Sina

Kosinta hääkimpussa

23 viestiä aiheessa

Luin tuossa erästä hääaiheista pokkaria. Siinä morsian heitti hääkimppunsa niin, että sen sai hänen paras ystävänsä. Ystävättären poikaystävä oli sovitusti kiinnittänyt kimppuun pienen kirjekuoren, jossa oli tyttöystävän nimi päällä. Kuoren sisältä paljastui kosinta ja sormus! Minusta tämä oli huikean romanttinen idea.

Yritin kaupitella sitä veljelleni, joka on seurustellut jo useita vuosia, mutta hän pelkää tempauksen vievän huomiota häiltä. Mitä mieltä olette ideasta? Meillä ainakin tuo kimpun heitto on aika myöhään illalla (noin klo 21.30), joten itse uskoisin sen vain luovan uutta tunnelmaa :)  Kimpun heitto sinänsä olisi helppoa sopia, sillä kaikki sitä tavottelevat neitokaiset ovat hyviä ystäviäni ja pystyvät pitämään pikku salaisuuden. Muuten veljelläni ei ollut mitään kosintaa vastaan... en siis painostanut tähän suureen päätökseen :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aivan ihana idea :-X Tuotahan voisi itekkin yrittää kaupitella häistä jo kovasti vihjailleelle ystävälle  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mukavaa kuulla, että olette samalla linjalla!

Nyt ei sitten muuta kun ajatusta kauppaamaan kaikille kosintavalmiille pareille :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla meni vilunväreet, ja nyt jo vähän itkettääkin. Hyvä idea siis ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä hyvä, kerrohan miten asian kanssa käy/kävi.

Toteutuiko kosinta ja osuiko kimppu oikealle ihmiselle?

:-X     :-X     :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oishan se suloista olla todistamassa jonkun kosintaa, jos siihen vastataan myöntävästi. Ite en kuitenkaan ois tykänny, jos oisin tullut kosituksi noin. Mun mielestä kosinta kuuluu kahdenkeskiseen hetkeen. Saa olla eri mieltä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Oishan se suloista olla todistamassa jonkun kosintaa, jos siihen vastataan myöntävästi. Ite en kuitenkaan ois tykänny, jos oisin tullut kosituksi noin. Mun mielestä kosinta kuuluu kahdenkeskiseen hetkeen. Saa olla eri mieltä.  :)

Mä oon vähän samaa mieltä, mutta voihan tän kimppuidean voi toteuttaa niin, että se kosinta on jossain aika pienessä, suljetussa kuoressa ja kosittavan ympärillä ei heti aleta hössöttää (eli ne jotka tietävät asiasta käyttäytyvät aivan kuin kyseessä olisi tavallinen kimpunheitto ja palaavat "omille paikoilleen") . Kosittava voi sitten itse päättää mitä tekee; kiljuuko suureen ääneen "Mekin mennään naimisiin!!", vastaako hiljaa kosijalle "kyllä" (ja voivat vaikka yhdessä ilmoittaa asian tai pitää vielä salassa jos haluavat) tai "ei" (ja sit jos joku utelee lappusesta voi sanoa esim. että oli onnentoivotus morsiamelta tms.)

Eli musta kyllä toteutettava ja romanttinen idea, kosiva (tai siis vielä kosintaa harkitseva) osapuoli tuntee mahdollisen kosittavan varmaan sen verran hyvin, että osaa aavistella miten tämä suhtautuisi erikoiseen kosintaan....  (ainakin jos tyttöystävä on jo vähän vihjaillut, että haluaisi morsiameksi, tuo olis tosi ihana, silloin ei ole pelkoa "ei"-vastauksesta tai siitä, että tämä kokee olevansa "varma nakki" jota voi luottavaisin mielin kosia julkisesti... jos joku nyt kokis asian noin pitkän seukkailun jälkeen...)

Tulipas romaani!

Kerro sitten kuinka kävi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä piti olla häät 18.2., mutta kuinkas kävi... hääjuhlapaikalla sattui pieni tulipalo joulukuun alussa   :'( Häitä päästäänkin sitten juhlimaan vasta 19. elokuuta. Joudumme siis odottamaa tätä kosintaa vielä puoli vuotta! Lupaan kyllä palata asiaan  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi kamala! :o

Mutta tuohon alkup. kysymykseen palatakseni, niin idea on ihana.  :-X

Mutta vain jos tosiaan se on hääparille ok!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Todella romanttinen idea  :-X.

Tosin siinä täytyy kyllä sitten olla melko varma, että kosittava vastaa kyllä eikä kosimisesta julkisella paikalla aiheudu kenellekään kiusallista tilannetta.

Ja kaikkein tärkeintä tietysti, että sen pitää olla hääparille ok juttu (mikä ei ilmeisesti ole ongelma :))

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aivan mahtava idea. Tosi romanttista mielestäni.. *huokaus*

Jos hääparin mielestä tempaus ei vie huomiota niin mikäs siinä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aivan mahtava idea ja itse morsiamena en kyllä yhtään ottaisi nokkiini "huomion varastamisesta"!!! Ja eihän siitä tartte tehdä muille ihmisille julkista juttua, kosinta voi olla vähän piilossa ja löytyä vähän myöhemmin. Go For It!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihana idea, jos vastaus on myöntävä. Jos siis kosija osaa luottavaisesti odottaa suostumusta, niin go for it,

MUTTA

lähipiirissä tapahtui kosinta "julkisesti" joulua juhlistaessa. Hän, jota kosittiin olisi saattanut vastata toisin eri tilanteessa. Nyt hänelle asetettiin paineet koko joulun tunnelman latistamisesta ja taipui siis vastaamaan myöntävästi. No, muutaman kuukauden kuluttua ero tulikin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ihana idea, jos vastaus on myöntävä. Jos siis kosija osaa luottavaisesti odottaa suostumusta, niin go for it,

MUTTA

lähipiirissä tapahtui kosinta "julkisesti" joulua juhlistaessa. Hän, jota kosittiin olisi saattanut vastata toisin eri tilanteessa. Nyt hänelle asetettiin paineet koko joulun tunnelman latistamisesta ja taipui siis vastaamaan myöntävästi. No, muutaman kuukauden kuluttua ero tulikin..

Samaa mieltä, että ihastuttava idea, jos kosinnan vastaus on "varma", ja kosittava tiedetään sentyyppiseksi, ettei nolostu/vaivaannu tällaisesta julkisesta kosinnasta. Itse preferoisin yksityisesti tehtävää kosintaa, mutta kyllä herkistyisin, jos olisin todistamassa vaikka juuri ketjun aloittajan kuvailemaa kosintaa. Todella romanttista, mutta itse taidan olla niin ujo, että vastaisin kyllä, mutta menisin aika hämilleni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon tainnut lukee ton kirjan josta ketjun aloittaja oli saanut idean. Se oli kyllä siinä kirjassa tosi romanttinen juttu. Shopaholic -kirjasarjan kirja....:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy olla näköjään ainoa vastarannan kiiski tässä ketjussa...

Itse en pitäisi tuosta kosintaideasta, on myönteinen vastaus kuinka "varma" tahansa. Vaikka en olekaan kovin hiljaisemmasta päästä oleva ihminen menisin kyllä todella hämilleni tuollaisesta kosinnasta ja todennäköisesti en osaisi vastata ollenkaan ja vielä todennäköisemmin suuttuisin miehelleni etteikö tuota asiaa olisi voinut hoitaa kahden kesken.

Ja toisakseen muut kimpusta "taistelevat" olisivat melko varmasti myös pettyneitä kun heitto olisi ennalta sovittu, varsinkin jos he eivät tästä kosinnasta ennalta tietäisi. Jos minulle ehdotettaisiin moista ennakkoon olisin ehkä jopa "loukkantunut", en pidä missään yhteydessä sopupeleistä. Ja mitäs sitten jos kimppu ei menekään sille oikealle henkilölle?! Pitääkö kimpun kaapannut antaa sitten kimppu sille jolle se oli tarkoitettu ja sanoa: "Hei, en mä tätä huoli, sunhan se piti saada!"

Mutta kukin tyylillään, minun puolestani jokainen saa kosia parhaaksi näkemällään tavalla, tässä vain minun mielipiteeni... =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun mielestä tällainen kukkakimppukosinta on hyvä ajatus, jos

a) sulhanen on melko varma myöntävästä vastauksesta, ts. ovat tyttöystävänsä aiheesta keskustelleet, joko kautta rantain tai vaikka ihan suoraankin

B) kosittava neitonen on sitä tyyppiä, ettei hämmenny joutuessaan huomion keskipisteeksi; olisi kauhea tilanne, jos todella ujo ja esiintymispelkoinen ihminen joutuisi tällaiseen tilanteeseen.

Te varmasti tunnette kyseisen ihmisen sen verran hyvin, että pystytte yhdessä päättelemään, mitä mieltä hän on, jos joutuu/pääsee hieman esiintymään ja sulhanen osannee arvioida a-kohdan tilanteen  :) Häiden en usko menevän pilalle, jos ketjun aloittaja morsiamena kannattaa ideaa itse. Mitäs muuten sulhanen on ajatuksesta mieltä?

Hieno idea, jos on harkittu loppuun asti ja toteutettu tyylillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ja toisakseen muut kimpusta "taistelevat" olisivat melko varmasti myös pettyneitä kun heitto olisi ennalta sovittu, varsinkin jos he eivät tästä kosinnasta ennalta tietäisi. Jos minulle ehdotettaisiin moista ennakkoon olisin ehkä jopa "loukkantunut", en pidä missään yhteydessä sopupeleistä.

Ööö, kuinka tosissaan ja kilpailumielellä voi kimpunheittoon suhtautua...?  :-? ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kysehän ei ollut siitä kuinka tosissaan tai leikillään kimpunheittoon suhtautuu vaan siitä etten pidä siitä että kimpun saaja sovitaan etukäteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään