Guest Hessu

Muun kuin morsiamenryöstö (anopit yms)

101 viestiä aiheessa

tuli tällanen mieleen tosta morsiammenryöstästä, että kuulostaako teistä ihan tyhmältä, jos ryöstettäisiinkin esim. morsian ja kaaso, morsian ja bestman, morsian ja morsiammen äiti jne.....

nämä jäljelle jäävät(sulhanen+bestman),(sulhanen+kaaso), (sulhanen ja appiukko)..jnejne.... joutuisivat sitten kimpassa suorittamaan jonkun tehtävän saadakseen toisen puoliskonsa takaisin..vaikkapa sulhasella ja appiukolle 10 väittämää, joista pitäisi tietää koskevatko ne morsianta vai hänen äitiään... ja puolisot palautettaisiin kun väittämät osuisivat oikeaan...

tai sitten jäljelle jääneet vois laittaa kilpailemaan, ja voittaja saisi puolisonsa takaisin, ja häviäjä joutuisi tekemään jotain pientä extrahölmöä ennenkuin saisi kumppaninsa takaisin..

...ihan tyhmä idea? :unsure:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ninttu- : AIVAN IHANA IDEA!!!! <3 Aivan ihana! :D Enpä olis itse keksinyt tuollaista! <3 Jotenkin oon itsekin kammonnut sitä "Perinteistä" morsiamen ryöstöä, ja miettinyt, että mitä muuta siihen vois lisätä. Tämä menee ainakin nyt listaehdotukseksi! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No meillä on tavallisen kaavan mukaan menevä mutta hieman erilainen morsiamenryöstö, ainakin niin suunnittelen.

Kävisi niin, että yhtäkkiä seremoniamestari/joku bändistä kuuluttaisi mikkiin, että onko paikalla sähkömiestä tai vastaavaa. Sanoisi, että yhtäkkiä sähkövempeleet vain lakkasivat tottelemasta. Heti perään alkaa soida Star Wars Imperial march, ja sisään astelisi Darth Vader ja pari pahisroboa, jotka veisi morsmaikun (minut) ;D Sulho saisi sitten tehtäväkseen ensin keksiä 15 Star Wars henkilön hahmoa (mieheni tykkään ko. elokuvista), ja sen jälkeen hänen täytyisi valomiekkailla Vaderin kanssa saadaakseen morsian takaisin. Onpas lapsellista :grin:

Ryöstön jälkeen Vader voisi hetken viihdyttää olemassaolollaan lapsia :)

muoks. kirjotusvirheet

Muokattu: , käyttäjä: Hello K

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me meinattiin ettei morsianta ryötetä (ellei sitä suunnitella mun selän takana) vaan ryöstetään anopit. Hankitaan niille jonnekkin pikkumökkiin skumppapullo ja komeet ryöstäjät niin eivät takasin tuukkaan ;) Vitsi vitsi, mutta tästä saa luultavasti hauskan ohjelman!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No meillä on tavallisen kaavan mukaan menevä mutta hieman erilainen morsiamenryöstö, ainakin niin suunnittelen.

Kävisi niin, että yhtäkkiä seremoniamestari/joku bändistä kuuluttaisi mikkiin, että onko paikalla sähkömiestä tai vastaavaa. Sanoisi, että yhtäkkiä sähkövempeleet vain lakkasivat tottelemasta. Heti perään alkaa soida Star Wars Imperial march, ja sisään astelisi Darth Vader ja pari pahisroboa, jotka veisi morsmaikun (minut) ;D Sulho saisi sitten tehtäväkseen ensin keksiä 15 Star Wars henkilön hahmoa (mieheni tykkään ko. elokuvista), ja sen jälkeen hänen täytyisi valomiekkailla Vaderin kanssa saadaakseen morsian takaisin. Onpas lapsellista :grin:

Ryöstön jälkeen Vader voisi hetken viihdyttää olemassaolollaan lapsia :)

muoks. kirjotusvirheet

Eikö ois hauskempaa, että hankkisitte jostain sellaisen vanhan ajan "kuulutustötterön", kun sellainen toimii muistaakseni pattereilla...Tai kai sellaisen voisi ehkä väkertää itse pahvista (ja huutaa kovaa siitä läpi) tai metallista, jos on kätevä. Sit ei tuntuis niin oudolta, jos joku kuuluttaa mikkiin, ettei sähkövehkeet pelitä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa kivalta idealta!

Mä itse kammoksun näitä ryöstöjä, enkä ollenkaan halua että mua ryöstetään yhtään minnekään! Tuntuu tyhmältä, miten joku viedään pois juhlasta...mutta vielä vähemmän tykkään ryöstön tavasta. Eli siitä, että on leluaseiden kanssa heiluvia ihmisiä... Tiedän olevani aika jyrkkä tässä asiassa, mutta asioita voi aina tehdä toisillakin tavoilla.

Pitää koittaa vinkata kaasolle, kun kuitenkin suunnittelevat jotain ryöstöä, että ottaisivat jonkun toisenkin sit mukaan:girl_smile: . Ja uhkaisivat jollain muulla kun leikkiaseilla... kun vaan keksis millä muulla vois uhata... Kaulin olis aika osuva, jos sulho ryöstettäis!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kai leikkiaseita ryöstöön "perinteisesti" onneksi kuulu, vaan ainakin oman kokemukseni mukaan morsian tanssitetaan ovelle ja kaapataan sitten mukaan. Ehkä kaappaaja vielä huutaa "morsian on ryöstetty". Toinen vaihtoehto on lauma häjyjä, jotka ilmestyvät karjuen ja kaappaavat morsiamen mukaansa. Näin minä olen sen kuvitellut tapahtuvan omien kokemusteni perusteella. Ilman mitään kättäpidempää.

Mutta tuo yhteisryöstö kuulostaa oikein mukavalta ja erilaisemmalta idealta. :) Pitääkin pistää korvan taa... olin jo miettinytkin, että josko ryöstettäisiinkin sulhanen, utta pelkään sen olevan ennalta-arvatumpaa kuin morsiamen ryöstämienn ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No meillä on tavallisen kaavan mukaan menevä mutta hieman erilainen morsiamenryöstö, ainakin niin suunnittelen.

Kävisi niin, että yhtäkkiä seremoniamestari/joku bändistä kuuluttaisi mikkiin, että onko paikalla sähkömiestä tai vastaavaa. Sanoisi, että yhtäkkiä sähkövempeleet vain lakkasivat tottelemasta. Heti perään alkaa soida Star Wars Imperial march, ja sisään astelisi Darth Vader ja pari pahisroboa, jotka veisi morsmaikun (minut) ;D Sulho saisi sitten tehtäväkseen ensin keksiä 15 Star Wars henkilön hahmoa (mieheni tykkään ko. elokuvista), ja sen jälkeen hänen täytyisi valomiekkailla Vaderin kanssa saadaakseen morsian takaisin. Onpas lapsellista :grin:

Ryöstön jälkeen Vader voisi hetken viihdyttää olemassaolollaan lapsia :)

muoks. kirjotusvirheet

Eikö ois hauskempaa, että hankkisitte jostain sellaisen vanhan ajan "kuulutustötterön", kun sellainen toimii muistaakseni pattereilla...Tai kai sellaisen voisi ehkä väkertää itse pahvista (ja huutaa kovaa siitä läpi) tai metallista, jos on kätevä. Sit ei tuntuis niin oudolta, jos joku kuuluttaa mikkiin, ettei sähkövehkeet pelitä...

Hyvä pointti kyllä =) Ideaa hiottu sen verran, että mitään erityistä kuulutusta ei tule, kaaso katsastaa tilanteen sopivuuden ja sitten tulee muka "katkos", ja Vader tulee musiikin kanssa ryöstämään minut. Ihanaa, kun oli sellainen henkilö, joka itse halusi esittää Vaderia. Muuten olisi ehkä mennyt hankalaksi suostutella ihmisiä tekemään rooli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhden tutun häissä ryöstö toteutettiin siten, että hääpari jäi saliin, kumpaakaan ei siis viety pois, ja olikohan niin, että heiltä kysyttiin toisiinsa liittyviä kysymyksiä, ja aina kun vastasi oikein, sai astua askeleen lähemmäksi :) eli siis mitä paremmin osasivat vastata, sitä nopeammin pääsivät takaisin yhteen :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä viedään meidät ja anopit joutuu pitämään puheet meidän lapsuuksista et saavat takasi..

näin ainaki ideoitu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan toteuttanut perinteistä morsiamen ryöstöä toisin esim. otsikossa mainitulla tavalla? Tuntuisi kivalta ajatukselta, että kuka/mitä nyt ryöstettäisiinkin niin morsiusparin pitäisi työskennellä yhdessä saadakseen ryöstetyn henkilön/asian takaisin. Vinkkejä kaipaan nyt siihen, mitä se yhteinen tekeminen vois olla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksissä häissä oli nimenomaan tää anoppien ryöstö, muistelisin että hääpari ainakin piirsi omasta anopistaan kuvan ja jotain muutakin tehtävää heille annettiin jotta anopit saatiin takaisin, en vaan kuollaksenikaan muista mitä se oli...

Varmaan riippuu hiukan hääparistakin millaisia tehtäviä voi teettää, itse voisin kuvitella että jommankumman tai molempien harrastukseen/työhön liittyvä tekeminen voisi olla hauska. Tai sitten niin, että morsiamen/sulhasen pitää osoittaa kelpoisuus miniäksi/vävyksi suorittamalla jotain sellaista missä oma anoppi on hyvä. (Esim. kutominen, laulaminen, piirtäminen, jne.) Tiedä sitten kuinka hyvin näitä voi tehdä yhdessä, riippuu taas varmaan ihmisistä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me haluttaisiin järjestää anoppien ryöstö ja sellainen varmaan tuleekin. Ajattelin että voisi olla hauskaa jos morsialle ja sulhaselle koottaisiin vieraista pienet ryhmät, jotka yhdessä kilpailisivat kumman anoppi pelastuu ensin? Ihan suunnitteluasteella vielä, mutta haluaisin saada vieraitakin osallisiksi leikkeihin. Luulen että meidän häävieraista moni olisi ihan aktiivisena mukana :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muistelisin, että tässä ketjussa  omassa keräilypostauksessani on myös puhuttu ainakin anopinryöstöstä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko mitään ideoita sulhasen tehtäviksi että saa morsiamen takaisin?

 

En löytänyt sopivaa aihetta täältä foorumilta, niin pistän tänne :) Eli mitä näiden temppuratojen / tunnista morsiamen omat esineet yms. lisäksi on??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ kannattaa aloittaa jo valmiista ryöstöketjuista,  linkkilista löytyy ainakin Apua siivoukseen -ketjusta minun kommenttilistasta kohdasta "ryöstöt".

 

Ainakin ihan eka linkki, "mitä lunnastehtäväksi" tmv nimi, käsitteli "palautustehtäviä" ja muissa ketjuissa on varmasti myös vinkkejä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä yhdistetään vieraskirja ja hääparin ryöstö. Muuten en olisi halunnut koko ryöstöä, mutta päätimme toteuttaa homman niin, että sekä minut, että mieheni ryöstetään ja vieraat saavat hääparin takaisin (ja bileet käyntiin, koska tämän jälkeen alkaa tanssi) vasta sen jälkeen, kun jokaisesta vieraasta/perheestä on otettu kuva vieraskirjaamme. Kuvissa vieraat pitelevät liitutaulua, johon saavat kirjoittaa terveisensä meille... Me meinattiin, että tällä tavalla saadaan jokaisesta kuva ja päästään itse vähän huilimaan, kun kuitenkin tuossa hommassa helposti menee se 15min-puol tuntia... :) Niin ja sitten kun kaikki on kuvattu alkaa soimaan meidän häävalssin ensimmäiset tahdit ja me tanssataan paikalle :D

Muokattu: , käyttäjä: JennyH

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosi kiva idea JennyH! :) Itse keksinkin jo hyvän ryöstöidean tuolta ketjusta minkä Tipzilla linkitti, kiitos! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie oon kans ollu morsiamen ryöstöä vastaan. Kaasot ja bestman haluisivat sen kovasti järjestää, ja toihan voisikin olla hauska idea, että ryöstetään meidät molemmat sulhasen kanssa ja psitetään vaikka anopit tekemään jotain yhdessä että saavat morsiusparin takas juhliin.. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onpas täällä paljon ketjuja ryöstämisiin muttei yhtäkään pastorin ryöstöä  :ph34r: Meillä siis vihkipappina toimii kummitätini ja olen suunnitellut että hänet ryöstetään hääjuhlassa. Hänelle kun on luovutettu vihkilupa niin pitäähän se saada takaisin jotta vihkiminen on lainvoimainen  :D En vain yhtään keksi, mitä morsiusparin tulisi tehdä saadakseen pappi takaisin. Jonkun kirkollisen seremonian/rukouksen/raamatunluvun esittäminen voisi sopiva, mutta kuinka siitä saisi hauskan ja viihdyttävän?

Muokattu: , käyttäjä: marsipaanimakeinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kannattaa miettiä tarkkaan tuo rukouksen tai muun uskonnollisen materiaalin hauskana esittäminen, ettei siitä loukkaannu kukaan. En keksi miten esim. rukous olisi ratkiriemukas.. Enkä ole mikään himouskovainen, mutta jos joku pikkutuiterissa pilaillen lukisi Raamattua, tai rukoilisi Jumalalta riittävästi viinaa juhliin tms. niin menisi kyllä yli.. Jos nyt jotenkin pitää saada Raamatunluku tehtävään, niin ehkä sitten joku ekstempore-näytelmä jostain tunnetusta(?) kohdasta, vaikka ne häät, missä Jeesus tekee vedestä viiniä?? Esim. niin, että joku toimii kertojana ja pari sekä ennalta valitut avustajat näyttelee. En kyllä tiedä miten tuokaan nyt kovin hauskaa olisi, ellei nimenomaan pistä ihan vitsiksi ja näyttele älyttömyyksiä. Raja on hiuksen hieno, ja itse tuntee tietysti vieraansa parhaiten...

 

Minusta tuohon sopivat ihan "tavalliset" tehtävätkin  (tässä blogissa papin ryöstö  ja ihan "perinteiset tehtävät"). Tai jos ei tarvitse olla hauska, vaan esim. koskettava, niin sitten minusta tilanteeseen sopisi parin itse valitsemat rukoukset, virret, laulut ym. jotka lukevat toisilleen. Tai sitten vaihtoehtoisesti parin lupaukset toisilleen, itsekirjoitetut, tai tältäkin foorumilta löytyy valmiita hauskoja "hyvän vaimon lupauksia" yms.

 

 

Satun osumaan tällaisellekin foorumille kuin menossa naimisiin.. tässä ketjussa myös leikkejä.. Heh, lukekaas nostalgiavälineitä hyödyntävä "piirrä pappi kirkkoon" ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuokin voisi olla jees idea, että luettaisiin siinä vaikka runot. Mulla on yks runo jonka haluaisinkin lausua, mutta toisaalta tiedän että tulen pillittämään silmät päästäni joten... Kiitos linkeistä, täytyy perehtyä vaihtoehtoihin! Ja oikeassa olet, että uskonto on arka aihe. Olisi vain tosiaan kiva jotenkin se tehtävä liittää ryöstettyyn  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko ideoita erilaiseen morsianryöstöön, hääpari toivoi, että heidän yhteinen koiransa olisi edes hetken osallisena hääjuhlassa. Aloin miettimään, että jos morsiammen/sulhasen sijaan ryöstetään heidän koiransa ja hääpari joutuisi yhdessä suorittamaan tehtäviä saadakseen koiransa takaisin, mutta mitä. Onko ideoita?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hehehe. Meillä vois kanssa tulla kokeileen ryöstää toi mein Riia neiti.  :girl_dance: Vois olla, että mein roto tyttö saattas sanoo muutaman valitun sanan "eläinryöstöstä".   :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään