Guest Avuton!

Uusia leikkejä hääjuhlaan!

133 viestiä aiheessa

miten ihmeessä toi naru-juttu ratkaistaan..apuaaaa....häiritsee...ei tommosta saa laittaa pähkäiltäväks..sekoo pää.. :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse vedin ystäväni häissä seuraavanlaisen leikin:

Morsiuspari kilpailee toisiaan vastaan. Kummallakin on omat sukulaisensa avustajina, eli yleisökin pääsee osallistumaan. Morsiusparin pitää tuoda leikin vetäjälle pyydetyt esineet, ja nopeampi saa aina pisteen. Esineitä ei sanota suoraan, vaan lausutaan lyhyt riimiruno, josta puuttuu viimeinen sana. Tuo viimeinen puuttuva sana on se esine/asia, joka morsiusparin pitää tuoda.

Lopussa kerrotaan kumpi sai enemmän pisteitä, ja hääpari palkitaan hyvästä suorituksesta yhteisellä lahjalla.

Julkaisen tässä käyttämäni runot.

On teillä kummallakin hienoksi laitettu tukka.

Tuokaa nyt minulle violetti _____.

Löysitte yhteisen elämänlangan.

Nyt tarvitsen silmälasin ______.

Yhdessä kestätte tuulen ja tuiskun.

Nyt haluan puuteri_______.

Päättyi vuosia kestänyt poikamiehen piina.

Tähän hätään tarvitaan nenä_____.

Päivä päivältä tulette toisillenne yhä rakkaammaksi.

Mutta tuokaa minulle kenkä kokoa neljäkymmentä______.

Kiihkeä ja kaunis on rakkauden loru.

Tuokaapa minulle ranne______.

Kohta koittaa teille jo hääyö.

Etsikää jostain naisten _____.

Tien Maijan sydämeen Matti ties.

Eteeni tuokaa mahdollisimman parrakas _____.

Avioliiton satamaan pääsi laivanne keula.

Keltähän löytyisi solmio_____.

Kun yhdessä kuljette, ei olo oo koskaan onneton.

Tuokaa minulle nyt se, joka rakkain __.

(Tuovat toisensa, saavat palkinnon ja leikki päättyy)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse vedin ystäväni häissä seuraavanlaisen leikin:

Morsiuspari kilpailee toisiaan vastaan. Kummallakin on omat sukulaisensa avustajina, eli yleisökin pääsee osallistumaan. Morsiusparin pitää tuoda leikin vetäjälle pyydetyt esineet, ja nopeampi saa aina pisteen. Esineitä ei sanota suoraan, vaan lausutaan lyhyt riimiruno, josta puuttuu viimeinen sana. Tuo viimeinen puuttuva sana on se esine/asia, joka morsiusparin pitää tuoda.

Lopussa kerrotaan kumpi sai enemmän pisteitä, ja hääpari palkitaan hyvästä suorituksesta yhteisellä lahjalla.

Julkaisen tässä käyttämäni runot.

On teillä kummallakin hienoksi laitettu tukka.

Tuokaa nyt minulle violetti _____.

Löysitte yhteisen elämänlangan.

Nyt tarvitsen silmälasin ______.

Yhdessä kestätte tuulen ja tuiskun.

Nyt haluan puuteri_______.

Päättyi vuosia kestänyt poikamiehen piina.

Tähän hätään tarvitaan nenä_____.

Päivä päivältä tulette toisillenne yhä rakkaammaksi.

Mutta tuokaa minulle kenkä kokoa neljäkymmentä______.

Kiihkeä ja kaunis on rakkauden loru.

Tuokaapa minulle ranne______.

Kohta koittaa teille jo hääyö.

Etsikää jostain naisten _____.

Tien Maijan sydämeen Matti ties.

Eteeni tuokaa mahdollisimman parrakas _____.

Avioliiton satamaan pääsi laivanne keula.

Keltähän löytyisi solmio_____.

Kun yhdessä kuljette, ei olo oo koskaan onneton.

Tuokaa minulle nyt se, joka rakkain __.

(Tuovat toisensa, saavat palkinnon ja leikki päättyy)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tää suuteluleikki voidaan tehdä myös tunnistamalla nilkka / takapuoli ym.

Oon ollu häissä jossa morsian piteli viittä takapuolta ja piti arvata nisitä sulkin takamus :)

Se oli kohtuullisen hauska :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikku!

Nyt vielä tuoreessa muistissa kaikki kesähäät???ja ne leikit ja ohjelmat???

Talvihäät tulossa ja olis kiva saada jotai uutta ohjelmaa mikä ei jo aivan loppuun kaluttu?

Auttakaa ystävää hädässä!??? :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostan, sama pulma minullakin. Haluan säästää vieraita uusinnan uusinnan uusinnalta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
laulajan leikki toimii hyvin myös, kun vaihtaa sulhon valitsemaksi ihmiseksi anopin, voi olla sulho vähän aikaa :o

Mun serkun häissä oli sulhon valinnan kohdalla appiukko...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

RATKAISU!

Muistelisin, että ratkaisu siihen naruleikkiin on, että naru pujotetaan jomman kumman ranteessa olevan lenkin läpi lenkiksi ja toinen menee siitä läpi. Vähän vaikea selittää tässä, mutta kokeilepa, jotenkin noin se meni!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jostain häistä muistan hämärästi lakanan taittelu leikin. Idea oli sellainen että hääparilta sidottiin silmät ja heille annettiin lakana viikattavaksi pakettiin. Morsiamen tuli ohjeistaa sulhasta sanallisesti viikkaamisessa ja vieraat kuulivat näin "kärpäsenä katossa parin hääyön keskustelun" Oli ihan hauska, pieni ohjelmanumero.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eilisissä serkun häissä oli paritanssikilpailu eli hääparin lisäksi kilpailuun pyydettiin mukaan noin 5 muuta paria. Jokaiselle kilpailijalle laitettiin jalkaan narulla kiinni ilmapallo. Tavoitteena oli puhkaista toisten parien ilmapallot ilman, että omat pallot puhkeaa. Pelistä tippuu pois, kun kummankin pallo on puhkaistu. Parilla pitää olla tanssiote koko kisan ajan. Taustalla bändi soitti musiikkia. Tämä leikki kirvoitti mukavat naurut niin kilpailijoille kuin katsojillekin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo lakanantaitteluleikki on melkein jokaisissa häissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en oo koskaan ollu häissä, missä olis ollu toi lakanataittelu. Sen takia se kuulostaiski niin hauskalta idealta, täytyy laittaa korvan taakke ni voin toteuttaa sen kaverin häissä...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jep jep.

Meillä oli yksi unohtumaton leikki... eikun liekki.

Kaverin kaveri laskeutui kattoluukusta sisään häätilaan ja veti ihan törkeen makeen tulishown. Hän puhalsi ja nieli tulta.

Ja mikä parasta pääsivät morsiammen ja sulhasen mummot sammuttamaan soihdun kaverin suuhun.

Siitä on nyt puhuttu mummojen kanssa joka kerta kun tavataan ja aikaa on mennyt vuosi.

Näin pystyttiin antamaan mummoille ainutlaatuinen "extreme" kokemus.

Kaveri siis ohjasi heitä että ei hommassa tuu vahinkoa mutta oli todella hyvä juttu ja kaikki 110 vierasta olivat ihan haltioissaan.

Kaverin numeron saa multa jos tarvii!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kopsasin tämä päikkäristäni, tutustuimme tähän siskoni häissä, jonne sulhon täti toi sadun. Alkuperä on siis hämärässä, mutta hauskaa on, jos vaan porukka tykkää leikkimisestä (nimim. luokanopettajasiskoni kanssa leikitään "Jormaa"  ;D).

Morsian ja sulhanen keräävät molemmat oman joukkueensa, 9 hlö/joukkue. Jokaiselle joukkueen jäsenelle nimetään rooli: isä, äiti, Liisa, Kalle, Huugo, Veera, koira, elefantti ja leijona.  

Joukkueet laitetaan istumaan penkeille/tuoleille niin, että joukkueet ovat selät vastakkain ja oma joukkue sievässä rivissä. Esim. morsiamen joukkueen isä ja sulhasen joukkueen isä ovat selät vastakkain jne.

Kertoja lukee seuraavan sadun ääneen ja aina kun joukkueen jäsen kuulee oman rooli henkilönsä mainittavan (esim. Huugo) hänen pitää lähteä juoksemaan myötäpäivään tuoli/penkkirivien ympäri. Se, kumman joukkueen jäsen on ensin takaisin paikallaan istumassa, saa pisteen. Tosin pisteillä ei taida lopulta olla väliä, sen verran hauskaa kaikilla on. Kertomusta luetaan lause kerrallaan, jotta juoksevat joukkueen jäsenet ehtivät takaisin ennen uutta kierrosta... Huomaa, että kertomuksessa mainitaan myös ryhmä (esim. eläimet tai koko perhe), jolloin kaikkien siihen ryhmään kuuluvien on lähdettävä juoksemaan.

Partavuoren perheen kevätretki

Henkilöt: isä, äiti, Liisa, Kalle, Huugo, Veera, koira, elefantti ja leijona

Eräänä päivänä isä sanoi: ”Sirkus on tullut kaupunkiin. Jospa mentäisiin sinne!” ”Huraa!”, sanoi Veera. ”Sitten me voidaan ottaa koira mukaan.” ”Ei”, sanoi isä. ”Sinne ei voi vielä eläimiä. Mutta Huugo, Kalle ja Veera pääsevät kyllä mukaan.  

Seuraavana päivänä he lähtivät sirkukseen. ”Voi, kuinka isoja elefantteja täällä onkaan!”, sanoi Veera äidille. ”Niin on”, äiti vastasi. ”Tuolla on nälkäinen leijona!” sanoi isä Huugolle. ”Ne ovat upeita, mutta hyi, kuinka ne karjuvat!” sanoi Kalle. ”Minä tykkään enemmän elefanteista”, sanoi Liisa. ”Juu, elefantit ovat kivoja”, sanoivat Veera ja Kalle. ”Hyvä, ettei otettu koiraa mukaan!” sanoi Huugo. ”Koirat varmasti pelkäävät elefantteja”, sanoi Liisa.  

Koko perheellä oli kivaa sirkuksessa. Kun sirkusnäytös päättyi, sanoi äiti: ”Nyt te kaikki lapset saatte mennä katsomaan elefantteja ja leijonia.” Äiti ja isä menivät kotiin koiran luo.  

Kaikki lapset menivät katsomaan eläimiä. Oi, kuinka se oli mieluisaa! Elefantit olivat parhaita! Sitten lapset lähtivät kotiin äidin, isän ja koiran luo. Veera meni ensimmäisenä. Perässä tulivat Huugo, Liisa ja Kalle.

Sen pituinen se.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

käykää hakemassa www.amoriini.com sivuilta avioliittolupaukset niin morsiamelle kuin sulhasellekkin... ja muuttakaa niille sopiviksi. on niinku niin hyvä numero ja saa varmasti nauraa...yleisö ja hääpari  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitetaan tää vastaus nyt tänne niin joku voi ottaa leikin mukaan, sillä täytyyhän vetäjän vastaus tietää.

Siinähän käy niin että kun kilpailijoille laitetaan ne narut niin ne alkaa pujotella toistensa kainaloiden alta ja toiset yrittävät astua narun yli toiselle puolelle, hauskaa katsottavaa. Narut siis kannattaa olla jotain 1 m luokkaa.

Ratkaisu on kuitenkin yksinkertainen eikä vaadi akrobatiaa: a ottaa b:n narusta kiinni siitä melko keskeltä ja pujottaa sen narun oman ranteensa ympärillä olevan narun alta ja sormien yli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Veljen häissä lattialle levitettiin valtava kasa ilmapalloja ja hääparille sanottiin, että he kisaavat siitä, kumpi ehtii rikkoa useamman. Joka pallon sisällä ollut paperilappu piti tuoda leikin vetäjälle. Pallojen rikkomista oli tosi hauska seurata ja, kun kaikki oli saatu puhki, leikin vetäjä ilmoitti, että parin pitää nyt lukea tuomansa laput. Joka lapussa oli hauskoja lupauksia. Esim. veljeni sai luvata olevansa seuraavan vuoden kuluessa jonain viikonloppuna anopin pikku apulainen!  ;D   Leikissä nopeammin palloja rikkonut joutuikin siis lupaamaan enemmän juttuja toiselle.. ;)

Totta kai tällaiset lupaukset on tehtävä polvillaan, jotta tunnelma on sopivan harras!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli omissa häissämme hääolympialaiset. Idea tähän saatiin siitä että mä oon ollut monilla leireillä isosena vetämässä leiriolympialaisia. Lajit oli tosi kevyitä: tulitikun tarkkuusheitto, renkaanheitto, pallon heitto haaviin ja palapelin kokoaminen. Joukkueita muodostettiin neljä: hääpari, hääparin kaverit, sulhasen perheen suku ja ystävät ja morsiamen perheen suku ja ystävät. Jokaiselle joukkueelle valittiin kapteeni ja muutama osallistuja.

Leikki onnistui tosi hyvin, ihmiset oli innoissaan mukana kannustamassa. Suosittelen!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toi Fröbelin palikoiden biisi on ihan mieletön! Laulatin sitä lapsilla kun olin kerhonohjaaja, ja muistan kuinka hikistä ja hauskaa niitä oli laulaa,  yhdessä sutsisatsisatsaan kanssa. Neuvottelen tässä meidän pianistin kanssa, otettaisko nuo biisit ohjelmistoon niin, että kaikki osallituis; lapset saatais sillä virittymään leikkeihin (leikkihuone aukeaa heti tän laulun jälkeen ja lapset pääsee sinne vipeltään) ja aikuisilla tämä toimis äänenavaajana ja rentouttajana; sujuis sitten laulu aikuisilta paremmin, kun lähdetään laulaan tän perään aikuisten lauluja. Vieraitten on sitten pakko laulaa, kun minä kerran haluan. :P

Muistaisko kukaan, miten meni leikki nimeltä murha? (tulis lapsille leikitettäväksi.) Muistan alun; eli huoneen lattialle on laitettu esineitä, kenkää, narua, mitä nyt sattuu talosta löytymään. Lapset viedään huoneeseen silmät sidottuina, ja he tunnustelevat lattialla olevia esineitä ja yrittävät tunnistaa ne. Puhua ei saa. Sitten lapset muodostavat ryhmiä, ja kirjoittavat ylös mitä lattialta tunnistivat. Sen jälkeen heidän on näiden tavaroiden pohjalta pääteltävä 1) Kuka on murhattu 2)Miten on murhattu 3) Miten ruumis on kuljetettu paikalta pois. Mut oliko tässä kaikki tähän leikkiin liittyvä? Jotenkin muistelen että tässä ois vielä lisää...

Näistä tulee tosi mielenkiintoisia tarinoita, ja mietin tahtoisko tenavat käydä lukemassa niitä yleisölle - saattaa tosin ramppikuume vaivata. Olen tänkin joskus lapsilla leikittänyt, ja tarinat oli ihan villejä! Silmien sitominen on jännää, ja tässä lapset saa tehdä jotain myös yhdessä. Mutta toimiikohan häissä...sitä täytyy vielä miettiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä onko tämä kovin uusi leikki, mutta itse en ole sitä koskaan livenä nähnyt. Tämän jutun muistan jostakin lukeneeni.

Sulhanen ja appiukko/isä (tai jos ovat eronneita, joku muu joka on ollut pitkään naimisissa tai muuten saman kumppanin kanssa) tulevat vieraiden eteen ja heidän silmänsä sidotaan. Molemmille annetaan käteen köysi, jota täytyy seurata. Vanhemman miehen köysi on aivan suora tai pienten mutkien päästä johtaa kumppanin luo. Sulhasen köysi taas kiemurtelee enemmän esim. pöydän alta (kannattaa varmaan teipata köysi lattiaan kiinni niin että sulhanen tajuaa laskeutua alaspäin ja tunnustella käsillä mihin on menossa, näin vältytään otsakuhmuilta ja suuremmilta mustelmilta!  ;)), vieraiden naisten tuolien ympärillä jne. ja päätyy loppujen lopuksi morsiamen luo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me oltiin viikonloppuna häissä ja siellä tuli vastaan ainakin mulle uusi leikki. Eli kaksi kaulinta, toisessa morsiamen nimi, toisessa sulhasen nimi. Ne laitettiin kiertämään pöytiä vastakkaisista suunnista ja jokaisen naisvieraan tuli kirjoittaa nimi morsiamen kaulimeen ja laittaa eteenpäin seuraavalle naisvieraalle ja jokaisen miesvieraan piti kirjoittaa nimensä sulhasen kaulimeen ja kierrättää mieheltä toiselle. Viimeisen vieraan piti sitten kiidättää kaulin omistajalle (morsian / sulhanen) ja kumpi sai ensin kaulimensa, saa määrätä kaapin paikan kotona :) Tosi hauska leikki, kun kaikki lähti täysillä mukaan, estelivät toista sukupuolta ja kannustivat omiaan. Morsiankin taputti seisoviltaan käsiä naisten kannustimeksi, ja hänhän sen tietysti voitti  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Meillä morsiankin kaapattiin lopuksi, joten sulhanen sai kaulimen  ;D Tosin kilpailu kaulimesta oli välillä niin rajua, että kaaso lensi kyljelleen lattialle  :o  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Bestmanit oli keksineet ja toteuttaneet hyvin meidän häihin "Halusit naimisiin?" - tietovisan. Tietty Haluatko Miljonääriksi -formaatilla. Toivat kannettavan tietokoneen josta kysymykset heijastettiin valkokankaalle. Piinapenkkiin ensin joutui sulhanen jolle esitettiin minua koskevia kysymyksiä tyyliin: "mikä oli morsiamen unirievun väri?" yms. Sit taas toisin päin. Taustalla soi samanlaiset musiikitkin mitä alkuperäisessä ohjelmassakin ja yleisöä sai käyttää oljenkortena  ;D

Meillä oli tämä sama ja koko hääväki nauroi niin kovasti että vatsalihaksiin sattui. Todella hyvä "leikki"  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin noin 15 vuotta sitten häissä, missä oli seuraavanlainen ohjelma: sulhanen ja morsian istuivat selät vastakkain. Morsiamelle annettiin käteen siivousmoppi ja juontaja alkoi kyselemään tästä mopista, kuitenkin niin, että sulho luuli koko ajan, että hänestä puhuttiin. Valitettavasti en muista muuta kuin viimeisen kysymyksen: mitä teet sille kun se tulee vanhaksi?! joten..onko kukaan nähnyt vastaavaa ohjelmaa missään häissä? Ja eteenkin, että muistaa vielä niitä kysymyksiä. Oli nimittäin hauska ohjelma ja nyt ois hyvä sauma itsellä toteuttaa se parhaan ystävän häissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan vedetty vastaavanlaista ohjelmanumeroa nuortenleireillä kuitenkin niinpäin että "morsian" yrittää myydä moppia tietämättä että se on "sulhanen". Tosin nolausleikit ei ole enää suosiossa missään, saati sitten häissä.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään