Uusia leikkejä hääjuhlaan!


Guest Avuton!

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bestmanit oli keksineet ja toteuttaneet hyvin meidän häihin "Halusit naimisiin?" - tietovisan. Tietty Haluatko Miljonääriksi -formaatilla. Toivat kannettavan tietokoneen josta kysymykset heijastettiin valkokankaalle. Piinapenkkiin ensin joutui sulhanen jolle esitettiin minua koskevia kysymyksiä tyyliin: "mikä oli morsiamen unirievun väri?" yms. Sit taas toisin päin. Taustalla soi samanlaiset musiikitkin mitä alkuperäisessä ohjelmassakin ja yleisöä sai käyttää oljenkortena  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Luin täältä joskus leikistä jonka silloin ajattelin järjestää kaasolle ja bestmanille.

Nyt en muista miten se leikki meni enkä enää löydä sitä.

Siinä oli jotenkin niin että vyötärölle sidottiin sukkahousut jossa oli appelsiini puntissa sitten sitä piti heilutella että saa jonkun esineen johonkin....ääh tai jotain tommosta.

jos joku nyt muistais ton leikin niin kiva jos voit auttaa.

Link to comment
Share on other sites

Kaverin häissä oli vastaava leikki järjestetty. Siellä mentiin pariskunnat toisaan vastakkain (n. 5 m päähän) ja jokaiselle pujoitettiin sukkahousuihin appelsiini, ja sidottiin sukkahousut vyötärölle n. polven kohdalle appelsiini. Tulitikkurasia viivalle ja appelsiinilla piti pukkia tulitikkurasia partnerille joka taas lähti pukkimaan rasian takaisin lähtö viivalle. Voittajat ensin maaliviivan ylitse! Hauska leikki  ;D

...huomasin vasta että leikki ois kaasolle ja bestmanille...nooh voihan sitä soveltaa!  :)

Link to comment
Share on other sites

Vaahtokarkkileikki on älyttömän hauska, jos morsiuspari on täysillä mukana, eli:

Molemmat laittavat vuoron perään vaahtokarkin suuhunsa ja sanovat "minä rakastan sinua". Ideana on se, että karkkeja ei saa välillä niellä! Se kummalla on enemmän karkkeja suussaan ja pystyy vielä tunnustamaan rakkautensa on voittaja! Eräissäkin häissä sulhanen sai tungettua suuhunsa 14 vaahtista ja hauskaa oli!! ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

vieraille jaetaan sininen ja punainen paperi ja parille laput; toisessa kumppanin nimi ja toisessa lukee minä. Ja esim. kaaso kyselee  ja vieraat ja pari nostaa mielestään oikean henkilön(morsian/sulhanen)lapun.

mm. Kumpi haluaa lasta enemmän, kumpi leppyy nopeammin , kumpi tekee enemmän kotitöitä jne. jne. Ihan kiva ja nauraa saa myös.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tunnetko morsiamesi suudelmasta?

Valitaan viisi - kuusi naista jonoon. Sulhasen silmät sidotaan ja hänelle sanotaan, että nyt kaikki ne vieraat naiset + tietysti morsian suutelevat häntä ja sitten hänen pitää tunnistaa vaimonsa suudelma.

No, leikki tietysti menee niin, että morsian suutelee ne kaikki suudelmat, mutta hänen pitää olla täysillä mukana niin, että kaikki suudelmat ovat erilaisia; kielareita, pikku pusuja, märkiä, kuivia whatever ;). (sulhanen ei saa koskettaa suutelijoita, ettei tunnista morsiuspuvusta). Morsiamelle voi laittaa vähän vaikka välillä eri hajuvettä, purkan suuhun tms. joka hämää sulhasta.

No, sitten kun "kaikki naiset" ovat suudelleet sulhasta, häneltä kysytään, että kuka oli hänen vaimonsa.

Oletetaan, että hän sanoo, että kolmas nainen. No, ennenkuin sulhasen silmiltä otetaan side pois, vaihdetaan kolmannen naisen paikalle riviin esim. bestman, tai joku muu mies ja otetaan side pois sulhon silmiltä, että hän näkee, kuka oli hänen morsiamensa.......tadaaaaaa ;D  voi olla sulho vähän ällistynyt.... 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Toi laulajan leikki-idea oli hauska ;D.

Tuo vaahtokarkkileikki on muuten ihan kiva, mutta kaverini kertoi kerran olleensa häissä, johon hän joutui tällaiseen leikkiin. Vaahtokarkkeja suuhun niin paljon kuin mahdollista ja sitten piti sanoa joku sana. Mutta sitten kävikin niin, että vaahtokarkkia oli suussa niin paljon, että toinen meinasi tukehtua. Leikkinä muuten  kiva, mutta jos saisi jotain muuta tilalle kuin vaahtokarkkia!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kiitos kaikille jotka ovat laittanee leikki-ideoitaan tänne! Tuo halusit naimisiin -leikki oli hauska ;D Ihmettelen vain miksi nuo EI-LEIKKEJÄ-EDELLENKÄÄN -meuhkaajat käy täällä joka välissä meuhkaamassa ;) Perustakaa oma Näitä-leikkejä-ei-leikitä ketju, jos siltä tuntuu ;D Minä toivon,että tänne saadaan lisää leikki-ideoita :-X

Link to comment
Share on other sites

Mä olen samaa mieltä Felissan kanssa! Mä haluan joitain sellasia leikkejä, jotka luo tunnelmaa ja kokoaa porukan. Minä olen ollut häissä, joissa ei ollut leikkejä ,ja ihmiset eivät selkeästi viihtyneet ( tosin ei välttämättä pelkästään siksi ettei ollut leikkejä ) mutta ihmisiä oli tosi vaikea koota yhteen. Kyllä muutama leikki tunnelmaa luo ;)

Link to comment
Share on other sites

Kun on luokanopettaja JA lastentarhanopettaja JA entinen seurakuntanuori JA rakastaa seurapelejä JA leikkejä, niin minä ainakin haluan häissäni leikkiä NIIN paljon kun vaan ikinä voin. Ketään ei pakoteta osallistumaan, istukoon sitten boolimaljan vieressä selkä meihin päin jollei huvita edes katsella. Kukin tyylillään, leikitään me, jookos

Link to comment
Share on other sites

Kun on luokanopettaja JA lastentarhanopettaja JA entinen seurakuntanuori JA rakastaa seurapelejä JA leikkejä, niin minä ainakin haluan häissäni leikkiä NIIN paljon kun vaan ikinä voin. Ketään ei pakoteta osallistumaan, istukoon sitten boolimaljan vieressä selkä meihin päin jollei huvita edes katsella. Kukin tyylillään, leikitään me, jookos

Hih, vaan seurakuntanuori, pyhäkoulunopettaja, isone ja vartionjohtaja itse, mutta ymmärtänet. Mä varmaan vetäisin hatusta jonkun laululeikin, jos mitään ei olisi järjestetty  ;D

...mutta kun äiti on lastentarhanope, veli partion johtaja ja ala-asteen ope ja kaverit samaa kaliiperia, niin tuota vaaraa tuskin on...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Morsiamenryöstössä vaimon takaisin saamiseksi sulhasen piti laatia runo morsiamelle siten, että yleisö huusi seremoniamestarille 20 sanaa ("mökki", "kirves" jne.), ja sulhon piti käyttää kaikki nämä sanat runossaan. Morsio oli hölmistynyt, koska ei tietenkään ymmärtänyt sanojen olevan yleisön suusta.  ;D Kaikilla oli nastaa ja yleisö saatiin osalliseksi - mutta pari pysyi kuitenkin päätähtinä.  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tähänpä täytyy esitellä itselleni ihan uusi hääleikki. Hääväestä valitaan parillinen määrä kilpailijoita, esim 8 henkeä. Kilpailijat asetetaan istumaan pareittain naamat vastakkain. Tarkoituksena on katsoa toista silmiin herkeämättä. Nauraa tai hymyillä ei saa. Se, joka nauraa tai hymyilee ensimmäisenä häviää. Voittaja pääsee jatkoon. Ensimmäisen kierroksen voittajista siis muodostetaan uudet pari jne. kunnes kaksi viimeistä kilpailijaa lopulta ratkaisevat kisan tuijottamalla toisiaan. Tunnelmaa lisäämään käytettiin Kuselan (eli Vesa-Matti Loirin) esittämää Nauravaa kulkuria. Eli biisi soimaan taustalle ja yleisö tölläämään lähelle ja hauskaa riittää!!!  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

tästä leikistä jossa kerätään vierailta eri esineitä niin kuinkas sitten niiden esineiden palautus?? oisko jotain kommervenkkiä millä ihmiset joutuisivat 'lunastamaan' esineensä (sukkansa, rannekorunsa, vyönsä tms..) takaisin? vai toimisiko tämä jotenkin sitten siirtymänä seuraavaan leikkiin että esim saisivat tässä vaiheessa jonkun 12kk kuoren??? IDEOITA PYYDÄN

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä oli sellainen leikki jossa kaaso kertoi, että sulholla on ollut elämää ennen minua ja nyt hän pyytäisi kaikkia niitä naisia joilla on sulhon avain palauttamaan hänelle tähän kuppiin. Ja niitä naisia riitti ja kyllä nauruakin. Kun kaikki olivat palauttaneet avaimet jatkoi kaaso, että on morsiammellakin ollut elämää ja nyt hän pyytää kaikkia niitä miehiä joilla on morsiammen avain palauttamaan sen tähän kuppiin. Avaimen palautti sulhon vanhempi sukulaismies joka seisoi vaimonsa vieressä. Todella hauska leikki ja kyllä nauratti. ;D Mulle tämä leikki oli todella yllätys ja en ole itse koskaan missään häissä tätä nähnyt. Avaimet olivat sellaisa pieniä muoviavaimia joissa oli nimellinen lappu kiinnitetty. Lakananveto on vanha leikki, mutta siintä on itselleni uusi versio jossa hääparin pitää mahduttaa pulloon sanomalehti ja sehän on aivan mahdoton tehtävä. Aikansa ne sitä sinne survovat ja lopulta heidät päästetään pinteestä ja kerrtotaan, että se on aivan mahdoton tehtävä ei sitä olisi sinne kukaan muukaan saanut, mutta juhlaväki halusi tietää mitä hääpari keskustelee hääyönä. ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest M<3M 2007
jommankumman naru  pujotetaan toisen ranteessa olevan narun alta. Muodostuva lenkki nostetaan koko käden yli (siis sormien yli). Ja kun naru vedetään suoraksi niin molemmat on vapaat. Kaikessa yksinkertaisuudessa.

Voisiko joku ystävällinen immeinen kertoa että onko toi oikea ratkaisu naruleikkiin...  :-?

(jäi pahasti kaivertamaan mieltä   :P)

Kiiiitos jo etukäteen  ;D

Link to comment
Share on other sites

Guest eeva(Guest)
Itse vedin ystäväni häissä seuraavanlaisen leikin:

Morsiuspari kilpailee toisiaan vastaan. Kummallakin on omat sukulaisensa avustajina, eli yleisökin pääsee osallistumaan. Morsiusparin pitää tuoda leikin vetäjälle pyydetyt esineet, ja nopeampi saa aina pisteen. Esineitä ei sanota suoraan, vaan lausutaan lyhyt riimiruno, josta puuttuu viimeinen sana. Tuo viimeinen puuttuva sana on se esine/asia, joka morsiusparin pitää tuoda.

Lopussa kerrotaan kumpi sai enemmän pisteitä, ja hääpari palkitaan hyvästä suorituksesta yhteisellä lahjalla.

Julkaisen tässä käyttämäni runot.

On teillä kummallakin hienoksi laitettu tukka.

Tuokaa nyt minulle violetti _____.

Löysitte yhteisen elämänlangan.

Nyt tarvitsen silmälasin ______.

Yhdessä kestätte tuulen ja tuiskun.

Nyt haluan puuteri_______.

Päättyi vuosia kestänyt poikamiehen piina.

Tähän hätään tarvitaan nenä_____.

Päivä päivältä tulette toisillenne yhä rakkaammaksi.

Mutta tuokaa minulle kenkä kokoa neljäkymmentä______.

Kiihkeä ja kaunis on rakkauden loru.

Tuokaapa minulle ranne______.

Kohta koittaa teille jo hääyö.

Etsikää jostain naisten _____.

Tien Maijan sydämeen Matti ties.

Eteeni tuokaa mahdollisimman parrakas _____.

Avioliiton satamaan pääsi laivanne keula.

Keltähän löytyisi solmio_____.

Kun yhdessä kuljette, ei olo oo koskaan onneton.

Tuokaa minulle nyt se, joka rakkain __.

(Tuovat toisensa, saavat palkinnon ja leikki päättyy)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Rita(Guest)
Tunnetko morsiamesi suudelmasta?

No, leikki tietysti menee niin, että morsian suutelee ne kaikki suudelmat, mutta hänen pitää olla täysillä mukana niin, että kaikki suudelmat ovat erilaisia; kielareita, pikku pusuja, märkiä, kuivia whatever ;). (sulhanen ei saa koskettaa suutelijoita, ettei tunnista morsiuspuvusta). Morsiamelle voi laittaa vähän vaikka välillä eri hajuvettä, purkan suuhun tms. joka hämää sulhasta. 8)

Tällaset leikit on perseestä! Meneeköhän parin luottamus kun sulho kuvittelee suutelevansa kielareita jonkun häävieraan kanssa ja morsian katsoo vierestä? Vaikkakin ne kaikki suudelmat antaa morsian, eihän se sulho sitä tiedä?!?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest tintti(Guest)
Itse vedin ystäväni häissä seuraavanlaisen leikin:

Morsiuspari kilpailee toisiaan vastaan. Kummallakin on omat sukulaisensa avustajina, eli yleisökin pääsee osallistumaan. Morsiusparin pitää tuoda leikin vetäjälle pyydetyt esineet, ja nopeampi saa aina pisteen. Esineitä ei sanota suoraan, vaan lausutaan lyhyt riimiruno, josta puuttuu viimeinen sana. Tuo viimeinen puuttuva sana on se esine/asia, joka morsiusparin pitää tuoda.

Lopussa kerrotaan kumpi sai enemmän pisteitä, ja hääpari palkitaan hyvästä suorituksesta yhteisellä lahjalla.

Julkaisen tässä käyttämäni runot.

On teillä kummallakin hienoksi laitettu tukka.

Tuokaa nyt minulle violetti _____.

Löysitte yhteisen elämänlangan.

Nyt tarvitsen silmälasin ______.

Yhdessä kestätte tuulen ja tuiskun.

Nyt haluan puuteri_______.

Päättyi vuosia kestänyt poikamiehen piina.

Tähän hätään tarvitaan nenä_____.

Päivä päivältä tulette toisillenne yhä rakkaammaksi.

Mutta tuokaa minulle kenkä kokoa neljäkymmentä______.

Kiihkeä ja kaunis on rakkauden loru.

Tuokaapa minulle ranne______.

Kohta koittaa teille jo hääyö.

Etsikää jostain naisten _____.

Tien Maijan sydämeen Matti ties.

Eteeni tuokaa mahdollisimman parrakas _____.

Avioliiton satamaan pääsi laivanne keula.

Keltähän löytyisi solmio_____.

Kun yhdessä kuljette, ei olo oo koskaan onneton.

Tuokaa minulle nyt se, joka rakkain __.

(Tuovat toisensa, saavat palkinnon ja leikki päättyy)

8-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...