mutta jos heittäisin, heittäisin omani. Syitä se, että kuivakukat ja taulut ei miellytä ja sitä paitsi lähden suoraan häistä häämatkalle. Mutta koko kimpunheittokin on vähän kyseenalainen eli ehkäpä äiti tai kaaso tai joku saa kimppuni kotiaan koristamaan siksi aikaa kun se pysyy nättinä.

 

 

Juu, oma kimppu lähtee kiertoon...

 


 

 

Heitin oman kimpun, mitäs sillä enää olisin tehnyt? Häistä jäi muitakin muistoja, en kaipaa kuivatettuja kukkia, eikä kimppu kuivatettuna olisi edukseenkaan. Onneksi oli hyvä valokuvaaja, joka ikuisti niin kimpun, kuin kaiken muunkin olennaisen!

 

 

Haluaisin heittää kimppuni. Ei ole tarvetta säästää ja onhan se ihana ohjelmanumero vieraille :)

 


 

 

Heitän. Joku saa sitä ihailla, eikä tarvii itse katsoa, kun ihana kimppu lakastuu. :)

 


 

 

Heitin oman kimppuni surutta menemään. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ite aion viskata kimpun, koska kyllä sitä krääsää kertyy muutenkin elämän aikana :) Ja kuviahan saa kimpusta otettua niin, että sitä voi katella jälkikäteen..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei heitelty mitään eikä ollut kimppuakaan. Jos olisi ollut, niin tuossa vaiheessahan siitä olisi ollut luontevaa hankkiutua eroon. Eli en myöskänä halunnut kuivaa kimppua keräämään pölyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanaa muuten huomata, että itseasiassa todella moni nykypäivänä heittää oman kimppunsa. Mun äiti ihmetteli, miks mä heitän oman kimpun ja sanoin etten ainakaan halua tehdä heittokimppua sitä varten (siis kuitenkin jotain haluan heittää! :D ) enkä kyllä toisaalta halua sitä omaa kimppua nurkkiin pyörimään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En aio heittaa mitaan kimppua. Meidan haiden aikaan lahes kaikki ystavamme ovat jo naimisissa tai muuten vain vakavasti pariutuneita, joten en nae siina mitaan ideaa :girl_smile:

Nyt olen paattanyt, etta voin heittaa kimppuni yleison pyynnosta! Nimittain yksi ystavani oli vahan pettynyt, kun sanoin etten aio heittaa kimppua, han kuulemma rakastaa kimpunheittoa (lue: sen koppaamista). Sanoin sitten, etta voin hanen ja kenties muidenkin halukkaiden iloksi tottakai heittaa. En vain tiennyt, etta ketaan kiinnostaisi kyseinen perinne, kun monet ovat joka tapauksessa jo pariutuneita. Ja tosiaan, ihan oman kimppuni aion heittaa, ei siis mitaan heittokimppua ole tulossa erikseen. Itse e aio morsiuskimppuani saastaa kuitenkaan. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä teen itse kimpun, mutta kukkakaupassa tehään pienempi kimppu heitettäväksi. Jää muistoksi se isompi itse tehty kimppu :wub:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä varmaan heitän sitten illan lopuksi oman kimppuni. En ajatellut sitä kuivattaa enkä tarvi sitä juhlan jälkeen mihinkään, joten siitä joku saa nätin kimpun ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

heitän oman kimppuni, en halua kuivattaa sitä ja kuvissaha se näkyy ja säilyy muistona.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En aio heittää kimppuani, sillä häihin on näillä näkymin tulossa vain muutama naimaton nainen. En tiedä vielä, aionko kuivattaa kimppua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En heitä omaa kimppuani, vaan teen itse pienen heittokimpun naimattomille naisvieraille heitettäväksi. Heittokimppuun on tarkoitus käyttää samoja kukkia kuin muutenkin häidemme koristukseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Enpä heittänyt minäkään omaa kimppuani. Pääasiallisesti oikeastaan siksi kun meillä ei muutenkaan ollut mitään järjestettyä ohjelmaa siellä niin se olisi tuntunut omasta mielestä vaan jotenkin turhalle rakentaa ainoa varsinainen ohjelmanumero jonkun itselle noinkin vähäpätöisen jutun ympärille. Toisekseen, vierastin ajatusta yksin seisomisesta koko muun juhlakansan edessä ja kolmanneksi, epäilin että tuskinpa siellä olisi muutenkaan sitä kimpun koppaamista kovinkaan moni edes yrittämässä (eikä sen perään kukaan kertaakaan koko illan aikana kyllä kysellytkään).

 

Ei kimppua sitten toisaalta kyllä kuivatettukaan, vaan se vietiin häiden jälkeen rakkaan ukkini haudalle. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heitin oman kimppuni, koska olin lähdössä matkalle häiden jälkeen enkä tykkää turhasta roinasta, johon lasken myös kuivatut kukat. Hääkimppuni maksoi 50 e. Kalliimpaa ei ehkä raaskisi heittää, mutta itse en olisi raaskinut edes ostaa kalliimpaa. Kimppu on kuitenkin näkyvillä vain hetken ja jo tuon hintaisesta sai näyttävän kimpun. 

 

 

Kimpussani oli vaaleanpunaisia ja vihreitä neilikoita sekä vaaleanpunaisia ruusuja sekä vihreää ympärillä. Kimppu oli suloinen ja raikas väreiltään. Kuvat ikuistivat kimpun, miksi pitäisi säästää haalistunut kimppu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mietinnässä vielä heitänkö oman kimppuni vain tuleeko erikseen pieni heittokimppu. Toisaalta en ole mikään kuivakukkien ystävä ja jos kimpun kuivattaisin muistoksi ei se ole samannäköinen kuin sillä hetkellä, kun sen hakee kaupasta. Pääsisipä ainakin eroon siitä, kun heittää kimpun illan päälle pois ja säästyy vähän rahaa, kun ei osta erikseen heittokimppua :). Mutta mietitään vielä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä heitän oman kimppuni, sillä päivästä jää varmasti monia muitakin muistoja :) Tavallaan myös koen, että sen perinne ei tuntuisi niin taianomaiselle, jos heittäisin heittokimpun.. Mutta se on vaan mun tunne.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä lentää myös morsiuskimppu häissämme, sillä lähdemme häämatkalle melkein heti häittemme jälkeen. Olisi sääli, jos se jäisi kotiimme lakastumaan ilman että siitä joku muu voisi kotonansa nauttia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääkimppu tulee silkkikukista, ja haluan sen itse säästää. Erilliseen heittokimppuun ei huvita pistää rahaa, joten tämä perinne jää meidän osalta välistä. Sukkanauhaakaan ei viitsi heittää, kun olen sen äidiltäni saanut :)

 

Jos nyt sattuu mieli muuttumaan/yleisö vaatii niin voidaan hankkia silkkikukista sulholle viehe ja mulle rannekukka ja heitellä niitä  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun kimppuni on myös silkkikukista ja haluan säästää sen itselläni, kun se on niiiin kaunis.

 

Varmaan käyn kipasemassa kukkakaupasta jonkun pienen heittokimpun ja heitän sen :) Ja sulho saa heittää sitten mun sukkanauhan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt vihdoin päätin, että heitän omani. Vaikka neilikka on kaunis ja kestävä, niin sulostuttakoon se jonkun muun maljakossa. Ei tarvitse ottaa mukaan hotelliin eikä roikottaa enää. Hääkimpun heitto on kaavailtu melko myöhäksi että melkein koko päivän saan sitä halailla ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiennytkään että jotkut ei heitä kimppua :)

Saati että on erikseen heittokimppu? :)

Kimppu joutaa jo kiertoon juhlapaikassa....

Mielestäni se kuuluu jo rituaaliin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos kimpusta tulee pienehkö(helppo heittää),niin voin lahjoittaa sen sinkkuystäville ;) mutta jos kimppuun tulee jokin "laahus" niin säästän sen ja kuivatan :) kiva katella myöhemmin sitä sitten seinällä! :)

 

Muistaakseni häissä,joissa olen itse ollut vieraana,kimppu on jätetty heittämättä eikä kukaan ole katsonut kieroon.En halua tehdä kaikkea vain jonkin perinteen vuoksi.Jokainen morsian päättää itse oman morsiuskimppunsa kohtalosta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään