Lauranne

Nimesi avioiduttuasi?

185 viestiä aiheessa

Pidän omasta nimestäni, se on ollut osa minua jo yli 30 vuotta, mutta aion silti ottaa mieheni nimen koska hän sitä pyysi ja se tuntuu olevan tärkeä asia. Ja onhan se selvempää, että perheenjäsenillä on yhteinen sukunimi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mieheni ottaa minun nimeni joka on todella harvinainen. Onhan se kiva kun koko perheellä, siis meillä kahdella, on sama nimi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miehen sukunimi, se on ollut aina itsestäänselvyys.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miehen sukunimi.  :-X

Ja nyt on kovat kirjoitusharjoitukset menossa.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aion pitää oman nimeni, se on aina ollut selvää. Uskonpa, että mieskin pitää omansa. Sukunimeni on osa identiteettiäni ja mielestäni kaunis. Yksi tärkeä syy nimen pitämiseen on myös se, että se sopii yhteen etunimeni kanssa toisin kuin miehen suomalainen sukunimi. Ihan mielelläni liityn sukunimeni puolesta isääni, mutta en kyllä koe, että nimeni mitenkään olisi hänen, yhtälaillahan se on ollut minun koko elämäni ajan. Kyllä tässä varmaan vaikuttaa sekin, että äitini otti kaksiosaisen nimen aikanaan ja tiputti siitä miehen eli isäni nimen pois heti, kun se lain puolesta oli mahdollista. Eli olen tottunut eri sukunimellä kulkevaan äitiin enkä ole sitä kokenut mitenkään vaikeaksi asiaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Otan mieheni nimen :) Saa nähdä vaan ruvetaanko mua luulemaan ruotsalaiseksi, kun miehen sukunimi on ruotsinkielinen ja mun etunimikään ei ihan kovin tavallinen ole :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta nuo "olet isäsi tyttö tai miehesi vaimo"-argumentit on yhtä huuhaata... Minä ole taas niitä MINÄ-ihmisiä. En ole koskaan ajatellut, että sukunimeni olisi isäni.. Se on meidän suvun perintöä, ja se, että olen nainen ei mielestäni tarkoita, etten voisi jatkaa meidän suvun nimeä(jatkanhan minä todennäköisesti sitä perintöäkin). Kenen minun mieheni sitten on jos hän pitää oman sukunimensä.. Tosin tiedän, ettei siippani ota minun sukunimeäni. Hänellä ei ole tarpeeksi kanttia ottaa sitä ;D Meidän suvun sukunimi on harvinaisempi ja hienompikin. Tosin siippanikaan sukunimi ei ole mikään yltiö yleisin. Eli en tiedä vielä kumman otan. Yhdistelmää en ota myös siksi, koska sisareni otti ja hänen miehellään on hieman samanlaisesti sointuva sukunimi kuin siipallani, joten en halua ihan samanlaista, enkä muutenkaan ole niistä välittänyt.

Ainoa puolto miksi ottaisin siipan nimen, olisi ne lapset lapset. Minustakin olisi kiva, että koko perheellä olisi sama nimi..Luultavasti alan kutsua itseäni Rouva H:ksi, se kuullostaa hyvältä ;D eikä tarvitse päättää kumman sukunimi :D

HUOM. Alku ei sitten ollut mikään provo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle varmaankin tulee yhdistelmänimi. Mies on kyllä joskus puhunut, että ottaisi itse yhdistelmän, mulla on aika harvinainen nimi, mutta katsotaan...Veikkaan joka tapauksessa tuota ensimmäistä vaihtoehtoa, kun siitä on ollut enemmän puhetta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mieheni sukunimi. Omani on niin yleinen, että mielelläni luovun siitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee hyvin suurella todennäköisyydellä yhdistelmänimi. Omani on tavallinen, miehen hitusen harvinaisempi muttei mikään erikoisuus sekään. Jos ottaisin mieheni nimen, tulisi nimestäni liikaa mieleen eräs tv-toimittaja (vaikkei etunimi sama olekaan, mutta kuulostaa saman tyyliseltä) ja tämä mielikuva häiritsee minua, vaikka toimittaja ihan asiallinen onkin. Kun mieheni ei ole esittänyt toivetta siitä, että vaihtaisin kokonaan nimeni vaan asia on hänelle ihan ok tein miten tahansa, ajattelin ottaa yhdistelmänimen. Ensin ajattelin etten vaihtaisi nimeä ollenkaan, mutta sitten makustelin tuota yhdistelmää eikä se minusta pahalta kuulosta (samaa ovat sanoneet nekin, joiden kanssa olen asiasta jutellut). Nimestä ei tulisi ihan nimihirviökään, koska oma sukunimeni on keskimittainen ja mieheni lyhyt.

Nimi on tyyliä H...nen-P....ö.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen vielä kahden vaiheilla ottaako miehen nimi vai yhdistelmä. Mies on sitä mieltä, ettei yhdistelmänimi ole hyvä. Minä taas mielelläni ottaisin miehen nimen, mutta mielestäni se ei soinnu oikein hyvin yhteen etunimeni kanssa. Tähän pitäisi sitten keksiä ratkaisu muutaman kuukauden sisällä... :unsure:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tuun vaihtamaan nimeni tavallisesta vielä tavallisempaan. Miehen sukunimen ottaminen on mulle vaan itsestään selvyys. Ja koska nimi on niiiiin tavallinen voin sen täällä kertoakin. Ens syyskuusta lähtien mä oon rouva Lahti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee yhdistelmä. Oma sukunimeni on ulkomaalainen ja pidän siitä kovasti ja miehen sukunimi on suljettu ja harvinainen. Yhdistelmänä ne sointuu hyvin yhteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miehen sukunimi, vaikka omani mielelläni ehkä pitäisin. Se ei vaan ole kauhean nätti.. Toivottavasti joku siskoistani pitää meidän suvun nimen ettei linja katkea tähän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen ottamassa miehen sukunimeä. Alkuun se särähti korvaan tosi pahasti kun peräkkäin tuli kaksi RA:ta. Mutta, nyt kun sitä on pyöritellyt, niin kyllä se ihan hyvä on. Omasta sukunimestäni olisin myös pitänyt, mutta mies ei sitä halua itselleen ottaa. Toivon kuitenkin että ehkä joku siskoistani pitää hyvän ja vankan sukunimemme. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en ikimaailmassa ota yhdysnimeä! :girl_impossible: Etunimeni jo on ja niin monta kertaa olen kironnut nimeni pituutta. Ei siinä muuta vikaa ole. :lol:

Otan miehen sukunimen. Mummoni meni uusiin naimisiin ennen syntymääni ja hänellä on sama sukunimi kuin minkä tulen saamaan. :-X Olen aina ollut mummoni lellikki, joten voitte uskoa miten iloissaan hän oli kun sai tietää sulhoni sukunimen. :lol: Ja mummoni kuollut aviomies ei ole mitään sukua minulle eikä sulholleni, se vaan sattuu olemaan täällä päin aika yleinen nimi. :girl_haha:

(sata viestiä menee rikki tällä viestillä :D )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tervetuloa vakkareihin Tinakeiju, itse ylitin sadan viestin rajan aiemmin tällä viikolla! ;) Mutta tuosta nimiasiasta, oma sukunimeni ei ole mitenkään maailman kaunein ja sulhasen sukunimi taas on aivan ihana! :-X Eli mieheni nimen otan. Se nyt ei ole mikään itseisarvo tässä nimiasiassa, mutta miehen nimi on myöskin hyvin harvinainen (alle 30), joten on kuitenkin ihan mukavaa saada sellainen nimi mitä ei tule vastaan ihan joka paikassa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tavallaan olen jo päättänyt ottaa yhdistelmänimen. Ei ihan täydellisesti soinnu yhteen, mutta en voi oman urani vuoksi ottaa kokonaan miehen nimeä. Omalla nimelläni on kuitenkin tietty status ja kokonaan uuden nimen kanssa asiat hankaloituisi liikaa. En myöskään haluaisi pitää kokonaan omaa nimeäkään. Tai voisin pitääkin, mutta sulhanen ei suostu vaihtamaan omaansa. Joten.. no yhdistelmällä mennään. (kai)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään