Pearlfish

Minkä nimisiä teistä tulee?

439 viestiä aiheessa

Minusta tulee Rouva Ahonen. Oma sukunimeni (on vielä) Virtanen. Toisaalta haluaisin pitää oman sukunimeni, mutta eipä miehenkään nimessä mitään vikaa ole.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta tuli rouva Lignell   :)

Halusin mieheni nimen, koska olin aina ajatellut vaihtavani nimeä naimisiin mennessäni. Nykyinen sukunimeni sopii hyvin etunimeeni ja on minusta kaunis. Halusin myös että tulevaisuudessa koko perheellä on sama sukunimi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No, paljastetaan sitten...tutut tunnistaa kun lukee tän mutta eihän se mitään...eli mun sulhasella on erikoinen sukunimi jota ei oo muilla kun vaan sen suvulla. Sellanen paikkakin on...eli musta tuleepi Rouva Vetämäjärvi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kai sitä täytyy liittyä joukkoon...

Minusta tulee ensi kesänä rouva Kalmi. Sukunimi on suhteellisen harvinainen ja pääsen eroon omasta "ruotsalaisesta" sukunimestäni. Eipähän enää tarvitse ihan niin usein tavata nimeään, hih  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä vaihdan nimeni miehen nimeen. Eli 16.8.2003 musta tulee rouva Eriksson :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ohhoh, minustako tulee sitten kautta aikojen ensimäinen suomalainen rouva Pèpin :o Ei ole yhtään naista, ei miestä, ei kuollutta, ei Suomessa tai ulkomailla! Tyttönimeäni, siis vielä nykyistä on sentään reilu 20 - ei paljoa sekään, mutta parempi, kuin ei yhtään ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mieheni nimen otan, tyttönimestäni en pidä ollenkaan... Eli 26.7.2003 alkaen olen [glb]rva Fagerström[/glb].

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä vaihdan suomenkielisen -nen -päätteisen nimeni yhtä suomenkieliseen -la -päätteiseen. Eli Romppainen (eläviä 906 kpl) vaihtuu Lukkarilaan (514 kpl). Ja nimenvaihto tapahtuu ihan periaatteesta, kumpikaan nimi ei herätä sen kummempaa ihastusta tai vihastusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta tulee rouva Lehti. En malta odottaa että pääsen omasta tylsästä nen-päätteisestä eroon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipä sitä kehtaa itsekään jänistää teidän rohkeiden seassa  :-/ Eli tästä neidistä tulee Rouva Partti. Onpahan ainakin lyhyempi  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi kauhea -  koska en aio nimeäni vaihtaa, minusta, nykyisestä neidistä tulee siis rouva Lehmus...  eli jos olen jossain liikenteessä isäni kanssa - aika usein olen - ja tulee esittelykierros, kaikki pitävät luonnollisestikin minua isäni vaimona!!! Heh, ellei sitten mukana ole myös äitini, joka esittäytyy myös samannimiseksi rouvaksi... johan siinä on ihmisillä miettimistä  :o  :o  :o

(vai pitäiskö sittenkin muuttaa nimensä... ei, onneks tuollaisia tilaisuuksia on aika vähän  ;) )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee tosi harvinainen nimi, eli olen tuleva rouva Järvinen. Heh, sitä nimeä löytyy muutama, omani on harvinaisempi, mutta haluan ehdottomasti mieheni nimen. Itse asiassa se oli pieni yllätys myös miehelleni...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla vaihtuu oma -nen päätteinen nimi miehen erikoisempaan, eli musta tulee Judén; ja samalla samanniminen kuin mieheni siskosta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun tyttönimeä on elossa huimat 24 kipaletta ja miehen niemä yli 7000 kpl... Vielä pari vuotta sitten tuleva mieheni oli sitä mieltä että otetaan mun nimi, mutta nyt se on ruvennu hannaamaan. yhdistelmä nimeä en ota, koska molempien nimet alkaa P-kirjaimella.

Yks syy miks en välttämättä haluaisi mieheni nimeä on se, että tiedän että on olemassa joku saman niminen kuin musta tulisi..

Mutta ei se ole välttämättä kovin "kauhea" vaihtoehto vaihtaa. Itse asiassa oon jo välillä treenaillu pankkikortti lappuihin toista nimeä... Eli voipi olla että musta tulee rva Pietilä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alusta asti on ollut selvää, että otan sitten sulhasen sukunimen. Eli Wiik on sukunimeni 19.7.2003 alkaen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

no Virtanenhan minä tulen olemaan koko loppuelämäni.... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta tulee rouva Noso. Mieheni suku on aika pieni, nimi on harvinainen ja kaikki ovat keskenään sukua. Oma sukunimeni on aika tavallinen mutta sointunut yhteen hyvin etunimeni kanssa. Mutta otan mielelläni mieheni sukunimen koska silloin "meistä kahdesta tulee yksi". :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huiii... Olen vakavasti harkinnut tätä kyssäriä ja nyt vihdoin annan myöntävän vastauksen  ;) (Moi vaan kaikille, jotka mut nyt viimeistään tunnistaa!  :-* ) Eli minusta tulee rouva Orbinski...  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle on myös ollut selvää, että otan miehen nimen. Varsinkin kun meillä on jo lapsi miehen nimelle, niin ollaan sitten yhtä suurta perhettä kaikki :) Onhan se vähän hassua nyt kun oma tytär on eriniminen.. :P

Niin eili se tärkein... Minusta tulee rouva Taivainen. (nyt varmasti kaikki tutut tunnistaa.. :D)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rouva Turkia minusta sitten tulee, kun nyt vielä olen Niska. Meilläpäin tuo Niska on kyllä harvinainen, mutta olen luvannut miehelleni ottaa hänen nimensä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta tulee Tuovinen. Oma nimeni on vielä paljon yleisempi nen-päätteinen. Vaihdan nimen, koska haluan koko perheelle saman sukunimen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta tulee rouva Niemi... Kuulostaa vaan hassulta kun etunimi alkaa kans samalla kirjaimella... mutta so what? Mikä ei tapa se vahvistaa tai jotain ;D ::) ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon kiusoitellu sulhoani kutsumalla häntä välillä omalla sukunimelläni. Hän ei ikipäivinä suostuisi vaihtamaan naisen sukunimeä, sen verran vanhakantainen hän tämän asian suhteen on!

Eipä väliä, sillä olen itse aina halunnut ottaa mieheni sukunimen. Poikkeustapauksiakin olisi, jos uudeksi sukunimeksi vaihtuisi jokin Nännimäisen tai Känsäkankaan tyyppinen... (Pyydän anteeksi, jos loukkasin jotakuta.) Asiaan: Tuiki tavallinen, mutta ihan leppoisa Toivonen minusta on tulossa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mullekin on ollut selvää, että otan sulhon nimen kun omani on niin tuikitavallinen (enpä paljastakaan!). Mutta ensi kesänä musta tulee sitten rouva Fredriksson!  :-X

Vieläkö oppisi nimen sujuvasti lausumaan... ::) Tuntuu aina kieli kangertelevan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään