Finnmarie

Lahden kukkakaupat

44 viestiä aiheessa

Liian kaukaa viisaana mietin jo nyt kukkia.

Olisi kiva käydä kukkakauppoja katsastamassa edessä olevan talviloman aikana...

Onko kellään vinkkejä hyvistä kukkakaupoista/floristeista Lahden alueella?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle suositeltiin Trion alakerrassa sijaitsevaa. Itsekään en tiedä millanen, täytyy käydä katsomassa. Jään innolla odottelemaan lisää vastauksia tähän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä valitsi summamutikassa Hämeenkadulla sijaitsevan Pekosten kukan. Olin täysin tyytyväinen palveluun ja kukkiin, eli lopputuloksen kannalta voin lämpimästi suositella. Hintavertailua en kuitenkaan tehnyt lainkaan, joten en tiedä tulivatko kukkaostokseni sikamaisen kalliiksi...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Neidonkukka Trion alakerrassa on hyvä!

Itse olin oikein tyytyväinen ja palvelu oli hyvää eikä hintakaan mielestäni kallis! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä myöskin suosittelen lämpimästi Neidonkukkaa Triossa. Olin itse todella tyytyväinen kimppuihin ja hinta ei todella ollut mahdoton. Floristilla (omistaja ilmeisesti) kivoja ideoita ja kokemusta monenlaisesta. Hänen kimppunsa on ollut häälehdissä hääpukuliike, Josefinan mainoksissa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkeistä!

Neidonkukka tosiaan näyttääkin kivalta, muistelen (hetki on vierähtänyt sitten viime Lahden reissun ja vieläkin kauemmin siitä, kun kävin kaupoissa sielläpäin) Taidanpa käydä joulun aikaa siellä nuuskimassa  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisää kokemuksia Lahden floristeista? Mistä kannattaa kukat hankkia?

Finnmarie, kävitkö tutkimassa eri liikkeitä? Kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin katsomassa Neidon kukan mallikuvia kukkakimpuista, upeita olivat! Ja todella monipuolisia kimppuja osaavat tehdä asiakkaan toivomuksen mukaan. Kehotti ottamaan yhteyttä kuukautta ennen häitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minkälaisia hintoja o Neidonkukassa sekä Pekosten kukassa ottaneet morsiuskimpuista?Kävin jo tilaamassa yhdeltä tutulta floristilta kukat, mutta hinta kuulosti kalliilta joten haluaisin vertailla hiukan..olis mukava tietää kimpun ja vieheen hinnat ainakin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse voin lämpimästi suositella Neidonkukkaa ja Pekon kukkaa. Neidonkukasta ollaan yleensä aina tilattu kaikki kukka-asetelmat ja tyytyväisiä ollaan oltu, mutta viimeksi kihlajaisjuhliimme äiti kävi jostain hetken mielijohteesta tilaamassa kukat Pekolta ja olivat kyllä todella upeita!!! :-X He olivat tehneet jokaisen asetelman omaan maljakkoonsa, jotka sai ilman lisähintaa asetelman mukana ja olivat tehneet sellaisia jutskia, mitä itselle ei olisi tullut edes mieleen esim. yhdessä asetelmassa oli pohjalla kiviä ja korkean maljakon sisälle erilaisiin asentoihin aseteltuja valkoisia tulppaaneja, kerrassaan upea näky!! Buffetpöydän kukka taas oli todellinen floristitaidon riemunäyttö! Todellakin suosittelen! Ja kuulemma oli huomattavasti edullisempi kuin tuo Neidonkukka, jonka hintoihin vaikuttavat varmasti myös tuo edullinen sijainti/korkeat vuokrat...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin tietää missäpäin Pekon kukka sijaitsee Lahdessa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin, missä tuo Pekon kukka sijaitsee vai tarkoitatko Pekosten kukkaa Hämeenkadulla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, kyseessä on Pekosten kukka... äitikään ei osannut sanoa, mistä syystä jotkut sitä Pekon kukaksi kutsuvat. :) Mutta siis suosittelen lämpimästi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No minähän kävin ikiaikaa sitten tutkimassa ja päädyin tilaamaan kukat vähän kauempaa - nimittäin Vääksystä. En nyt muista kaupan tarkkaa nimeä, mutta on ostoskeskusta vastapäätä tien toisella puolella. Todella asiantuntevaa palvelua, mukavia ihmisiä, hyviä ideoita ja kilpailukykyiset hinnat.

Äiti on sieltä tilaillut kukkia erinäisiin työpippaloihin ja omiinkin tarpeisiin ja ollut aina todella tyytyväinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemuksia kultaisesta seppeleestä? Kävin siellä katsomassa kuvia ja pidin niistä, siellä oli enemmän erilaisia kimppuja kuin Pekosten kukassa. Varasin sieltä nyt itselleni kimpun, mutta olisi kiva kuulla kommentteja. Pekosten kukkaa harkitsin myös, minua vaan alkoi ärsyttää myyjä, joka ei suostunut kuuntelemaan toiveitani, vaan voimakkaasti tyrkytti omia mieltymyksiään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Puolueellisesti mainostan Kultaista seppelettä, onkos se nyt sitten Rautatienkadulla siinä Glamouria vastapäätä melkein, sieltä tulee meidän kukat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan muuten tehnyt täällä Lahdessa noista kukkakauppojen hinnoista mitään vertailuja? Siis itse vain ajattelin lähinnä hinta/laatusuhdetta kun olen ns. uusi paikkakuntalainen ja ei ole muita suosituksia näistä kukkakaupoista kuin mitä täältä olen näitä lukenut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aaltosen puutarhaan me mennään, onko se nyt sitten patomäkeä. Sieltä aina haettu kukkasia. Me ei haeta mitään kovin erikoista vaan ihan perus kukkakimppua edulliseen hintaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin olen kuullut Neidonkukasta paljon hyvää.

Meillä oli kaikki kukat Hollolan Kukkahuoneesta, jota suosittelen lämpimästi. Kimppu ja kaikki muut kukkalaitokset olivat aivan upeita ja floristi tajusi heti mitä toivoin. Hän perehtyi huolella pukuuni ja teemoihin/väreihin jne. Meitä palveltiin ihan alusta loppuun asti todella hyvin. Hintavertailua en juuri tehnyt, joten en osaa sanoa onko kalliimpi/halvempi kuin muissa liikkeissä,mutta joka penni oli sen arvoista.

Tämä liike sijaitsee siis Hollolan kuntakeskuksessa siinä kauppakeskus Kompassin toisella puolella, apteekin vieressä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta Töyrylän kukkatalosta (Metsäkangas) tai Aaltosen puutarhasta (Patomäki)? Taito? Hinnat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin itse aaltosen puutarhassa nyt ensimmäistä kertaa ja vaikutti ok paikalta. Lopputulosta tosin vielä en voi varmaksi sanoa, joten ensi viikolla kerron lisää  :) Kuitenkin edullisesti saa isoakin kimppua ja osaa tehdä erikoisempiakin. Peruskukkia heillä on aina tarjolla sekä ruusuja. Jos jotain ei niin tavallista kukkaa haluat, niin tilaa hiukan etukäteen muuten riittää pari päivääkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun kimppuni tuli tuolta Trion Neidonkukasta. Hintaa tuli näin talviaikaan pyöreälle punaisista ruusuista sommitellulle kimpulle ja sulhasen vieheelle (yksinkertaisia molemmat) yhteensä 40-50 e. Tuntui ihan kohtuulliselta hinnalta tulokseen nähden, olin tyytyväinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen lämpimästi Nastolan kukkakauppaa (& hautaustoimistoa). Sehän ei ihan Lahdessa ole mutta sen verran kohtuuhinnat sieltä tarjottiin, että muutaman kilometrin voi ajaa sinne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pekosten kukka on varmaankin se paikka, mistä oma kimppuni tulee, paremmat hinnat ja palvelu kuin Kukkatalo Töyrylässä. Tänään kävin torilla sijaitsevassa kukkakaupassa, sekin taitaa päästä suosikki listalle valitessa kukkakauppaa.  ;) Triossa ei enään ole kukkakauppaa, harmi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eihän se Trion Neidonkukka rempan tieltä lopettanut, vaan muutti - eli on se edelleenkin olemassa; siinä Body Shopin kerroksessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään