Jump to content
Naimisiin.info

Mitä ohjelmaa kun odotellaan morsiusparia? (yhdistetty)


naisnalle

Recommended Posts

onko jollain vinkkejä ongelmaani?

Olen kaavaillut kuvausta vihkimisen jälkeen, jolloin  juhlaväki siirtyy juhlapaikkaan. Vanhemmat toivottavat vieraat tervetulleiksi ja  kaaso ja bestman ohjaavat ihmiset paikoilleen odottamaan meitä saapuvaksi.

Ongelma onkin siinä, että entä jos viivymmekin kauan,  niin että ihmiset joutuvat odottamaan meitä paikoillaan? MITÄ TÄHÄN KOHTAAN OHJELMAKSI  ???

Onko jollain jotain fiksuja tutustumisleikkejä tms. ohjelmaehdotuksia?

Oisin kiitollinen avusta, pääni on ihan tyhjä.... :-/

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Syntymäpäiväaakkostus

Leikki lähtee käyntiin siten, että kukin esittäytyy vierustoverilleen sanoen nimensä ja Syntymäpäivänsä, vuotta ei tarvitse sanoa. Esimerkiksi "Hei minä olen Petri Laiho ja olen syntynyt toinen huhtikuuta." Mikäli vierustoverit eivät ole syntymäpäivien mukaisessa järjestyksessä, he vaihtevat paikkaa. Esittäytymisiä jatketaan aina uusien vierustovereiden kanssa, kunnes lopulta kaikki istuvat järjestyksessä eikä kukaan enää siirry minnekään. Muun kuin vierustoverin kanssa ei paikkaa saa vaihtaa, jotta esittelyjä tulisi mahdollisimman monta. Esittely päättyy, kun kaikki leikkijät ovat syntymäajanmukaisessa järjestyksessä, siten että aikaisemmin syntynyt istuu vasemmalle puolen ja myöhemmin syntynyt oikealle puolen.

::) ::)

Link to comment
Share on other sites

Hih, meillä oli tuollainen 'aakkostus' jossain hassussa seminaarissa. Piti järjestäytyä sen mukaan, miten kauan oli ollut ko. firmassa duunissa. Vaikeusastetta tuli siitä, ettei saanut puhua ollenkaan ;D

katti

Link to comment
Share on other sites

Yksissä häissä, missä olin muutama kesä sitten oli järjestetty vieraille ohjelmaa hääparin ollessa valokuvauksessa seuraavasti: kaikille vieraille jaettiin pieni lappunen, jossa oli jonkun sananlaskun alku tai loppu ja jollain toisella oli sitten se puuttuva toinen puoli siitä sananlaskusta. Piti etsiä itselleen "pari" liikkumalla vieraiden seassa ja lukemalla yhdelle vieraalle kerrallaan oman lappunsa ja sitten katottiin, että sopiko se siihen toisen vieraan sananlaskuun. Oon vähän huono selittäjä, toivottavasti tuosta sai selvän, mutta kuiteski se oli ihan kiva ohjelmanumero, vieraat tutustuivat hieman toisiinsa, tunnelma vapautui ja lisäksi lapuissa olevat jutut olivat ihan hauskoja, kun ne ei aina käyneet kohdilleen, niin tuli ihan hassujakin uusia sananlaskuja, vitsejä, tarinoita vihkiparista jne..  :P

Link to comment
Share on other sites

Tähän väliinhän voisi käydä myös toisaalla ilmoitettu tietokilpailu hääparista; laput jakoon pöytäkunnittain ja aikaa täytellä sitä on, ken tykkää. Siitä voisi saada puheen aloitetuksi tai voisi vielä muistella muita asioita, jos ei juuri sytytä, eikä katkeaisi ohjelmanumero välttämättä pahasti parin saapuessa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeps, me ajattelimme tuohon väliin laittaa pöytäkunnittain tapahtuvan häävisan. Toivottavasti ohjelmavastaavat osaavat vetää leikin siten, että jengi lähtee mukaan.

ELI: jokaiseen pöytään jaetaan A4-kokoinen paperi, johon on laitettu 12-20 kysymystä hääparista. Vastausvaihtoehtoja on kolme: a, b ja c. Siinähän pähkäilevät  ;D

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli kanssa siskon häissä viime kesänä näin. Paperit olivat valmiiksi pöydissä, ja morsiusparin lähtiessä valokuvaukseen onnittelujen jälkeen kerroimme, että pöydässä on tietokilpailukysymykset, joihin illan aikana voi vastata. Kilpailun ratkaisu ujutettiin morsiamenryöstön yhteyteen siten, että sulhanen joutui keromaan oikeat vastaukset (oli muuten hänellekin vaikeaa...  ;D) ja taustaa joillekin jutuille (mm. parin tapaaminen, lempinimet). Tietokilpailun voittajapöytä sai palkinnoksi kuohuviinipullon.

Toimi ihan mukavasti, vaikka kaikki eivät heti kysymysten kimppuun käyneetkään.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Heips,

mitä ohjelmaa tai ajanvietettä olette ajatelleet järjestää tai nähneet järjestettävän siksi aikaa, kun morsiuspari on "lenkillä" ja saapuu siis juhlapaikalle hieman muita myöhemmin? Me ei viivytä ajelulla kauaa, joten mitään erityistä ohjelmanumeroa en pitäisi ihan välttämättömänä. Vieraat tietenkin toivotetaan ainakin tervetulleeksi paikalle.. Maljahan nostetaan vasta sitten kun onnitellaan morsiusparia, eikö?

Link to comment
Share on other sites

Me olemme ajatelleet niin, että BM kokoaa kaikki juhlapaikalle tulleet ja kertoo lyhyesti illan kulusta. Meille kun ei tule erillistä ohjelmalehtistä. Meillä tarvitaan aikaa vain noin vartti...

Link to comment
Share on other sites

Hello!

Meillä tapahtuu niin, että ennen hääparin tuloa kaaso -eli meitsi- ohjaa porukan paikoilleen ja kertoilee porukalle kaikkea yleistä (vessat on tuolla, häälahjat tuonne etc). Sitten olen tehnyt sellaisen hianon "häälehden", jossa on kaikkia hauskoja (TOIVOTTAVASTI!!!!) juttuja. Tän lehden parissa luulis ajan vierähtävän, tosin itse hääparikaan ei aikonut kauaa hillua teillä tietämättömillä. Siinä lehdessä on esim. tietokilpailu parista, joten viihdykettä pitäis riittää. Toivottavasti siitä lehdestä nyt tulee hyvä, mulla lähtee järki, jos väki vaan tuijottaa, että mitä nää ihme artikkelit meinaa... jaiks! :o

Link to comment
Share on other sites

Miten olisi vieraiden esittely. Eli ensin nousevat ylös ja huiskuttavat morsiamen vanhemmat, sitten sulhasen vanhemmat, seuraavaksi sisaret, isovanhemmat, serkut, tädit, sedät jne.

Link to comment
Share on other sites

Miten olisi vieraiden esittely. Eli ensin nousevat ylös ja huiskuttavat morsiamen vanhemmat, sitten sulhasen vanhemmat, seuraavaksi sisaret, isovanhemmat, serkut, tädit, sedät jne.

Veisi liikaa aikaa 160 vieraalta! Mutta kiitos vinkistä silti, Ailiina.

Suppilotan ideaan taidamme päätyä, tosin meillä tämän hoitaisi varmaankin morsiamen isä. Eli vieraat toivotettaisiin tervetulleiksi ja kerrottaisiin hieman illan kulusta yms. Vieraat voisivat myös viedä lahjat sisälle lahjapöytään ennen morsiusparin tuloa. Ja me emme viivy varmaan varttia pitempään ajelulla.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Olisiko ideoita, jos morsiuspari viipyy hieman kauemmin eli käy valokuvauksessa kirkon ja vastaanoton välissä. Eli morsiuspari olisi varmaan yhteensä 1 tunnin pois (sis. kuvauksen ja matka ajat). Mikä olisi hyvä viihdyke täksi ajaksi? Ideoita?

Link to comment
Share on other sites

Me olemme ajatelleet niin, että BM kokoaa kaikki juhlapaikalle tulleet ja kertoo lyhyesti illan kulusta. Meille kun ei tule erillistä ohjelmalehtistä. Meillä tarvitaan aikaa vain noin vartti...

Näin meilläkin ajateltiin... Tarvitaan vaan sen verran aikaa, et käydään sytyttämässä yks kynttilä rakkaan ystäväni haudalla ennen juhlaan menoa...

Link to comment
Share on other sites

Moikka

Tuo, että esim bestman kertoo illan kulusta on hemmetin hyvä juttu. Suosittelen.

Itse olen muutamia kertoja ollut soittelemassa vieraat sisään, jos aikaa menee enemmän. Jos hääpari käy vaikka kuvassa, että menee enemmän aikaa, voisi siinä jo olla vähän vaikka musiikkia ja ensimmäiset boolit. tervetulijaismaljat sitten erikseen. Porukalla lähtree heti alkuunsa jäykkyys veks.

Mik

Link to comment
Share on other sites

Me viivyimme valokuvauksessa vihkimisen jälkeen hieman yli tunnin. Sillä aikaa juhlapaikalla kaaso oli käynnyt läpi illan ohjelmaa, kertonut mihin lahjat voi viedä, suositteli etukäteen käymään sisällä katsomassa oman paikkansa jne. Lisäksi jokaisen pöytään oli jaettu "tehtävälaput", esim pöytä 1: kirjoita hääparille runo, pöytä 2: kirjoita hääparille 10 käskyä miten avioliitto pysyy onnellisena. Vieraat alkoivat tekemään näitä tehtäviä jo ennenkuin me saavuimme, sillä heti ruokailun jälkeen esitettiin jo pari pöytäkunnan tehtävät. Mitään sen suurempaa ohjelmaa meillä ei ollut, sillä sukulaisia tuli ympäri Suomea ja tietenkin he haluavat vaihtaa kuulumisia heti kun oli mahdollista. Vieraat eivät kuulemma olleet pitkästyneet meidän odotteluun.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos Baby mielettömän hyvästä ideasta!!  :D Tätä täytyy kaasolle alkaa mainostaa. Me ollaan meinaan ajateltu mennä kuvaukseen kirkon jälkeen, ja ainakin mun äiti on ollut tätä vastaan, ??? juuri siksi, kun ei oo ohjelmaa, ja vieraat joutuu oottamaan..  ;DNyt ei tuu aika pitkäksi. Kiitos!!  ;D

Link to comment
Share on other sites

Me oltiin kans valokuvauksessa vahan yli tunnin. Sen aikana vieraille tarjoiltiin terassilla kuoharia ja vadelmia. Myos ne jotka halusivat osallistuivat Suomi vs Englanti (+ muut kansalaisuudet) tikka kilpailuun!

Meilla toimi hyvin!  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Mun yhen kaverin häissä siirtymämatka kirkolta hääpaikalle oli jotain 30 km. Niillä oli vuokrattu bussi, jossa oli paikallisopas. Bussi kiersi paikallisen nähtävyysreitin kautta (kuluttaakseen aikaa) ja opas kertoili nähtävyyksistä.

Kun tultiin perille porukalla oli hetki aikaa asettua ja sitten opas jatkoi tarinointiaan ja kertoi paikallisten taiteilijasuuruuksien rakkaustarinoista. Täti puhui todella kauniisti ja kiinnostavasti ja aihe liittyi sopivasti häihin.

Aika kului kuin siivillä. Tarinoinnin loppumisen jälkeen ei ollut enää kuin tupakanmittainen hetki morsiusparin saapumiseen.

Link to comment
Share on other sites

Meidän kirkkomme on yksi Suomen Unesco-kohteista, erittäin kaunis ja historialtaan mielenkiintoinen ja todennäköisesti vieraamme jäävät kirkolle meidän lähdettyä kuvattaviksi ja vieraille pidetään vajaan puolen tunnin opastus kirkossa. Kyseessä ovat enemmän iltaan painottuvat, lapsettomat juhlat, joten uskon aikuisten vieraiden jaksavan kuunnella.

Toimin itse kirkossa oppaana, ja sieltä olen ajatuksen saanut. Eräissä tämän kesän häissä homma toimi mainiosti ja vieraat olivat oikein otettuja opastuksesta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Meillä oli pöydillä valmiina snapsi-lasit ja jaloviina pullot, jokainen joka halus otti snapsin ja taatusti suomalaisille tyypillinen alkukankeus hävis ja tuli rennompi fiilis!

Link to comment
Share on other sites

Meillä on siviilivihkiminen juhlapaikalla ja kuvat olisi tarkoitus ottaa eri huoneessa vihkimisen jälkeen. Vieraat voi sillä aikaa etsiä omat paikkansa pöydistä (ei tehdä pöytäkarttoja) ja täytellä häävisaa. Toi että seremoniamestari kertoisi illan kulusta voisi olla ihan harkittava juttu myös. Sitten kun kuvat on otettu, tullaan mekin juhlasaliin ja kerrotaan vastaukset kysymyksiin jonka jälkeen on ruokailu "palkinnoksi".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...