Jump to content
Naimisiin.info

Kravattileikki


Guest Kipparin vaimoksi

Recommended Posts

Guest Kipparin vaimoksi

Haluaisimme häihimme kravattileikin, siis sen, jossa kilpailijoina on pariskuntia ja heille esitetään kysymyksiä a-, b- ja c -vaihtoehdoin. Jokaisesta "väärästä" vastauksesta (esim vaimo vastaa a ja mies B) kravatista lähtee pala!  ;D Ideariihi ei kuitenkaan toimi, joten kaipaisimme apua kysymysten kokoamiseen!? Vai olisikohan niitä jossain jo kerättynä.. ::)

..leikin jujuhan on siinä, että miesten kravatit käydään huomaamatta vaihtamassa, mutta yleisö luulee niiden olevan miesten omia ;)

Onko leikki jollekin tuttu?!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Mä oon tämmösen kopsinut täältä jostain:

Kravattileikki

Valitaan kolme pariskuntaa, miehet sivuhuoneeseen avustajan kanssa (huonon) kravatin vaihtoon, tuoleille istumaan, vaimot/tyttöytävät tuolien taakse seisomaan.  Kysytään kysymyksiä joihin on vaihtoehdot A, B, C.

Esimerkiksi: Miksi vaimosi on useiten vihainen

a) koska en tee kotitöitä

B) koska unohdan merkkipäivät

c) ei syytä, mielialavaihtelut

Kun mies vastaa väärin, leikkaa avustaja kravatista palan. Lopuksi voittaa se, jonka kravatti on lyhyin, sillä hän on uskaltanut olla vaimon kanssa eri mieltä...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

Mä olen nähnyt tästä kravattileikistä sellaisen version, jossa appiukot muodostivat kaksi kilpaileva joukkuetta, saivat siis kumpainenkin pyytää omaan joukkueeseensa muistaakseni kaksi avustajaa. Kysymykset koskivat hääparia (lapsuus, kohtaaminen, seurustelu jne...) ja aina väärän vastauksen kohdalla appiukon kravaatista leikattiin pala.

Link to comment
Share on other sites

Krakaleikki on ihan jees, näin osallistujan mielestä ainakin :D. Kannattaa vaan muistaa, että leikkaa kaikilta aina suunnilleen yhtä suuren palan siitä krakasta. Meidän osallistuessa muutama vuosi takaperin kaveripariskunnan häissä tähän leikkiin, oli krakan leikkaajia useampia. Kaikki leikkasivat aivan eri kokoisia palasia. Lopputulos: Me voitettiin, eli kraka oli lyhyin! Saatiin viinipullo palkinnoksi. Mutta kun itse jälkeenpäin laskeskeltiin, niin meillä oli itseasiassa eniten "oikeita" vastauksia, eli oltiin siis oikeasti useimmin samaa mieltä ;D ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest Kravattimies(Guest)

...ehkä tyhmä kysymys/kommentti, mutta kuka haluaa, että omaa kravattia leikattaisiin? Monet laittaa häihin parhaat päälle, joten ainakaan minä en haluaisi, että kravatti silvottaisiin! :o

Vai ymmärsinkö ehkä väärin?

Link to comment
Share on other sites

...ehkä tyhmä kysymys/kommentti, mutta kuka haluaa, että omaa kravattia leikattaisiin? Monet laittaa häihin parhaat päälle, joten ainakaan minä en haluaisi, että kravatti silvottaisiin! :o

Vai ymmärsinkö ehkä väärin?

Tuossa alotusviestissä mainittiin, että kilpailijoille vaihdetaan kravaatti kilpailun ajaksi. Ei siis leikellä omia kravaatteja  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Kaasona ollessani ostin kirpparilta kaksi kravattia, jotka vastasivat appiukkojen krakojen värejä. Jo ruokailun aikana he vaihtoivat kyseiset krakat ylleen. Leikissä olivat mukana anopit ja appiukot. He istuivat appiukot vierekkäin ja selät vastakkain omien rouviensa kanssa.

Morsiuspari (vaikka Matti ja Maija) olivat mukana leikissä. Jokaisella kuudella oli kaksi kylttiä: Matti ja Maija -kyltit.

Minä juonsin leikin ja kysyin appivanhemmilta kysymyksiä morsiusparista, joihin oli oikeana vastauksena aina vain joko Matti tai Maija.

Jos kysymys oli vaikka, että kumpi siivoaa ahkerammin ja sulhasen vanhemmat vastasivat, että tuleva miniä ja morsiamen vanhemmista toinen veikkasikin sulhasta ja morsiusparilla oli molemmilla ylhäällä morsian kyltti, leikattiin morsiamen isän kravatista palanen. Jos taas vastauksessa erosivat myös hääparin mielipiteet toisistaan, ei kenenkään kravattia leikattu. Eli tarkoituksena oli saada pariskunnilla keskenään yhtenevät vastaukset ja kukaan ei tiennyt kysymyksiä edeltäkäsin!

Meidän leikissä käyttämiämme kysymyksiä:

1. Kumpi on talon emäntä?

2. Kummalle kuuluu vessan pesu?

3. Kumpi tekee paremman ruuan?

4. Kumpi petaa sängyn?

5. Kumpi käyttää enemmän rahaa?

6. Kumpi käyttää enemmän Internetiä?

7. Kumpi ehdotti yhteen muuttoa?

8. Kumpi halusi enemmän kihloihin?

9. Kumpi viihtyy paremmin kotona?

10. Kumpi kävelyttää mieluummin koiria?

11. Kumpi tapaa useammin vanhempiaan?

12. Kumpi käyttää välihousuja pakkasella?

13. Kumpi käy useammin parturissa?

14. Kumpi päätti tapettien värit?

15. Kumpi empi enemmän asunnon ostoa?

16. Kumpi halusi enemmän jäädä asumaan…?

17. Kumpi pesee pyykit?

18. Kumpi jättää vaatteita ja tavaroita enemmän levälleen?

19. Kumman ystäviä käy enemmän kylässä?

20. Kumpi haastaa enemmän riitaa?

Link to comment
Share on other sites

Ystäväni häissä osallistuin mieheni kanssa kyseiseen leikkiin muutama vuosi sitten ja mielestäni kyseinen leikki oli ihan hauska, koska yleisöstä juuri kukaan ei tiennyt kravaattejen vaihdoista. Muistaakseni kysymyksinä oli mm. kuka heistä puolisosi haluaa olla/kuvittelee olevansa (kysymys oli miehille, vaihtoehtoina esim. Matti Nykänen jne.). Tuohon leikkiinhän voi keksiä vaikka minkälaisia kysymyksiä eli ei kun mielikuvitusta peliin.  :) Mekin hävittiin kyseinen leikki, mutta eipä hätää, voitettiin siitä sitten drinkkilippuja ja suklaata.  ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...