Guest Lily(Guest)

Voiko morsian laulaa?

38 viestiä aiheessa

Äitini mielestä ei kuulu tapoihin, että morsian laulaa.

Tässä tapauksessa laulaisin kullalleni juhlapöydässä kun istutaan niin nousisin ylös ja laulaisin. Ikäänkuin ohjelmanumerona. Olen kyllä kuullut että sulhanen on laulanut, mutta sopiiko morsiamen? :-?

Jos joku tajusi mitä haen takaa niin kiitos jos antaisitte mielipiteitänne :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tottakai voi laulaa! Itsekkin joskus ajatellut, että olis kiva laulaa, mutta täytyis kyllä kiireesti lähteä treenaamaan. Viimeksi laulanut yläasteen kuorossa... ::);)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tottahan toki morsiamen sopii laulaa! Se on varmasti ohjelmanumero, joka saa kyyneleet silmäkulmiin itse kullakin. Ah, miten romanttista  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos mä olen ollut 10 häissä, 9:ssä niistä morsian on laulanut.  ::) Eli ei ole mikään outo ohjelmanumero (sun äitisi on väärässä ;)  8-)). Niissä piireissä, joissa tätä ei ole vakio-ohjelmanumerona, se on tosi kiva juttu.  

Silloin, kun morsian oikeasti osaa laulaa ja esim. on kunnon säestys, homma on ollut ihan jees - mutta on ollut niitäkin, jotka eivät ole kovin hyviä laulajia ja valitsevat liian vaikean kappaleen ja liikutus ja jännityskin vievät kykyjä alaspäin, yleisö on lähinnä kokenut myötähäpeää.  :P

Niissä piireissä, missä mä liikun, morsiamen soololaulu on tosi käytetty (ja kieltämättä jo aika kulunutkin) idea. Tahtoo siis sanoa tällä, ettet todellakaan ole tekemässä mitään kamalaa ennenkuulumatonta "morsiamen ei kuulu laulaa häissään" -juttua  :) Eli jos haluat laulaa, anna mennä  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tottahan toki! Meinaan itsekin luikauttaa sulholleni, tosin ystäväni säestää ja laulaa stemmoja, joten ihan sooloversio siitä ei tule. Ja kaikki tämä pitäisi tulla sulholle ylläriohjelmana (enkä usko, että näiden sivustojen kautta ainakaan se hälle paljastuukaan)  d060.gif

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oltiin just eilen häissä ja siellä morsian lauloi sulhaselle kaksi kappaletta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos osaa laulaa nuotilleen ja on tarpeeksi vahva ääni, ja pystyy myös liikuttuneena laulamaan suht normaalisti, niin tottakai voi! Jos taas ei ole hyvä laulaja ja/tai aikoo itkeä puolet laulusta, kannattaa jättää väliin.

Oikeasti on kauheaa kuunnella laulutaidotonta tai ääni liikutuksesta särkyen laulavaa ihmistä. Jonkun mielestä voi toki olla romanttista, mutta minun mielestäni ohjelmanumeroiden -esitti niitä kuka tahansa- tulee olla sellaisia, että vieras kuuntelee/katselee mielellään, eikä vaivaantuneena tai myötähäpeästä kiemurrellen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tottahan toki, teidän häät ja teidän tunteilla mennään! Joten jos siltä tuntuu, ihana idea. Olisi kyllä kiva kuulla, monillako on "onnistunut" tuo laulanta, mietin itseäni, olisin ihan :'(, eikä laulusta tulisi mitään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä lauloin ja sulhanen säesti. :)

(Ketä ne tavat kiinnostavat, btw?)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä lauloin ja monta kertaa... ;D

Yleisö villiinty niin, että piti vetää vielä illan päätteeksikin biisi...ja oikeen lavalla mikin kanssa... ;D

Totta hemmetissä voi morsmaikku laulaa siinä missä muutkin... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä voi! Olen ajatellut häissämme laulaa tulevalle aviomiehelleni kappaleen, joka tanssittiin ensimmäisen kerran yhdessä...(taisin laulaa sen myös silloin...tällä kertaa vaan paikka ei ole yökerhon tanssilattia  8-) ::) ) Ja saman kappaleen sanoja tulee meidän molempien vihkisormuksiin  :-X Vaihtoehtona on myös toinen biisi, joka on meille läheinen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä aion laulaa yhden laulun häissämme. Bändi säestää ja ehkä pyydän bändin laulajaa laulamaan stemmoja, niin saa vähän "ammattilaisen" ääntäkin biisiin  :D Kappale olisi tarkoitus treenata bändin kanssa etukäteen ja kotona olen ko. laulua lauleskellut varmaan sen kymmenet kerrat. Jännittyneessä tilassa voi tietenkin tulla oikosulku ja sanat unohtua. Mutta tuskin ne vieraat silti kotiin lähtevät  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aiheesta taitaa olla maalauski nimeltään morsiamen laulu... Ateneumista löytynee ja kahvimainoksessakin taisi vilahtaa n. 10-15 vuotta sitten. Että perinteitä löytyy... ;) Siis tottakai voit laulaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse lauloin kappaleen 'Minä sinua rakastan'  säkeistöt 1, 2 ja 5  :D

Ääneni ei ole kovin kuuluva mutta tuo onnistui  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ainakin laulan! tai itse asiassa lauletaan sulhon kanssa yhdessä yllätyksenä muille. Ja veikkaanpa että meidät laitetaan laulamaan jossain ohjelmanumerossa, oikeastaan olen hyvin varma että näin tulee tapahtumaan. Me siis sulhon kanssa laulamme työksemme  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miksi morsian ei muka voisi laulaa? Itse olen ollut häissä joissa morsian lauloi ja se oli oikein tunnelmallinen ja kaunis ohjelmanumero. Eli jos haluat laulaa ja sinulta löytyy vielä taitoakin siihen, niin laula ihmeessä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietysti morsian voi laulaa. Yleensäkin kantani tämän kaltaisiin kysymyksiin on, että kuka tahansa voi esittää mitä tahansa. Kaikki puheet ja esitykset ovat kivoja ja tervetulleita!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kertokaapa, miten laulamiset on sujuneet? Onko järkeä edes ajatella laulavansa vanhalta kuoropohjalta, jos ei harrasta laulua ja vaikka vähän jännittäkin vielä? Millään myötähäpeän tunteilla ei haluaisi porukkaa piinata...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ilman muuta voi morsiankin laulaa on sitten ääntä tai ei! Siis tosi hieno juttu!ja vielä: ne on teidän häät..makso kuka makso...äiti menköön uudelleen naimisiin tai vahvistakoon/siunatkoon nykyisen liiton uusiksi ja :sitten ei lauluja tarvita,jos hän ei halua...mutta :tämä on/oli?!! teidän juhla!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toki voi laulaa, etenkin jos osaa... Mäkin ajattelin tätä, mutta laulutaito ei riitä siihen että luottaisin kykyihini liikuttuneen kaikkien ihmisten edessä. Sen sijaan mietin että voisinko laulaa muutaman muun ihmisen kanssa, vai olisiko se jo vähän outoa? Toisaalta en haluais lisäjännitystä päivälle vaan voisin jättää esiintymiset muille puhe-, laulu- ja soittotaitoisille ihmisille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä lauloin häissämme sulhaselle rakkauslaulun. Olin oikein lavalla mikrofonin kanssa, bändimme säestäessä... eli tottakai voit!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime kesänä oltiin häissä jossa morsio lauloi, ja kauniisti lauloikin.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään