Jump to content
Naimisiin.info

Oulun kukkakaupat


pirpana

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 150
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Meillä oli häät tammikuussa 2012. Päädyimme Kukka-Maariaan, koska kyseinen paikka oli tehnyt aikaisemminkin sukujuhliimme kukkalaitteita mutta tällä kertaa jouduimme pettymään totaalisesti. Ensinnäkin kun kävimme floristin kanssa keskusteluja ja kerroin toiveitani ei floristi missään vaiheessa kertonut, että olen valitsemassa kaikkein kalleimpia kukkia mitä markkinoilla on. Kävin vertailun vuoksi Välivainion puutarhalla, jossa heti ensimmäiseksi kysyttiin haluanko todella kaupan kalleimmat kukat kimppuuni ja tarjosivat heti vaihtoehtoja mikä näyttäisi hyvälle mutta olisi huomattavasti edullisempi. No eipä tässä vielä kaikki. Hääpäivänä jouduin pettymään pahemman kerran. Morsiuskimppuni näytti kuin kukat olisivat olleen vähintään viikon vanhat ja pöytälaitteissa kukat nukkuivat jo. Itseäni tämä ei hääpäivän aikana haitannut sen suuremmasti, olihan siinä vähän suuremmat kujeet kuin pelkät kukat mutta monet totesivat jälkikäteen, että näin asia oli ja valokuvaamon kuvaaja joutui retusoimaan kimpun jotta se ei paistaisi niin pahasti hääkuvista silmiin, tämä jos jokin kertoo mielestäni jotain. Nyt jos pitäisi valinta tehdä, ottaisin ehdottomasti välivainion puutarhan, joku saattaa sanoa, että se on kallein mitä kaupungista löytyy mutta ei ole ainakaan yhtään kalliimpi kuin Kukka-Maaria ja palvelu on aivan eri luokkaa. Mainittakoon vielä, että reklamaation jälkeen saimme tulppaanikimpun Kukka-Maariasta lahjaksi, joka tuntui hassulta, koska samaan aikaan Bauhaus tarjosi tulppaanikimppuja 3€ ja kukkiin meni kuitenkin 300€!

Hmmm, ovatkohan Oys:n KukkaMaariassa lukeneet tätä palstaa sillä minä sain täysin päinvastaista palvelua. Menin kyseiseen kukkakauppaan helmikuussa, aikeina tilata kimput ja kukat maaliskuussa pidettäviin häihin. Minulla oli mukana erilaisia kuvia kimpuista joista haaveilin. Myyjä totesi heti, että suosikkivaihtoehtoni on huomattavan kallis koska se on todella työläs tehdä. Lisäksi siinä käytettävä materiaalikaan ei ollut halvimmasta päästä ja kaikkinensa hintaa olisi kertynyt useita satasia. Viemieni kuvien perusteella myyjä teki oman ehdotuksensa morsiuskumpusta, joka sopi pukuuni, oli makuni mukainen ja hintakin oli kohdallaan. Morsiuskimpun lisäksi otimme sieltä sulhasen, bestmanien ja kaasojen kukkalaitteet sekä morsiustytön kimpun (samalla heittokimppu) ja kahvipöydän koristekimpun. Palvelu oli alusta asti todella ystävällistä ja yhteydenpito toimi molemminpuolin. Tarkennettakoon vielä että asioin pääasiassa koko ajan saman myyjän kanssa ja hän oli aivan mahtava. Harmi kun en muista nimeä! Kukat kestivät hääpäivän täydessä loistossaan ja itseasiassa kahvipöydän kimppu koristaa kotiamme viellä viikko häiden jälkeen :) Kokemukseni perusteella voin lämpimästi suositella paikkaa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jos omistaisin kukkakaupan ja mun työntekijät suosittelisivat asiakkaitani tilaamaan halvemman kimpun, niin enpä kyllä tietäisi mitä tehdä! (Tai oikeastaan tietäisin...)

Pitääkö myyjän säästää asiakkaan rahoja työnantajansa kustannuksella? Sellainen myyjä ei ole kyllä minkään arvoinen. Myyjän tehtävä on myydä! Siitä se hänenkin palkkansa ja työpaikkansa on kiinni.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Heip!

Kävin eilen jättämässä tilauksen Kanervaan. Olin kysellyt jo aiemmin tarjouksia monesta paikasta, josta tiivistelmä tällä palstalla aiemmilla sivuilla. Ko. kysely on tehty jo pari vuotta sitten.

Tällä kertaa, nyt häiden ollessa lähellä, kyselin sähköpostitse ja käymällä Pioni Livingissä, mutta sieltä ikävä kyllä en saanut koskaan vastausta sähköpostiini, vaikka sellaista pyydettiin käydessäni lähettämään. Pioni Living jäi siis sen vuoksi pois luvusta.

Seuraavaksi kyselin Kukka-Maariasta Kaakkurin liikkeestä, josta sain tällaisen tarjouksen:

- morsiuskimppu pionista (n. 15 kpl)

- sulhasen pioniviehe

- bestmanin ja kolmen vanhemman vieheet neilikasta tms.

- kaasojen rannekukat 3 kpl

- heittokimppu

- buffetpöydän kukka-asetelma

Hintaa koko paketille tuli n. 350 e.

Sitten menin käymään Kanervassa eilen ja olin jo valmiiksi päättänyt, että mikäli hinta ei ole kamalan paljon yli tuon Kukka-Maarian hinnan, otetaan kukat sieltä luotettavuuden ja asiantuntevuuden vuoksi (ovat erikoistuneet hääsidontaan). Samalle paketille tuli hintaa 386 e! Kaasojen rannekukat tehdään ihanaan helminauhaan ja kukka-asetelma buffet-pöytäänkin on iso. :) Morsiuskimppu olisi voinut olla jopa 20 e kalliimpi, mutta kun maksoin kaikki paikan päällä tilattaessa, sain sen sovitulla hinnalla, vaikka pioni olisi hivenen kalliimpi hääpäivän aikoihin. Jos pioneja taas tuolla hinnalla jää yli, ne käytetään heittokimppuun/buffet-pöydän asetelmaan. Kanervassa asioiminen oli miellyttävää, siellä oli todella paljon leikko- ja muita kukkia nähtävillä, joten ideoiminen oli helppoa. Suositukset voin käydä antamassa vasta hääpäivän jälkeen, kun olen nähnyt kaikki luomukset :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Meillä oli kukat Kanervasta. Sekä kukkiin että palveluun olen erittäin tyytyväinen. Vielä viikkoa ennen häitä sai lisättyä kukkia tilaukseen pienen yllätyksen takia. Lisäksi kimppu oli mahtavampi ku osasin kuvitella ja kesti hyvin kolmen tunnin kuvaukset ennen kirkkoa sekä koko hääjuhlan ajan erittäin hyvin. Muilta en edes kysynyt tarjouksia kun palvelu oli niin hyvä heti ensimmäisen yhteyden oton aikana.

Link to comment
Share on other sites

Kimput, vieheet ja kaasojen rannekukat tilasimme KukkaMaariasta, enkä voi ko kehua sekä palvelua, että kukkia. Kimppu oli mielettömän kaunis. Toiveeni sekä kukkien, että värien suhteen oli otettu huomioon ja kimppu oli todella upea! Kimppua olisi saanut käydä katsomassa perjantaina ja pyytää tekemään tarvittavia muutoksia tai lisäyksiä, mutta en päässyt joten luotin heidän ammattitaitoonsa ja se todellakin kannatti! Muutkin kukat olivat kauniimmat kuin olin osannut odottaa. Kimppuni näytti hyvältä usean päivän vielä häiden jälkeenkin.

Lämpimästi suosittelen KukkaMaaria muillekin.

Muokattu: , käyttäjä: Kaethe
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Minä ainakin suosittelen Kukka ja Taidetta. Näyteikkuna on kyllä ruma ja heidän näyttämät morsiuskimpun kuvat ovat aika monet vanhahtavia mutta minun kippuni onnistui täydellisesti! Oli moderni, kaunis ja hyvin sidottu!

Minulla oli kimpussa enimmäkseen orkideaa ja ruusuja jonkin verran. Mulla oli useampi kuva mukana joista me sitten suunniteltiin kimppu! Mieskin kehui kimppua paljon ja muutkin! Tilasin sieltä vaikka mitä: hääkimppu, heittokimppu, 2 kaasojen rannekukkaa, 3 viehettä, 2 pikku kimppua morsiustytöille, 30kpl ruusuja koristeluun + pikkukimppuja + orkideaoksa ja hinta oli kyllä edullinen. Kanerva olisi ollut yli 300€ kalliimpi :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...

Itse kävin tänään Ylikiimingin kukkakaupassa ihan vain ohimennen kyselemässä. Haluan morsiuskimpukseni valuvan mallisen kimpun, jossa tummanpunaisia ruusuja ja seassa valkoista jotain muuta kukkaa. seassa sitten murattia yms. vihreää ja roikkuvaa. Ensin tyrmistyin kuullessani hinnan: satasen pintaan. Yllätys oli kuitenkin positiivinen kun myyjä jatkoi tuohon hintaan sisältyvän heittokimppu ja pari viehettä. Palvelu oli oikein hyvää ja sovittiin että tulen paria viikkoa ennen häitä (heinäkuun loppu) suunnittelemaan tarkemmin. Toivottavasti lopputulos on yhtä positiivinen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Meille tuli kukat Kanervasta. Satuin osumaan tilatessani hääaleiltaan, joten saatiin muistaakseni -20% alennusta kukista. Täten hinta jäi alle 200e, sisälsi morsiuskimpun, sulhasen ja kahden bestmanin vieheet, 6 kpl pöytäkukka-asetelmia. Kimppuni oli sellainen kuin olin toivonutkin. Kukat pysyi muuten hyvin, mutta sulhasen viehe nuukahti pahasti jo kirkosta lähdettäessä (pioni), ja oli kyllä loppuillasta aika kaamea näky.. Omassa kimpussani oli pieni vesipussi, joka piti kukat erinomaisina juhlapaikalle saakka, jossa laitoinkin sen sitten maljakkoon.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Meille tulee kukat Kanervasta. Morsiuskimppu (ruusuja, freesiaa, neilikoita), heittokimppu, sulhasen viehe (ruusu, freesia), 2 x bestmanien vieheet (ruusu), pieni viehe pojalle (freesia, jotain vihreää) ja morsiuskimpun varteen sellainen kimalteleva koriste. Kaikki yht. muistaakseni 255e.

 

Todella hyvää palvelua sain, kun varasin etukäteen suunnitteluajan. Otin mukaan ideakuvan kimpusta, jonka haluan, ja sen pohjalta suunniteltiin kukat. :)

 

Häihin on nyt 9 päivää aikaa...vähän meinaa jännittää, toivottavasti kukat ovat mieleiset!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Suosittelen Oulunsalon Kukka-Pirttiä. Kukat oli juuri sellaiset kuin tilattiin ja kohtuullisella hinnalla. Morsiuskimppuni maksoi vain puolet siitä, mitä Kanervan tarjous oli vastaavasta pionikimpusta. (Pioneja kimpussa 13kpl ja Kanervan tarjous oli 160 euroa, kun Kukka-Pirtissä maksoi 80e.) Lisäksi tilasimme 5 viehettä, 2 rannekukkaa kaasoille, hiuskukan sekä näyttävän kukka-asetelman buffetpöytään. Kaikki olivat upeita!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 6 months later...

Minun kimppuni hankkittiin Kempeleestä Keijun Kukkapuodista. Sain hyvää palvelua ja mietittiin yhdessä vaihtoehtoja. Kysyin jo hyvissä ajoin noutamisajankohtaa, että miten kestävät. Sanoivat, että tekevät kukat joka tapauksessa perjantaina, joten noudin ne silloin illalla, kun hääaamuna olisi ollut kiire. Hääpäivän aamuna kukat olivat jo aivan lurpallaan. Kaason hiuskukkaa ei voitu edes käyttää. Hääkuvaukset hoidettiin aamupäivällä niillä kukilla ja säntäsin puoli tuntia ennen vihkimistä kukkakauppaan, jossa kimppuun liimattiin uudet kukat ja sulhaselle uusi viehe. Bestman joutui tyytymään lurpallaan olevaan. Olin ilmeisesti niin tsempannut itseni päivään, ettei maa kaatunut lisämutkista matkassa. Kuitenkin ensin annetut lupaukset ja jälkikäteen tullut selittely tuottivat pettymyksen. Jos rehellisiä ollaan, ei kimpusta tullut "Vau"-reaktiota, se kelpasi, mutta ei se todellakaan unelmien kimppu ollut. :-/

Nyt jos menisin naimisiin, hankkisin kukat Kanervasta ja maksaisin itseni vaikka kipeäksi ammattitaidosta ja siitä, että laatuun voi luottaa. Ehkäpä Kukkamaaria ja Zeppelinin kukkakauppakin olisivat ammattitaitoisia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kyselin kukkia Oulusta muutamasta paikasta ja kaikki antoivat suunnilleen samaa hinta-arviota. Ajoin sitten ihan huvikseni käymään Kiimingin Sinituuli-kukkakaupassa. Siellä itse kauppias tuntui heti alusta asti todella asiaansa paneutuvalta asiakaspalvelijalta, joten varasin suunnitteluajan. Käytimme n. 1,5 tuntia morsiuskimppuni suunnitteluun! Hän sai ajatuksestani kimpun suhteen hyvin kiinni ja näki todella vaivaa selvittääkseen, mitä juuri minä haluan ja mistä pidän. Hinta oli enemmän kuin olin suunnitellut, mutta toisaalta sain aivan upean ja juuri toiveideni näköisen kimpun! Lisäksi tilasin asetelman buffet-pöytään, freesioita hiuksiin ja sulhaselle ja bestmanille vieheet. Nämä kaikki yhteensä n. 220 e. Kaikki kukat säilyivät hääpäivän täysin moitteettomina ja buffet-asetelma kesti anoppilassa hyvänä noin viikon. Suosittelen!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...