tuleva morsian 25

Halpa hääkimppu

29 viestiä aiheessa

Menin juuri naimisiin ja morsiuskimpun löysin Prismasta. ;D Todella kaunis, vaaleanpunaisia gerberoita ja tummanliilaa neilikkaa(?) ja jotain harsokukkaa ja hinta vain 9,90e. :o Pistettiin varren ympärille muovipussi ja siihen vähän vettä ja päälle kukkateippiä. Sen jälkeen päälle vielä nauha ja kimppu oli valmis. Kun päästiin juhlapaikalle niin leikattiin vain varsien alta saksilla pussi rikki ja pistettiin maljakkoon niin sai vettä ja pysyi tosi pirteänä ja tuossa pöydällä nököttää edelleenkin täysin freesinä. Vieraat olivat aivan ihmeissään kun kuulivat että kimppu oli noin edullinen. Kävin tilaamassa kukat hiuksiin kukkakaupasta ja katselin siellä olevia peruskimppuja niin olivat kaikki yli 20e.

Eli jos haluaa edullista niin Prismoista löytyy (tuo oli joku Histulan tms tekemä/toimittama kimppu).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kyselin lähikukkakaupoista ja kimpun saa noin 15 eurolla. Siihen saa siis valita itse kukat (hinta voi toki vähän riippua kukista). Tuollaisen aion siis hankkia. Ei tarvitse sitten ainakaan jännittää, että millaisia kimppuja hääpäivänä on marketissa. Muuten olisin kyllä aivan valmis noihin prismankin kimppuihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse ostin tuon kimpun päivää ennen häitäni ja laitoin sen jääkaappiin ja säilyi hyvin. ;D Toki olin katsellut jo pitkään millaisia kimppuja marketista löytyy ja näyttää olevan aika samantyylisiä. Ja kun itse halusin ehdottomasti gerberaa niin nuo kimput sopivat paremmin kuin hyvin. ;D

Ja jos perjantaina olisin huomannut, että ei ole mitään kivaa kimppua niin olisihan sitä vielä kukkakauppaankin ehtinyt kimppua ostamaan (tietty jos on jotkut kukat ihan ehdoton must niin ei voi jättää ihan noin viime tippaan).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ole järjen käyttö kieletty häiden järjestelyissäkään. Tuntuu, että kukkakaupat pistää heti muutaman kympin hintaan lisää, kun kuulevat sanan morsiuskimppu.

Mistä tuota mainitsemaasi kukkateippiä voi ostaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ostin kukkateipin tiimarista, siinnä oli 2 rullaa ja hinta n. 4 €. Kukkakaupoistakin varmaan saa ostaa, ja kenties niitä löytyy ihan prismoista jne marketeista...

Aijon tehdä itse oman kimppuni...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ostin kukat omaan kimppuuni Citymarketin alennuslaarista :o Siellä ei jostain syystä juuri vihkipäivän aamuna ollut ollenkaan hyviä kukkia (kaikki olivat vähän rusehtavia, mutta eivätpä ne sitten maksaneetkaan paljon mitään). Ostin kolme pukettia reilun kaupan ruusuja.

Kukista lähti varmaan neljäsosa joko roskiin, tai ikkunalaudalle, eli karsin huonoimmat pois. Osasta leikkasin varret katki, osasta saksin vain lehtiä pois. Kieputtelin kukat yhteen (niin että varrettomat jäivät tukevasti keskelle) reilusti vain mustalla rullalangalla ;D ja kiersin päälle leveää valkoista satiininauhaa (samaa jota pistin pannaksi päähäni, se oli kyllä vähän turhan kiiltelevää muuhun asustukseen verrattuna).

Sulhon rinnassa oli yksi ruusu vain hakaneulalla kiinni.

Kimpun hinnaksi tuli noin 12 euroa. Kukat olisivat tietysti voineet olla terveempiäkin, mutta tuo olikin joku poikkeustila. Minusta kimppu oli oikein nätti varsinkin itse tehdyksi (en ole aikaisemmin koskenutkaan kukka-asetelmiin tai kimppuihin) ja oikein harmittaa etten kuivattanut sitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ei ole järjen käyttö kieletty häiden järjestelyissäkään. Tuntuu, että kukkakaupat pistää heti muutaman kympin hintaan lisää, kun kuulevat sanan morsiuskimppu.

Mistä tuota mainitsemaasi kukkateippiä voi ostaa?

Kukkakaupat eivät ota hää-sanasta mitään lisähintaa. Työ maksaa ja oikea morsiuskimppu (kahvaan tai katkaistuinvarsin) vie työaikaa. Osa kaupoista hinnottelee työaikansa kalliimmaksi osa halvemmaksi. Näihin prismakimppuihin ei ole sitä työaikaa käytetty ja se näkyy kuvasta, mutta jos kukat eivät ole niin tärkeät niin käyhän se noinkin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaivokukan sivuilta:

"Vauvakimppu

Kimpussa vaaleanpunaisia pieniä gerberoita, kermanvärisiä tertturuusuja ja harsokukkaa. Pienempi kimppu on yhdistetty "napanuoralla", eli nauhalla isompaan kimppuun. Kimpun saa muunkin värisenä - voit esittää toivomuksesi tilausta tehdessäsi kohdassa "Viesti Kaivokukalle" Hinta 25.00"

Tässähän tulee heittokimppukin kaupan päälle ;D

http://www.kaivokukka.fi/images/kimput/babykimppu.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Eli jos haluaa edullista niin Prismoista löytyy (tuo oli joku Histulan tms tekemä/toimittama kimppu).

Tuon kukkafirman nimi on Huiskula, jos joku tätä tietoa tarvitsee.

Ja tosiaan jos vaan näppäryyttä ja kekseliäisyyttä löytyy, niin varmasti saa market-kukista kauniin kimpun aikaiseksi... Katselin juuri, että esim. aika kookas kimppu gladioluksia maksoi alle 4e Prismassa ja nehän käyvät hyvin esim. käsivarsikimpuksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helou!

Mun kimppuni (sillon joskus vuonna miekka ja kypärä) oli ilmainen. :D Runko kaverin tontilta kerättyä pajua (rautalankaa ja juuttinarua löytyi kaapista) ja kukat oli itse kasvatettuja. Ainoa mistä maksoin, oli oasis-sieni...

Jos häät on loppukesästä ja on mahdollisuus kasvattaa jossakin kukkia, suosittelen kyllä. Sillä ja ripauksella mielikuvitusta säästää rahaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli hääkimppu vaan ei kiinnosta yhtään. :rolleyes:

Se meinaa haukata kohtuuttoman suuren osan pienestä budjetistamme. Hääkuvaliikkeessä sanoivat että kuvista tulee yleensä parempia ilman kimppua. En ymmärrä mitään kukista, joten todennäköisesti sanoisin kukkasten kielellä "näiden kantaja vaan on tyhmä".

Äiti ja sulhanen kuitenkin haluisivat kimpun, eikä mulla ole mitään sitä vastaan. Budjetista en silti suostuisi tinkimään.

Maksimi olisi 25 euroa jos kimppu olisi kuitenkin kaunis.

Kimpun ei tarvitse kestää kuin pari tuntia, vihkimisen ja valokuvien ajan... ja sitä ei tarvitse kuivattaa...

Onko ehdotuksia? Tai Turun seudulta halpaa liikettä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten olisi sellainen "äiti-lapsi" kimppu, niissä olisi heittokimppukin valmiina.. :)

kimppu.jpg

Tälläinen maksaa n. 25€ riippuen tietenkin paikasta ja täällä tälläinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun ehdotus on kimppu neilikkaa tai yksi kalla. :)

Katso esim. tuolta Piilolan sivuilta Kimput-otsikon alta erilaisia vaihtoehtoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidätkö tulppaaneista? Kimpun saa, isonkin, todella edullisesti ja toimii heittokimppunakin todella kivasti!

Voit vaikka juuri ennen heittoa irroittaa kukat toisistaan, niin siis tätä kimppuahan ei tarvitse "sitoa" mitenkään ihmeellisesti (satiininauha riittää), niin varmasti jokainen sinkku saisi itselleen kukan! :D

Värivaihtoehtojakin löytyy!

Jos et mitään kukista "tiedä" tai "niin välitä" ei todellakaan kannata ottaa mitään kallista kimppua mitä kannat "väkisin" päivänäsi prinsessana! :P Juuri sinunhan kimppu on. Oletko harkinnut/ajatellut ettei "kimpun" tarvitse olla KIMPPU vaan se voi olla vaikka yksi kukka, vaikka kalla, neilikka.... kukka voi olla kädessäsi, ranteessasi, hiuksissasi...

Tässä nyt jotain vaihtoehtoja taas lisää....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä kukkakaupassa tehdään toiveiden mukaankin edullisempia kimppuja hääkimpuiksi. Älä välitä vaikka alkavat jupista, että kyllä hääkimpun pitää olla runsas ja arvokas. Kukkakauppa, josta itse tilasin kimppuni lähtöhinta sellaiselle morsiuskimpulle, jossa on sellainen kahva oli 120 euroa + kukat. Tavanomaisella sidonnalla, jossa kukkien varresta pidetään kiinni oli 40 euroa + kukat. Hintaero on valtava. Jos sinulla on kesähäät, ruusu on edullista esim. 2 euroa / kpl. Jos vaikka haluat kimppuusi viisi ruusua ja jotain vihreää tai vaikka valkoista harsokukkaa, kimpun hinta pysyttelee noin 20 eurossa. Tässä puhutaan siis ihan perusmallisesta sidonnasta. Suosittelen, että pysyttelet yksinkertaisissa väreissä ja kukissa niin hintakin pysyy kohtuullisena. Ruusuvieheiden hinta alkaa 6 eurosta, joten sellainenkaan ei ole paha satsaus ja sopii hyvin omaan kimppuusi, jolloin kimppukin näyttää harkitulta.

Muuten, itse ramppasin noin viisi kukkakauppaa läpi kysyen tarjousta hääkukistamme. (Sisältää siis kaikki kukkamme). Hintahaarukka oli 145-350. Kannattaa kysellä muuten hääkukista puutarhoiltakin, jotka kasvattavat ja myyvät leikkokukkia. Niissä hinnat ovat usein todella paljon edullisempia.

Ja jos et erityisemmin välitä kukista tai ole "perinteinen" mikset valitsisi hääkimpuksesi vaikka yhtä tai kahta auringonkukkaa, gerberaa tai muuta mieleistäsi kukkaa. Viis siitä onko kimppuna tai ei, mutta kunhan se olisi sinulle mieluinen. Elä ota ressiä, tee niinkuin tykkäät! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Prismoissa on myynnissä äitienpäivä ruusukimppuja. Ostin sellaisen (hintaa 14,90e) ja väkersin itselleni kimppuproton. :) Ja tuli kyllä mielestäni kaunis ja yksinkertainen. Ja ruusut kestivät hyvin, itseasiassa ne on nyt äidin maljakossa ja kimppu on sidottu viikko sitten keskiviikkona. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meinasin minäkin tulla ehdottamaan juuri noita kaupasta saatavia valmiita kukkakimppuja, jotka ovat kauniita ja usein huomattavasti edullisempia kuin kukkakaupassa ;) !

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainakin täällä Lappeenrannan suunnalla marketeista esim. Prismasta saa halpoja, kauniita ja valmiita kimppuja jos ei itse halua alkaa väkertää. Mutta itse tehden saa vielä halvempia. Mun kimpussa oli kaks 10kpl nippua valkosia reilunkaupan ruusuja (maksaa 4,90 kimppu), vähän harsokukkaa ja kyllä sai kehuja. Varret kiinnitin kukkateipillä ja vedin päälle silkkinauhaa, hieman kultaspraytä muutamaan ruusuun, hintaa tuli alle 15e. :)Kuva täällä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos ehdotuksista.

Äitin tuttu, joka on kukkakauppias, lupasi 30 euron kimpun (pidetään varsista kiinni), ajattelin tinkiä sen johonkin 25 euroon, tekee vaikka vähän pienemmän vähemmillä kukilla.

Toinen vaihtoehto olis joku tusina 40cm pitkää ruusua (0,80 euroa kpl) ja korsettinauhalla rusettiin, kestää kuulemma 2h ilman vettä, mut jos laittaa välillä vaasiin niin pitempään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mistä saisin halpoja vieheitä miehelleni, tai halvan kimpun itselleni, entäpä halpoja rannekukkasia? kiitos kaikille vastanneille! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä halvoista kukkakimpuista. Pitääkin ruveta pitämään silmät auki kun käy noissa kaupoissa. Nyt kun vain tietäisi mitä haluan. Tai siis tiedän heti kun löydän sellaisen, mutta nyt en osaa oikein kunnolla kuvailla mitä haluan. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse floristina kunnoitan aina asiakastani sen verran paljon että jos asiaks sanoo että haluaa 10e-20e hääkimpun niin sen hän myös saa. Olen joskus tehnyt 20e morsiuskimpun, vieheen ja morsiustytönkimpun ;) Harmi että kaikki eivät ajattele samalla tavalla kukkakaupan tiskintakana...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ajattelin hääpäivän aamuna tai ed. iltana hakea jonkun kimpun prismalta tai cityltä ja kenties laittaa jotain nauhaa koristeeksi. Yli 20 en maksa kimpusta, kädessä vain hetken ja muutenkin kukat ei tykkää minusta :D (=kuolevat heti)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me aiotaan myös "pihistää" kukista. Olenkin bongannut vanhempieni pihalta kukkasia jotka kukkivat häidemme aikaan ja joista saadaan varmasti ihana hääkimppu ja pöytäasetelmat. Osa on ihan luonnonkukkia ja osa äitini istutuksia. Parasta on, että kaikki ovat ilmaisia ja näyttävät varmasti hyviltä luonnonläheisissä häissämme! :)

Seuraavista kukista olen suunnitellut kokoavani ihania asetelmia ja kimpun häihin:

Syreeni

syreeni.jpg

Lupiini

lupiini.jpg

Tupasvilla

tupasvilla.jpg

Ihana lumipallopensas

Lumipallopensas.jpg

Ja vieläkin ihanampi talonpoikaispioni :-X

1168686.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihana tuo tupasvilla! :)

Mistä tuollaista oikein saa?

:girl_haha: Ah, nyt tajusin ettei nuo tupsupallot olekaan ihan älyttömän isoja vaan pikkuisia.

Muokattu: , käyttäjä: Tinakeiju

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään