Minkä nimisiä teistä tulee?


Pearlfish

Recommended Posts

  • Replies 438
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Ei oo mitään tarvetta pysyä anonyyminä, joten paljastan mielelläni nimeni :) Vielä 9 kuukautta neiti Virolainen, sitten rouva Schultz! En malta odottaa! En oo ikinä tykänny omasta sukunimestä, vaan oon halunnu erikoisen ja harvinaisen :) Voi olla, että nopeesti kyllästyttää, kun joutuu kirjain kirjaimelta tavaamaan sukunimeä, mutta ehkä sen kestää. Varmaan vuoden päästä pääsen liittymään Facebookissa yhteisöön "Sukunimeni kirjoitetaan aina väärin" :)

Link to comment
Share on other sites

Ei oo mitään tarvetta pysyä anonyyminä, joten paljastan mielelläni nimeni :) Vielä 9 kuukautta neiti Virolainen, sitten rouva Schultz! En malta odottaa! En oo ikinä tykänny omasta sukunimestä, vaan oon halunnu erikoisen ja harvinaisen :) Voi olla, että nopeesti kyllästyttää, kun joutuu kirjain kirjaimelta tavaamaan sukunimeä, mutta ehkä sen kestää. Varmaan vuoden päästä pääsen liittymään Facebookissa yhteisöön "Sukunimeni kirjoitetaan aina väärin" :)

Musta vois myös periaatteessa tulla rouva Schultz, sillä Schultz on äitini tyttönimi. Käytännössä tästä neiti Ukkosesta tulee kuitenkin ihan vain rouva Ukkonen ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

^ Ruotsinkielisellä alueella varmaan nimi menee ihan oikein, mutta mä olen nti Karlsson tällä hetkellä (ja luultavasti myös rva Karlssonkin sitten aikanaan) ja jostain syystä se nimi kyllä tuntuu aiheuttavan yllättävän paljon vaikeuksia :girl_haha:

"C:llä vai K:lla? Kuinka monta L:ää, entä S:ää?"

Tai sitten meidän suku on vaan keksinyt lausua sen jotenkin niin kummasti, ettei kukaan ymmärrä mistä nimestä on kysymys :D

Link to comment
Share on other sites

Guest BellaFiore

Minusta, neiti Tolvasesta, tuli Rouva Borg. Olen aina inhonnut tyttönimeäni ja vannoin joskus, että ellen löydä miestä niin otan äitini tyttönimen, joka synnyintodistuksessanikin mulla lukee (porukat ei olleet aviossa vielä tuolloin) ja olisin siten ollut Sundström. Tämä Borg on oikein mukava ja olenkin tottunut käyttämään sitä hyvin. Ja kyllä, tavata saa, mikäli lausun sen oikein -> Borj.. Helpompaa lausua selkeesti vaan että BorG, ja sen jälkeen usein kuulee kuivia Björn Borg vitsejä -.-

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 9 months later...

Kinisjärviä on ollut maailmassa kaikkiaan alle 200, ja avovaimon suvussa näistä melkein kaikki ovat naisia, joten koska nykyinen sukunimeni on niin hirvittävän yleinen, minusta tulee Hra Kinisjärvi.

Tämä on tietenkin aika hankala juttu, koska ainakin oma äitini ainakin kuulosti mielensä pahoittaneelta kun sanoin asiasta. :/ Haluan kuitenkin, että Kinisjärven sukunimi ei katoa minun aikanani!

Link to comment
Share on other sites

Vähän mietitytti, että pidänkö vain oman nimeni vai mitä teen. Oma nimi on kuitenkin oma nimi, olisi outoa olla jonkin muun niminen. Siinä voisi olla melkein identiteettikriisin paikka jos hylkäisi oman sukunimensä, ikävästi sanottuna, täysin tuntemattomien ihmisten sukunimen vuoksi. Pienen hiljaisen pohdinnan jälkeen päädyin yhdistelmänimeen. Etunimeni on myös pitkä ja yhdistelmäsorttia, joten olen tottunut siihen, ettei kukaan kuitenkaan osaa kirjoittaa nimeäni oikein ilman minun apuani. Uusi, pitkä ja kaksi väliviivaa sisältävä sukunimeni ei siis haittaa lainkaan. Ensi jouluna ollaan sitten rouva Kyllönen-Sara-aho. :girl_hide:

Link to comment
Share on other sites

En osaa päättää muutanko nimeäni vai en... Haluaisin kyllä, että on sama nimi miehen kanssa, mutta tyttönimi Hirvonen sointuu etunimeni kanssa paljon kauniimmin kuin Salonen (ja on muutenkin mielestäni nätimpi). Harvinaisiahan nuo ei ole, Hirvosia on 9583 ja Salosia 14425...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hassua lukea täältä kommentteja siitä miten ihmisille tuottaa vaikeuksia luopua omasta nimestä. Itselle se kun on ollut aina jotenkin ihan itsestäänselvyys että totta kai tahdon vaihtaa oman sukunimeni mieheni sukunimeen sitten joku kaunis päivä kun joku vaan uskaltaa minut vihille viedä, sillä rajoituksella totta kai ettei se nimi nyt mikään ihan totaalinen hirvitys saa olla. :D

Mutta siis niin, mikäli asiat sujuvat sitä rataa kuin olemme miehen kanssa alustavasti suunnitelleet, Aaltosen pitäisi vaihtua ensi vuoden heinäkuussa Lindholmiksi. En pode tuon tulevan nimenvaihdon osalta minkäänlaisia tunnontuskia sillä pidän mieheni nimestä rehellisesti sanottuna enemmän kuin omastani, olkoonkin vain ettei se soinnu kovinkaan hyvin yhteen etunimeni kanssa mutta kaipa sitä siihenkin onnistuu sitten ennen pitkää tottumaan... Sitä paitsi, tulipahan nyt ihan mielenkiinnosta tsekkailtua tuolta väestörekisterin sivuilta noita meidän nimien yleisyyksiä (taipuuko se noin?) ja sainpahan siinä samalla sitten todeta että tuleva sukunimeni on aavistuksen verran nykyistäni harvinaisempi, jotenka mitään valittamista ei löydy nyt sitten senkään osalta.

Aah, maltan tuskin odottaa sitä ihanaa päivää kun saan kotiin tullessa katsoa meidän ovessa olevaa nimikylttiä ja huomata, että siinä lukee enää vain se yksi yhteinen nimi. ^_^

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Räihä. Oma tyttönimeni (Keränen) on tosi yleinen näillä seuduilla, puhelinluettelossakin on tyyliin 4-5 sivua meikäläisiä. Äidin puolen esi-isän nimi ois hieno, Starck, mutta sitten mun pitäis olla joku ökypomo, on niin komea nimi. :D

Mies ei suostu vaihtamaan nimeään ja haluan että meillä on sama sukunimi, joten ollaan sitten team Räihä.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...