Jump to content
Naimisiin.info

Kimpun ja sukkanauhan heitto -järjestys?


Hyacinth

Recommended Posts

Jos aiotaan heittää sekä morsiuskimppu että sukkanauha, missä järjestyksessä? Onko olemassa vakiintunut tapa kumpi heitetään ensin?

Ja onko nämä heittelyt yleensä eri aikaan, vai niin että ensin toinen ja heti perään toinen.

Olen kyllä ollut useammissa häissä vieraana, mutta eipä ole tullut näin tarkkaan katsottua...

muoks. Siirtääkö joku ystävällinen mode tämän Hääjuhla- osioon, jos tämä kuuluu paremminkin sinne?

Link to comment
Share on other sites

Häissä, joissa minä olen ollut, on kimppu heitetty ensin ja sitten vasta sukkanauha, ja molemmat perätysten siis. Mutta eipä tuolla kai mitään väliä ole, tehkää niin kuin hyvältä tuntuu.

Link to comment
Share on other sites

Enpä tiedä, onko siitä sen vakiintuneempia tapoja. Eiköhän sen saa tehdä tai olla tekemättä ihan siinä järjestyksessä kun kukin tykkää.

Mun mielestä täällä monestakin asiasta kysellään, että mikä on oikea järjestys. No okei, voin olla sivistymätön moukka, mutta mun mielestä tollaset asiat ei oo niin justiinsa vaan kaikki voi tehdä niinkuin itselle parhaiten sopii. Vai ootteko joskus olleet häissä, joissa joku vieraista on tullut sanomaan, että "hei hei, nyt meni tuo homma muuten etiketin mukaan väärin". Ja JOS joku pölli näin kehtaisi käyttäytyä, niin mun mielestä sen voi viskata pihalle häiritsemästä muiden juhlailoa  ;D

Rentoutta vaan hääjärjestelyihin! Ei voi olla vain yhtä taivaassa kirjoitettua tapaa suorittaa hommat.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Minusta on ainakin luontevaa, että molemmat heitetään peräkkäin. Ainakin me aiomme järjestää sen niin. Ei tarvitse kerätä porukkaa kasaan montaa kertaa. Toisaalta, enpä usko että on mikään etikettivirhe tehdä hommaa jotenkin muuten. Kukin tekee niin kuin parhaakseen näkee  :) Tuskin ainakaan vierailla on sanottavaa, oli totetutus millainen tahansa  ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mielestäni arvostelua ei tarvitsisi kysyjälle langettaa, sillä kyllä montaa ihmistä huolettaa hääperinteet ja niiden kirjaamattomuus senkin vuoksi että useasti paikalla on runsaasti vanhempaa väkeä joille perinteet voivat olle tärkeitä.

Voisi esimerkiksi kuvitella, että sukkanauha on viimeinen toimi ennen kuin hääpari jatkaa matkaa ja jatkaa riisumista toisaalla jolloin sukkanauhan heitto on merkkinä siitä että ollaan valmiita jo synnittömiin harrasteisiin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...