"Tuttu juttu" / kenkäleikki / kumpi-leikki


Leea

Recommended Posts

Esim. kysymykset ajasta ennen puolison tapaamista, tyyliin "Mikä oli morsiamen toiveammatti alaasteella?" tai "Mitä ruokaa sulhanen inhosi kouluaikoina?" "Mainitse nimeltä yksi sulhasen inttikaveri." (tää ois kyllä aika paha monelle)  Varsinkin jos leikin järjestävät vanhat ystävät, niin näitä varmaan on suht helppo keksiä. Ehkä kuitenkin kannattaa välttää kysymyksiä ensimmäisistä poika/tyttöystävistä.

Monelle sulhaselle muuten yllättävän vaikea kysymys kuuluu: "Minkä väriset silmät vaimollasi on?"

Link to comment
Share on other sites

Mulle on mieleen jäänyt joissakin häissä esitetty kysymys: "Vietetäänkö teillä ensi vuonna äitienpäivää?" ;). Tosin jos ei ole varma parin suhtautumisesta mahdolliseen perheenlisäysaiheeseen, niin tätä ei kannata esittää. Saattaa olla joillekin liian arka aihe... Koskaan ei voi tietää, jos lasta onkin yritetty jo pitkään tai aiheesta ja ajankohdasta jo keretty parin kesken kiistelemään... Mutta mikäli tunnette hääparin tarpeeksi hyvin ja lapsentekosuunnitelmista on ollut jonkinlaista puhetta, niin antaa palaa vaan!

Link to comment
Share on other sites

Mikä on sulhasen sotilas arvo?

Minkä kohdan lukee sanomalehdestä ensin?

Onko morsian koskaan tulistunut niin että tavarat lentää?

kummasta päästä puristaa hammastahnatuubia ja tuleeko puristustavasta riitaa?

Mitä sulhanen esitti koulun joúlunäytelmässä?

mitä morsian laulaa suihkussa?

mikä on paras joululahja?

Link to comment
Share on other sites

Guest Tikru78

Mikä on morsiammen kengänkoko? Sulhasen lempikirja? Ensimmäinen yhdessä näkemänne elokuva? Appivanhempien syntymäpäivät? sulhasen/morsiammen asuste esim. lukion penkkareissa? Inhottavin kotityö? Ala-asteen opettajan nimi? Suosikkiohjelma lapsena?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Tässäpä muutamia... sovellettu joihinkin mailissa tulleisiin kyselyihin:

- Paljonko morsiamen/sulhasen mielestä on monta?  ;D

- Milloin ja millä morsian/sulhanen yllätti viimeksi?

- Kumpi maksaa yleensä ruokaostokset?

- Oliko morsiamella/sulhasella pienenä mielikuvitusystävää, jos oli, minkä niminen?

- Mille morsian/sulhanen on nauranut viimeksi kippurassa?

- Mikä on morsiamen/sulhasen mielestä toiseksi paras elokuva?

- Miten pariskunnan perheessä pyyhe/lakana taitellaan (esim. kolmeen osaan leveyssuunnassa tms.)

- Onko morsiamen/sulhasen mielestä lasi puoleksi tyhjä vai puoleksi täynnä?

Edit: kirotusvireet

Link to comment
Share on other sites

joitakin kysymyksiä:

-mille puolisosi ehdotukselle sanot:Ei onnistu!

-Kumman asetat rakkaudessa etusijalle; sanat vai kosketuksen?

-Mitä tulee mieleen sanasta venus?

-Pitääkö naisen mielestäsi ajaa säärikarvansa?

-Menisitkö alusvaatemalliksi rahasta?

-Mitä sisältää unelmailtasi (kolme asiaa)?

-Hyväksyisitkö yhteiskunnan järjestämät seksipalvelut vammaisille?

-Vetääkö luonto mielestäso tikanpojan puuhun vai tarvitaanko oppaita?

-Mikä on kauneinta puolisossasi?

-miksi nimität puolisoasi suuttuessasi?

-mihin kauppaan et saa puolisoasi tulemaan mukaan?

Link to comment
Share on other sites

Leikin voi toteuttaa myös kyllä/ei tyyliin... Askarrellaan kyltit, joissa toisella puolella lukee kyllä ja toisella puolella ei. Niitä sitten käännellään yhtäaikaa...

Hauskaa kateltavaa, ovatko sulho ja morsian samaa mieltä...   :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...

Olettehan sitten varovaisia näissä kysymysjutuissa, please!  :) Itse en vieläkään voi näyttää häävideon tuttu juttu kohtaa kenellekään saati itse sitä katsoa koska häpeän sitä niin  :-[ Meiltä kysyttiin kumpi tekee aloitteen sängyssä...  :-/ Jonkun mielestä tämä saattaa kuullostaa ihan leppoisalta ja olisi minunkin mielestäni saattanut olla ihan "hehheh" jossain kavereiden illanvietossa. Tilanne on kuitenkin eri kun minut mieheni kanssa nostetaan lavalle sadan sukulaisen ja kaverin nähtäväksi ja tiedustellaan meidän mahdollisista sänkypuuhista. Paikalla oli tietysti isät, äidit, isovanhemmat, kummit, appivanhemmat ym. ja minä menin ihan paniikkiin. Jälkeenpäin hoksasin, että minun olisi pitänyt vain sanoa:"Riippuu tietysti siitä että aloitteen MIHIN...?", mutta siinä tilanteessa aloin vain vääntelehtiä tuolissani ja yleisökin alkoi olla kiusaantunut. Edelleen yli vuosi häiden jälkeen asia palaa mieleeni ehkä kuukauden välein ja häpeän itsekseni silmät päästäni. Siis eihän kukaan edes voi tietää olemmeko esiaviollista seksiä vastaan tai jotain! Ja minun puolestani vanhempani ja isovanhempani voisivat säästyä moisen asian ajattelulta muutenkin...

Tuo "vietetäänkö teidän perheessä ensi vuonna äitienpäivää" olisi minusta TÄYSIN PÖYRISTYTTÄVÄ JA TUNGETTELEVA kysymys  :o enkä todellakaan tiedä mitä olisi tehnyt jos tätä olisi kysytty. Eihän sellaista tiedä ellei ole jo hääpäivänä raskaana eli pitäisin tätä viittauksena morsiamen raskauteen. Se taas olisi minusta todella loukkaavaa!

Suosittelen siis neutraaleja kysymyksiä kuten kumpi teillä tekee ruoan, kumpaa jännitti enemmän alttarille asteltaessa ym. Ja tuossa kun oli ehdotus, että voi laittaa lätkät, joissa lukee kyllä ja ei niin voi myös kysyä kumpi, eli lätkät joissa on morsiamen tai sulhasen nimi  :)

Ja huomauttaisin vielä, että kysymykset oli tehnyt siis ihminen, jonka olisin luullut tuntevan minut hyvin eli luotin hänen arvostelukykyynsä vaikkei ilmeisesti olisi pitänyt...

Link to comment
Share on other sites

Guest Elisa_80

Tulipa muitakin tässä mieleen:

- Mikäli pariskunnalla on auto, tietääkö morsian moniko litrainen bensatankki autossa on?

- Montako kertaa sulhanen antaa puhelimen soida, ennen kuin vastaa?

- Mikä viikonpäivä oli kun pariskunta meni ensitreffeille?

- Montako kertaa sulhanen yrittää (esim. korjata jotain tms.) ennen kuin luovuttaa?

- Mitä urheilulajia sulhanen EI tykkää katsoa televisiosta?

- Mukavin kotityö sulhasen mielestä?

- Milloin morsian sanoi viimeksi "tästä ei tule kyllä yhtään mitään"?

- Mikä on morsiamen kengän numero?

- Milloin sulhanen toi morsiamelle kukkia ja oliko siihen jokin syy?

Link to comment
Share on other sites

-Hyväksyisitkö yhteiskunnan järjestämät seksipalvelut vammaisille?

Nojaa... Tämänkin kysymyksen jättäisin väliin. Kyse ei taida kuitenkaan olla poliitikkojen vaalipaneelista.  ;)

Link to comment
Share on other sites

Tässäpä muutamia... sovellettu joihinkin mailissa tulleisiin kyselyihin:

- Paljonko morsiamen/sulhasen mielestä on monta?  ;D

- Onko morsiamen/sulhasen mielestä lasi puoleksi tyhjä vai puoleksi täynnä?

Itse pääsin jo vastaamaan kahteen edellä mainittuun ja moneen muuhun kysymykseen etukäteen, ilmeisesti nopeuttaa itse ohjelmaa, koska morsiamen vastaus riittää (minun ei tarvitse kirjoittaa paikan päällä). vastaava on kuulemma edessä morsiamellakin jossakin vaiheessa. En laita tähän niitä muita kysymyksiä joihin vastasin siltä varalta, että Muksikseni saattaa eksyä myös tätä viestiketjua lukemaan.

Ja sitten vähän off-topiciksi :o, mutta ei haitanne ;D:

Itse teimme vastaavanlaisia kysymyksiä meistä vieraiden tietokilpailua varten ja aika moni tässä ketjussa oleva kysymys sopisi myös tähän tarkoitukseen. Siis joka pöydässä 1 kynä + kysymykset valmiina ja niitä saa täyttää koko illan ajan, vastaukset käydäänläpi jossakin vaiheessa ja paras saa (ehkä) pienen palkinnon. Toinen variaatio tästä on sellainen leikki, että on aluksi kaikki vieraat nousevat seisomaan ja sitten esitetään kysymyksiä, joissa on kaksi vaihtoehtoa (esim. käsi ylös = kyllä) ja väärin vastanneet istuvat. Tätä jatketaan kunnes voittaja on selvillä. Tämä siis vain esimerkkinä, että jos kysymyksiä tulee paljon, voi niitä hyödyntää myös muissa yhteyksissä.

Kysymyksiä (joista osa jäi lopulta pois, kaikissa siis annettu eri vaihtoehtoja):

-mihin morsian ihastui sulhasessa

-mihin sulhanen ihastui morsiamessa

-ikäero hääpäivän iän perusteella (itse täytän 27 kaksi päivää ennen häitä ja morsian täyttää 23 vasta syksymmällä, joten ikäero on 5 vuotta, vaikka oikeasti vain 4 v 2kk)

-keittiö teemavärin valinta

-häämatkakohteen valinta

-auton ajokilometrimäärä ostettaessa

-elokuvien määrä kotona

-sulhasen kengän koko

-sulhasen toinen nimi (3 todella lähellä toisiaan olevaa vaihtoehtoa)

Muita vastaavia, joita olen kuullut (lähinnä tietokilpailua varten):

-tapasivat leirin iltanuotiolla (väärin: leirin ruokajonossa)

-yhteispituus 341 cm (väärin: 346 cm)

Link to comment
Share on other sites

Meiltä kysyttiin mm. kumpi valitsee autossa kuunneltavan musiikin, kumpi on kärsivällisempi, kummalla pysyy moppi paremmin kädessä, kumpi on sairastettaessa kipeämpi... jne.

Jos olin sitä mieltä, että minä oon oikea vastaus, piti nostaa kenkä ilmaan. (siis piti irrottaa etukäteen jalasta jne..) ja jos molemmat nosti yhtä aikaa kenkänsä ilmaan, niin kysyttiin yleisöltä, esim mun äidiltä kumpi on kärsivällisempi. niin ja meidän piti istua selät vastakkain.

Oli hauskaa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Itse kaasoilleena leikki järjestettiin siten, että häääpari istui selät vastakkain tuoleilla. Molemmilla oli 2 kylttiä, joissa toisessa luki morsiamen ja toisessa sulhasen nimi. Kysymykset oli tyyliä: Kumpi todennäköisimmin.../Kummalla on... /Kumpi ei ikinä/Kumpi helpommin...jne ja morsian ja sulhanen sitten nostivat sen kyltin ylös kumman omasta mielestä tunsi vastaavan paremmin väitettä.

Tämä on vielä suht ok leikki, vaikken leikeistä itse pidä. Vierailla tuntui kumminkin (suurimmalla osalla)olevan ihan hauskaa leikin aikana. Kysymyksiin kannattaa panostaa ja keksiä oikeasti hauskoja aiheita ja niiden määrä voisi olla jossain 20 paikkeilla.

Edit. kirjoitushäröt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mun mielestä tuo leikki joutais kyllä hääleikkien joukosta roskakoppaan. Meinaan se on joka ikisissä häissä ja jos ainut huvi - niin ku usein tuuppaa käymään- on se että hups sulhanen nosti morsiammen nimen ja morsian sulhasen!!! Jos tuo on hauska nii lehmät lentää.

Link to comment
Share on other sites

Moikka! elikkäs tää olis hääparin toiveena taikka vaihtoehtoisesti tietokilpailu parista. Olen ehkä itse kallistumassa tietokilpailuun, voi olla monen mielestä tylsä, mutta en oo löytänyt mitään parempiakaan juttuja mitä siel vois toteuttaa. Odottelen myös ehdotuksia mikäli akmaholla olisi jotakin kiintoisempia leikkejä mielessä!!

::)

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli tuttu juttu siten, että istuimme selät vastakkain ja kummallakin oli kyltti, jonka toisella puolella luki minä ja toisella hän. Kysymykset oli hauskoja ja ihan asiallisia, liittyivät meidän harrastuksiin ja yhteiselämään (kumpi keittää aamukahvit, kumpi juoksee lujempaa, kumpi määrää kaapin paikan jne), ja videolta katsottuna näytti naurattaneen kyllä yleisöä aika lailla.

Link to comment
Share on other sites

Mun kaverit, jotka ovat seurustelleet pari ennen häitä, toivoivat ettei mitään tuttu juttu-leikkejä järjestetä, koska sen verran lyhyen yhteisen historian perusteella ei välttämättä vielä tiedä toisesta kaikkea esim. just ala-aste-juttuja, jotka voivat olla sulhasen/morsion kavereille ihan selviä juttuja. He kokevat noloksi, jos eivät tunne toisiaan "tarpeeksi" hyvin.  :-[

Eli hääleikin järjestäjän kannattaa ottaa tää huomioon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...