Pearlfish

Minkä nimisiä teistä tulee?

439 viestiä aiheessa

Musta tulee Vickström. Sitten saan selittää, että "yksöisveellä ja ceekoolla". ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:D:-X

Minusta tulee rva Siren_: heittomerkki e:n päällä oikealle

Haaveilen vähän syreenikimpusta, jos niitä jostain saisi.

Sitten kun mun toinen nimeni on Margareta, niin kaikki varmaan luulee minua suomenruotsalaiseksi.

ArUa :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Munsta tulee pian Helenius,se on yleisempi kun mun oma mutta paljon helpompi lausua..  ;D Äitini nimi ois ollut Sibelius,mua se ei oo ikinä lämmittänyt..(oon "isin niminen"..  :) )ja kun etunimi on sanna niin sanna sibelius...NOUP!  :D (terveisiä kuitenkin äitille!)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä otan miehen nimen, eli sukunimeksi tulee Niissalo. Nyt voi joku tunnistaa, kun miehen suku käsittää vain alle 20 henkeä. :) Sen takia otankin mielelläni miehen nimen, kun on harvinainen. Tuo Niissalo on joskus 20-luvulla käännetty Nylundista suomenkieliseksi versioksi sukuriitojen seurauksena. ::) Ilmeisesti tuonkin kanssa on välillä ongelmia, sekoittuu kai usein Niinisaloon. Mutta ei onneksi ole pahimmasta päästä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt oon Nanna Nielikäinen (  ::) ) ja lauantaina Nanna Vesala  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minusta tulee rva Siren_: heittomerkki e:n päällä oikealle

Aksentti, ei mikään heittomerkki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Otan mieheni nimen eli minusta tulee sellainen harvinaisuus kuin Mäkinen... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kommentoinpa siitä huolimatta, jos olen aikaisemmin tähän keskusteluun kommentoinut.

Minä aion pitää oman sukunimeni Maalismaan naimisiin mentyäni. Se on suojattu ja ainoa Suomessa oleva sukunimi. Joten jos tämän nimiseen immeiseen minun lisäksi törmäätte niin on aivan varmasti minulle sukua.  ;D

Että näinpä. Pidän sen siitä huolimatta vaikka isännän sukunimi on lyhyempi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan sitten molemmat Matilaisia. Vaikka ei tässä Elorannassakaan mitään vikaa ole enää kun olen siitä oppinut tykkäämään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä otan sulhon sukunimen, joten musta tulee Härkönen (joka ei paljoo poikkea omastani; nimikirjaimetkin pysyy samana  ::) )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kommentoinpa siitä huolimatta, jos olen aikaisemmin tähän keskusteluun kommentoinut.

Minä aion pitää oman sukunimeni Maalismaan naimisiin mentyäni. Se on suojattu ja ainoa Suomessa oleva sukunimi. Joten jos tämän nimiseen immeiseen minun lisäksi törmäätte niin on aivan varmasti minulle sukua.  ;D

Että näinpä. Pidän sen siitä huolimatta vaikka isännän sukunimi on lyhyempi.

Pitää tähän kommentoida että lukiossani rinnakkaisella (ja monella samalla kurssilla) oli Maalismaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Maalismaa...minusta tulee Marjamaa. :D Ei niinkään harvinainen mutta nätti nimenä, ja sointuu mun etunimeen. Oma sukunimi olisi ollut aivan liian tavallinen, joten ihan innolla otan sulhon sukunimen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta tulee Mikkola. Tyttönimeä on suomessa 102 ja miehen nimea 12000, olisi ollut kiva pitää oma nimi, mut hellu meinasi, että häitä ei tule jos en ala mikkolaksi. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta tulee Rva Näätänen... kaipa sen nyt voi jo kokonaan sitten paljastaa, kun häät on ihan kohta! Muutama äääää lisää vanhaan sukunimeeni ja siis lisää "päänvaivaa" ulkomaisille ystävilleni!  ::) ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yllätys Yllätys. :-X..VIRTANEN.. :-X

tavallinen Virtanen..onko sukulaisia? ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta tulee rouva Syrjänen.  :) Samannimisiä on Suomessa tällä hetkellä 1535 ja ulkomailla 82 henkeä.

Päätös ottaa sulhon sukunimi oli alusta alkaenkin minulle selvä, koska en ole koskaan pitänyt erikoisemmin omasta sukunimestäni.

Syrjänen on suojattu nimi, eikä siis kovin yleinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Syrjänen on suojattu nimi, eikä siis kovin yleinen.

Suojattuja nimiä ei enää nykyään ole, vaan kaikki nimet ovat yhtälailla suojattuja. Eli kukaan ei saa ottaa edes Virtasta nimekseen paitsi avioliiton kautta tai jos nimi on ollut suvussa aiemmin. Laki taisi muuttua joskus vuonna 1998.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä aion pitää ihan ikioman sukunimeni, vaikka onkin ruotsinkielinen (jota itse en ole)... Eli Blomster olen edelleenkin vaikka rouvaksi tulenkin... Ei sentään ihan yleisimpiä ruotsinkielisiä nimiä. Ja lausutaan ihan o:lla eikä suinkaan "blumster".. Saan kylmiä väreitä pelkästä ajatuksestakin..  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 :-X :-X :-Xkaikille! Isojärvi minusta taitaa tulla, vaikka seurustelun alkuaikoina päätin, että tyttönimeni pidän vaikka mikä olisi! ::) Ja kun kerran syötävän suloinen tyttäremmekin kantaa Isojärven nimeä, niin miksen minäkin...  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täältä tulee sitten tuleva Rva Kokko perässä kömpien..aika pitkän ketjun olette tehneet  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään