Jump to content
Naimisiin.info

Kumpi ensin: kahvi vai valssi?


Catriina

Recommended Posts

Elikkäs tuossa otsikossapa kysymys tiivistettynä?

Miten järjestys menee oikeasti?

Meillä mies haluaisi ensin tanssin, jonka jälkeen kahville. Mä taas haluisin ensin kahvin, jonka jälkeen häävalssi ja siitä sitten luonnostaan meno kovenee ja booli tuodaan pöytään.

Sulho perustelee kantaansa sillä, että meille kun ei tule kuin meidän tanssi (sulhon suku ei tanssi, eikä munkaan vanhemmat välttämättä halua valssata), niin siitä voisi luontevasti ohjata vieraat kahville, jonka jälkeen jokainen voisi lähteä omaa tahtia. Etteivät turhaan jäisi odottamaan meidän tanssin jälkeisiä muita tansseja.

Toisaalta tässä on pointtia, mut kannatan edelleen ensin kahvia, jonka jälkeen tulee valssi ja siitä sitten meno yltyy.

Link to comment
Share on other sites

Heippa!

Minä olen kyllä sun kanssa samalla linjalla. Voihan orkesterin solisti, tai kaaso/bestman, kuka tahansa kuuluttaa, että nyt on hääparin yhteinen valssi/tanssi ja sen jälkeen on lattia vapaa kaikille muillekin.

Se on oikeastaan bändillekin kiva, että voi sitten alkaa soittaa ihan kokonaista settiä. Ei mene sellaiseksi silpuksi tuo homma.

Sano vaan sille sulhollesin, että kahvit ensin ja sitten aloitetaan bileet  ;D  Boolit kehiin ja vauhti päälle  8) ;)

edit: itse suosittelisin, että booli tuotaisiin jo ainakin samaan aikaan kahvin kanssa, jos ei jo aikaisemminkin. Silloin saadaan nopeammin tuo meno päälle ja ihmiset bailaamaan  8)

Link to comment
Share on other sites

Suomessa yleisin tapa taitaa olla se, että ensin kahvit ja sitten valssi, mutta ei se ole mikään kiveen kirjoitettu sääntö. Muistaakseni siinä Häähullut-ohjelmassa yhdellä parilla oli ammattilainen suunnittelemassa juhlapäivän ohjelmaa, ja hän oli ehdottomasti sitä mieltä, että tanssi pitää aloittaa ennen kahvitusta, sillä muuten juhla ei ala koko iltana. Ohjelmassa morsian ja suunnittelija pitivät sulhasta aivan idioottina, kun tämä ehdotti, että ennen tanssia juotaisiin kahvit.  ;)

Link to comment
Share on other sites

Me olemme ajatelleet ensin kahvituksen ja sen jälkeen tanssin. Tuntuu, että homma menisi vähän sekavaksi, jos vieraita pitäisi juoksuttaa edes takaisin sisälle ja ulos (ohjelma säiden salliessa ulkona). Jos tanssi menee vähän plörinäksi, on hyvä vedota liian täyteen vatsaan   :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Lumimorsian05

Meillä pitopalvelun ehdotuksesta ensin valssi ja sitten kahvi, vaikka ekaks oltiin ajateltu toisin päin, mutta nyt tuo alkaa tuntuakin hyvältä ajatukselta. Talvella ollaan kuitenkin koko ajan sisällä yhdessä tilassa, niin eipä siinä mitään ongelmaa ole.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Pitopalveluhan toki saa enempi puuhasteluaikaa, kun on valssit sun muut ruua ja kaveen välissä, mutta yllättävän monessa paikassa ei oo edes tilaa tanssia, ennen ruokapäydän poisroudausta, joten kaffi enstex ja valssit sitten. Ruuan ja kahvin välissä on hyvä olla sekä löysää aikaa, että muuta ohjelmaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Piipi79

Meillä myös kahvit ensin. Lähinnä kyllä tilanpuutteen vuoksi, sillä pöytiä joudutaan siirtelemään, jotta tanssilattialle saadaan tilaa.

Ruokajuomana on viiniä, joten eiköhän bileet pääse käyntiin heti alusta lähtien... ;D

Link to comment
Share on other sites

Ehdottomasti juuri näin. Kahvit ja sitten valssit. Saattaahan vieraissa olla uskonnollisesti estyneitä jäämään tanssi osuudelle, niin näkisivät ainakin ensin sen kakun leikkuun.

Samaa mieltä.

Viime kesänä oltiin häissä joissa tuossa ruoan ja kahvin välissä oli vapaata seurustelua ja kootut videot ja kuvia tuoreen avioparin lapsuudesta. Näin saatiin aikaa pitopalvelulle vaihtaa ruoat pois ja kahvit tilalle. Kahvien jälkeen sitte alko tanssit hääparin omalla tanssilla (ei valssi), jolloin varsinkin lapsiperheitä lähti pois, kun lapset piti saada nukkumaan.

Eli siis nuo mahdolliset lapsiperheetkin sitten ehtivät nähdä kakunleikkauksen ennen kuin heidän tarvitsee lähteä pois.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Kristalli

Mä olen ymmärtänyt, että hääpaikkamme henkilökunta kattaa kahvit sillä aikaa, kun yläkerran juhlasalissa tanssitaan häävalssit. Onhan se kiipeämistä edestakaisin portaita, mutta ihan kiva mun mielestä, kun ruokailutila on erikseen ja ohjelmatila erikseen. Vieraat eivät jämähdä paikalleen koko illaksi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...