mona_81

Rovaniemen kukkakaupat

19 viestiä aiheessa

Vietämme häitä Rovaniemellä, joten kertokaapa kokemuksia minne kukkakauppaan suuntaisimme? Asun itse Oulussa joten kokemusta ei järin paljoa ole.

Haukut ja kehut siis paikallaan. :D

Kiitos jo etukäteen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sisko vietti häitään neljä vuotta takaperin ja kukat tulivat Ukonhatusta(?). Siis se kukkakauppa joka on Keskipisteen yhteydessä. Kokemus ei ollut järin mukava... Sisko sai kyllä haluamansa kimpun itselleen, mutta sulhasen viehe oli kaikkea muuta kuin sovittu. Siskolla ei ollut muuta toivetta vieheen suhteen kuin se, että ei valkoista ruusua. Arvaas mitä sulhasen vieheenä oli...  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin ollaan ulkopaikkakuntalaisia ja sama ongelma oli edessä. Kävin varmaan kaikissa keskustan liikkeissä ja päädyin tilaamaan kukat K-keskipisteen (torin reunalla) vieressä olevasta Kukkakauppa Kullerosta.

Palvelu oli aivan mahtavaa, floristi tajusi heti millaista halusin. Mulla oli tietenkin kuvia mukana ja yhdessä käytiin ne läpi. Hän teki itse reippaasti ehdotuksia kukkien valinnan suhteen, mikä oli tosi kivaa. Tuli todella sellainen olo, että tässä on ammattilainen ja lähdin sieltä hyvin rauhallisin mielin.

Muissa paikoissa tuli sellainen olo, ettei puhuta samaa kieltä. Haluan nimittäin suomalaisittain - tai ainakin rovaniemeläisittäin - erikoisen kimpun (tiiviin, pienen ja tyylikkään, sellaisen mitä näkee esim. Martha Stewart Weddings -lehdessä), en mitään tursuavaa tai roikkuvaa 1980-luvun kimppua.

Hinta ei ollut kaikkein edullisin (kimppu kolmella kukalla + 5 viehettä joista yksi on muita isompi) 180 e yhteensä, mutta maksan mielelläni kun saan toivomani kimpun + mielenrauhan.

Eli suosittelen lämpimästi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vähän voisin Assjaa oikaista, torin viereltä löytyy K-Supermarket Kauppatori, ei Keskipiste.  ;) Kauppatorin kukkaputiikissa itse olen asioinut jonkin verran ja aina hyvää palvelua saaden.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei

Itse olen asunut Rovaniemellä neljä vuotta ja olen asioinut Kukkamaariassa, joka sijaitsee Citymarketissa vanhan maalaiskunnan puolella. Siellä ainakin nuori tyttö Henna ja vähän vanhempi Sirpa ovat oikein ammattitaitoisia kimppujen sitojia ja hinnatkin ovat huomattavasti edullisemmat kuin esimerkiksi Ukonhatussa.

Käväsempäs kysymässä ideoita ja hintoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaako kukaan sanoa tehdäänkö tuolla Lapin ammattiopiston kukkamyymälässä yhtään muita kukkakauppoja edullisemmin hääkimppuja? Onko kellään kokemusta millaisia ovat olleet?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jokos kukkamaariasta on hintoja tullut? Itse ilmeisesti otan kukan sieltä kans!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä tein itse hääkimppuni, mutta kolmen lapseni kastajaisiin olen kukka-asetelmat tilannut kukkakauppa Ukonhatusta. Kukka-asetelmat oli tehty sieneen ja olin kyllä tyytyväinen. Olivat kauniimpia, kuin olin mielessäni kuvitellut ja kukat juuri niitä mitä halusin. Näyttävästi ja sievästi sommiteltu. Aion vastaisuudessakin tarvitessani kukka-aselmia käyttää heidän palveluitaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kukkakauppa Kullerosta otimme koko häätilaisuuden kukat hääkimpusta kirkkoon sekä varsinaiselle hääpaikalle. Itse hääkimppu oli aivan mahtava sekä todella tyylikäs kaikinpuolin ja palvelu oli erityisen hyvää siitä iso PLUS! Ja ruokahommat olivat Hautauspalvelu Karilahdelta, heiltä tuli hommansa osaava tarjoiluhenkilökunta joka valmisti maittavat ja hyvät ruoat aina hääkäkkuun ja booliin saakka :) sekä bändi joka soitteli koko illan todella hyvää musiikkia. Koko häätilaisuus oli todella loistavasti onnistunut näiden liikkeiden osalta, voimme suositella lämpimästi! Kiitos Kirsi ja Toni!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin morsiuskimppuni ja vieheet (4kpl) Kukkatuvasta, jota voin lämpimästi suositella muillekin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kukka-Maarian hintoja:

pyöreät morsiuskimput alkaen 60,-

laskeutuvia kukkia morsiuskimpussa alkaen 120,-

vieheet alkaen 8,50

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

aika kalliit hinnat Maariassa. Kukkatuvasta saa upeat kimput alkaen 50 euroa pyöreät ja laskeutuvat alkaen 70 euroa ja kalliimpiakin mutta näillä hinnoila saa jo ihan kauniita. Kokemusta on. Kaunis kimppu oli kesällä 2010 kaverillani ja nyt minä tilasin tulevalle kesälle 2011 kimppuni ja se tulee maksamaan laskeutuva malli ruusua ja muuta 80 euroa. Ei siis kovin kallis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä kannattaa kiertää kukkakaupat läpi ja kysellä hinnat. Kävin kierroksen ja aika monessa kukkakaupassa ei sanottu eikä edes esitelty kimppuja vaan sain aika tylyn vastaanoton. Kukkatuvassa oli kimpuista kivoja kuvia ja myyjäkin oli innostunut esittelemään vaihtoehtoja.

Kierroksen käytyäni palasin Kukkatupaan, koska palvelu oli tosi ystävällistä. Myyjä arvioi hääkimpun hinnaksi noin hinnan 80 € ( sanoi hinnaksi maksimi hinnan jota ei ylitettäisi ) hinta piti paikkansa ( ei kuulemma ole joka kaupassa pitänyt luvattu/arvioitu hinta vaan on tullut "joku kymppi" lisähintaa koska kukat ovat olleet myyjän mukaan tekohetkellä kalliimmat kuin tilatessa... ) ja kyllä oli kimppu kaunis ja upea. Kimpussani oli hentoja roosan värisiä ruusuja sekä muutama perhosorkidean kukka sekä kauniita vihreitä reunustamassa kimppua vähän oli mukana myös roosan väristä harsokukkaa. Viehe maksoi vain 8 € oli sekin tosi sievä ja kestävä.

Suosittelen Kukkatupaa :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei, onko kenelläkään kokemusta Kukkakauppa Helmestä Rovaniemellä vai kannattaisiko kysyä kimppua ja viehettä muualta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helmestä on kokemusta, mutta ei hääjuhlan kukkien osalta. Ihana ja osaava henkilökunta! :) Itse ajattelin kysyä tarjousta myös heiltä..

 

Onko kenelläkään tuoreita kokemuksia Rovaniemen kukkakauppojen hinnoista? Tarve olisi morsiuskimpulle, vieheille ja rannekukille...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime kesänä vietin parhaan ystävänä häitä täällä Rovaniemellä ja Kukkatupa oli hänen kukkakauppansa,aivan loistava paikka ja ihanan osaavat myyjät!!!Ajattelin ostaa myös omat kukkaset häihin ensi kesänä :) hinnat eivät muistaakseni olleet kalliit,ystäväni kimppu oli upea ja hintaa n.100€ ja viehe sulholle oli parisen kymppiä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kukkatupa. Osasivat tehdä ihan pelkästään puhelimessa saatujen ohjeiden (hyvin epämääräisten ja aika vapaat kädet saajen) aivan ihanan kimpun. Hintakaan ei ollu paha.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään