tuleva morsian 25

nimenmuutos = passi + häämatka

193 viestiä aiheessa

Meillä häämatka varattuna minun tyttönimelläni ja passi on tyttönimellä myös. Moni sanoo tuota, että riittää kun matkalipussa ja passissa sama nimi, mutta sehän ei kuitenkaan ole oikeasti laillista. Voinko pyytää papilta, että hän ilmoittaisi nimenmuutokseni vasta kahden viikon päästä vihkimisestä maistraattiin? Matka on kuitenkin varattu ja maksettu ja asialle ei enää voi mitään.

Meillä sama tilanne, liput oli tilattava hyvissä ajoin ja passin saaminen uudella nimellä kestäisi todennäköisesti lähes viikon( häämatka muutama päivä häiden jälkeen.) Päätimme tilata minun liput tyttönimelläni ja teen vasta häiden jälkeen virallisen nimenmuutoksen. Näin myös matkatoimisto suositteli.. Jää välistä kaikki säätäminen(ja edessä siis häämatkan jälkeen:) )

Ja tässä sitten tietysti toinen tapa ratkaista tämä asia, mutta sitten venyy nimenvaihto ja kaikkien korttien uusiminen pidemmälle. Oli ihan hauska kun kotona odotti häämatkalta palatessa jo postia uudella nimellä :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häämatka varattuna minun tyttönimelläni ja passi on tyttönimellä myös. Moni sanoo tuota, että riittää kun matkalipussa ja passissa sama nimi, mutta sehän ei kuitenkaan ole oikeasti laillista. Voinko pyytää papilta, että hän ilmoittaisi nimenmuutokseni vasta kahden viikon päästä vihkimisestä maistraattiin? Matka on kuitenkin varattu ja maksettu ja asialle ei enää voi mitään.

Tämä ei kyllä varmasti pidä paikkaansa. Itselläni meni noin viikko ennen kuin uusi nimi edes kirjautui väestötietojärjestelmään. Uusi passi suositellaan haettavaksi kolmen kuukauden kuluessa nimen vaihtumisesta. Kun nimi vaihtuu myös vanha nimihän säilyy västötiedoissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häämatka varattuna minun tyttönimelläni ja passi on tyttönimellä myös. Moni sanoo tuota, että riittää kun matkalipussa ja passissa sama nimi, mutta sehän ei kuitenkaan ole oikeasti laillista. Voinko pyytää papilta, että hän ilmoittaisi nimenmuutokseni vasta kahden viikon päästä vihkimisestä maistraattiin? Matka on kuitenkin varattu ja maksettu ja asialle ei enää voi mitään.

Tämä ei kyllä varmasti pidä paikkaansa. Itselläni meni noin viikko ennen kuin uusi nimi edes kirjautui väestötietojärjestelmään. Uusi passi suositellaan haettavaksi kolmen kuukauden kuluessa nimen vaihtumisesta. Kun nimi vaihtuu myös vanha nimihän säilyy västötiedoissa.

Itse asiassa soitin maistraattiin ja kysyin, kuinka nopeasti he ilmoittavat tiedot nimenmuutoksesta ettenpäin ja he kertoivat että he voivat sen tehdä vaikka heti itse vihkimisen jälkeen, mutta normaalisti tekevät sen samana päivänä. Kun uusi nimi on syötetty järjestelmään mm.uuden passin voi panna saman tien hakuun. Periaatteessa vanhalla nimellä matkustaminen on "väärin" ,mutta poliisin lupahallinnon henkilö sanoi että tulliviranomaiset ymmärtävät kyllä tilanteen ja joka vuosi tuhannet parit ovat samassa tilanteessa. Tietyt maat ovat toki tiukempia näiden papereiden kanssa, joten suosittelen soittamaan poliisin lupahallintoon jos on jotain kysyttävää passiasioista..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensinnäkin, TULLI ei tarkasta matkustusasiakirjoja vaan RAJAVARTIOLAITOS.

Sitten asiaan..

Jos matkaliput ja passi on samalla nimellä niin ei tule ongelmia. Meillä Suomessa kun on tämä henkilötunnus niin rekisterit toimii sen mukaan. Vaikka uusi nimi olisikin jo mennyt väestörekisteriin niin henkilötunnus tuskin on muuttunut. Toisin sanoen, henkilötunnuksella näkee kummatkin sukunimet...tarvittaessa.

Mitä tulee muiden maiden viranomaisiin, heidän rekisterihaut hakee kansainväliset kuulutukset eli eivät pääse Suomen väestörekisteriin ( johon ei kaikilla viranomaisillakaan ole oikeuksia ). Jos on kansainvälisesti etsintäkuulutettu henkilö niin tuskin kannattaa sitten edes lähteä matkoille :girl_smile:

Hyviä häämatkoja vaan kaikille!! :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse Yhdysvalloissa paljon matkanneena olisin kyllä todella huolissani. Minun tietoni on ainakin syynätty todella tarkkaan. Eräs kaverini on joutunut ongelmiin rajalla, kun eräästä osoitteesta puuttui kadunnumero. En missään nimessä ottaisi rajalla riskiä. Sama homma Venäjän ja Kiinan suuntaan.

Onkohan sellainen mahdollista, että kylmästi menisi maistraatissa "naimisiin" ennen kirkkohäitä. Ilman mitään seremonioita allekirjoittaisi paperit kaksi viikkoa etukäteen. Ja sitten vaan passihakemus tulille. On ainakin ilmaista. Kyllähän tuo rikkoo tunnelmaa, mutta voisi olla ratkaisu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika monet tutut, jotka ovat lähteneet reissuun heti vihkimisen jälkeen, ovat pyytäneet pappia tai maistraattia viivyttämään ilmoitusta parista päivästä viikkoon asti. Eipä sit tuu ongelmia ku kukaan ei tiedä naimisiinmenosta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse Yhdysvalloissa paljon matkanneena olisin kyllä todella huolissani. Minun tietoni on ainakin syynätty todella tarkkaan. Eräs kaverini on joutunut ongelmiin rajalla, kun eräästä osoitteesta puuttui kadunnumero. En missään nimessä ottaisi rajalla riskiä. Sama homma Venäjän ja Kiinan suuntaan.

Onkohan sellainen mahdollista, että kylmästi menisi maistraatissa "naimisiin" ennen kirkkohäitä. Ilman mitään seremonioita allekirjoittaisi paperit kaksi viikkoa etukäteen. Ja sitten vaan passihakemus tulille. On ainakin ilmaista. Kyllähän tuo rikkoo tunnelmaa, mutta voisi olla ratkaisu.

Olen samaa mieltä, että Yhdysvaltain rajalla voi kyllä odottaa melkein mitä tahansa, jos esim. Yhdysvaltain-osoitteessa on jotain hämärää, mutta eivät Yhdysvaltojen(kaan) viranomaiset voi MISTÄÄN tietää, että jonkun suomalaisen sukunimi on vastikään virallisesti muuttunut. Miten he sen tietäisivät? Käsittääkseni he eivät kuitenkaan pääse Suomen Väestörekisteriin käsiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhdysvalloissa maahantulon edellytysten selvittäminen on varmasti tarkkaa. Pitää selvittää mihin on menossa, kenen kanssa, kauan aikoo olla ja rahavarat. Mutta se onko nimi vaihtunut viikon sisään, sitä eivät vain saa selville mistään. Toisin sanoen, jos passi, liput ja maksuvälineet on samalla nimellä niin mitään ongelmaa ei ole. :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitenhän tällaisessa (onneksi kuvitteellissa) tilanteessa olisi oikein toimia? Onko ainoa vaihtoehto hakea virkatodistus?

Kävin tekemässä ajokorttihakemuksen uudelle nimelle. Uutta hakiessa ottavat vanhan kortin pois eikä minulla ole muita henkilöllisyystodistuksia kuin tuo ajokortti ja 5 vuotta sitten vanhentunut passi. En voi tilata uutta pankkikorttia ennen kuin minulla on henkilöllisyystodistus uudelle nimelle ja kortin saapumisessa oletettavasti kestää jonkun aikaa. Entä jos jossain kassalla kysytään paperit eikä uuden ajokortin nimi täsmäisi vanhaan pankkikorttiin? Tai entä jos minulla on postissa paketti vanhalla nimellä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä pitäisin vanhat ja uudet paperit mukana siihen asti kun pankkikortti ja ajokortti on samalla nimellä. Hiemankin päättelykykyä osoittava henkilö varmasti osaa laskea 1+1. Ajokortissahan on päivämäärä milloin on myönnetty ja jos sanoo että on mennyt juuri naimisiin niin luulisi onnistuvan. Vanhan passi pitäisin mukana ihan vain siitä syystä että tarvittaessa voit todistaa ajokortin kuuluvan sinulle, oletettavasti henkilötunnus ei vaihdu nimen myötä :girl_wink:

Nykyään tietysti harvemmin enään niitä papereita tarvitsee näyttää maksaesssa kun on sirupäätteet..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja sen verran vielä tuosta pankkikortin tilaamisesta.. Pankkikortin pystyy tilaamaan ihan puhelimitse, toimittavat uuden kun nimenvaihdos näkyy maistraatissa.. eli ei vaadi mitään henkkareita..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Jep, mä ainakin sain uudet pankki- ja luottokortit kauan ennen uutta ajokorttia ja henkilökorttia. Ja erinimisyyden varalta pidin tosiaan virkatodistusta mukana kaiken varalta, mutta en kyllä sitä kertaakaan missään tarvinnut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häämatka varattuna minun tyttönimelläni ja passi on tyttönimellä myös. Moni sanoo tuota, että riittää kun matkalipussa ja passissa sama nimi, mutta sehän ei kuitenkaan ole oikeasti laillista. Voinko pyytää papilta, että hän ilmoittaisi nimenmuutokseni vasta kahden viikon päästä vihkimisestä maistraattiin? Matka on kuitenkin varattu ja maksettu ja asialle ei enää voi mitään.

Nimenmuutoksen voi tehdä ihan heti. Vanha passi on 3kk voimassa, jonka aikana sitä voi käyttää vapaasti.

Suomessa Rajavartiolaitos ei näe passin viivakoodin lukiessaan "livenä" mitään tietoja matkaajasta, vaan sen onko passi väärennetty tai onko matkaajasta etsintäkuulutus. Eivät siis pääse Väestötietojärjestelmään käsiksi.

Ulkomailla kukaan ei tiedä kuka olet, pelkästään sen mitä passissa lukee. Joten nou hätä. Ei ole laitonta.

Mitenhän tällaisessa (onneksi kuvitteellissa) tilanteessa olisi oikein toimia? Onko ainoa vaihtoehto hakea virkatodistus?

Kävin tekemässä ajokorttihakemuksen uudelle nimelle. Uutta hakiessa ottavat vanhan kortin pois eikä minulla ole muita henkilöllisyystodistuksia kuin tuo ajokortti ja 5 vuotta sitten vanhentunut passi. En voi tilata uutta pankkikorttia ennen kuin minulla on henkilöllisyystodistus uudelle nimelle ja kortin saapumisessa oletettavasti kestää jonkun aikaa. Entä jos jossain kassalla kysytään paperit eikä uuden ajokortin nimi täsmäisi vanhaan pankkikorttiin? Tai entä jos minulla on postissa paketti vanhalla nimellä?

Uuden pankkikortin voi tilata vaikka nettipankista. Siihen ei tarvita henkkaria. Ja kannattaa luovuttaa vanha ajokortti vasta sitten kun saa uuden. Että on edes joku henkkari.

Vielä tuosta Jenkkeihin matkaamisesta: Jenkit eivät pääse käsiksi Suomen kansalaisten tietoihin. Joten kunhan passi + matkalippu täsmää kaikki on ok.

Eli ts. nimenmuutoksen voi tehdä heti. Jos matka on 3kk sisään häistä sen voi varata vanhalla nimellä ja sinne voi mennä vanhalla passilla ja vanhalla luottokortilla, jos uutta ei ole vielä saanut. Passin ja matkalipun nimen tulee täsmätä. Joten jos matkan varaa uudella nimellä pitää sitten passi hakea pika pikaa häiden jälkeen.

Muokattu: , käyttäjä: rockon

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikseikähän täällä kukaan kerro esimerkkiä tapauksesta, jolloin OIKEASTI kävi huonosti näiden vanha nimi-uusi nimi-vanha passi-yhdistelmien kanssa???? Spekuloidaan vaan! Itse menin viime vuonna 1.10. naimisiin ja otin mieheni sukunimen. Lähdin työmatkalle Lissaboniin 4.10., jolta palasin 10. päivä. Vanha nimi matka-asiakirjoissa (ei ollut vielä päivittynyt työnantajalle) ja passi vanhalla nimellä.Ei ongelmia.

Kuukausi sitten matka Viroon vanhalla nimellä. Ei ongelmia. Aion vielä yhden Espanjan matkan tehdä vanhalla passilla. Otin matkavakuutukseenkin vanhan nimen. =D Pääasia on, että liput ja passi täsmää. USA.han, Australiaan ja muihin ylitarkkoihin maihin voisin olla hiukan varovaisempi..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Varmaan siksi kun ei ole mitään kerrottavaa..

Mistä ihmeestä se lentovirkailija voi tietää mikä sinun tämän hetkinen sukunimi on jos kaikki liput ja matkustusasiakirjat on samalla nimellä? Ja vaikka menisi sinne pelottavaan Jenkkilään niin ei nekään siellä voi sitä mistään nähdä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmmm, entäpä tällainen tapaus:

Tarkoituksenani matkustaa ulkomaille (Japani) vanhalla passillani, vanhalla nimelläni, ja mennä siellä japanilaisen kihlattuni kanssa naimisiin. Vielä selvittelen voinko rekisteröinnit ym. Suomea varten tehdä vasta Suomeen paluuni jälkeen. --> Onnistuuko tässäkin tapauksessa reissuni takaisin Suomeen vanhalla passilla, vai näkeekö ulkkariviranomaiset että olen avioitunut heidän maassaan? (aion kyllä kysellä asiasta montakin tyhmää kysymystä mm.suurlähetystöltä, mutta täältä voi joskus saada vertaistukea hiukan nopeammin ;))

Opintojeni vuoksi en voi maassa viipyä kuin muutaman viikon, eli joudun palaamaan Suomeen vielä kevääksi. Tarkoitus on sitten aloittaa uusi yhteinen elämä sulhoni kanssa hänen maassaan kesän alusta. Oleskelulupaa tai ns. "vaimoviisumia" (spouse visa) haen Suomesta käsin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vanha passihan kelpaa niin kauan kuin sinulla on vanha nimi. Nimenvaihdos kestää n. 4-7 arkipäivää siitä kun olet toimittanut paperit maistraattiin. Uutta passia pystyt hakemaan vasta kun uusi nimi näkyy väestörekisterissä. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä on loputon suo. Ja loppuun asti täytyy miettiä!

Minulla nimittäin edessä ulkomaan työmatka reilu 2 viikkoa häistä.

Kirkkoherranvirastossa suositteli, että pyydän pappia toimittamaan todistukset heti maanantaina aamulla virastoon, nimi päivittyy päivällä ja iltapäivästä voin marssia poliisille ja tilata uuden passin. Passi ehtii tulla viikossa, eli nou hätä.

Melkein jo varasin lentolippua uudella nimellä, kun tajusin soittaa pankkiin. Luottokorttia ei välttämättä ehdi saada uudella nimellä ennen matkaa. Sielläpä sitä sitten olisi ulkomailla, passi ja liput eri nimellä kuin luottokortti... Joku näppärä kun pyytäisi henkilöllisyystodistusta, niin jäisi kortti sinne!

Siis rikollisesti vanhalla nimellä matkaan :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Virkavalta ilmoittaa sivuillaan seuraavaa:

Passi

Matkustaa voit vain voimassa olevalla passilla. Varmistathan ennen matkaa hyvissä ajoin, että passisi on voimassa. Myöskään rikkinäisellä tai turmeltuneella passilla ei kannata lähteä matkustamaan. Jos huomaat, että passisi on rikki tai turmeltunut, käänny poliisin lupapalvelupisteen puoleen uuden passin hankkimiseksi.

Passi on Suomen kansalaiselle myönnettävä matkustusasiakirja. Passi on myös todistus haltijan henkilöllisyydestä. Passiin merkitään vain yhden henkilön tiedot (lapsia ei voi merkitä huoltajan passiin).

Matkustettaessa henkilötietojen (nimi ja henkilötunnus) on oltava passissa ajan tasalla. Uusi passi on haettava esimerkiksi silloin, kun sukunimi vaihtuu avioliiton seurauksena.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä on loputon suo. Ja loppuun asti täytyy miettiä!

Minulla nimittäin edessä ulkomaan työmatka reilu 2 viikkoa häistä.

Kirkkoherranvirastossa suositteli, että pyydän pappia toimittamaan todistukset heti maanantaina aamulla virastoon, nimi päivittyy päivällä ja iltapäivästä voin marssia poliisille ja tilata uuden passin. Passi ehtii tulla viikossa, eli nou hätä.

Melkein jo varasin lentolippua uudella nimellä, kun tajusin soittaa pankkiin. Luottokorttia ei välttämättä ehdi saada uudella nimellä ennen matkaa. Sielläpä sitä sitten olisi ulkomailla, passi ja liput eri nimellä kuin luottokortti... Joku näppärä kun pyytäisi henkilöllisyystodistusta, niin jäisi kortti sinne!

Siis rikollisesti vanhalla nimellä matkaan :D

Voit pyytää pankkia tilaamaan valmiiksi kortin uudella nimellä ja noudon yhteydessä joko näytät uudella nimellä olevan henkilöllisyystodistuksen tai maistraatin/vihkitodistuksen josta nimenmuutos tulee ilmi. Itse ainakin tein töissä etukäteistilauksia käytännön takia eli juuri näitä matkoja varten kun tarvittiin nopeasti kortti nimenvaihdoksen jälkeen. Kannattaa vain varautua, että pankki voi varata palvelumaksun tällaisesta etukäteistilauksesta jos korttia ei koskaan haetakaan (näitäkin tapaunsia on), mutta yleensä nimenvaihdon yhteydessä ei kortin vaihdosta veloiteta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Myös virkavallan sanomaa:

Pitääkö passi tai ajokortti uusia sukunimen vaihduttua?

Poliisilta kysytään usein varsinkin näin kesähäiden sesonkiaikaan, pitääkö passi uusia sukunimen vaihduttua. Nimenmuutos ei edellytä uuden passin anomista, vaan se on hakijan itsensä harkinnassa. Vanhalla nimellä matkustaminen saattaa kuitenkin joissakin maissa aiheuttaa vaikeuksia, jos passissa ja matkalipuissa on eri nimet. Tällä hetkellä passin toimitusaika on viisi työpäivää ja hinta 48 €. Passihakemukseen liitteksi tarvitaan yksi valokuva. Lisätietoa ks.http://www.poliisi.fi/suomi/passi

Eli vanhalla passilla voi matkustaa niin kauan, kuin se on voimassa. Ja mikä tärkeintä, että passissa ja matkalipuissa on SAMA nimi.

Toki kannattaa harkita minne matkustaa vanhalla passilla, vai kannattaako uusia heti kun pystyy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuon oman korteni kekoon, kun näitä asioita mietin paljonkin viime kesänä. Eli asun vakituisesti Espanjassa, mutta meidät vihittiin Suomessa. Häitä varten lensin Suomeen vanhalla sukunimelläni. Häiden jälkeen hain heti uuden passin uudella sukunimelläni, mutta pidin henkilökorttini, jossa oli vanha sukunimi ja käytin sitä henkilötodistuksena lentäessäni takaisin. Seuraavan Suomen loman lennot varasin sitten jo uudella sukunimelläni ja lensin Suomeen näyttäen uutta passiani, jossa oli uusi sukunimeni ja Suomessa ollessani uusin henkilökorttini, jotta sekä passini että henkilökorttini olisivat uudella sukunimelläni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Komppaan minäkin iialiiaa (näin entisenä passitätinä): tärkeintä on, että lipuissa ja passissa on sama nimi.

Jos haluaa heti häiden jälkeen lähteä reissuun, on melkeimpä mahdotonta saada uutta passia. Ja pikapassin hankinta taas olisi kallista ja mielestäni turhaa. Jossei mihinkään super-erikoiseen maahan ole matkaamassa, niin ei huolta.

Varaus siis vanhalla nimellä (joka sama kuin passissa), ja jos oikein ahdistaa niin vihkitodistuksesta kopio mukaan. Hyvin se sillä sujuu. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tää passileikki on kyllä hupaisaa.

Mun passi menee vanhaksi maaliskuun 11. päivä 2013. Vihkiminen on 20.12.2012. Häämatkalle lähdetään tod. näk 27.12.2012. Kohteena Chile, jossa pitää passin olla 3kk saapumispäivästä eteenpäin voimassa. Eli maaliskuun 27. päivään saakka.

Kaksi vaihtoehtoa siis; 1. Matka varataan vanhalla nimellä, haen uuden passin itselleni vanhalla nimellä tuota matkaa varten, joka on sitten hieman laitontakin. Matkan jälkeen haen sitten uuden passin uudella nimellä. Hintaa passille tulee siis 2 x 54e eli 108e.

2. Varaamme matkan uudella nimellä. Vihkiminen on torstaina ja lähtöpäivä seuraavan viikon torstaina. Haen express-passin lähtöaamuna lentokentältä, toivoen että uusi nimeni on päivittynyt tietokantaan. Onhan tuossa viikko välissä, mutta joulun takia arkipäivinä tuo lähtöpäivä on seuraava arkipäivä vihkimisestä. Express-passille tulee hintaa 87€.

Tässä sitten on ongelmana se, ettei luottokortteja ole kyllä uudella nimellä. No, onpahan oikea syy maksattaa kaikki miehellä. Kunhan ei vain kävisi mitään... Toisaalta, onhan minulla ajokorttikin vanhalla nimellä, joten maksaessa voi sitä vilautella.

Näistä vaihtoehdoista 1. on kyllä ehdottomasti houkuttelevin. Pitänee vielä konsultoida poliisia paremmin.

Muokattu: , käyttäjä: Shuttle

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Myös virkavallan sanomaa:

Pitääkö passi tai ajokortti uusia sukunimen vaihduttua?

Poliisilta kysytään usein varsinkin näin kesähäiden sesonkiaikaan, pitääkö passi uusia sukunimen vaihduttua. Nimenmuutos ei edellytä uuden passin anomista, vaan se on hakijan itsensä harkinnassa. Vanhalla nimellä matkustaminen saattaa kuitenkin joissakin maissa aiheuttaa vaikeuksia, jos passissa ja matkalipuissa on eri nimet. Tällä hetkellä passin toimitusaika on viisi työpäivää ja hinta 48 €. Passihakemukseen liitteksi tarvitaan yksi valokuva. Lisätietoa ks.http://www.poliisi.fi/suomi/passi

Eli vanhalla passilla voi matkustaa niin kauan, kuin se on voimassa. Ja mikä tärkeintä, että passissa ja matkalipuissa on SAMA nimi.

Toki kannattaa harkita minne matkustaa vanhalla passilla, vai kannattaako uusia heti kun pystyy.

täh siis en ihan ymmärrä. yllä sanotaan että nimenmuutoksen vuoksi ei ole pakko uusia passia eli se on henk.koht. arvioinnin paikka .mutta kun tuota linkkiä klikkaa niin siellä sanotaan nimenomaan päinvaston eli että naimisiinmenon myötä jos nimi vaihtuu niin uusi passi haettava?!!

itsellä tilanne se että sukunimi muuttuu ja lähdetään tasan viikon päästä häistä sveitsiin.. nyt en tiiä pitäskö lentoliput varaa uudella vai vanhalla nimellä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään