Guest himpul@

LAPSILLE ohjelmaa, leikkejä, puuhanurkka jne.

134 viestiä aiheessa

2-3 vuotiaille kiva leikki on varmaan juuri tuo pallopoksuttelu..Lisäksi aasille häntä leikki menisi eli aasi seinällä ja sille laitetaan silmät sidottuna häntä. Tuon ikäisille on tärkeää, että kaikki saavat jonkun palkinnon. Muuten tulee paha mieli :girl_sad: Narunveto on aina superhauskaa kouluikäisillekkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

aasinhäntä leikin voi toteuttaa myös "morsiammelle huivi" jne. voisin kokemuksella sanoa että aika harva 2-3 vuotias lähtee leikkiin osaa / ymmärtää.. 2-3 vuotiaat eivät välttämättä osaa leikkiä edes hippaa joten tekemisen kannattaa olla HYVIN yksin kertaista. hieman isommat lapset jo yrittävät tunnustella että missä se "aasi" on... joten esim. morsiammella voi olla tukkaa jne.. tosin se on kyllä hupaisaa ja siitä saa hyvät naurut kun häntä onkin päässä.

olipas sekava sepostus. mutta siis yksin kertaisia leikkejä joissa on tyylin yksi ssäntö.

linkki vinkkinä:http: //www.nuorisuomi.fi/liikuntavinkit-1

temppu rata on myös helppo toteuttaa, siitä saa monen ikäisella ja taitoselle jotain..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen vähän suunnitellut, että morsiuspari leikkisi lasten kanssa Frööbelin palikoiden "pää-olkapää-peppu-polvet-varpaat"-leikin. Pienemmätkin siitä yleensä tykkää, vaikka eivät niin tahdissa pysyisikään.

Ja kuumahan tässä tulee, joten kaikille lopuksi palkinnoksi pillimehut ja vaikka lakut :girl_smile: .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse olen vähän suunnitellut, että morsiuspari leikkisi lasten kanssa Frööbelin palikoiden "pää-olkapää-peppu-polvet-varpaat"-leikin. Pienemmätkin siitä yleensä tykkää, vaikka eivät niin tahdissa pysyisikään.

Ja kuumahan tässä tulee, joten kaikille lopuksi palkinnoksi pillimehut ja vaikka lakut :girl_smile: .

serkkuni häissä viime kesänä tämä leikki toteutettiin siten, että mukana oli sekä aikuisia että lapsia ja kaikilla oli todella hauskaa! lapsethan toki voittivat aikuiset 10-0 :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi toi ilmapallojuttu olisi hauska. Ainoa vaan että kaaso on Erittäin pahasti allerginen lateksille=anafylaktinen shokki.

Lapsia tulee näillä näkymin 13 kpl. Vanhin olisi 13v ja nuorin 2v.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko kellään hyvää ideaa, millä saisin yhden stressin pois mielestä pyörimästä? Kyse on nimittäin lasten puuhapussista.

Meidän häihin näillä näkymin olisi ilmeisesti tulossa kolme lasta. Vanhin on 11 vuotias poika. Keskimmäinen 6 vuotias tyttö. Nuorin olisi muutamaa kuukautta vajaan 3 vuotias. Tällainen ikäjakauma aiheuttaa harmaita hiuksia. Selkeästikään 11 vuotias poika ei ole kiinnostunut samoista jutuista kuin 3 vuotias. Ainoa vaihtoehto lienee kasata jokaiselle lapselle omanlainen pussi?

Käytiin tänään ostamassa värityskirja, josta olisi tarkoitus juhlapaikalle valmiiksi skannata värityskuvia irtopapereille. Jokaiselle puuhapussiin oltaisiin työntämässä omat puuvärit (toisaalta.. Mitä alle 3 vuotias tekee puuväreillä??).

Lähinnä päänvaivaa aiheuttaa tuo vanhin poika. Mistä tuon ikäiset pojat tykkää? Kun olis kiva, että se löytäis puuhapussista oikeesti jotain mielekästä, eikä mitään sellasta, mikä on selkeesti tarkotettu huomattavasti pienemmille.

Kelattiin miehen kanssa, että löytyisiköhän mistään jemmasta niitä sellasia pieniä pattereilla toimivia pelejä, missä on se pieni näyttö itsessään, mutta ei varmaan sellasia ainakaan löydy enää mistään.. Ainakaan sellasia, jotka jopa toimisi.. :(

Näistä lapsista ei varmaan edes ole oikein seuraa toisilleenkaan, kun ovat niin eri ikäisiä..?

Tää juttu on hankala mulle. Kaikki ideat tervetulleita!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mun serkkuni 3vee tykkää kovasti väritellä värityskirjaa, ettei se ole lainkaan huono idea pienemmille laittaa niitä värikyniä ja väritettävää.. Kunhan muistaa suojata sitten pöydän, kun ne kynät vaeltelee muuallakin kuin siinä paperilla..

Vanhemmille ostaisin aku ankan taskukirjoja tai muuta luettavaa.. Toimii varmasti..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taskukirjat on aivan mainio idea! Eipäs tollastakaan tullu ajatelleeksi.. Kiitos kovasti! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Taskukirjat on aivan mainio idea! Eipäs tollastakaan tullu ajatelleeksi.. Kiitos kovasti! :)

Ja niitä saattaa löytyy kirppikseltä ja divarista halvemmalla kun uutena :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

EHDOTTOMASTI EI pleikkareille ja kaikille muille virtuaali hömpötyksille!!!! :hysteric: Häät ovat seurajuhlat, ei ole tarkoitus eristää lapsia/ nuoria erilliseen tilaan mörrimöykkyjen ja taisteluiden pariin, kun paikalla on oikeita ihmisiä vieraina ja heidän seuraansa tarjolla... Sosiaaliset taidot käyttöön !!! Puuhapussi kuulostaa muuten loistavalta idealta :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
EHDOTTOMASTI EI pleikkareille ja kaikille muille virtuaali hömpötyksille!!!! :hysteric: Häät ovat seurajuhlat, ei ole tarkoitus eristää lapsia/ nuoria erilliseen tilaan mörrimöykkyjen ja taisteluiden pariin, kun paikalla on oikeita ihmisiä vieraina ja heidän seuraansa tarjolla... Sosiaaliset taidot käyttöön !!! Puuhapussi kuulostaa muuten loistavalta idealta :girl_smile:

Noh, meillä tuulee juhlaan ehkäpä jopa kaksi konsolia, molemmat lavalle tai sen alle. Et liene kuullut Nintendo Wiistä? Meillä on ollut hillittömän hauskaa porukalla, kun illanvieton aikana aina joku tai jotkut ovat alkaneet huitoa ja väännellä itseään mielikuvituksellisiin liikesarjoihin. Toinen konsoli on sitten Rockband-peliä varten, tai ottaisimmekohan Singstarin ja kolmannen konsolin mukaan kehiin.. Onneksi kaveripiirissä on mistä valita! ;) Hyviä ohjelmanumeroita, jos niille tuntuu olevan tilausta juhlan aikana. Taskukirjat ne enemmän juhlinnasta erottavat. Lasten on saatava osallistua muiden mukana hauskaan ennen iltajuhlinnan ja alkotarjoilun alkua. :girl_wink: Ja jos on erillinen huone lapsille, käyttäisin itse sitä lapsille rauhoittumishuoneena ilman häliseviä laitteita.

Pienille lapsille tuo puuhapussi-idea oli varsin hyvä. Aion itse sitä soveltaa, kun saadaa joskus osallistumisilmot (kutsuja ei ole vielä lähetettykään),

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jonkun häissä näin sellaisia itsetehtyjä värityskirjoja lapsille. Värityskuvat olivat tulosteita ja ne oli niitattu kirjoiksi, kannessa oli joku hääaiheinen kuva ja hääparin nimet + päivämäärä. Söpöjä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä värkkäilen tällaiset puuhapussit lapsille:

- tyhjä pikku kirjanen

- lyijykynä

- värikynät

- tarra-arkki

- rusinoita

- karkki-aski

- purkkaa

Lisäksi tarkoitus laittaa vielä hääaiheisia värityskuvia :) lastenhoitaja kun ammatiltani olen, en ihan kehtaa jättää lapsivieraita huomioimatta.. ;) pussit napsautan kiinni pienillä pyykkipojilla joissa on sydän koristeena.

lastenpuuhapussit.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä vaihdan mieltäni päivittäin puuhapussien suhteen, välillä haluan ne välillä en. Meillä kutsulistalla 35 lasta, ikähaarukalla 2kk-12 vuotta.

Ihan vanhimmat varmaan viihtyy keskenään ja osaa olla paikallaan hieman pidemmän aikaa ja ihan vauvoille on vanhemmilla varmaan omat viihdykkeet.

Olen miettinyt että voisi tehdä joko ison puuhakassin josta voisi hakea kirjoja ja tekemistä paikalleen tai sitten teen puuhapussit jotka sisältää pienen kirjan (niitä ohuita neliönmallisia), pienen palapelin tai muistipelin, rusinoita, tarroja ja ehkä jotain värityskuvia ja kyniä.. Vähän isommille voisi hommata puuhapussin sijaan jotkut lehdet kaupan hyllyltä.

Varan varmuudeksi otamme kannettavan dvd-soittimen mukaan, koska tulossa on muutamat 4-5-vuotiaat pojat jotka ei vaan pysy paikallaan niin josko siitä löytyisi apu heille pahimpaan vilkkauteen ja tylsyyteen. Varmaan viihdyttävät toisiaan, mutta varmuuden vuoksi :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä lapsillekkin häätyy olla ohjelmaa :) Oli se sitten vaikka se pleikkari! Ei voi olettaa että esimerkiksi 4 vuotias lapsi jaksaa istua hiljaa ja katsoa ns. aikuisten ohjelmaa. Olen siis ehdottomasti lasten puuhanurkkauksen (jos tilaa on) ja puuhapussien kannalla :)) Ja meille ainakin tulee sellaiset.

Omiin häihimme on tulossa 4-5 lasta, joille jokaiselle aion tehdä ns.henkilökohtaiset puuhapussukat. Sillä ikäeroa nuorimmalla ja vanhimmalla reilu 8 vuotta.Pienimmille mm. värityskynää ja rinsessa juttua. Ja isoimmille juurikin jotain kaupan nuorten lehteä jne :)

Tykkäsin tuosta ideasta laittaa pussin kylkeen lapsen nimi (en jostain syystä tätä edes itse huomannut - sisäinen blondi) :) Eipä ainakaan silloin tule riitaa mikä on kenenkin pussukka.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olin jokunen vuosi sitten lapsia kaitsemassa häissä. Lapsille oli varattu oma nurkkaus, jossa sai askarrella, värittää, leikkiä ja pelata; mukana oli muistaakseni myös pleikkari ja mahdollisuus dvd:n katsomiseen MUTTA kukaan lapsista ei illan aikana telkkaria töllöttänyt ja lautapelit veivät voiton pleikkarista :girl_smile: Myöhemmin illalla nurkkauksen sai "eristettyä" aikuisten alueesta omaksi alueekseen; aikuiset saivat rauhassa tanssia ja lapsille riitti puuhaa. Lämpimästi suosittelen, niissä häissä viihtyivät sekä lapset että aikuiset!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille pusseista tuli erilaisia iästä riippuen. 0-vuotiaat saivat vain pehmolelun, koska tuskin juuri mistään mitään ymmärtävät, mutta ei viitsi jättää heitäkään huomioimatta :) Lisäks iästä riippuen pusseissa on esim. Erilaisia värikyniä ja vihkon, pieniä satukirjoja tai vauvoille suunnattuja kirjoja tai akuankan minitaskukirjoja, pehmoelukoita tai sorminukkeja, pikkuautoja, karkkiaskit ja tarroja. Kaikki tämä piti siis mahtua tämmöiseen pieneen kassiin, mikä toi oman haasteensä hommaan :D

CIMG3318.JPG

Lisäksi pöytiin tuodaan värillistä piirrustuspaperia ja varataan jotain muuta pientä puuhasteltavaa. Häämme alkavat vasta neljältä eikä juhlapaikalla jää niin paljon aikaa olla ruokailujen ja kahvitusten lisäksi, joten en jaksanut mitään lastenhoitajaa palkata. Ja kyllä sitä itsekkin pentuna pärjättiin oikein hyvin häissä ilmankin järjestettyä ohjelmaa, kun oli hauska puuhata muitten muksujen kanssa ja sai välillä piirrustuslehtiön eteensä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä lapsivieraiden ikä on 7-14. Mitä noille junnuille keksisi tekemistä? Ei välttämättä tarvitse olla leikki, mutta jotan tekemistä, ettei tule aika pitkäksi. Joukossa on 1 tyttö ja 4 poikaa.

Mitä tekemistä heillä voisi olla lokakuun alussa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä tän ikäsille keksis? Olisko jotkut pelit ok? Puuhapussi on liian lapsellienen, etenkin kun vain 1 tyttö on joukossa, muut 4 on poikia....

Vinkkejä vastaanotetaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se on ihan ok, ja jos teillä on juhlapaikassa erillinen huone johon voisitte ottaa telkkarin mukaan niin joku kiva video vaan pyörimään ja karkit pöydälle. :) Toimi ainakin ystäväni häissä todella hyvin ja lapsetkin viihtyivät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee video pyörimään (ehkä jotain Riemukuplaa tai muuta "ei niin lapsellista") ja nuoremmille ilmeisesti jotain värityskirjoja yms. mutta oon ajatellut että ehkä jotain pihapelejä tmv. näille vanhemmille lapsille. Vaikeeta...

Muokattu: , käyttäjä: ~Suvi~

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Playstation, Xbox tai Wii...? Vaarana tosin, että miespuoliset aikuisetkin innostuu :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei aiota viedä juhlapaikalle mitään vempaimia, ehkä jotain lautapelejä korkeintaan.....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ottakaa yhteyttä nuorisotyönohjaajia kouluttaviin oppilaitoksiin (Esim. Diakonia-ammattikorkeakoulun Kauniaisten, Järvenpään ja Pieksämäen yksiköt sekä Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun Raudaskylän yksikkö sekä Yrkeshögskolan Novia) ja kysykää, jos saisitte jonkun hieman pitemmällä olevan opiskelijan viettämään aikaa varhaisnuorten kanssa. Ja opiskelijalle ei tarvitse maksaa juuri mitään siitä, että hän tulee vetämään muutaman mukavan leikin ja ohjaamaan askartelua (esim. kortti hääparille) yms.. vain taivas on rajana ideoille :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kysykää, jos saisitte jonkun hieman pitemmällä olevan opiskelijan viettämään aikaa varhaisnuorten kanssa. Ja opiskelijalle ei tarvitse maksaa juuri mitään siitä, että hän tulee vetämään muutaman mukavan leikin ja ohjaamaan askartelua

Suuri eriävä mielipide. Olen itse sen alan opiskelija, että jos opiskelisin noissa em. kouluissa, niin pyyntö saattaisi kohdistua itseeni. Ei ketään tuntematonta (vaikka sitten opiskelijaa) voi pyytää tekemään töitä ruokapalkalla. Pidemmällä olevilla sosiaalialan ja nuorisotyön opiskelijoilla on lähes aina myös paljon työkokemusta alaltaan. Jos tuntematon pyytää jotain opiskelijaa häihinsä viihdyttämään lapsia/nuoria, silloin tämä opiskelija tulee sinne töihin ja hänelle maksetaan asianmukainen korvaus niin kuin kaikille juhlan esiintyjille, ruoanlaittajille jne. Kohtuullista olisi esim. miettiä tuntitaksa, joka maksetaan jokaiselta alkavalta tunnilta.

Aikoinaan, kun minua pyydettiin musiikki-ihmisenä laulamaan kaverin häihin, morsiamen isä sanoi, että voit varmaan kaverina nyt hoitaa tämän ihan ruokapalkalla. Sanoin siihen, että saavathan siellä muutkin vieraat ilmaista ruokaa ja juomaa, en minä sillä palkalla vielä laula. Rahaa siitä ei kuitenkaan oltu valmiita maksamaan.

Sanoin sitten morsiamelle, että korkeintaan voisin hoitaa esiintymisen "häälahjana" eli esiintyä ilmaiseksi (ja sitä ennen kaikki pohjatyö, valmistautuminen, kappaleen miettiminen, nuottien etsiminen, ostaminen/lainaaminen ja harjoittelu) ja jättää sitten aineellisen häälahjan ostamatta. Ei kelvannut.

Kenellekään puolitutulle tai tuntemattomalle en olisi kuitenkaan valmis omaa työpanostani lahjoittamaan. Ja jos joku kaveri/ystävä lähettäisi hääkutsun ja sitten pyytäisi lasten/nuorten viihdyttäjäksi, niin kieltäytyisin. Ystävän juhliin menisin juhlimaan, en palkkatöihin moneksi tunniksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään