Essu

Jos ei leikkejä niin mitäs? (yhdistetty)

75 viestiä aiheessa

Luin tuossa kauhunsekaisin tuntein ketjua kuluneimmat hääleikit  :-/, ja aloinkin pohtimaan seuraavia asioita:

Kuka teidän häihin on suunnitellut / suunnittelee ohjelman? Te itse vai kaaso ja bm?

Emme ole todellakaan sulhaseni kanssa hääleikki-ihmisiä ja olemmekin pohtineet, että jos häissämme yksi leikki on niin se riittää.

Olen siitä entistä vakuuttuneempi luettuani kyyhkys-leikin, hui  :o.

Eli onko teillä kaikilla ollut tai tuleeko häissänne olemaan leikkejä? Jos ei niin mitäs "tilalle"? Vai tarvitseeko mitään?

Kaikissa häissä, joissa vieraana olen ollut, on ollut leikkejä eikä ne ikinä mua (vierasta) ole jaksanut kiinnostaa. Ja varsinkin, kun samat leikit toistuu häistä toisiin.

Kertoilkaa kokemuksianne ja suunnitelmianne hääleikkien suhteen!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei leikkejä tule, se on jo nyt tiedossa. Tanssitaan koko ilta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse suunnitellaan häiden ohjelmaa, mutta yllätyksiähän voi muiden taholta aina tulla, ja niihin kai pitää varautua... Vaikka meilläkään ei leikkejä suuremmin rakasteta, niin kaipa sinne aina yksi mahtuu ;)

Häissämme tullaan esittämään musiikkiesityksiä ja luultavasti jokunen puhekin. Tanssi häävalsseineen, kakunleikkaus ja sukkanauhan/kimpun heitto ovat myös ohjelmassa, lisäksi kun kummankin suvut tapaavat suht harvoin kokonaisuudessaan, on ihmisillä varmasti keskusteltavaa keskenään, joten ohjelmaa riittää siinäkin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sama täällä -ei nöyryyttäviä ja väkinäisen "hauskoja" hääleikkejä kiitos!

Jotain pikkukevennystä on suunnitelmissa... Keskustelun avaamiseksi anagrammeja paikkakorttejen kääntöpuolelle harkitsen, Viivi ja Wagner sarjakuvia ohjelmalehtiseen hymyilyttämään, ehkä jokin "kuvaelma", johon osallistujat on sovittu etukäteen. Puheita jokunen (aiomme vähän kikkailla murteella; sulho kun on turkulaismurrealueelta), yksinlaulua meilläkin, hyvää ruokaa ja aikaa kohdata ihmisiä... istutaan iltaa kiireettä yhdessä!

Aion jättää väliin myös kimpun- ja sukkanauhan heitot... olemme kolmikymppinen hääpari ja ainakin tulevasta rouvasta on toisten häissä tuntunut lähinnä ikävältä töröttää sinkkuna/parisuhteensa virallistamattomana "kilpailemassa" seuraavista häistä! Se naimattomana esiintyminen lähinnä nolostutti... En halua samaa kokemusta ystävilleni omissa häissäni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ohjelmaa hääpäivälle kertyy kyllä ihan hyvin ruokailuista, puheista, kakunleikkauksesta ja kahvittelusta, valssista ja muista tansseista, kimpun ja sukkanauhan heitosta sekä siitä normaalista seurustelusta. Ehdottomasti ei kannata liikaa leikkejä tai muuta ohjelmaa kehitellä, koska silloinkin vieraat tylsistyvät. Ja ehdottomasti pitää olla sitä vapaata seurustelua, koska monet sukulaiset/ystävät tapaavat pitkästä aikaa toisensa. Ja morsiusparikin varmasti haluaa jutella vieraittensa kanssa. Paras vaihtoehto on se, että ohjelman järjestäjillä on leikki tai pari takataskussa (siis esim. sen morsiamenryöstön lisäksi), jos alkaa näyttää siltä, että vierailla tulee muuten tylsää.

Ystävän häissä järjestettiin noiden lisäksi morsiamen ryöstö ja kaksi leikkiä (yksi vieraille, yksi morsiusparille) sekä myöhään vielä näytelmä. Toinen leikki oli back up, ja onneksi se oli olemassa. Kirkko oli klo 15 ja viimeisen leikin (näytelmä) aikana oli enimmäkseen nuorisoa enää paikalla.

Ai niin, meinas melkein unohtua.  :)Meillä kaasot ja bm suunnittelevat leikit (tosin morsiamen ryöstön haluan...), ja yleisohjelmaa - milloin syönnit, puheet, valssit jne. - suunnitellaan yhdessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä ohjelman suunnittelevat kaasot. heille on sanottu ettei tulisi mitään "leikkejä"!!! sukulaisille saa järjestää jonkinlaisen tietokilpailun ym., mutta sulhon ei tarvitse missään  olla mukana! KAIKKKI OHJELMA TULEE HYVÄKSYTTÄÄ MEILLÄ! toki jos joku haluaa yllätyksenä esittää etukäteen harjoitellun vitsin, niin siitä vaan, mutta ketään "vapaaehtoista" ei pakoteta.........

pääasia meidän häissä on vain olla! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli yksi leikki, mihin osallistuin sulhon kanssa, samoin oli se tietokilpailu vieraille joukkueittain. Mutta ei muuta.

Puheista tuli vähän ohjelmaa, samoin vieraiden esittelystä, häävalssista ja kimpun ja sukkanauhan heitosta. Muuten oleskeltiin vain, seurusteltiin. Oli rennot ja tunnelmalliset häät, kaikilla oli kivaa. Tosin, meitä oli aika pieni porukka, noin 60 henkeä, joista suurin osa tunsi hyvin toisensa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksi hauska ohjelmanumero mikä oli häissä, joissa olin viikko sitten, oli kilpailu konjakkipullosta. Suomalaisiahan tämä viinapuoli tunnetusti houkuttaa. ;) Eli jokainen vuorollansa heittää muutaman metrin päästä sopivalla katsomallaan kolikolla pulloa ja se joka pääsee lähemmäksi saa konjakkipullon itselleen. Heittokertoja on niin paljon kuin jokainen haluaa heittää. Heitetyt kolikot annetaan sitten hääparille ja seteleilläkään heittämistä ei ole kielletty. ;) Ei tarvitse miehiä houkutella "leikkiin" tai maanitella osanottajia.

Mun mielestä oikein hauska ohjelmanumero, jos ei haittaa, että leikin kohde on viinapullo tai se, että rahat annetaan hääparille. Tuleeko siitä rahastuksen makua, sitä en tiedä. Tuolla häissä missä olin, ei ainakaan haitannut, koska sitähän voi heittää vaikka sentin kolikolla eikä ketään haittaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tätähän sitä itsekin pähkäillään...Olemme omissa juhlissamme päätyneet seuraavankaltaiseen ohjelmaan.

-seremoniamestari järjestää pari ylläriohjelmaa, joista meillä ei etukäteen ole tietoa, olemme kuitenkin esittäneet toiveen että leikkejä ei tulisi!

-"pakollinen" morsiuskimpun ja sukkanauhan heitto. Ehdotin että nämäkin jätettäisiin pois, mutta KAIKKI ovat sanoneet ettei missään tapauksessa, niitä kuulemma kaikki häissä odottavat!  ???

-puheita, puheita, puheita, toivottavasti niitä tulee paljon ja hyviä!  :D

-luultavasti joku toteuttaa morsiamen/sulhasen ryöstön

-tuo aimmin kerrottu konjakkipullon heittäminen kolikoilla tulee myös meille, olen itse vetänyt sen kisan ollessani kaasona aimmin ja täytyy sanoa että se oli menestys! ;D

Näillä varmaankin pärjätään, musiikki, tanssi ja seurustelu tulee kuitenkin olemaan pääaiheet juhlissamme!  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me suunnitellaan hääohjelma sulhon, kaason ja bm:n kanssa ja leikkejä siihen ei todennäköisesti tule sisältymään. Sensijaan syödään, juodaan, tanssitaan ja jutellaan, eli sellaista rentoa yhdessäoloa. Muutama ystävä aikoo esiintyä (=laulaa/soittaa).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme jo varsin suorasukaisesti ilmoittaneet etta meidat saa yllattaa jollain ohjelmanumerolla vaikka joka ikinen paiva koko loppuelamamme ajan, mutta haapaivana emme halua yllatyksia, emmeka juuri ohjelmaakaan!

Eli Fifi kontrollifriikki pitaa langat kasissaan.

Meille tulee puheet , morsiamen isa, bestman ja sulho. Itse ehka sanon muutaman sanan toivottaakseni kaukaa saapuneet vieraat tervetulleeksi.  Ja muuten ohjelmassa on ehka jokin musiikkiesitys (ystavien joukossa on useampi ammattimuusikko) jonka sisallosta paatamme yhdessa ystavien kanssa.

Eli ainoa varsinainen ohjelma on tanssia, ruokailua ja seurustelua. Meille on tarkeaa etta meilla on kunnolla aikaa seurustella vieraidemme kanssa.

Kimpun saatan nakata jos juhlapaikalta poistuessa silta tuntuu, sukkanauhaa ei heiteta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ohjelmaa hääpäivälle kertyy kyllä ihan hyvin ruokailuista, puheista, kakunleikkauksesta ja kahvittelusta, valssista ja muista tansseista, kimpun ja sukkanauhan heitosta sekä siitä normaalista seurustelusta. Ehdottomasti ei kannata liikaa leikkejä tai muuta ohjelmaa kehitellä, koska silloinkin vieraat tylsistyvät. Ja ehdottomasti pitää olla sitä vapaata seurustelua, koska monet sukulaiset/ystävät tapaavat pitkästä aikaa toisensa. Ja morsiusparikin varmasti haluaa jutella vieraittensa kanssa.

Samoilla linjoilla olimme SannaH:n kanssa. Me kun asumme ulkomailla ja tapaamme suomalaisia sukulaisia ja ystäviä harvoin, niin käytimme aikamme seurusteluun, syömiseen ja tanssimiseen.

Toki pakolliset sukkanauhan ja kimpun heitot, puheet ja kakunleikkaukset olivat mukana. Ainoa varsinainen ohjelmannumero oli ilotulitus! Niin ja sitten drinkkipöytä, jossa jokainen sai väsätä itselleen haluamat drinkit ohjeiden mukaan.

Morsian2002

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

moi

Meidän häissä esitetään puheita ja muuta ulkolukua, sulhasen ja morsiamen maakuntalaulut yhteislauluina sekä seuraavan morsiamen merkitseminen kukkaseppeleellä. Morsiamen päänpanentaa harkitaan parhaillaan, se toteutetaan asiaankuuluvien itkuvirsien kera jos mahdollista.

Joku juhlaväen liikuttamiseksi toteutettava kisailu voidaan myös järjestää jos löydetään hyvä aihe. Morsispari toivoo että kukaan vieraista ei halua esittää ns. virolaista hääpuhetta!

-bit

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ohjelma aikasta paljon Xantyn vastuulla. The kaasoman on saanut tiedot vain "ehdottomasti ei"-leikeistä, ja muuten hänellä on vapaat kädet. joitakin juttuja hää testailee minulla, kysyy mielipidettä jne, mutta luvassa on takuulla ylläreitäkin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Yksi hauska ohjelmanumero mikä oli häissä, joissa olin viikko sitten, oli kilpailu konjakkipullosta. Suomalaisiahan tämä viinapuoli tunnetusti houkuttaa. ;) Eli jokainen vuorollansa heittää muutaman metrin päästä sopivalla katsomallaan kolikolla pulloa ja se joka pääsee lähemmäksi saa konjakkipullon itselleen. Heittokertoja on niin paljon kuin jokainen haluaa heittää. Heitetyt kolikot annetaan sitten hääparille ja seteleilläkään heittämistä ei ole kielletty. ;) Ei tarvitse miehiä houkutella "leikkiin" tai maanitella osanottajia.

Mun mielestä oikein hauska ohjelmanumero, jos ei haittaa, että leikin kohde on viinapullo tai se, että rahat annetaan hääparille. Tuleeko siitä rahastuksen makua, sitä en tiedä. Tuolla häissä missä olin, ei ainakaan haitannut, koska sitähän voi heittää vaikka sentin kolikolla eikä ketään haittaa. :)

Olen vastaavaan "leikkiin" törmännyt erilaisissa tilaisuuksissa, en kertaakaan häissä, mutta ideana toi "leikki" on hyvä :). Musta toi ei kuitenkaan oo mitään kauheaa rahastusta, koska se kuitenkin on vapaa-ehtoista ja kolikoksi voidaan sopia esim. 20 centtiä. Ja lisäks saahan ton leikin voittaja sen viinapullon ;). Ja toi leikki on AINA ollut ihmisten suosikki, ei oo pahemmin tarvinnut houkutella ihmisiä heittämään siitä pullosta  ;D. Lisäks voihan hääparille "määrätä" jonkun käyttökohteen niille rahoille, jotka tosta tulee, esim. hemmotteluilta jossain tai jotain...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kertokaas taas tyhmälle: miten pitkän matkan päästä siihen pulloon yritetään osua??

Perinteisiä leikkejä karttelemme, mutta tietokilpailu kyllä tulee, ja puheita varmasti. Häälehteen sekoitellaan nimistä hassuja sanoja ja pyydetään etsimään oma nimi joukosta. Laitan sitten oikeat vastaukset lehden takaosaan.

Yhteislauluakin ehkä, siitä en ole varma. Drinkit meilläkin saa jokainen tehdä itse, ja ajattelin laittaa pöytään muutamia ohjeita kokeiltavaksi. Koska häät on uutenavuotena, ilotulitus on tietysti  must keskiyöllä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kertokaas taas tyhmälle: miten pitkän matkan päästä siihen pulloon yritetään osua??

3 - 4 metrin päästä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitää varmaan treenata kotona  :D

Sulho onkin loppuviikon työmatkalla, joten voin omaksi ilokseni kisata konjakista  ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Auttakaahan. Häät ovat ihan kohta ja ohjelmapuoli on vielä keksimättä. Sulhoni ei tykkää tavallisista hääleikeistä, niin mitä muuta ohjelmaa voisi olla?

Kaasoni on luvannut laulaa meille, siinä on yksi ohjelmanumero, mutta vielä jotain pitäisi keksiä. Ehkäpä meidän "historian" esittely, mutta miten? Kutsussa on mainittu, että jos haluaa pitää puheen, niin se on mahdollista. Tietokoneelta laitamme soimaan biisejä loppuillasta, että bilettämään päästään, mutta ennen sitä siis pitäisi olla jotain yhteistä ohjelmaa. Vinkkejä vastaan otetaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löytyisikö suvuista tai ystäväpiiristä soittotaitoisia ihmisiä? Me ajateltiin kerätä ystävistä pieni kokoonpano (piano, viulu yms.), joka voisi soittaa muutaman kappaleen. Lisäksi voisi sopia muutaman vieraan kanssa, jos he haluaisivat muistella muutamalla sanalla teidän lapsuutta/ yhteistä aikaa. Yksi ihan hyvin toiminut ohjelmanumero häissä on myös ollut runonlausunta, kunhan on hyvä runo ja osaava lausuja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Entäs sitten kilpailu vieraille, jossa kysytään teistä hauskoja kysymyksiä ja annetaan 3 vastausvaihtoehtoa. Tyyliin tuttujuttu, mutta vain vierailta (esim. pöytäkunnittain) kysellään. Eniten oikeita vastauksia saanut pöytäkunta voittaa sitten vaikka karkkipussin, shampanjapullon tai vaikka hauskat itsetehdyt ruusukkeet. Vai meneekö tämäkin jo liikaa perinteisten leikkien puolelle?

Entäpä sitten vaikka diaesitys teidän elämänne vaiheista. Itse ajattelin, että olisi kiva, jos toisenkin osapuolen sukulaiset näkisivät muutamia vauvakuvia, lapsuuden aikaisia kuvia, jonkun kuvan seurustelun ajoilta, polttareista jne. Mielestäni tämä olisi mukavampi tapa kuin pelkän valokuva-albumin kierrättäminen, sillä siinä on aina se vaara, ettei se jostain syystä kierrä kaikille. Diaesittelyssä on tietysti enemmän vaivaa ja maksaahan diakuvien tekeminen ja laitteen vuokrauskin jotakin, mutta ideana musta kiva. Olen ajatellut ite toteuttaa, varsinkin kun molempien sukulaisissa on valkokuva harrastajia, joten kivoja kuvia kyllä löytyy!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Entäs sitten kilpailu vieraille, jossa kysytään teistä hauskoja kysymyksiä ja annetaan 3 vastausvaihtoehtoa. Tyyliin tuttujuttu, mutta vain vierailta (esim. pöytäkunnittain) kysellään. Eniten oikeita vastauksia saanut pöytäkunta voittaa sitten vaikka karkkipussin, shampanjapullon tai vaikka hauskat itsetehdyt ruusukkeet. Vai meneekö tämäkin jo liikaa perinteisten leikkien puolelle?

Meillä oli just tuollainen tietokilpailu, upposi ihmisiin kuin kuuma veitsi voihin ;D

katti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

juu, luin juuri eilen jonkun hääpäiväkirjaa (en kyllä muista kenen...) ja innostuin niin, että yö meni kysymyksiä keksiessä. En ole kyllä vielä päättänyt, että kilpailisiko poltariporukat vai pöytäkunnat keskenään. Mutta aikaahan minulla on miettiä, kun häät näillä näkymin 2004 elokuussa...  ;D (Ajankohta muuttuu päivittäin, kun joka toinen hetki haluan kesähäät ja joka toinen hetki olen taas sitä mieltä, että niin kauan en odota ja sitä paisi tykkään talvestakin...)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sama ongelma meillä, mitään perinteisiä leikkejä ei haluttais... Ja häät on ihan kohta...! Vinkkejä siis kaivataan!!

Tää nyt on tietty vähän myöhäistä tän vuoden morsiamille, mut me ajateltiin järjestää pieni ilotulitus illalla, kun ollaan lähdössä pois hääjuhlasta. Ostettiin sitten raketteja nyt uutena vuonna 120 eurolla, yht. 45 kpl eri kokoisia. Mun mielestä ihan riittävä määrä...

Ja erityistä lupaa ei tarvita, ilmoitus paikalliselle poliisille ja palolaitokselle esim. edellisellä viikolla riittää :)

Mutta aika vähissä on muu ohjelma... ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riippuen juhlatilasta, mutta jos sitä käytetään myös kokouksiin, paikalta löytyy varmaan videotykki. Läppärille voi sitten tehdä kunnon esityksen parin historiasta, suvusta ym äänineen päivineen (tosi helppoa Power Pointiin). Tulee ihan ilmaiseksi jos voi lainata pelit töistä, kavereilta tai juhlapaikalta, ei mene kuin aikaa. Idea siis se, että tekee valmiin esityksen koneelle teksteineen ja äänineen ja näyttää paikan päällä videotykillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään