pöpöliini

Morsiammen esitys sulhaselle?

13 viestiä aiheessa

Sain ajatuksen, että kun sulhanen muistaa morsianta huomenlahjalla ja kimpulla ja ties millä, niin voisin minäkin antaa jotain sulhaselleni. Minusta on äärettömän romanttista esim. laulaa puolisolle, ja vaikken mikään sopraano olekaan, voisin ehkä uskaltautua moiseen - onhan minulla kaksi laulutaitoista morsiusneitoa, jotka voisivat vähän avittaa ;) Se olisi varmasti kiva yllätys sulhasellekin.

Onko kellään ajatuksia tai kokemuksia, millaisen esityksen sulhaselle voisi tehdä? Esimerkiksi jotain kauniita tai vaikka humoristisia lauluja, joita voisi esittää nimenomaan hääjuhlassa (säestysmahdollisuutta ei ole) ja joita morsian voisi laulaa sulhaselle (monet kun ovat suunnattu naiselle). Minun tapauksessani ei mitkään kamalan korkealle menevät laulut sovi, tai karkotan koko hääväen :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heissan, olin viime kesänä häissä, jossa morsian lausui omatekemän rakkausrunon sulhaselleen.  :-X Olen itse ajatellut tätä ohjelma juttua, koska toinen kaasoistani on sitä mieltä, että mun pitäisi myös esittää jotain häissä, koska sulhokin laulaa minulle. Olen vaan niin jäykkis esiintyjä, että mua vähän hirvittää! Runoja en osaa kirjoittaa, ja laulutaitoni on aivan olematon. Mitä sitä sitten voisi esittää ??? ??? ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkeistä cara ja cisu. Cisu, ei omat laulutaitonikaan kummoiset ole, mutta ajattelin, jos saisin kahdesta kaasostani, jotka osaavat laulaa, vähän taustaa, niin saattaisin uskaltautua esiintymään. Sinähän voisit valita jonkun kauniin valmiin runon ja vaikka vain "lukea" sen, jos tuntuu etten kunnon lausuntaan pysty. Jos sulhasesi tietää, että kammoksut esiintymistä, pelkästään se, että luet hänelle runon, on hänelle varmasti arvokas ja kaunis kokemus. Tai jos tiedät jostain kirjasta tms. kauniin pätkän, voithan sellaisenkin lukea. Minusta esityksen ei tarvitse olla kunnon ohjelmanumero, jolloin esittäjällekin tulee kamalat paineet onnistua, vaan riittää, että teet parhaasi.

Tai onhan sekin vaihtoehto, että esiinnyt vain hänelle, esim. kun olette lähteneet juhlasta. Mikä olisikaan romanttisempi tapa aloittaa hääyö, kuin morsiammen rakkaudentunnustus tuoreelle puolisolleen :-X Ellette tietysti ajatellut juhlia aamuun asti ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä lauloin häissä miehelleni omatekemän lauluni yllätyksenä niin ettei mies etukäteen tiennyt mistään mitään. Hän oli todella otettu (ja liikuttunut <--harvoin näkee). Mietin kauan että viitinkö mitään laulaa.. tuntui kuitenkin etten voi jättää väliinkään!

Joten ihan vaan halusin rohkasta sua et se voi olla tosi hyvä juttu! :) Harvoin tollasia tilanteita kuitenkaan tulee ja jälkeen päin voi harmittaa jos jättää tekemättä. Eikä se laulutaito siinä varmasti ole se juttu.. Itse vaikka harrastankin laulua niin jotenkin se tilanne oli niin jännittävä ettei se varmasti ollut mikään ammattimainen taidonnäyte.. mut ei se oikeestaan ees haitannut, pääasia oli että sain antaa jotain ikimuistoista ja laulaa aidosti sydämestäni miehelleni  :-X Tietyllä tavalla ylittää itsenikin. Ja kyllä yleisöstäkin kuului niiskuttelua  ;D

Go for it!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin suunnittelen jonkinlaista esitystä - en vain vielä tiedä, pidänkö miehelleni puheen vai uskaltaudunko esittämään itse sanoittamani kappaleen - saa nähdä, laulutaitoni ei ole mikään maailman paras...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä aion pitää puheen. Hääpäivä on samalla nimittäin mieheni syntymäpäivä, joten puheelle on selvä aihe olemassa :) Pikkaisen tässä jo runkoa olen miettinyt. Alkaa vaan jo nyt kuumottaa ja sydän tykyttää kun puheen pitämistä mietin. Kai se esiintyminen tutulle ja omalle miehelle on sitten niin paljon jännempää kuin salilliselle työkavereita ! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olis kiva jotain tehdä, mutta musta tuntuu että mä liikuttuisin itse heti.  :'( Ei kai se hirveästi haittaa, mutta en haluaisi itkeskellä koko päivää... jos vaikka kaikki ei ymmärrä, että ne on ilonkyyneleitä...  :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin pelkään juuri tuota liikuttumista. Tiedän yhden sopivan nätin laulun jonka osaisin laulaakin, mutta ei siitä sitten mitään tule jos ääni särkyy liikutuksesta. :-/

Ja muutenkin varmaan jännittäisin kamalasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä minä aion laulaa ehdottomasti! Pikkusiskon bändi soittaa juhlissa, niin on helppo sitten opetella niiden kanssa joku kaunis rakkauslaulu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä laulan varmaankin Laura Voutilaisen Vuoksi Sun-biisin. Se kuuluu meidän viihdekuoron ohjelmistoon, joten laulan sen kuoron säestyksellä. Sulhaselle esitys tulee yllätyksenä  :-X

"Vuoksi sun mä vaikka vuoret siirrän,

vuoksi sun mä kaiken antaisin..."

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään