Guest flower83

Hääkakun leikkaus

59 viestiä aiheessa

Voiko hääkakun leikata ihan normaalisti ilman mitään polkaisuja? Tai tietysti voi, mutta onko tuo polkaisu odotettu juttu, ja vieraat pettyvät, jos sitä ei tule? En ole ollut itse monissa häissä, joten en tiedä, mikä käytäntö yleensä on.  :-? Ja vielä muutenkin tuosta kakun leikkauksesta, että leikataanko sitä aina yhdessä vai molemmat oman palan? Tyhmiä kysymyksiä, mutta minkäs teet, kun et tiedä.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me emme polkaisseet, koska pidämme sitä typeränä tapana. Ja jos joku siitä pettyi, niin voi kyynel, eipä ole meidän ongelmamme ;D

EDIT: Leikkasimme ekan viillon "yhdessä", mutta kumpikin otti kyllä ihan oman palan. Emmekä edes syöttäneet hääkakkua toisillemme, voi meitä kaikki kivat perinteet hylänneitä mölöjä ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta Nightfall. Taidamme olla aika samoilla linjoilla teidän kanssa.  ;D Mikään syöttäminen ei kyllä tulisi mieleenkään...  :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me emme myöskään polkaisseet kakkua leikatessa, koska mielestämme se on typerä tapa. Me emme muutenkaan leikkineet mitään leikkejä häissämme. Näin oli paljon parempi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidänkin mielestä noi polkasut on jotenkin typeriä. Me aiotaan kakunleikkauksen yhteydessä antaa toisillemme piiiitkä suudelma. Ihmetelkööt sitä sitten!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me emme myöskään polkaisseet kakkua leikatessa, koska mielestämme se on typerä tapa. Me emme muutenkaan leikkineet mitään leikkejä häissämme. Näin oli paljon parempi.

Meilläkään ei ole tulossa häihin leikkejä, ainoastaan jokunen puhe, musiikkiesitys ja hyvää musiikkia muutenkin bändin muodossa. Mielestäni tuo polkaisu menee jo osittain "leikkiosastolle" joten mielihyvin jätämme sen pois. Onneksi näin on näköjään tehnyt myös moni muu.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

näin myös varmaan meillä :) ja toi suudelma kuulostaa hyvältä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ite en ees tienny koko jalan polkasemis jutusta. :D mut vaikka nyt tiijän, nii ei silti aijota sitä tehä, kuulostaa aika typerältä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me emme polkaisseet, koska pidämme sitä typeränä tapana. Ja jos joku siitä pettyi, niin voi kyynel, eipä ole meidän ongelmamme ;D

EDIT: Leikkasimme ekan viillon "yhdessä", mutta kumpikin otti kyllä ihan oman palan. Emmekä edes syöttäneet hääkakkua toisillemme, voi meitä kaikki kivat perinteet hylänneitä mölöjä ;)

Minä leikkasin palan miehen lautaselle ja mies minun lautaselleni, emmekä siis leikanneet edes sitä ensimmäistä viiltoa yhdessä. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kertoisiko joku mikä tämä polkaisu-juttu oikein on? En ole ikinä ymmärtänyt mitä sen pitäisi kuvata ja miten se pitäisi toimia? Ei niin, että haluaisin sitä käyttää, kysyn vaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kertoisiko joku mikä tämä polkaisu-juttu oikein on? En ole ikinä ymmärtänyt mitä sen pitäisi kuvata ja miten se pitäisi toimia? Ei niin, että haluaisin sitä käyttää, kysyn vaan.

En yhtään tiedä, kuinka vanha/uusi juttu on kyseessä ja mistä se on lähtöisin, mutta pääpiirteissään menee niin, että jos hääpari leikkaa hääkakusta palasen yhdessä, niin jommankumman pitää polkaista kuuluvasti jalallaan lattiaa juuri sillä hetkellä kun pala on saatu leikattua loppuun. Se, kumpi ehtii polkaista ensimmäisenä, saa vallan talossa häiden jälkeen.

Typerä tapa minunkin mielestäni. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tullaan polkaisemaan korkeintaan sitä piru-parkaa joka menee ehdottomaan meille tätä typeryyttä ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä polkaistaan jos muistetaan, voi olla että kun tämä morsian (ja sulkki on yhtä paha makean perään) saa näkökenttäänsä ihanaisen kermakakun unohtuu monet muutkin asiat. :lol: vaikka eiköhän se kaapinpaikan määräjä ole joka suhteessa selvillä jo ennen häitä :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä varmaan polkaistaan, tai minä ainakin aion(vaikka ihan tasaarvo meilläkin vallitsee) menee vähän ot mutta aiemmin olin kuvitellut että pitää polkaista toisen jalan päälle, onneksi tämä selvisi ennen meidän häitä, ois nimittäin voinu sulkilla on jalka huonolla hapella kun olisin korkkarin korolla napauttanut häntä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ilmoitin sulhaselle, että saa ihan itekseen viuhtoa jalallansa jo tykkää, mutta mä en siihen ota osaa. Juurikin tää tasa-arvokysymys. :) Ja kyllähän kaikki tietää, kuka se perheen pää on(ja kuka sitä päätä kääntelee). :D

Ja voihan sen sulkin jalalle polkaista, on sekin kai jossainpäin perinteenä. Eipä jää epäselväks, kuka määrää. :lol:

Meillä on myös niin selkeä pituusero(lähes 40cm) että se yhteinen kakunleikkauskin on vähän vaakalaudalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mun mielestä tää polkasujuttu on spontaani eikä ennalta suunniteltava... mut kertokaa hei viisaammat tälle idiootille, että missä vaiheessa se polkasu oikeesti tulee. Jossain lähteissä polkasta kuuluu kun kakkupala tipahtaa lautaselle ja jossain kun kakkulapio tai -veitsi osuu tarjoilulautaseen... ei milloin polkaistaan??? ja varpailleko vai vaan lattiaa? tässäkin nähnyt eri linjoja...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Xaura: Ei näissä perinnejutuissa mitään virallista säännöstöä olekaan. Molemmat tavat varsin yleisiä ja kukin tehköön miten lystää.

Meillä ei polkaista, mutta tuo suudelma oli kyllä aika hyvä idea :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
mun mielestä tää polkasujuttu on spontaani eikä ennalta suunniteltava... mut kertokaa hei viisaammat tälle idiootille, että missä vaiheessa se polkasu oikeesti tulee. Jossain lähteissä polkasta kuuluu kun kakkupala tipahtaa lautaselle ja jossain kun kakkulapio tai -veitsi osuu tarjoilulautaseen... ei milloin polkaistaan??? ja varpailleko vai vaan lattiaa? tässäkin nähnyt eri linjoja...

Itse olen poikkeuksetta kuullut/nähnyt polkaisun tapahtuvan sillä hetkellä, kun kakkulapio osuu tarjoilulautaseen. Tuo kakkupala lautaselle on itselleni ihan uusi juttu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse olen poikkeuksetta kuullut/nähnyt polkaisun tapahtuvan sillä hetkellä, kun kakkulapio osuu tarjoilulautaseen. Tuo kakkupala lautaselle on itselleni ihan uusi juttu.

Näin minäkin muistelisin nähneeni. Googlettamalla kuitenkin löysin artikkelin jossa tuo toinen mainittiin ja tuntui kyllä todella vieraalta ajatukselta =) No sulkki saa polkaista milloin lystää...mä polkasen ku kakkulapio kilahtaa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Polkeminen on perinne,ja meille tulee leikkejä,mutta me ei polkasta.Ei tunneta sitä omaksi jutuksi - tarkoitus on sen sijaan vaihtaa suukko :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en ole koskaan edes ollut häissä, jossa oltaisiin kakkua leikatessa polkaistu.... :huh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiedän parin, joka oli sopinut, etteivät "polkaisisi" tässä kohtaa ja näin he etenivätkin....kunnes sulhanen oli siinä leikkuuvaiheessa saanut päähänsä, että "kansa odottaa viihdettä" ja polkaissut. Kuvat morsiamesta heti tämän jälkeen olivat loistavia!!! Eka riita hääkakun äärellä... :grin: Nooh, onneksi ei kyse sentään mistään vakavammasta ja molemmat heistä oikein huumorintajuisia ja vieraat tykkäsivät.

Minä en tätä(kään) tapaa pidä typeränä, musta on kiva, että on jotain tällaisia täysin pöhköjä tapoja vieläkin. Eiköhän sen tiedä kaikki, että kenen mukaan se kaappi asetetaan siihen keskelle lattiaa... :D :D :D

-> -> lisäys: eli siis meillä varmaankin toteutetaan tämä perinne. Pitäkööt vieraat kuinka typeränä hyvänsä! :)

Muokattu: , käyttäjä: Poppis-78

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä ei varmaankaan polkaista, ettei valta vahingossakaan siirry.. :D

mutta tiedän että vieraat sitä odottavat...!

eikä sitten varmasti syötetä..olen iso tyttö jo, osaan syödä itsekkin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään