Jump to content
Naimisiin.info

Nolausleikit?


Bertta

Recommended Posts

Leikeistä on jo monta ketjua olemassa, mutta niiden plaraaminen läpi tämän asian tiimoilta on aika mahdottoman tuntuinen tehtävä... (pahoittelen, jos tällainen ketju jo jossain on)

Usein sanotaan, että ei mitään nolausohjelmaa ja -leikkejä meidän häihin...  

Mutta mitä tällainen nolausohjelma on? Eli minkälaisesta ohjelmasta omissa häissänne te nolaantuisitte/pahoittaisitte mielenne?

Minä itse pahottaisin mieleni jostain sellaisesta ohjelmasta jossa puku/meikki/kampaus menisi pilalle. Myös ex-rakkaiden julkituominen olisi aika inhottavaa. Henkilökohtaisesti en pidä siitä että patistellaan lasten tekoon, ja häät ovat jo muutenkin aiheuttaneet "tehkää lapsia" -reaktion äideissämme, joten vauvajutut ja -leikit ovat pannassa.

Link to comment
Share on other sites

Vaikka tuttu juttu -leikit, tunnista sulhasen kädet viiden miehen joukosta silmät sidottuna jne. eivät varsinaisesti kai ole nolausleikkejä, niin minun mielestäni ne ovat sen verran "noloja" (lue: hölmöjä), etten moisia häihini halua. Periaatteessa minä en oikein osaa nähdä mitään hauskaa tuon tyyppisissä ohjelmanumeroissa.

Herkälle/ujolle ihmiselle jo pelkkä katseiden kohteena oleminen voi olla nolaavaa. Ja entäs jos ei sitten tunnistaisikaan omaa sulhoaan muiden joukosta!

Yleisesti ottaen, kaikki sellaiset hääohjelmanumerot, joissa hääpari joutuu tekemään temppuja (piirtämään, arvaamaan, heittämään voltteja, laulamaan, leipomaan kakun kun ei omista jauhopeukaloa tms.) yleisön edessä, vaivaannuttavat minua.

Link to comment
Share on other sites

Minäkään en halua leikkejä joissa kysytään "onko vapaaehtoisia...?" koska aika usein vapaaehtoisia löytyy vain vähän ja muutamia täytyy aina houkutella "väkisin" mukaan.

Mun mielestä pöydissä täytettävä tietovisa, joku arvonta juttu, leikkejä morsiusparille, yms. ovat sopivaa viihdettä joissa ei tarvitse nöyryyttää ketään vieraita.

Link to comment
Share on other sites

Vapaaehtois-leikkeihin kannattaa sopia "vapaaehtoiset" henkilöt jo etukäteen, siis ennen hääjuhlaa. Vapaaehtoisia kysyttäessä nämä ennalta sovitut ilmoittavat itsensä vapaaehtoisiksi.

Meidän häihin ei varmastikaan tule mitään leikkejä kun ei ole vieraitakaan kovin montaa, mutta minusta noloja olisi sellaiset leikit joissa joutuisin itse, tai sulhanen tai joku muu häävieraista joutuisi tahtomattamaan naurunalaiseksi.

Link to comment
Share on other sites

hei ja moi.

meillä on letkeä suku ja n 40 vierasta häihin tulossa. itse asiassa mä olen vain vaatimaton MC ja morsiusneito, kuitenkin kapeille harteilleni on laitettu ohjelman keksiminen.  eli morspari haluaa pelejä ja leikkejä. tuleeko mitään hyviä ja hauskoja mieleen? tuolileikkihommat ja tuttujuttu on jo niiin kuluneita, että niitä ei millään kehtais. kyseessä ovat muuten raittiushäät, joten takakontti ja halkopino eivät nekään tule kyseeseen. p.s näille sivuille avec-lainauspalvelu sinkuille sukulaisille ;))

Link to comment
Share on other sites

Hei Neito2000,

Ostin kaasolleni häämessuilta sellaisen pehmeäkantisen pokkarin hääleikeistä. Se on aika uusi. Joku muu saattaisi täältä muistaa nimenkin?

Itse en ole sisältöä nähnyt, mutta kaasoni kertoi sieltä löytyneen monta hyvää ohjelman aihetta. Luotan kyllä kaasoni arvostelukykyyn.

Link to comment
Share on other sites

Me ei olla vielä päätetty leikkejä, mutta niitä tulee olemaan VÄHÄN! Sovimme lisäksi leikit etukäteen kaason ja bestmanin kanssa, jottei tule kenellekään ikäviä yllätyksiä. En itse juurikaan pidä leikeistä, mutta hyvähän niitä on varalla olla tunnelmaa keventämässä. :-/

Link to comment
Share on other sites

Kirja varmaankin mitä tarkoitat on Kirsti Koivula: Hääleikkien helmiä  :D

Varmaankin just tuo. En muista muuta kuin punertavat kannet.

Myyn kirjan varmaan pois sitten, kun kaaso sitä ei enää tarvitse  ;)

Link to comment
Share on other sites

Herkälle/ujolle ihmiselle jo pelkkä katseiden kohteena oleminen voi olla nolaavaa. Yleisesti ottaen, kaikki sellaiset hääohjelmanumerot, joissa hääpari joutuu tekemään temppuja (piirtämään, arvaamaan, heittämään voltteja, laulamaan, leipomaan kakun kun ei omista jauhopeukaloa tms.) yleisön edessä, vaivaannuttavat minua.

Samaa mieltä! Me olemmekin päättäneet, että mitään sen kaltaisia leikkejä ei meille tule. Mielestämme ohjelmaksi riittää ruokailu, seurustelu, tanssi jne... Ja ehkä joku ryhmissä tehtävä pieni tietokilpailu, jossa vieraat olisivat siis kilpailijoina.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Minäkään en halua leikkejä joissa kysytään "onko vapaaehtoisia...?" koska aika usein vapaaehtoisia löytyy vain vähän ja muutamia täytyy aina houkutella "väkisin" mukaan.

Mun mielestä pöydissä täytettävä tietovisa, joku arvonta juttu, leikkejä morsiusparille, yms. ovat sopivaa viihdettä joissa ei tarvitse nöyryyttää ketään vieraita.

Samaa mieltä kanssasi. Henkilökohtaisesti minä lähden heti ulos, kun kuulen sanan hääleikit. Yleensä vapaaehtoiset pakotetaan kuitenkin jossain mielessä mukaan. Enkä ujona ihmisenä halua olla huomion keskipisteenä.

Hääleikit, joissa morsiuspari on "uhrina" ovat ihan ok.

Meille ei myöskään tule mitään leikkejä, jonsei jotakin tietovisaa pidetä.

Link to comment
Share on other sites

Lyhyesti sanottuna: nolausleikkejä ovat kaikki sellaiset, joihin osallistujat (puoli)pakotetaan mukaan. Jos porukka on oikeasti vapaaehtoista ja tekee jutun mielellään, ei ole kyseessä nolaaminen.

Link to comment
Share on other sites

Itsellä pahin nolaus-leikki olisi joku sellainen, jossa joutuisi laulamaan. Vaikka olenkin laulanut kuorossa ja en pelkää esiintyä, on tuo laulaminen sen verran noloa yksin yleisön edessä. Samoin sulhanen ei varmasti haluaisi laulaa häissään. Kuten muutkin mainitsivat kaikki sellaiset leikit, joissa joku voi joutua ns. naurunalaiseksi jonkin asian takia jota ei osaa, ei uppoa. Minusta esim.12-kuukautta on aika nolo leikki. Ellei ko. leikkiin osallistujat ole ennalta valittuja ja halukkaita siihen. Yleensä siihen joutuu mukaan sellaisia, jotka eivät asu samalla paikkakunnalla parin kanssa tai muuten ovat estyneitä suorittamaan tehtävää...

Pelkäsin kuolakseni mieheni serkun häissä, että joudun 12-kuukauteen...onneksi arpaonni ei suosinut. Näin häissä serkun ekan kerran, emmekä häiden jälkeen ole olleet heidän kanssaan missään tekemisissä. Olisipa se ollut kiva mennä tekemään jotain joulusiivousta...hohhoijjaa. Samoin ystävieni häissä ulkomailta tulleet vieraat saivat osakseen lehtien haravointia, varmaan mielellään olisivat matkustaneet Usasta Suomeen sitä toimittamaan  >:( Muutenkin harvat toteuttavat leikin aikana saamansa tehtävän.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Me ollaan tehty selväksi, että meistä kumpikaan ei tanssi tai laula yksin minkään leikin vuoksi. Ja ohjelmat ja leikit on pakko hyväksyttää kaasolla, jos joku haluaa jotain ylimääräistä järjestää eli tämä siis tiputtaa kummisetäni ideoimat idiootit "yksinlaulut" pois...

Meillä ei onneksi ole ongelmaa suostutella vapaaehtoisia, sillä koko sukuni on sen verran hullua, että ovat inolla mukana!

Muuten meille on ihan sama mitä ohjelmaa on ja sukuni tuntien tiedän, että sitä tulee olemaan!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

mun mielestä yksinlaulaminen on kans noloa, mut jos saa ottaa pari apuria ystävien joukosta niin sitten ihan ok. Mun mielestä morsian ja sulhanen saa myös viihdyttää yleisöä ja jos on niin ujo niin voihan sitä aina pyytää ettei tarvi yksin mitään tehdä.

Link to comment
Share on other sites

Olin viime kesänä häissä, jossa muutenkin ujoa sulhasta nolattiin niin, että sen naaman väri ei enää vaihtunut punaisesta normaaliksi koko loppu iltana  :-/  Kyseessä on siis oikeasti ujo kaveri, joka inhoaa julkista esiintymistä. Morsiamen ryöstön yhteydessä sulhanen ei joutunut tekemään vaan yhtä tehtävää vaan monia. Joutui useamman kerran mm. laulamaan yksin sadalle häävieraalle ilman minkäänlaista lauluääntä ja nuottikorvaa, mikä tietysti ihmisiä nauratti. Joutui myös keksimään runon morsiamelleen, vaikkei ole oikein mitään kummempia kirjallisia lahjoja. Lisäksi iso pulska kömpelö mies pistettiin vielä tanssimaan kaikkien edessä jotain ihme seksihetkutustanssia. Mä en oikeasti kestänyt enää katsoa, kun piti välillä mennä ulos jäähylle. Sulhasella ei selvästikään ollut yhtään kivaa  >:(

Link to comment
Share on other sites

Minua on aina puistattanut häät, joissa esimerkiksi vitosen lauluäänestään tunnettu morsian on laitettu kiekumaan yleisön eteen, tai vaikkapa tanssitaidoton/kömpelö sulhanen tanssimaan sambaa tai flamencoa >:(... Siis jos tiedetään etukäteen, että henkilö ei ole edukseen edellämainittujen kaltaisissa toimissa, mikä muu syy on laittaa joku suorittamaan moisia tehtäviä kuin nolaaminen? Ok, voihan se jonkun mielestä olla hauskaakin mutta kun ajattelee asiaa juhlakalujen eli morsiusparin kannalta, kuka haluaa olla naurettavan tai säälittävän näköinen omissa häissään?  ???

Samoin inhoan leikkejä, joissa etsitään "vapaaehtoisia" yleisön joukosta ja laitetaan sitten vaikka mies/naisparit keskenään johonkin intiimiin ja lähekkäin tapahtuvaan kanssakäymiseen. Itse en ole tiukkapipo ja kestäisin kyllä leikit, mutta jokaisella on oma henkilökohtainen reviiri ja tiedän kyllä monia, jotka saisivat traumoja kaiken maailman hiplausleikeistä vieraiden miesten kanssa. Joten please, jos tällaisia on ohjelmassa niin kehottaisin valitsemaan ne "vapaaehtoiset" etukäteen.

Meille ei todennäköisesti leikkejä tule, korkeintaan jokin lyhyt tutustumisleikki ja häävisa, loppuilta menköön tanssien ja seurustellen. Sukumme on sen verran hulvatonta porukkaa, että pelkoa pitkästymisestä ei ole. ;)

Link to comment
Share on other sites

Lähes kaikki edellämainitut ohjelmat kuulostavat tosi noloilta enkä sellaisia omiin häihini haluaisi :o enkä myöskään muille järjestää..

Mutta nuo aiheen aloittajan mielipiteet noloista jutuista osuivat juuri nappiin omien ajatusteni kanssa..varsinkin tuo ex-rakkaiden julkituominen olisi tosi nolo homma koska eräs minun exä vuosien takaa on häihin tulossa.. :-[

Samoin toivosin ettei kukaan hoksaisi alkaa patistelemaan meitä lapsentekoon, sillä olemme tahattomasti lapsettomia (tätä ei suurin osa juhlaväestä tietenkään tiedä) :-/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

En halua häissäni missään nimessä että pukuni tai kampaus pilataan.Menneisyyttäni kaivalleen ilkeillen,tai entisistä poikaystävistä puhutaan.Häät ovat kuitenkin minun ja mielestäni minun itseni tai kenenkään muunkaan ei niissä tarvi tulla nolatuksi.Juhlia voi tyylilläkin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...