Peppi100

Kenen vastuulla hääjuhlan ohjelma?

70 viestiä aiheessa

Meillä on annettu tietynlainen ohjeistus, ja osin saadaan tietää ohjelmasta.MUTTA me halutaan,että se on osin yllätys, joten mitään tarkkaa ei edes haluta tietää.Vähän vaan viitteitä paljon ohjelmalle täytyy varata aikaa jne.Ja ohjeistus lähinnä sen vuoksi,ettei tule kenellekään mitään inhottavia tilanteita.Ohjeistuksessa kiellettiin mm. rahan kerääminen (mikäli morsiamenryöstö on) jne. :)

Muokattu: , käyttäjä: elokuu08

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen kaasona ja aika hurjalta kuulostaa tämä luottamuspula mitä täällä kovasti löytyy.. Eikö tälläisiä kysymyksiä pitäisi miettiä ennenkuin valitsee bestmanit tai kaasot? Tärkeintähän on että häät ovat jokaisen parin näköinen juhla. Tätä mielestäni myös jokainen kunnon kunniatehtävän saanut henkilö kunnioittaa. Tarkoitushan on viettää ihana ja hauska päivä! Juhlakalujen ehdoilla siis. Itse olen ihanan morsiamen kaasona joka luottaa arvostelukykyyni ja ystävyteemme eikä ole juuri rajoja asettanut. Ohjelmasta vastaamme siis bestmanin ja kaasojen kesken. Molemmat juhlakalut tulivat kuulluiksi mieltymyksineen ja siitä otimme pohjan mille lähdimme rakentamaan ohjemistoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaasot ja bestman suunnittelee. :) Ollaan annettu ohjeet että mitä saa ja mitä ei saa olla, on kyllä jännää sitten nähdä et mitä sieltä tulee. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koko päivän ohjelma on meidän vastuulla. Yritetään pitää mahdollisimman epäperinteiset häät, koska miehellä on lievä hääkammo.. On kai istunut liikaa lapsuudessaan tylsissä häissä :lol: Tämän vuoksi ei päästetä kaasoa ja bestmania suunnittelemaan ohjelmaa, koska tarkoituksena on jättää kaikki leikit väliin. Ei siis järjestetä morsiamen ryöstöä tai muuta, ohjelmaksi on suunniteltu muutamaa puhetta, musiikkiesitys ja DJ. Lisäksi tuodaan paikan päälle jotain lautapelejä, pelikortit ja muuta ajanvietettä, jos jotakuta vierasta tylsistyttää tanssiminen ja seurustelu muiden vieraiden kanssa.

Vähän stressaa, että mitä siitä tulee kun ohjelmaa on niin vähän, mutta eiköhän saada ihmiset jotenkin viihtymään ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ohjelma toivottavasti järjestetään kaasojen ja bm:n kanssa yhdessä. Haluan kuitenki myös yllätystä mitä en ite tiiä ja samoin haluan yllätystä järjestää kaasoille ja bm:lle :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä juhlaohjelman olemme suunnitelleet itse, mutta vastuu sen vetämisestä on sm:lla. Kaasot ja bestamanit ovat tavallaan vain avustajia, joilla ei ole yleisövastuuta. Itseäni hieman pelottaa, jos joku keksii järjestää jonkin sortin leikkiä ym, koska itse en todellakaan tykkää leikeistä. Mutta jos sellaisia joku hatusta vetää, niin antaa tehdä, mutta toivon, että sm:llamme on pokkaa sanoa vieraalle, jos ei ohjelma ole ollenkaan meidän näköinen (esmes. ryöstetään sulhanen ja laitetaan morsian laulamaan karaoka --> tulee muuten aika jyrkkä ei siinä vaiheessa ihan minultakin jo)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä oli ohjelma kaason vastuulla. Muutama juttu mitä ei haluttu mainittiin kaasolle etukäteen, muuten ei sitten haluttukaan tietää ohjelmasta ennakkoon mitään. Oli tosi hauskaa ohjelmaa ja kiva oli kun leikit tuli itselle yllätyksenä. Kaaso hoiti homman täydellisesti. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en ikinä pystyis antamaan hääohjelman suunnittelua jonkun toisen käsiin kokonaan. Ainoat häät toivottavasti koko elämässäni, kyllä mä haluan vaikuttaa siihen, mitä siellä tapahtuu.

Hääleikkejä saa olla ja kaasot ja bestmanit saavat toki suunnitella jos haluavat, mutta mitään sen erikoisempaa ohjelmaa emme halua. Diashow meidän elämästä on tulossa sekä bändi ja karaoke, luulisi riittävän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Korviini kantautui että yleensä ohjelmasta (lähinnä nää seuraleikkityyppiset) huolehtisi kuulemma kaaso ja/tai bestman. Onko oikeasti näin? Mikäs järki siinä on ja missä etiketeissä tällainen on kerrottu? :D

En ole koskaan ajatellut että avustajat saisi päättää juuri mitään häiden sisällöstä.

Toki ehdotuksia aina saa antaa ja jonkun pyynnön voisin asettaa että valmistakaa tohon rakoon joku ohjelmanumero, mutta että oikeasti kaikki leikit tulis muka avustajien puolelta "normaalisti"?? Ei kai?

 

 

 

 

Mun kaaso ihmettelee tätä jatkuvasti että kun me halutaan tehdä kaikki itse. Tottakai me halutaan! Me halutaan myös tykätä meidän häissä olevasta ohjelmasta ja totta puhuakseni sinne ei kyllä kuulu mikään 12kk leikki missä iso porukka pakotetaan mukaan mitä ärsyttävimpiin lupauksiin (joissa yleensä ei oo ees mietitty omia hääparille sopivia lupauksia) tms.

Mä olen siis "palkannut" kaason vain siksi että se auttaa mua, on mun makutuomari ja se kivi johon tukeutua ja jonka kanssa haluaa elää muutenkin tän hetken, valita puvun sen kanssa ja saada rehellisen palautteen jne. Ei mikään ohjelman luoja..
 

Eli onko tää yleistäkin että kaaso/bm järjestää ja hoitaa kaiken "koska niin kuuluu tehdä"?

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipä näissä hääjutuissa taida ikinä sen kummempia "sääntöjä" olla. Kaikki tekee niin kuin parhaaksi näkevät ja näkökulmia ja häitä on yhtä monta kuin hääpareja :)

 

Meillä ei ole kaasoja tai bestmaneja ollenkaan eli luonnollisesti suunnitellaan ohjelma miehen kanssa yhdessä. Toki mummuni haluaa pitää puheen, samoin toinen isoveljistäni ja veljieni kanssa puhuttiin, jos he toteuttaisivat morsiamen ryöstön, niin pääsisi mies tekemään jotakin voittaakseen minut takaisin :D Ja yleensähän tuosta ryöstöstäkään hääpari ei tiedä etukäteen, mutta meillä se menee näin. Eli ihan vain, miten parhaimmalta itsestä tuntuu.

 

Toki välillä tulee sellasia ajatuksia, että "olispa mulla kaaso, joka järkkäisi tän ohjelman" tai "tää ohjelma toimis paljon paremmin, jos olisi kaaso joka pitäisi tän". Mutta kukaan kavereistani ei oikein tykkää olla näkösällä tai huomion keskipisteenä, joten pitää nyt vaan järkätä kaikki itse :) Onneksi minun veli on yksi mahdollisuus, jos haluaa jonkun muun vetämään jonkun ohjelmanumeron.

Muokattu: , käyttäjä: ajno

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mutta onko toi sun "olispa mulla kaaso" enemmän sitä että ois joku apuna vai että joku joka sitten yllättäis sut jollain superhauskalla (tai "super hauskalla") ohjelmalla tms? :)

 

Kyllä mä selvästi hääleikkejä googlatessani huomasin että ilmeisesti morsiusparin ei pitäisi tietää 95% niistä leikeistä etukäteen, koska muuten ne ei toimi huumorina kuin korkeintaan vieraille. Ja just kaikki tuttu-juttu tyyppiset systeemitkin pitää sitten pimittää myös sulhaselta ettei ainakaan molemmat meistä tiedä kaikkia juttuja etukäteen :D Ei sillä, tuskin tulee ainakaan mitään perinteistä lässynlässyn tuttujuttua, mutta jos oikein mielikuvitus alkaa laukkaamaan niin sitten jotain oikeesti yllättävää niiden "kuka kokkaa" kysymysten sijaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se on varmaan justiinsa se, että olisi sitten ne jutut yllärinä myös meille hääparille. Tai siis ei välttämättä se itse ohjelmanumero, vaan esimerkiksi ohjelmanumeroon liittyvät kysymykset tms.

 

Esimerkkinä kaverin häissä ollut kaulinleikki, jossa naisten ja miesten pitää kirjottaa eri kaulimiin nimet ja se kummalla(morsiamella tai sulhasella) kaulin palautuu ekana takaisin, "saa vallan talossa". Niin minusta se toimi paremmin, kun morsiusparilla oli kaasot, jotka selittivät leikin jujun kuin niinsä, että morsiuspari itse olisi vetänyt ko.leikin. Ehkä vähän huono esimerkki, mutta kuitenkin.

 

Ei sillä, meille ei kaulinleikkiä tule, mutta siis pointti oli se, että jotkut leikit onnistuisi paremmin niinsä, että on joku ulkopuolinen vetäjä vetämässä leikin. Mutta sovelletaan sovelletaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

*Mode-yhdistys jo olemassaolevaan ketjuun*

 

Eiköhän nykyään usein pari suunnittele vähintään ohjelman rungon itse/yhdessä avustajien kanssa, ja avustajille annetaan korkeintaan mahdollisuus hoitaa "yksityiskohdat". Silloin saadaan tosiaan tuo yllätyspuoli onnistumaan, esim. kumpi-leikissä olisi minusta ihan tylsää, jos tietäisin kysymykset jo etukäteen. Koen, että ohjelman juonto sopii yleensä paremmin avustajille kuin parille. Mutta tämäkin riippuu taas niin paljon parista ja heidän avustajistaan, kukin makunsa mukaan :) Meidän häissä pari (pääasiassa morsian) suunnittelee ohjelman rungon ja varmaan toivotaan avustajilta jotain ohjelmaa vaihtoehdoista x,y ja z. Tykkään näistä hääjärjestelyistä ja eri vaihtoehtojen etsimisestä, mielummin teen itse alkutyön eli listaan, mitä eri ohjelmanumeroita voisi olla; sitten käydään "short list" sulhon&avustajien kanssa läpi ja katsotaan, mitkä ovat kivoja ja meille sopivia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta juhliin ei kannata hirveästi leikkejä sopia....

Uskoisin että suurin osa vieraista on aikuisia ;)

Mutta jos sitä kimpun heittäisi ja antaisi sulhon onkia sukkanauha :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eiköhän se vastuu hääjuhlan ohjelmasta ole hääparilla itsellään? Jos kaaso/bestman/seremoniamestari suunnittelisi leikit ja ohjelmat niin miten juhlasta voi tulla hyvä? Tietysti siinä tapauksessa jos suunnittelija tuntee kaikki vieraat ja osaa siten valita sopivaa ohjelmaa.

 

Meillä tämä hoituu niin, että minä suunnittelen ja keksin kaikki ohjelmat omaa sukuani silmällä pitäen ja sitten kysäisen sulholta että sopiiko samat ohjelmat myös hänen puolen suvulleen. Jos ei, niin sitten pohditaan yhdessä parempia. Edes minä morsiamena en tunne kaikkia sulhon puolen vieraita niin hyvin, että pystyisin yhdeltä istumalta tehdä kaikille sopivaa ohjelmaa. Eli ei sitten varmasti tunne avustajatkaan mikä olisi sopivaa ohjelmaa.

 

Meidän seremoniamestari (joka on myös bestmanina) sanoikin että hääparin vastuulla on ohjelma, koska juhlasta täytyy tulla meidän näköisemme. Seremoniamestari sitten vetää kaikki ohjelmat paikan päällä ja pistää "showmieheytensä" peliin :D

 

Mielestäni vastuu ohjelmasta on hääparilla. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen kanssa ollut vieraana ja kaasona häissä, joiden ohjelmasta ovat vastanneet kaasot ja bestmanit ja ohjelma on ollut hääparille yllätys. Itse en oikein tällaista tapaa ymmärrä, sillä omissa häissä haluan itse sulhasen kanssa päättää ohjelmasta ja illan kulusta. Toki voisin heitä pyytää jotain yksittäistä leikkiä vetämään ja mielellään heiltä ehdotuksia kuulen. Mutta jokainen tavallaan :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse toivoisin häihimme lähinnä häävalssia ja kakun leikkausta, sekä joku voi halutessaan pitää puheen. Lisäksi tietty tanssitaan ja hääbingo löytyy, sekä kimpun ajattelin loppuillasta nakata halukkaille. Tämän enempää emme varmaankaan itse suunnittele. Toivottavasti kaasot ja bestman eivät lähde laukalle yllätysohjelmien kanssa... Ehkä jonkun ryöstön vielä kestän, kunhan ei jouduta leikkimään mitään tuolileikkiä. Mä vihaan tuolileikkiä. :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän juhlissa suunnittelin itse ne vähäiset ohjelmat mitä oli ruokailun lisäksi. Sulho sai toki sanoa mielipiteensä, muttei hänellä ollut mitään mun ehdotuksia vastaan joten niillä mentiin. Kaaso auttoi käytännön toteutuksessa hääpäivänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Parhainta on varmaan se, että yhdessä morsiuspari ja avustajat pohtii, mitä siellä ohjelmassa on. Varsinkin jos oletetaan, että avustajat vetävät jotain ohjelmaa. Toisaalta on aika raskasta jättää kaikki avustajien päätettäväksi = paineita. Tai sekin riippuu siitä, mitä kaikkea morsiuspari odottaa. Jos halutaan ohjelmatykitystä, joka osuu joka hermoon, on kohtuutonta laittaa kaikkea avustajille. Toisaalta on kiva, että avustajat jossain pääsee vähän yllättämään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään