Jump to content
Naimisiin.info

Ohjelma lestadiolaisten häissä


Helean

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

No tämä riippuu hyvin paljon itse hääparista sekä tästä suvusta! Kokemuksesta tiedän, että lestaadiolaisia sukuja on niin erilaisia, samoin kuin sukuja yleensäkin! Eli siis mitään yleispätevää ohjetta ei voi antaa! Nämäkin neuvot ovat vain minun näkemykseni asiasta! Paras ja toimivaksi todettu keino lienee se että kysyt suoraan hääparilta linjat, eli mitä toivovat ja mitä ei voi olla. Uskon että osaavat neuvoa kyllä! Äläkä ole huolissasi, lestaadiolaisuus ei automaattisesti pilaa häitä, vaan voi käydä jopa päinvastoin, lisää päänvaivaa se saattaa kyllä aiheuttaa! :) ELi tunnelma voi olla rento, hauska ja hyvä. Lisäksi kaikissa lessujen häissä joissa olen ollut, on tunnelma ollut poikkeuksellisen lämmin! Sitä ovat kehuneet monet vieraat!

Haastetta antaa juuri tuo, miten yhdistää kaksi usein erilaistakin juhlimistapaa, sillä ei pitäisi myöskään unohtaa tätä "tavis-puolta"! Kompromissejä todennäköisesti kaivataan, mutta leikkejä ei todellakaan tarvitse jättää väliin! Kunhan niistä karsitaan seksi, viina yms. jutut! Vanha ja kulunut, mutta hyvä sanonta: tehkää hääparin näköiset juhlat!  ;D

:-X   Oikein antoisaa, hauskaa ja ikimuistoista häiden suunnittelua!   :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
siirretäänkö kaikki leikit siihen kun nämä vieraat ovat poistuneet ???

Minusta tuo olisi jo vähän loukkaavaa... Kyllä lestadiolaisten häissä voi leikkejä olla ja huumoria viljellä, kunhan se on hyvän maun rajoissa.  :) Lestadiolaisille naimisiinmeno on loppuelämän päätös ja Jumalan edessä annettu lupaus etc, joten luultavasti he suhtautuvat siihen tietyllä hartaudella ja vakavuudella. Vihkimisen jälkeen, hääjuhlassa, voi toki olla jo vapaampaa ja ihan rentoa touhua. Oon ollu tosi monissa lestadiolaisten häissä ja monissä on ollut puheita, joille sai nauraa maha kipeena.  ;D Lisäksi erilaisia leikkejä on löytynyt. Lestadiolaisissa häissä on musiikki monesti hyvin tärkeää (siis ei tanssimusiikki   ;) ).

Älä ota turhia paineita lestadiolaisista vieraista. Siihen ei ole tarvetta  :)

muoks. ed. kirjoitettu koskee siis vanhoillislestadiolaisia, joka on suurin lestadiolaisryhmä. muista en juuri osaa sanoa...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...