Mimosa

Asenteesi hääleikkeihin?

182 viestiä aiheessa

Meidän häihin ei ole tulossa mitään leikkejä. Minusta vaan ajatuskin vaikuttaa kamalalta. Haluan viettää yhden elämäni tärkeistä päivistä rennosti juhlien. Hyvää ruokaa, tärkeät ihmiset, musiikkia... Siinä meidän hääjuhla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille saattaa tulla muutama viihdyke-ohjelma, ei välttämättä leikki, mutta jotain, missä kootaan porulla yhteen ja ehkä arvuutellaan jotain? Ei mitään nolausta, mutta jotain kivaa yhdessä tekemistä.

Sinänsä minulla ei ole leikkejä vastaan mitään, mutta on vaikea saada jotain sellaista aikaiseksi, mikä viihdyttäisi sekä meidän nuorempaa väkeä, että vanhempaa myöskin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos leikkejä haluaa niin vieraiden osallistumisen on oltava oikeasti vapaaehtoista  :P

Meillä "vieraita" niin vähän että leikkejä ei (onneksi) kaivata.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime kesänä kaasoillessani konsultoin tarkkaan niin hääparia, kuin morsiammen äitiäkin, joka tiesi mikä tyylistä ohjelmaa kummankin suku kestää. Tämän keskustelun jälkeen yksi ohjelma meni hieman uusiksi ja kokonaisuudessaan ohjelmasta tuli onnistunut ja hääparin näköinen. Otin kuitenkin lähtökohdaksi sen mitä hääpari haluaa, kuin äitien ja isäin mielipiteet. Ohjelma oli hyvin perinteinen: pieni impronäytelmä, tunnistusta ja morsiammen ryöstö. Loppuillasta myös sulhanen ryöstettiin, mutta tämän oli järjestänyt ihan toinen taho. Tälläiset ohjelmat oli helppo ja mukava järjestää kun vieraina oli paljon hääparin kavereita ja ystäviä, joille upposi tälläinen viihdyke. Paikalla oli myös bändi, joka sitten viihdytti tanssikansaa loppuillan. Itse haluan myös pitää tätä samaa linjaa, mukavaa yhdessäoloa sukulaisten ja ystävien kanssa, vaikka sitten perinteisten leikkien avulla, mutta ei mitään tahallisesti nolaavaksi tehtyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tuli tässä mieleen eräs, näin jälkeen päin ajateltuna, hauska tapahtuma ystäväni häistä joissa olin vieraana kaverini kanssa.. saavuttiin juhlapaikalle jossa ensin syötiin ja sitten kaasona toiminut henkilö otti ja laitto 'leikit pystyyn' kutsumalla lavalle vieraiden joukosta 12 ilmeisesti ennalta päätettyä henkilöä (koska kaaso luki nimiä lapusta)..

siinä sitten kaverin kanssa naureskeltiin kun ihmiset yksi toisensa jälkeen naama punaisena vääntäyty kohti lavaa jolloin kaverini nimi huudettiin mikrofooniin.. siihen minä entistä enemmän hilpeänä naureskelin että "heh heh sinne vaan lavalle.." no, eipä aikaakaan kun toiseksi viimeistä osallistujaa kailotettiin nimeltä ja jouduin ERITTÄIN PUNAISENA kampeemaan itseni sinne muiden punastelevien vieraiden joukkoon ja leikin nimi oli MUNAVIESTI  :o siinä sitten jokainen meistä lavalla olleista kahteen ryhmään jaetuista henkilöistä kantoi raakaa kananmunaa lusikalla suussaan viestikapula periaatteella kädet selän takana (käsiä ei saanut käyttää edes silloin kun viestimuna annettiin seuraavalle).

Jos tuona kyseisenä hetkenä olisin voinut päättää oisin jättänyt osallistumatta ja ennemmin naureskellut silmät vesissä sieltä omalta paikalta.. mutta kukapa siinä vaiheessa viitsii olla osallistumatta kun puolet vieraista katsoo sinua kysyvästi että 'etkö meinaa osallistua...'

mutta kuten sanottu - näin jälkeen päin - ihan hauska homma..

nyt kun olen itse kaasona, mietin mitä leikkejä kenties omiin häihini joskus toivoisin/ottaisin.. ja yritän sen mukaa miettiä leikkejä tulevana kesänä oleviin ystäväni häihin (ystäväni on kuitenkin aika paljon samanlainen kuin minä ja luottaa paljoltikin minun arvostelukykyyni). sinne nyt ei tule kuitenkaan tuota munankantoa  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muutama leikki ihan jees. Kellotettu aikataulu ja leikkejä puolen tunnin välein, noutänkjyy :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Muutama leikki ihan jees. Kellotettu aikataulu ja leikkejä puolen tunnin välein, noutänkjyy :P

mä kans tykkään et on ihan muutama leikki.. luulisin et vieraat on tulleet hääjuhlaan ennemminkin nauttimaan tarjoiluista ja yhdessä olosta/jutustelusta ja juomingeista.. en mä usko et väki minkään leikkien vuoksi lähtee kauempaa tulemaan  :) mutta morsiammen toiveesta järjestän juhlapaikalle myös jotain ohjelmaa karaoken ja bändin lisäksi.. jotain ohjelmaa lienee = morsiamen ryöstö ja laatikkoleikki sekä 12 kuukautta kirjekuorina.. siinäpä ne.. taidan kuitenkin hyväksyttää nuo leikit vielä morsiusparilla....  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Parasta olisi jos leikkeihin osallistuminen olisi vapaaehtoista eikä niin, että leikkijät olisivat ennalta määrättyjä. Kaikki eivät pidä osallistumisesta leikkeihin vaan mieluummin katsoo ohjelmaa "katsomosta".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kans suhtaudun hieman varauksella leikkeihin häissä. Se on ikävää, kun joudutaan sukulaisia pyytämään "vapaaehtoisiksi" leikkimään, kun oikeasti ei kiinnosta. Vaikkakin meidänkin häihin tulee porukkaa, jotka olisi oikeasti innokkaana mukana leikkimässä, en usko, että kauheasti mitään leikkejä tulee. Myös hääparin nolausleikit on out, tuttujuttukin on aika kulunut idea. Eiköhän meille leikeiksi riitä kimpun ja sukkanauhan heitot sekä ehkä morsiammen ryöstö.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääleikit ovat todella tylsiä, ennalta-arvattavia ja lähes aina samoja joka ikisissä häissä. En pidä yhtään niistä. Jos on ollut vieraana hyvin  monissa häissä, niin ne alkavat kyllä kyllästyttämään ja ne eivät ole oikeasti hauskoja juuri kestään.  Meidän häissämme ei niitä tule olemaan ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääleikit, apua. Mieluummin istuisin katselemassa jotain ohjelmaa. Tai niin että hääparia leikitetään.

12kk on ihan hauska juttu leikiksi mutta käytännössä joskus vaikea kun vieraat on tosi kaukaa ja tulee tehtäväksi näitä Vie hääparille joulukuusi tai joulukinkku jne.

Etukäteen aina pelkään näitä munaviestejä jne sillä en pidä nolatuksi tulemisesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä toiset hääleikit on ihan kivoja,mutta niitä mauttomiakin kyllä riittää...

Omiin häihimme haluamme jotain pientä leikkimistä, mutta leikit kuitenkin haluamme itse "hyväksyä" etukäteen...  ;D

Se on saletti, että ketään tai mitään ei meidän häissämme ryöstetä...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä hääleikit on ihan jees, ne on mukavaa ohjelmaa ja vieraatkin tykkää..kunhan leikit ei oo liian noloja tms.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Asenteeni hääleikkeihin on negatiivinen! En ikinä harrasta tällaisia seuraleikkejä enkä ymmärrä miksi niitä pitäisi olla häissä. Myös seminaareissa ja muissa tilaisuuksissa tapahtuva bjurströmiläinen osallistuttaminen ahdistaa, en tunne oloani yhtään rennoksi vaikka saan halata tuntematonta ihmistä tai tehdä hassunhauskoja voimisteluliikkeitä.

Vieraat tulevat meidän häissämme olemaan kunnia-asemassa ja he saavat rauhassa nauttia tarjoilusta ja ohjelmasta ilman että heidän tarvitsee osallistua itse ohjelman tuottamiseen tai pelätä joutuvansa lavalle hyppelehtimään juhlatamineissaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei tule leikkejä. Mielestäni tuolileikit on lastenkutsuja varten, mutta jokainen tyylillään ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä puhuu kokemuksen syvä rintaääni! ;D Meillä hääohjelmaan kuuluivat maljapuhe, laulu hääparille, hääparin puheet toisilleen, hääväen valokuvaus, häävalssi, tanssia sekä ilotulitus. Leikkejä ei ollut ohjelmassa ollenkaan, mistä saimme todella paljon kiitosta jälkeenpäin! Vihkiminen oli melko myöhään iltapäivällä, joten ohjelmaa ei olisi voinutkaan olla kovin paljoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Leikit on yleensä aika hanurista. En tykkää niistä häissä, enkä työpaikan seminaareissa. Joutuuhan niihin joskus osallistumaan, kun oma piiloutuminen "älä valitse minua" on niin selvää että joutuu valituksi. Tuolloin yleensä pistää vituttamaan ja tekee mieli juoda alkoholia paljon.  :o

Meidän häissä ei leikitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tutussa ja turvallisessa (omassa & tulevan vaimon) sukulaisporukassa seuraleikeissä ei ole mitään vikaa. Tuntemattomien ihmisten seassa ne sen sijaan kyllä nolottaa. Häissä ne ovat siis ainakin omassa suvussa perinne, joka ei katkenne meidänkään häissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla kammostuttaa että miten meidän häävieraat vihtyvät.. :-? Olen käynyt vain uskovaisten häissä tässä lähiaikoina, ei mitään muistikuvia muista häistä. :P inhoan myös noita leikkejä, en halua itse hyppiä ihmisten edessä enkä haluaisi myöskään että vieraat joutuvat leikkimään jotain väkisin väännettyjä hääleikkejä..

Jotain simppeliä ohojelmaa olisi silti mukavaa saada, täytynee alkaa kysellä bändiä tai jotain loppuillaksi että ei mee hommat ihan syömiseksi ja istuskeluksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itseäni ainakin ahdistaa nämä leikit ihan suunnattomasti! En voisi kuvitellakaan että pystyisin rentoutumaan tai pitämään hauskaa kun olen vieraiden edessä nolattavana.. :-[  Ja jos pitää yksi tietty leikki erityisesti mainita, niin kaikista järkyttävin on morsiamenryöstö! Kuten siis varmaan arvaatte, meille ei ole tulossa leikkejä!  ;) Ainoa "ylimääräinen" ohjelma mitä tulee on muutamat puheet, koska tiedän esim että meidän molempien isät haluavat pitää puheet, mutta se riittää. Näiden lisäksi syödään ja juodaan hyvin, jonka jälkeen bailataan ankarasti yöhön asti!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En muista olenko vastannut tähän jo ennenkin, mutta en yleensä pidä leikeistä. En ole erityisemmin esiintymiskammoinen vaan pidän esilläolemisesta mutta leikit saa nolostumaan. Ja morsiamenryöstöä (tai kenenkään muunkaan) en halua, kun on kovalla vaivalla järjestänyt juhlat niin enhän mä halua olla pois sieltä! Oltiin aikoinaan häissä missä morsian ryöstettiin ja unohdettiin :o Kyllä se sieltä kai jossain vaiheessa pääsi takaisin  ::)

Viime kesänä oltiin häissä missä ei ollut muuta ohjelmaa kuin muutama loistava puhe ja musiikkia (ja sitten tanssia ja todella hyvää ruokaa). Ohjelmansa puolesta nämä olivat parhaat häät missä olen ollut. Tunnelma oli rento ja oli mukava jutella ihmisten kanssa koska plaseerauskin toimi (enkä edes tuntenut pöydästä muita kuin oman mieheni!). Hauskoja juhlia leikkiville ja leikittömille! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkään en halua leikkejä, missä nolataan. Pari leikkiä vois olla ihan jees, niin että tunnelma ehkä vähän vapautuisi. Sellanen leikki olis hyvä, missä sukulaiset oppisi vähän tietämään kuka on kukakin. Vielä ei olla keksitty mikä tällainen leikki vois olla. Ehdotuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen peli- ja leikki-ihminen, meillä on hauskaa kaveriporukan kanssa mökillä, mutta häissä...  :o Se on aina kauhein jännityksen paikka kun kaaso lähestyy lavaa tai esiintymisaluetta paperilappu kädessään  :-[ Siinä sitten katsellaan seinille tai lähdetään vessaan tai tupakalle, tupakkapaikka muuten täyttyy usein juuri näiden "tunnelmaa nostattavien ja vieraita viihdyttävien" ohjelmanumeroiden aikana todella nopeasti. ja sitten kurkitaan välillä ovesta sisään joko uskaltaisi mennä takaisin, ettei vaan kukaan pyydä vapaaehtoiseksi minnekään.

itse todennäköisesti saisin paniikkikohtauksen (kärsin paniikkihäiriöistä ja ahdistuksesta väenpaljoudessa, mutta jos saan olla "rauhassa" ja liikkua omaan tahtiin, en tarvitse lääkettä) ja alkaisin itkeä jos joku lukisi mun nimen jostain paperista ja "pakottaisi" kisailuun  :-[ En ole kertonut vaivastani monille, pärjään normaalielämässä aika hyvin kun osaan välttää tiettyjä tilanteita ja pidän lääkkeet mukana. jopa häihin tai muihin juhliin voin mennä kun "mua ei kiusata" tai multa ei vaadita liikoja outojen ihmisten keskellä.

joku tanssiparin valinta kenkien avulla... ei kaikki osaa/halua tanssia edes oman kumppanin kanssa, saati sitten vieraan. tuskin siinä sen enempiä tutustuttaisiin, kohteliaat kommentit säästä ja hääparin asusta ja takaisin omiin pöytiin.

12kk... ei toimi, vanha idea eikä niitä tehtäviä tunnuta muistettavan, ei edes hääpari... En keksi yhtään hääleikkiä, missä ei joku joutuisi nolatuksi tai naurunalaiseksi... olisin aikoinani halunnut isommat häät, mutta juuri ohjelman keksimisen vaikeus sai pitäytymään pienissä häissä. ei onneksi tarvitse pitää sadan hengen häitä missä pitäisi väkisin vieraat yrittää saada tutustumaan toisiinsa. me siis lähdetään kaveriporukan kanssa mökille, me kustannetaan mökki, saunat, ruoat, juomat yms. koko viikonlopuksi. ja tulee paaaaaaaaaaaljon halvemmaksi kuin mitä täältä on saanut lukea hääbudjettien huimia saldoja.

mutta kuten ennenkin sanottu, kukin taaplaa tyylillään, tää on vaan mun (paniikinsekainen) mielipide... kahdet kesähäät tulossa, mitä "kivaa" ohjemaa mahtaa olla  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään