Hunaja

KILPAILUJA

31 viestiä aiheessa

Mun suku tulee suurimmaksi osaksi Savosta kun taas Sulhon suku Pohjanmaalta, ja ajateltiinkin että yksi hääohjelmanumero voisi olla näiden sukujen välinen kisa siitä, kumpi maakunta onkaan parempi! Tuleeko kellekään mieleen mikä voisi olla tapa jolla paremmuus mitataan? Ulkona voisi olla kiva tehdä jotain, niin ruokailun jälkeen ravintolalla olisi aikaa siivota sali.

Ajateltiin köydenvetoa, mutta se on ehkä vähän liian riskaabelia kun porukalla on juhlavaatteet päällä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko Savossa/Pohjanmaalla jotkut omat urheilulajinsa? Jos on, niin niitähän vois käyttää suoraan.

Järjestin meidän Julian häihin viestin, jossa oli kaks joukkuetta ja joukkue jaettiin vielä kahteen päähän. Toisesta päästä kuljetettiin tennispalloa jääkiekkomailalla (sulhanen entinen jääkiekkoilija) ja toisesta päästä lyötiin pesäpalloa (morsian entinen pesäpalloilija). Eli jos teillä on itsellänne jonkin sortin urheilutaustaa, voisi näitä lajeja hyödyntää myöskin.

Erilaiset viestit toimisi varmaan parhaiten, niitä kun voi tehdä minkälaisia tahansa. Saappaanheitot, tikanheitto, syöntikisa... Onhan noita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä saappaanheitto tai tikkakisa vois olla hauskoja :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noita saappaanheittoa ja tikanheittokisaa ollaan mekin mietitty... Mietittiin vaan miten on mahdollista järjestää juhlapaikan pihassa ja onko liian sporttista juhlavaatteissa oleville vieraille. Tai ei siis tikanheitto mutta köydenveto ja saappaanheitto. .. Ei taida olla muita vaihtoehtoja kuitenkaan kun pitää joku spottinen juttu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitenkäs joku yhteislaulukilpailu, vaikka maakuntalauluja.

Siis jos on laulavaista porukkaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mölkky on muuten tosi hauska peli, varsinkin kun saa kunnon kilpailuhengen päälle ja muutaman tuopposen olutta pelijuomaksi ;D Eikä likaannu vaatteet!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannatan Tintturellan ajatusta!

Jussina testattu ja hyväksi todettu, ei muuta ku pölkyt lentämään :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

eräissä häissä oli mielestäni hauska idea: kahdesta pitkästä laudasta oli tehty tandemsukset (jotkut työnnettävät lenkkisiteet) ja sauvat käteen. Morsiuspari hiihti itse ensin n20m matkan, jolta luonnollisesti otettiin aikaa. Sen jälkeen he haastoivat jonkun toisen pariskunnan ja he seuraavan ja näin haaste lähti eteepäin. Anoppi heitti lopulta selälleen juhlamekossaan kun he appiukon kanssa yrittivät tosissaan alittaa pohja-ajan ;) Mikäs sen mukavempaa kuin katsella ihmisiä juhlatamineissa hiihtämässä kakkosnelosilla heinäkuun helteessä nurmikolla=hyvää ajanvietettä siis ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mikäs sen mukavempaa kuin katsella ihmisiä juhlatamineissa hiihtämässä kakkosnelosilla heinäkuun helteessä nurmikolla=hyvää ajanvietettä siis ;D

;D ;D Kannatetaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toi Ellinooran on hyvä. Meillä jossain oli käytössä semmoinen varsio jossa 3-4 samojen lautojen

" suksien" päällä ja narut pujotettu niin että toimii siteinä ja sauvoina. Eli lautojen ympäri ja käteen. Tämän voi toteuttaa myös viestinä. Kauemmas joku keppi yms. joka pitää kiertää ja sitten uusi joukkio vaan suksille. Ja on taatusti hauskaa =D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä harkinnassa tämmöinen, kerran häissä hauskaksi koettu, ei likaa vaatteita eikä vaadi keneltäkään kamalasti järjestelyjä:

Molemmilla suvuilla oma puupölkky, jossa pystyssä iso naula. Jokainen suvun edustaja saa lyödä kerran vuorollaan vasaralla naulaa (siis vain kerran, vaikka menisi huti niin sitten menee). Jono kiertää niin kauan kunnes jommankumman suvun naula on kokonaan lyöty pölkkyyn.

Sopinee ainakin meidän "metsäläissuvuille"  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt kaikki jakamaan hyviä ideoita "kilpailuohjelmanumeroiksi"  :D

Tässä minulta muutama:

1. Anoppien formulakisat, selostajana appiukot

- puukapulaan sidottu pitkä naru, jonka toiseen päähän on sidottu pieni leikkiauto

- anoppien tarkoituksena saada kapulaa pyörittämällä eli narua kelaamalla "formula-autot" mahdollisimman nopeasti käsiinsä

- palkinnoksi ajoista ihan omat formulat eli kyseiset pikkuautot  ;)

2. Ilmakitara-kisa morsiamen serkut vs. sulhasen serkut

- cd.ltä soi hyviä kasarirokkibiisejä hetken aikaa, jokainen vuorotellen elehtii biisin tahdissa

- voittajat (1 morsiamen puolelta ja 1 sulhasen puolelta) valitaan huutoäänestyksellä tai sitten voidaan tehdä raati morsiuspari+appivanhemmat tai pelkkä morsiuspari

- palkinnoksi vaikkapa maine ja kunnia riittää tai itse tehty "levytyssopimus"

3. Tanssikisa

- osanottajina umpimähkään valitut hääväkeläiset tai morsiuspari on voinut tehdä etukäteen listan

- jotain hauskoja ikivihreitä iskelmiä tai hupibiisejä taustalle, ei mitään vakavaa esim. Kikka tms.

- voittaja valitaan huutoäänestyksellä tai raati päättää

- palkinnoksi vaikka "tanssikenkä" eli Alkosta saa minikengän mallisia likööripulloja

LISÄÄ KISOJA ALAPUOLELLE!!! ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ajateltiin köydenvetoa, mutta se on ehkä vähän liian riskaabelia kun porukalla on juhlavaatteet päällä...

Sulhanen järkkää köydenvetoa meidän häihin ja sanoi ettei ne kenenkään juhlavaatteet mene pilalle.

... 8 päivän päästä se nähdään!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä harkinnassa tämmöinen, kerran häissä hauskaksi koettu, ei likaa vaatteita eikä vaadi keneltäkään kamalasti järjestelyjä:

Molemmilla suvuilla oma puupölkky, jossa pystyssä iso naula. Jokainen suvun edustaja saa lyödä kerran vuorollaan vasaralla naulaa (siis vain kerran, vaikka menisi huti niin sitten menee). Jono kiertää niin kauan kunnes jommankumman suvun naula on kokonaan lyöty pölkkyyn.

Sopinee ainakin meidän "metsäläissuvuille"  ;)

aaah, ihana idea meidän suomi-ruotsi kamppailuun! tää pakko toteuttaa! ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli paketointi kisa. eli minä ensin valitsin yleisöstä kolme paria. Näiden kolmen parin piti paketoida paketti niin että mies sai käyttää vain vasenta kättä ja nainen oikeaa kättä. ratkaisevaa ei ollut nopeus vaan paketin ulkonäkö. Oli hauskaa seurattavaa kun parit häärivät paketteja paketoidessa ja täytyy sanoa et hienoja paketteja tuli  ;D yleisö ratkaisi voittajan huutamalla jokaiselle parille, eniten huutoja saaut pari voitti rahapalkinnon eli suklaakolikoita  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvin yhteishenkeä kohottavana leikkinä voisin ehdottaa Suohon laulantaa - loistava leikki vaikka täysin tuntemattomillekin!

Ideana on, että tehdään kaksi joukkuetta, esim. kummankin suvut (tämän jaon voi kyllä tehdä jotenkin toistekin, esim. miehet vastaan naiset, lapset vastaan vanhemmat, morsiamen polttariporukka vastaan sulhasen polttariporukka jne. Tietysti mitä enemmän porukkaa joukkueessaan, sen parempi fiilis! ).

Sääntönä on, että kumpikin joukkue keksii vuorollaan tietystä aiheesta (esim. rakkaus, noin niinkun häihin liittyen, myös eläinaiheiset laulut ovat yllättävän helppoja keksiä) lauluja, joista koko joukkue tai kaikki jotka laulun tietävät laulaa pienen pätkän niin, että laulusta saa selvän - pelkkä laulunnimi ei siis riitä! Jokaisen laulunpätkän jälkeen vuoro siirtyy toiselle joukkueelle, joka taas laulaa uuden laulun. Samaa laulua siis ei saa laulaa kahdesti.

Jos joukkueilla kestää liian pitkään miettimisessä (tässä voi esim. seremoniamestari toimia tuomarina), joutuu koko joukkue "vajoamaan suohon", eli kyykistyy tai kumartuu hieman jokaisen "tuomion" jälkeen (soveltaa voi myös niin, että ensimmäisestä "tuomiosta" koko joukkue nostaa oikean käden, toisesta vasemman, kolmannesta oikean jalan, ja kun vasenkin jalka meinaa joutua nousemaan, joukkue on laulettu suohon). Aina suohon vajoamisen jälkeen vuoro siirtyy toiselle joukkueelle. Sitten, kun toinen joukkue on kokonaan suossa, eli laulettu lattialle, selviää voittajajoukkue.

Esimerkki:

Joukkue 1: "Sua vain yli kaiken mä rakastan, sinä taivaani päällä maan..."

Joukkue 2. "Kun silmäni mä auki saan, ja sinut siinä nään mä ihan lähelläin..."

Joukkue 1: Ei keksi heti, aikaa kuluu, joutuvat kumartumaan hieman.

Joukkue 2: "Kun katsoit minuun, kaiken muun mä unohdin, kun katsoit minuun..."

Joukkue 1: Ei keksi vieläkään, taas alemmaksi.

Joukkue 2: "Kun mä sinut kohtasin, oli ilta ihanin, linnut lauloi ja kimmelsi taivaan kuu..."

Joukke 1: Edelleenkin sanat hukassa, vajoavat täysin lattialle ja joukkue 2 voittaa.

Toiminut hyvin iästä ja ryhmän koosta sekä ihmisistä riippuen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heissan!

Olen elokuussa kaasona ystäväni häissä ja sinne olisi tarkoitus ottaa mukaan ohjelmaan sukujen välinen kilpailu, jossa siis morsian ja sulhanen saavat valita itselleen avustajan, joka sitte hakee ohjelman vetäjän ohjeiden mukaan erilaisia tavaroita yleisön joukosta. Tiedätte varmaan leikin:)

Nyt olisi hakusessa tuohon leikkiin runomuodossa olevat hakuohjeet. Olen itse vetänyt leikin pari vuotta sitten runomuodossa, mutta en nyt enää löydä mistään silloin käyttämiäni runoja, jostain nettisivuilta ne silloin löysin enkä ole talteen laittanut. Haluaisin kovasti nytkin vetää ohjelman samalla tavalla ja olisin superkiitollinen, jos joku ihana ihminen osaisi neuvoa, mistä voisin löytää runomuotoiset hakuohjeet, oma runosuoni ei oikein kykene ohjeiden keksimiseen:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkoititko kenties tätä?

Morsiuspari kilpailee toisiaan vastaan. Kummallakin on omat sukulaisensa avustajina, eli yleisökin pääsee osallistumaan. Morsiusparin pitää tuoda leikin vetäjälle pyydetyt esineet, ja nopeampi saa aina pisteen. Esineitä ei sanota suoraan, vaan lausutaan lyhyt riimiruno, josta puuttuu viimeinen sana. Tuo viimeinen puuttuva sana on se esine/asia, joka morsiusparin pitää tuoda.

On teillä kummallakin hienoksi laitettu tukka.

Tuokaa nyt minulle violetti _____.

Löysitte yhteisen elämänlangan.

Nyt tarvitsen silmälasin ______.

Yhdessä kestätte tuulen ja tuiskun.

Nyt haluan puuteri_______.

Päättyi vuosia kestänyt poikamiehen piina.

Tähän hätään tarvitaan nenä_____.

Päivä päivältä tulette toisillenne yhä rakkaammaksi.

Mutta tuokaa minulle kenkä kokoa neljäkymmentä______.

Kiihkeä ja kaunis on rakkauden loru.

Tuokaapa minulle ranne______.

Kohta koittaa teille jo hääyö.

Etsikää jostain naisten _____.

Tien Marin sydämeen Juha ties.

Eteeni tuokaa mahdollisimman parrakas _____.

Avioliiton satamaan pääsi laivanne keula.

Keltähän löytyisi solmio_____.

Kun yhdessä kuljette, ei olo oo koskaan onneton.

Tuokaa minulle nyt se, joka rakkain __.

(Tuovat toisensa, saavat palkinnon ja leikki päättyy)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sukujen väliseen kisailuun ajattelin vinkata, että pomoni kertoi heidän häissään olleen sukujen välinen köydenveto! Oli kuulemma ollut hauska... Ei siinä tietenkään ollut kaikki vetämässä, vaan sai valita x määrän kumpaankin joukkueeseen. Meille ei tätä ole tulossa, mutta ajattelin kertoa, jos joku innostuu moisesta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

elikkäs haussa olisi hauskoja kilpailuja häävieraille.

Yhtenä ajattelimme tuolileikkiä, jossa laitetaan rinkiin tuoleja (aina yksi vähemmän kuin kilpailijoita), musiikin ajan kilpailijat kiertävät tuoleja ja kun musiikki loppuu, pitää istua jollekin tuoleista. Se, joka jää ilman tuolia, joutuu pois. Näin jatketaan kierros kierrokselta, kunnes jäljellä on yksi voittaja.

Mitään visailua emme halua...olisi mukava kuulla millaisia kisailuja muistatte ? Sellaisia, joihin useampi vieras pääsisi aina osallistumaan.

Sukujen välinen kisailu olisi kans mukava, mutta meillä tulee niin epätasaisesti vieraita...minun puolelta huomattavasti enemmän, kuin sulhon.

Eli nyt vain kaikki hauskat, häihin sopivat kisailut ja kilpailut tähän ketjuun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vastaanpa itse, kun tuli tuossa pari kivaa kilpailua mieleen. Toivottavasti näistä on jollekulle muullekin hyötyä hääohjelmaa suunnitellessa :girl_smile:

Paperipussi (siis sellainen ruokakaupoissa ostoskassina käytettävä paperikassi): Aluksi paperikassista on kantohihnat leikattu pois ja kassit laitettu seisomaan keskelle lattiaa. Jokainen henkilö joutuu suullaan nostamaan paperikassia. Kilpailijoiden kädet ovat selän takana ja henkilöiden pitää kokoajan seisoa, siis he eivät saa koskettaa polvillaan maata tai istua kun he yrittävät nostaa kassia. Se joka ei voi nostaa kassia suullaan kun on hänen vuoro on pois pelistä. Kun kaikki on nostaneet kassin niin paperikassista leikataan noin 5cm pois ja sitten kaikki joutuvat taas kurkottamaan päätään vielä alemmaksi nostamaan paperikasin pois lattialta. Tässä leikissä kannattaa olla erin ikäisia henkilöitä ja eri kehon muotoisia siis tukevia ja laihoja. hehehe.

Limbo! Tähän voivat helposti osallistua kaikki häävieraat (ainakin meidän n.50 hlö:n häissä). Eli limbokeppihän voi olla vaikkapa joku harjanvarsi, joka ensimmäisellä kierroksella asetetaan limbokepin molemmissa päissä olevien kepinpitäjien otsan korkeudelle. Jokainen kilpailija kulkee limbokepin alitse siten että kroppa saa taittua vain polvista (lantio edellä siis). Taustalle soimaan limbo rock!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy kommentoida, että toivottavasti teillä on leikkisää porukkaa tulossa häihinne. Kaikki eivät nimittäin ole esiintyjä tyyppejä ja tuntemattomassa seurassa voi olla tukalaa lähteä limboilemaan muun populan eteen :girl_haha:

Sukujen välinen taisto on hauska, mutta jos et kuulu kumpaankaan sukuun eli olet kaveri niin voi olla että tylsistys iskee kun ei pääse itse osallistumaan. Ellei kaverit sitten ole yksi porukka :D

Kaikkia ei varmaan voi kuitenkaan miellyttää, mutta ehkä se tärkein on että on teidän näköset häät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:unsure: Ehkä olen jotenkin outo, mutta en kyllä uskaltaisi nostella suulla tuollaista paperikassia. Siinä ei ketään enää naurata, jos viiltää terävällä paperikassin reunalla suunsa verille. Paperihan tunnetusti on terävää ja saattaa tehdä todella ikäviä viiltoja. Kukaan vieraista ei taatusti halua arpia kasvoihin hääleikkien seurauksina.

Ihan näin sivuhuomautuksena tämä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään