Tylsätkö häät? (yhdistetty)


Kieku

Recommended Posts

Olemme ajatelleet meidän häihin ohjelmaksi ihan vain ruokaa, juomaa, seurustelua ja livemusiikkia. Eikö se ole riittävästi iltajuhlaan? Kaverini arveli, että jengi kyllästyy jollei ole muuta. Mä en millään haluaisi leikkejä ja voi olla ettei puheitakaan juuri tule, musiikkiesityksiä kylläkin, mutta onko se sitten niin kamalaa? Eikö sellainen minuuttiaikataulu ole vielä pahempi, saatikka lapselliset seuraleikit? :-/

Emme itsekään aio vain istuskella jossain korokkeella, vaan seurustella ympäriinsä, ja haluaisimme myös, että toisilleen melko tuntemattomat vieraat juttelisivat ja tutustuisivat eikä koko ilta hukkuisi hönksötykseen. Olenkohan vaan ottanut kaverin mielipiteen liian tosissani  >:(vai olenko tosiaan järjestelemässä tylsiä häitä?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vaikeahan se on tuntemattoman sukulaisista/kavereista sanoa, miten viihtyvät.

Omasta puolestani voin sanoa, että niin monet sukujuhlat on mennyt rattoisasti ilman esityksiä, että olisi pidempäänkin viihdytty.

Meidän pikku porukka tuntee toisensa niin hyvin, että mitään jäykkistunnelmaa ei ole tiedossa, vaan aika menee jutellessa ja varmasti tanssiessa. Ei ainoatakaan leikkiä meillä, eikä ilmeisesti puheitakaan.

Link to comment
Share on other sites

Sama Wika!  Tylsyyksien tylsyys juhlat meilläkin  tulossa ...  :D :D   Ei vaan ...

wielä pahempaa - meillä ei oo edes live musiikkia vaan CD:llä pelataan.  

Vierasjoukkomme on niin tarkasti rajattu meidän jokapäiväiseen elämään liittyviin ihmisiin, jotka tuntevat aikas hyvin niin ettemme usko tarvitsevamme tunnelmankohottajaksi (tai latistajaksi) mitään taikureita, suhinalempiä tai leikkejä. Kyllä aikuiset ihmiset viihtyy kun on hyvä ruoka ja riittävästi menolientä. ;D ;D   Eikä vieraitten ole mikään pakko aamu-6 juhlia  - en minä ainenkaan jaksa pikkutunneille...

JA kun nyt on valta... niin miksi ei sitä käytä ...

En itse tykkää leikkiä, sulhanen vielä vähemmän ja kaverinikin on samaa mieltä (kun kavereitten häissä ollaan oltu), että voi tziizus TAAS ALKAA NÄMÄ KAMALAT "PERINTEET", 10:ttä kertaa. >:( >:(

Link to comment
Share on other sites

Mekin ollaan esitetty kaasolle ja best manille pyyntö, ettei leikkejä kiitos. Ei ainakaan niitä samoja vanhoja, joista on kaikki hohto ja viehätys mennyt jo aikoja sitten... Sulho ei tykkää esiintyä, eikä ainakaan tehdä itseään naurunalaiseksi, joten vähiin jää mahdollisuudet. Ehkä perinteiset heitot nähdään, mutta katotaan, jos niihinkin keksis jotain uutta. Tai en aio heittää kimppuani, vaan luovuttaa. MUtta sama idea kuitenkin.

Mekin aiomme luottaa siihen, että ihmisillä on hauskaa ihan juttelemisen (ja viinin :)) voimalla ja aiomme tehdä laulumonisteen, joka toivon mukaan on ahkerassa käytössä. Illan vanhetessa aina vaan enemmän... Muutamia puheita tullee olemaan, muttei toivon mukaan mitään "kun meidän maija oli kolme, niin sillä oli tyrä" -tyyppisiä.

Link to comment
Share on other sites

Niin mäkin olen ajatellut, ettei ihmiset niin perusta leikeistä ja hömpötyksistä. Ajateltiin, että korkeintaan voi olla joku tietokilpailu, aiheena me, jonka saa täyttää omia aikojaan ja voittaja valitaan ja palkitaan illan kuluessa.

Meillä on lisäksi ulkomaalaisia vieraita, joten kaikenlaisen ohjelman järjestäminen saattaisi hajota omaan monimutkaisuuteensa, sillä heidät on huomioitava ja parhaiten se sujunee näin yksinkertaistamalla. Onko muilla mukavana päänvaivana ulkomaalaiset vieraat? Kertokaapa miten otatte heidät huomioon.

Ehdotuksia "aikuiseen" juhlaan sopivista ohjelmanumeroista otetaan silti innolla vastaan! Jotain, mihin kaikkien ei ole pakko osallistua niin ettei koko iltana hengähdystaukoa saa  ;)

Link to comment
Share on other sites

Niin mäkin olen ajatellut, ettei ihmiset niin perusta leikeistä ja hömpötyksistä.

Minusta ei ihän näinkään voi yleistää. Ihan totta että kaikki eivät leikeistä pidä, jotkut eivät pidä myöskään musiikista tai alkoholista. 15-vuotiaat pitävät todennäköisesti eri asioista kuin 3-kymppiset, 8-kymppiset taas jostakin muusta. Ja toinen 8-kymppinen pitää toisista asioista kun toinen  :D

Minä ainakin olen ollut todella hauskoissa häissä, joissa ei ole ollut lainkaan ohjelmaa. Toisaalta taas olen ollut todella ikävissä häissä ilman ohjelmaa. Häissä joissa on ollut leikkejä, jokainen on voinut itse päättää meneekö mukaan vai ei ja hauskaa on ollut.

Jos juhlissa on toisilleen outoja ihmisiä ja eri sukupolvista, niin kyllä monesti leikit ovat olleet erittäin hyvä tapa murtaa jäätä. Kyllä pienet punssitkin asiaa auttavat, mutta hauskimmat leikit on kyllä leikitty sitten kun sitä boolia on vähän otettu.

Silloin on todella vanhakin leikki ollut erittäin hauska  ;D

Minusta kutsuttavien ihmisten "kokoonpano" on aika tärkeä juttu tässä asiassa.

Link to comment
Share on other sites

Kuin minun ajatuksistani!

Mua ei hidasta se, jos joudun leikkimään, mutta tiedän, että sulho tuskin olisi kovin riemuissaan. Kaaso pitäköön muutaman ässän hihassaan eli jos tunnelma näyttää kaipaavan leikkiä tms niin otetaan joku tietokilpailu tms, mutta toivottavasti tätä morsianta ei ryöstetä! Rahaa ei saa vierailtani ainakaan kerätä.

(vähän mutinaa vielä: joku aika sitten yhden tutun hääjärjestelyistä kuulin, että morsian oli toivonut morsiamenryöstöä ohjelmaksi ja näin sitten tehtiinkin. Kertokaa mulle, mitä hauskaa näissä on, jos hääpari tietää kaikki ns. yllätyselementit etukäteen??)

Sama Wika!  Tylsyyksien tylsyys juhlat meilläkin  tulossa ...  :D :D   Ei vaan ...

wielä pahempaa - meillä ei oo edes live musiikkia vaan CD:llä pelataan.  

Vierasjoukkomme on niin tarkasti rajattu meidän jokapäiväiseen elämään liittyviin ihmisiin, jotka tuntevat aikas hyvin niin ettemme usko tarvitsevamme tunnelmankohottajaksi (tai latistajaksi) mitään taikureita, suhinalempiä tai leikkejä. Kyllä aikuiset ihmiset viihtyy kun on hyvä ruoka ja riittävästi menolientä. ;D ;D   Eikä vieraitten ole mikään pakko aamu-6 juhlia  - en minä ainenkaan jaksa pikkutunneille...

JA kun nyt on valta... niin miksi ei sitä käytä ...

En itse tykkää leikkiä, sulhanen vielä vähemmän ja kaverinikin on samaa mieltä (kun kavereitten häissä ollaan oltu), että voi tziizus TAAS ALKAA NÄMÄ KAMALAT "PERINTEET", 10:ttä kertaa. >:( >:(

Link to comment
Share on other sites

Joo, samaa mieltä, kyllä ihmiset voivat viihtyä ihan ilman ohjelmaakin. Päinvastoin minusta tuntuu siltä, että jos jotain leikkejä tms. on järjestetty, ihmiset koko ajan odottavat, mitä seuraavaksi tulee ja koko ilta menee sitten ohjelman seurailuksi ja odotteluksi, seurustelu jää vähemmälle.

Yksissä häissä ohjelmaa ja ruokaa (kauhea nälkä eikä kukaan kertonut että menee vielä tunti) odotellessa seurailimme pöydällä kävelevää vihreää ötökkää paremman tekemisen puutteessa ja ne olivat kyllä kypsimmät häät joissa olen ollut  ;D.

Link to comment
Share on other sites

Meillä sulho esitti pyynnön... "Eihän meille tule sitten mitään semmosia leikkejä missä  joutuisin laulamaan tai sepittämään runoja?"  :-[  

Olimme siis puoli vuotta aiemmin olleet ystäviemme häissä, joissa morsiamen ryöstössä sulho oli joutunut vastaavaa tekemään... Totesin vaan, että ei hömppärakas! Meidän häistä tulee sellaiset kuin me halutaan! Livebändi, hyvää ruokaa, mukavaa tunnelmaa ja mahd. jotain tuoreiden anoppien ja appien jäynäämistä  ;D  

Me saadaan vaan olla onnellisia ja täydellisen rakastuneita  :-X

Link to comment
Share on other sites

Guest Kuuraneiti

Minäkin olen ollut sellaisilla linjoilla että vähän ohjelmaa on hyvä juttu. Mutta, meille ei tule mitään yhteislaulu-meininkejä, sellainen ei ollenkaan sovi meidän tyyliin, eikä myöskään tanssia. Olen vähän alakanut epäilemään että jos ei ole laulua eikä tanssia niin mitäs sitten, kuluuko aika tosiaan rattoisasti ilman ohjelmaa ihan vaan seurustellessa?

Meille tulee joko joku tuttu dj soittelemaan taustamusaa tai sitten luotetaan winampiin ja ämpeekolmosiin  ;D.

Tosin kaasoni ovat kyllä oikea vauhti-kolmikko, joten luulempa että jotain ohjelmaa on luvassa, vaikka mitään perinteistä emme haluakkaan. Kertokaas kaikki perinteistä poikkeavat ohjelma-jutut joita olette kuulleet/nähneet tai suunnitelleet?

Link to comment
Share on other sites

Itse olin viime kesänä häissä, jossa ei ollut juurikaan ohjelmaa. Aikaa oli seurustella useampi tunti ja me ei sulhon kanssa tunnettu muita kuin hääpari.

Voin sanoa, että yritimme keskustelua muiden kanssa, mutta se ei luonnistunut, oli jotenkin sisäpiirijuttuja muilla. Joten ei ollut hauska ilta. Olisimme kaivanneet jotain ohjelmaa, jotta meilläkin olisi ollut hauskaa, jotain tekemistä. Olenkin päättänyt, että omissa häissäni on ohjelmaa, jottei ne vieraat, jotka eivät tunne muita, tuntisi itseänsä yhtä tylsistyneeksi, kuin me ...

Tottahan sekin on, etteivät kaikki siitä välitä... Mutta onhan siinä koko loppuilta aikaa sitten seurustella...

Link to comment
Share on other sites

Meille ei myöskään ole tulossa sen kummempaa ohjelmaa. Hyvää ruokaa, hyvää juomaa ja erinomaista seuraa oivallisella taustamusiikilla höystettynä on meidän resepti. Kaaso ja BM saavat kyllä keksiä ohjelmaa jos haluavat, mutta heille esitetään toive ettei ainakaan kahta leikkiä enempää ja jos jotakin keksivät niin saisi sitten olla tuoretta eikä mitään tuhanteen kertaan käytettyä. Mutta uskon hyvin että ilman sen kummempaa virallista ohjelmaakin häistämme tulee hyvät ja ihmiset viihtyvät.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kuuraneiti

Näinkin sitten tuota vastausta seuranneena yönä painajaista jossa häissämme ei ollut ohjelmaa, ei bestmania ja kaasotkin olivat lapsia! kaikki olivat ihan puulla päähän lyötyjä enkä minä ehtinyt syömään itse ollenkaan kun jouduin hoitamaan jotain mystisiä juttuja ja loppujen lopuksi juhlavieraille ei ollut edes tuoleja  :o

hui sentään!

Link to comment
Share on other sites

.

Onko muilla mukavana päänvaivana ulkomaalaiset vieraat? Kertokaapa miten otatte heidät huomioon.

Ehdotuksia "aikuiseen" juhlaan sopivista ohjelmanumeroista otetaan silti innolla vastaan! Jotain, mihin kaikkien ei ole pakko osallistua niin ettei koko iltana hengähdystaukoa saa  ;)

Meillä ei kyllä oo päänvaivana ulkomaalaiset, eikä kenties edessä niin niin hirveen "aikuiset" juhlat, mutta tulipa mieleen: Taustamusiikki toimii aina kaikissa juhlissa, tai sitten musiikkiesitykset muutan vaan. Siis live-sellaset, ja jos ei lähipiiristä löydy muusikoita, niin rahalla saa, ja vähemmällä rahalla esim. paikallisista musiikkiopistoista. Suomesta löytyy varmasti jokaisen makuun sopivaa musiikkia, jota vois ulkomaalaisille vieraille soittaa.. Suomalaista klassista, tangoa (Seinäjokisena pakko mainita, onhan tää toinen maailman tangokaupungeista Argentiinan lisäksi), nää nyt tuli ekana mieleen vaihtoehdoksi kansanmusiikille  ;)

Link to comment
Share on other sites

Kuin minun ajatuksistani!

Mua ei hidasta se, jos joudun leikkimään, mutta tiedän, että sulho tuskin olisi kovin riemuissaan. Kaaso pitäköön muutaman ässän hihassaan eli jos tunnelma näyttää kaipaavan leikkiä tms niin otetaan joku tietokilpailu tms, mutta toivottavasti tätä morsianta ei ryöstetä! Rahaa ei saa vierailtani ainakaan kerätä.

Rahapuolesta olen täysin samaa mieltä. Olin itse jokin aika sitten serkkuni häissä, jossa morsian lunastettiin ryöstön jälkeen lunnailla takaisin. Sulhanen siis keräsi vierailta rahaa. Varsinkin monet hieman vanhemmat ihmiset purnasivat vastaan aika voimakkaasti. Jokainen oli kuitenkin jo lahjansa ostanut & tuonut, joten tälläinen ylimääräinen rahan "kerjuu" herätti hieman närää...Mutta kaipa kukin taaplaa tyylillään. Ryöstöjä vastaan meillä ei sinänsä mitään ole, viime häissä joihin osallistuin ryöstettiin kylläkin sulhasen appiukko ;D Tosin muutenkin olen vähän samoilla linjoilla siinä, ettei häistä mitään leikkikekkereitä tarvitse tehdä, että vieraat viihtyvät. Muutama juttu kannattaa olla varalla, jos tunnelma tuntuu täysin latistuvan, mutta häät tuskin koskaan tylsät ovat, vaikka sitä ohjelmaa ei niin hirveästi olisikaan. Useimmille vieraille riittää tanssi ja muiden kanssa seurustelu.  ;D

Link to comment
Share on other sites

Mekään emme haluaisi kauheasti ylimääräistä ohjelmaa, ruoka, tanssi, seurustelu & mahdolliset pari pientä puhetta riittäisi. Korkeintaan joku yksi, kiva, ei-kulunut- leikki tms. Olen esittänyt mielipiteen kaasolle, mutta reaktiosta päätellen turha toivo... :( Miten esittäisin asian kyllin selkeästi niin, ettei tule turhaa kränää?? ??? Meidän hääthän ne ovat, mutta useinhan kaaso/bestman järjestelevät omiaan hääparin tietämättä. Heistä se voi olla hauskaa, mutta olenpa nähnyt tilanteita, joissa sekä pari että suurin osa vieraistakin on ollut hiukan toista mieltä. Pahaa pelkään...

Link to comment
Share on other sites

Joopa joo, ei ne yllärinumerot sitten aina niin kivoiksi välttämättä osoittaudu - totta kyllä  :( Toinen juttu on nämä polttarit, kaverini oli kyllä hyvin tehnyt selväksi ettei sellaisia halua, mutta niin vaan eräänä iltana ilmestyi oven taakse joukko porukkaa muovitissit ja peruukit mukanaan ja totesivat vain että "tottakai sä lähdet mukaan, kun ollaan kaikki asusteetkin hommattu" yms. Niin varmaan joo... >:( Molemmissa on se sama ongelma, millä saisi puheen menevän perille asti? Kaipa sitä vain pitäisi koittaa järkevästi keskustella ja esittää oma kantansa, mutta ennen kaikkea tehdä jämäkästi selväksi kenen juhlista oikeastaan on kysymys. Aikas tylyä, jos ei päähenkilöiden sana mitään paina  :(

Link to comment
Share on other sites

Kohtuus kaikessa  ;) Olen itse ollut vieraana vain muutamissa häissä. Viimeisimmät olivat oikein mainiot. Ns. leikkiohjelmanumeroita oli vain muutama (pariskunta pistettiin piirtämään silmät kiinni toistensa kuvat ja morsiammen jo ennalta toivoma tuttu juttu) ja sitten tyypilliset puheet ja muutama musiikkiesitys. Yllärinä oli toisen vanhempien haluamat yhteislaulu ja runoesitys, jotka mahtuivat oikein mukavasti mukaan. Ohjelma oli sikäli kiva, että taukoja oli riittävästi ja syödäkin kaikki ehtivät rauhassa. Oli passeli oikein passeli ilta.

Vaikka ohjelmaa ei juurikaan suunnittelisi, niin kannattaa varmaan nakittaa joku ohjaamaan illan kulkua tai kertomaan käytännön asiat juhlapaikasta, koska silloin vieraat tietävät mitä tapahtuu ja missä järjestyksessä, niin kukaan ei panikoi  ;D

Link to comment
Share on other sites

Olen ollut todella monissa häissä vieraana ja useimmiten ohjelmana on ollut vain puheet, hääkakun leikkaus, häävalssi ym. perinteiset jutut: ei siis muuta järjestettyä ohjelmaa. Erinomaisen hauskaa on kuitenkin aina ollut. Joissakin häissä on ollut mitä erilaisimpia ohjelmanumeroita ja hyvin nekin ovat juhliin istuneet. Yritän tässä siis sanoa, että jokainen järjestää itselleen sopivat häät. Kun ohjelma, ruokailu ym on valittu hääparin luonteen mukaisesti, vieraat viihtyvät varmasti. Toki kannattaa miettiä vieraslistaakin: jos joukossa on yksikin vieras, joka tuntee vain morsiamen / sulhasen eikä ketään muuta, tulee huolehtia, että hänellä on mukavaa seuraa pöydässä jne. Vastaavasti ohjelmaa ja aikataulua kannattaa rakentaa vieraita ajatellen. Uskoisin kuitenkin, että kaikki sujuu parhain päin, kun juhlat järjestetään siten, että ne ovat "hääparin näköiset" - heidän juhlahan se on!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

millaista ohjelmaa teidän häihinne tulee?leikkejä, puheita, tanssia? Onko tylsää jos on vaan musiikkiesityksiä, ehkä puhe ja kimpun&sukkanauhan heitto? pääpaino olisi siis seurustelussa ja syömisessä :)?

Link to comment
Share on other sites

Ei musta ole tylsää! Meille tulee muutama puhe (mun äidin, kaason ja bestmanin), lauluesitys sekä yhteislaulua (ok, tämä saattaa kuulostaa nuivaakin nuivemmalta, mutta meistä kivaa lauleskella yhdessä ikivihreitä, iskelmiä tyyliin R-A-K-A-S ja joitain uudempiakin finnhitsejä). Kaaso ja bm on värkkäilleet jotain ohjelmaa, mutta ei leikkejä. Pääpaino on kuitenkin seurustelulla ja syömisellä.

Link to comment
Share on other sites

Guest onnellinen

Ei leikit tms. ole mitenkään välttämättömiä juhlan onnistumiseksi. Ei meillekään tule kuin bändi, joka soittaa sitten tanssimusaa laidasta laitaan, sukkanauhan heitto ja morsiuskimpun luovutus ja vain tervetuliasipuhe alussa. Ehkä pari leikkiä varalle, mutta ei nekään ole pakollisia, jos tunnelma on kohdallaan muutenkin.  :D

Link to comment
Share on other sites

Ei kuullosta ollenkaan tylsältä! Itse en pidä leikeistä yms järjestetystä ohjelmasta ollenkaan, ja niinpä sellaisia ei meillekään tule. :) Hyvä musiikki, hyvät tarjottavat ja hyvä seura saavat riittää! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Hei,

meillä oli 60 hlön häissä vajaa 10 ulkomaalaista vierasta. Ratkaisimme kieliongelman niin, että ohjelmarunko sekä kirkossa että juhlassa oli myös englanniksi. Lisäksi bestman käänsi sujuvasti osan puheesta englanniksi. Toki ohjelma oli suurimmaksi osaksi suomeksi, eivätkä vieraat muuta kai olettaneetkaan. Lisäksi laitoimme englanninkielen  taitoiset suomenkieliset vieraat pöytiin ulkomaalaisten viereen, joten pöydissäkin tulkattiin, että vieraat tiesivät missä mennään.

Oli hyvät häät.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...